موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

بوسه عاشقانه

بوسه عاشقانه

نویسنده : سمیرا | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

220px-Beijo.jpg

لب گرفتن یک دختر و پسر جوان از هم

بوسه فرانسوی یا بوسه عاشقانه یا لب گرفتن (deep kissing) یا (French Kissing) به بوسه تحریک کننده‌ای که در آن زبان بوسه کننده زبان یا لب شخص دیگر را لمس می‌کند گفته می‌شود. در بوسه فرانسوی معمولاً زبان وارد دهان شخص دیگر می‌گردد.

خطر بیماری[ویرایش]

بوسه فرانسوی تحریک کننده لبها، زبان و دهان است که در واقع نقاط حساسی به‌شمار می‌آیند. این بوسه می‌تواند موجب انتقال بیماری‌هایی نظیر بیماری بوسه شود. اگر چه آب دهان بیماران مبتلا به ویروس ایدز مثبت مقدار ناچیزی از این ویروس را دارا است. جز یک مورد که یک مرد بیمار در سال ۱۹۹۵ به همسر خود بیماری را منتقل کرده‌است تاکنون هیچ موردی گزارش نشده‌است البته با مصاحبه‌ای که با آن دو انجام شده بود طبق ادعاهای آن دو در بازه زمانی ۱ ساله (از ژوئن ۱۹۹۴ تا ژوئیه ۱۹۹۵) که زن ابتدا از نظر آزمایش اچ آی وی منفی و سپس مثبت بوده‌است آن زوج ماهانه ۶ بار رابطه سکسی با کاندوم لاتکس (توسط مرد) داشتند و هیچ وقت در زمان عادت ماهیانه نبوده‌است و مرد ادعا کرده بود که هر بار بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن لثه‌هایش دچار خونریزی می‌شده‌است و آن زوج شبانه بعد از مسواک زدن بوسه فرانسوی یا به اصطلاح (deep kissing) انجام می‌دادند طبق نتایج پرونده‌های دندانپزشکی مرد و زن آن‌ها هر دو شرایط نگهداری دندانی ضعیفی داشته و لثه‌های آن‌ها آسیب دیده بودند و نمی‌شود به‌طور قطع گفت دلیل مبتلا شدن زن به ویروس بوسه فرانسوی بوده‌است.

پزشکان به خاطر کم خطر بودن این رفتار توصیه به دوری از انجام این نوع بوسه نمی‌کنند. طولانی بودن بوسه خطر آسیب رساندن به لب‌ها و بافت‌های داخل دندان و ایجاد خونریزی را دارد که این امر خطر انتقال بیماری ایدز را چندین برابر افزایش می‌دهد.

منابع[ویرایش]

http://www.cdc.gov/hiv/resources/qa/qa17.htm, Wikipedia contributors, "French kiss," Wikipedia, The Free Encyclopedia, http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=French_kiss&oldid=182814527 (accessed January 13, 2008).

https://www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/00048364.htm

پیوند به بیرون[ویرایش]

چگونه بوسه فرانسوی کنیم؟ (به انگلیسی)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر