موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

جلوگیری از بارداری در دوران عقد

جلوگیری از بارداری در دوران عقد

نویسنده : سمیرا | زمان انتشار : 03 فروردین 1401 ساعت 18:56

بعد از برقراری رابطه جنسی استرس بارداری در دوران عقد زوج‌های جوان را نگران می‌کند. اما اگر واقعا در دوران عقد بارداری اتفاق بیافتد، چه باید کرد؟ از طرفی هنوز زوجین آمادگی لازم برای شروع زندگی مشترک را ندارند و از طرفی شرم از بازگویی این مساله به خانواده‌ها ذهن زوج جوان را مخدوش می‌کند. اما بهتر است هر دو طرف به این موضوع توجه کنند که هر چند زوج جوان وارد خانه خود نشده‌اند، اما کار شرم آوری هم نکرده‌اند. پس برای مواجهه با این مشکل تنها باید شرایط را به بهترین نحو مدیریت کرده و با حفظ آرامش، مانع از مشکلات و استرس‌های دیگر شوید. برای اطلاع از راه‌های مقابله با بارداری در دوران عقد در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

phone.gif

بارداری در دوران عقد

در برخی خانواده‌ها دوران عقد را تنها دورانی برای آشنایی بیشتر دو طرف می‌دانند، به همین دلیل از فرزندانشان می‌خواهند هیچ نوع رابطه جنسی با همسرشان پیش از مراسم عروسی نداشته باشند. خانواده دلیل اعمال این محدودیت‌ها را احتمال برهم خوردن نامزدی و ازدواج می‌دانند. اما از زوجی که سال‌ها از دوران بلوغ شان گذشته و دیگر مانعی قانونی در بین آن‌ها وجود ندارد، به سختی می‌توان انتظار داشت که رابطه جنسی نداشته باشند.

معمولا در چنین خانواده‌هایی تازه عروس و داماد به صورت مخفیانه رابطه جنسی برقرار می‌کنند. اما مشکل زمانی بغرنج می‌شود که در این میان یک حاملگی ناخواسته و بارداری در دوران عقد رخ دهد. مطرح کردن موضوع رابطه جنسی از یک طرف و مساله بارداری ناخواسته از طرف دیگر زوج جوان را به تنش خواهد انداخت.  برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بارداری ناخواسته کلیک کنید. 

جلوگیری از بارداری در دوران عقد

پس از گذر از دوران نامزدی تا عقد، برای بسیاری از زوجین هنوز هم زمان مناسب برای نگهداری از نوزاد فرا نرسیده؛ پس اگر با وجود تمام محدودیت‌ها همچنان بخواهید با نامزدتان رابطه جنسی داشته باشید، باید کمی بیشتر شرط احتیاط را رعایت کنید تا مشکلاتی مثل بارداری به وجود نیاید.

1. بارداری در دوران عقد | موقعیت مکانی

برای برقراری اولین رابطه جنسی خود برنامه ریزی کنید. اولین رابطه شما ممکن است دردناک بوده و آن طور که فکر می‌کردید لذت بخش نباشد. شما می‌توانید با دریافت مشاوره جنسی هم از روش‌های پیشگیری اطلاع یابید و هم آمادگی بهتری برای برقراری اولین رابطه جنسی خود پیدا ‌کنید. برای اطلاع از روش های پیشگیری بعد از رابطه کلیک کنید.

2. استفاده از روش‌های پیشگیری

وسایل پیشگیری متنوعی وجود دارد که رایج‌ترین آن‌ها کاندوم است. با استفاده از وسایل پیشگیری امکان بارداری را پایین بیاورید. با این حال همه روش‌های پیشگیری از بارداری کاملا ایمن نیستند و با وجود استفاده از آن‌ها نیز امکان بارداری وجود دارد. برایکسب اطلاعات بیشتر در زمینه روش‌های پیشگیری از بارداری کلیک کیند. 

3. محاسبه روز تخمک گذاری

روز تخمک گذاری خود را با توجه به چرخه قاعدگی‌تان مشخص کنید و از برقراری رابطه جنسی در این دوره بپرهیزید. چرا که در این دوره امکان بارداری به شدت بالا است. برای آگاهی بیشتر در زمینه چرخه قاعدگی کلیک کنید. 

4. بارداری در دوران عقد | قرص‌های اورژانسی

پس از رابطه جنسی اگر احساس کردید در شرایطی بوده اید که امکان بارداری تان زیاد است قرص اورژانسی مصرف کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قرص اورژانسیکلیک کنید. 

حل مشکل بارداری در دوران عقد

اگر در دوران عقد باردار شده‌اید، سعی کنید با حفظ آرامش خود این مشکل را به بهترین صورت مدیریت کنید تا از مشکلات جدی‌تری که ممکن است به وجود بیاید پیشگیری کنید. اگر مشکل را حل نکنید موضوع پیچیده‌تر خواهد ‌شود.

1. اولین راه سقط بارداری در دوران عقد

ممکن است اولین کاری که به ذهنتان بیاید سقط کردن باشد. به هیچ وجه این تصمیم را به تنهایی نگرید و به عنوان بهترین و اولین راه به آن نگاه نکنید. چرا که سقط جنین می‌تواند سلامت شما را به خطر انداخته و حتی شانس مادر شدن مجدد را از شما بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سقط جنین کلیک کنید. 

2. بارداری در دوران عقد | به همسرتان اطلاع دهید

به هیچ وجه این موضوع را از همسرتان پنهان نکنید. اولین کسی که باید از بارداری شما اطلاع پیدا کند، همسرتان است. بهتر است با هم به دنبال راه حل باشید و دوره بارداری را با یکدیگر بگذرانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بارداری کلیک کنید. 

3. یکدیگر را مقصر ندانید

بچه شما تکه ای از وجود هر دوی شماست و هر دو با هم تصمیم به داشتن رابطه جنسی گرفته اید. پس یکدیگر را مقصر جلوه ندهید و با همدلی و درک همدیگر سعی در حل این مشکل داشته باشید.

4. با خانواده‌ها صحبت کنید

پنهان کردن بارداری در دوران عقد روش درستی برای حل آن نیست. ممکن است از این بترسید که خانواده‌تان عکس العمل بدی نشان دهند و یا عصبانی شوند. بهتر است قبل از صحبت از یک روانشناس مشاوره ازدواج بگیرید تا راحت‌تر بتوانید این مساله را خانواده مطرح کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید. 

5. مراسم ازدواج را هرچه زود‌تر بگیرید

اگر مدت زیادی تا مراسم ازدواجتان مانده، بهتر است کمی از تدارکات صرف نظر کنید و به گرفتن مراسمی کوچکتر قانع شوید تا مراسم ازدواجتان هر چه زودتر گرفته شود و با همسرتان به خانه خود بروید.

نکته مهم برای رابطه جنسی در دوران عقد

با توجه به تمام نکات فوق و پیامدهایی که رابطه جنسی در دوران عقد دارد؛ تنها زمانی رابطه جنسی کامل با نامزدتان برقرار کنید که هر دو آن را می‌خواهید. اگر خودتان یا همسرتان ناراضی هستید و یا به خاطر اینکه دیگری در دوران نامزدی رابطه جنسی داشته  می‌خواهید این کار را بکنید، بهتر است کمی تامل کرده و برای تصمیم گیری درباره این موضوع به همسر و خودتان فرصت دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوران نامزدی کلیک کنید. 

سخن آخر

باردار شدن در دوران نامزدی می‌تواند استرس و فشار بسیار زیادی را به زوجین وارد کند چرا که اکثر خانواده‌ها در جامعه ما واکنش مثبتی نسبت به آن نشان نمی‌دهند و حتی ممکن است خود زوجین هم برای بچه‌دار شدن آماده نباشد. اما به هرحال این اتفاق افتاده و باید به بهترین نحو آن را مدیریت کنید تا مشکلات پس از آن کاهش بیاید. مشاوره کودک به شما کمک می‌کند تا چشم‌انداز بهتری از آینده داشته باشید و بهترین تصمیم را در این زمینه اتخاذ کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه یافتن بهترین راهکار در برابر بارداری در دوران عقد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر



سایر مطالب