موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

چگونه دستان قدرتمندی داشته باشیم

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

بهترین راه برای ساخت ساعد چیست؟ راههای زیادی برای این کار وجود دارند. برای بهبود اندازه باید تمریناتی انجام دهید مانند: استفاده از وزن سنگین تر، انجام تکرارهای کمتر و اضافه کردن مقدار زیادی از حجم به برنامه های خود. یکی از بزرگترین مشکلات اکثر بدنسازان در توسعه عضلات ساعد، حس نکردن این عضلات موقع تمرین کردن آنها می باشد.هنگامیکه فرد نتواند این عضلات را بصورت کامل موقع تمرین حس کند نخواهد توانست به نتیجه دلخواه دست یابد

.

اگر قادر بودید احساس انقباض و انبساط کامل عضله را موقع تمرین حس کنید آنموقع است که می توانید از تمرینات انتظار رشد داشته باشید

.

مچ دست قوی در بیشتر ورزشها نقش بسیار مهمی ایفا میکند، زیرا از بخشهای بسیار فعال و مورد استفاده در بدن به شمار می رود.ورزشکاران، اغلب برای من توضیح می دهند، که چون هنگام تمرین پشت بازو و جلوبازو، ساعدهایشان هم درگیر می شوند، دیگر نیازی به تمرین دادن این عضلات ندارند.
هرچند نظر این ورزشکاران تا حدی درست است، اما باید بدانید همانطور که حداکثر مقاومت یک زنجیر به اندازه مقاومت ضعیف ترین حلقه اش است، حداکثر قدرت بدن هم به اندازه ضعیف ترین عضله اش است. ضعف مچ و ساعد، قدرت بازو و بالاتنه را محدود می کند. صرفا به همین دلیل، لازم است برای تمرین متمرکز مچ و ساعد، وقت کافی بگذارید.
تقویت مچ و ساعد، به تسهیل فعالیتهای روزمره هم کمک می کند. با این حساب، تمرین دادن آنها، کاملا معقول به نظر می رسد.

شما با تمرینات ساده در طول روز می توانید مچ دست خود را قوی تر کنید. دست قوی در بیشتر ورزشها نقش بسیار مهمی ایفا میکند، زیرا از بخشهای بسیار فعال و مورد استفاده در بدن به شمار میرود. با انجام تمرینات میتوانید ماهیچه های اطراف مچ خود را قوی کنید و کارایی بدن خود را در هر ورزشی چون بدن سازی، وزنه برداری، بسکتبال و مانند آن افزایش دهید. در این مطلب ما بیشتر بر روی شیوه های کار در ورزش بدن سازی که از جمله ورزشهای کامل و قابل اجرا برای همه است میپردازیم.

58237-094242560.jpg

چند تمرین ساده و بسیار موثر برای قوی شدن مچ دست

تمرین داخل مچ: این تمرین را می توان با دامبل، هالتر وهم چنین کش های ورزشی انجام داد. ابتدا ساعدهای خود را بر روی نیمکت قرار دهید، کف دست ها باید به طرف بالا باشد و مچ ها بر لبه نیمکت قرار گرفته باشند. سعی کنید در وضعیتی قرار بگیرید که ساعدهایتان نسبت به زمین در حالت افقی قرار بگیرد سپس دست های خود را تا حد ممکن به سمت پایین بیاورید و بعد کف دست ها را به سمت شانه برگردانید. تمرکز اصلی شما در طول حرکت باید بر نگه داشتن ساعد بر روی نیمکت باشد.برای خودداری از خم شدن بر روی نیمکت، شانه های خود را به سمت عقب و پایین نگه دارید.

وزنه برداری با طناب

یک تکه طناب 90 سانتیمتری را دور یک میله چوبی یا فلزی گره بزنید و سر دیگر آن را به یک وزنه متصل کنید. دو سر میله را در دست بگیرید و تنها با استفاده از عضلات مچ، آن را طوری بچرخانید که وزنه به سمت بالا حرکت کند و به میله برسد. سپس این حرکت را به طور معکوس انجام دهید تا وزنه به زمین برسد. به یاد داشته باشید که سرعت حرکت خود را کنترل کنید. می توانید این حرکت را با بازوی چسبیده به بدن و ساعد کشیده به سمت جلو(در وضعیت افقی نسبت به زمین) انجام دهید یا این که برای کار کردن تمام بازو و سرشانه دست ها را کشیده نگه داشته و تمرین کنید. برای ایمنی بیشتر حتما از طناب محکم استفاده کنید و پاهای خود را طوری قرار دهید که از منطقه سقوط احتمالی وزنه دورتر باشند.

چرخش مچ با دامبل

این تمرین را می توان به صورت ایستاده، نشسته و در بهترین حالت آن به شکل زانو زده در کنار نیمکت انجام داد. ساعدهای خود را در وضعیت مستحکمی قرار دهید به طوری که بتوانید مچ دست را آزادانه بچرخانید.حالا همراه با دامبل، مچ را به آرامی در جهتی که راحت هستید بچرخانید. شما می توانید ساعد را بر روی نیمکت گذاشته و کف هر دو دست را به طرف یکدیگر قرار دهید و دست ها را از مچ به سمت یکدیگر خم کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر