موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

مردان حساس و زودرنج

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:45

برای رفتار با افراد زودرنج و حساس باید بسیار محتاط عمل کرد و مراقب حساسیت های او و خواسته هایش باشید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به طور ذاتی زنان روحیه لطیف تر و احساسی نسبت به مردان دارند و بالطبع حساس تر و زودرنج تر نیز هستند. اما امروز ما می خواهیم درباره مردان زودرنج صحبت کنیم. مردانی که روحیه حساس و لطیفی دارند و برای رفتار با آنها باید بسیار دقت کرد. به همین منظور امروز در نیک صالحی می خواهیم درباره نحوه رفتار با همسر زود رنج صحبت کنیم

چگونگی رفتار با همسر زود رنج

تا به حال گفته می شد که خانم ها حساس و نازک نارنجی هستند :اما انگار دامنه این حساسیت ها وسیع تر شده و مردان امروزی هم حساس شده اند.

نحوه برخورد با همسر زود رنج

آنها نسبت به نسل گذشته زود رنج تر شده،و به سرعت تحت تاثیر قرار می گیرند و واکنش نشان می دهنداین رفتار شاید کمی عجیب به نظر برسد ،اما بسیاری ازخانم های جوان نمی دانند در برابر این رفتار ها ی همسرشان چه واکنشی انجام دهند.اگر شما هم جزو این گروه هستید ،تا پایان این نوشته ما را همراهی نمایید نیاز به ابراز وجود آقایان تمایل دارند که همیشه مورد توجه باشند،دیگران از آنها تعریف وتمجید کنند و وقتی به سر و وضعشان می رسند بقیه این آراستگی را ببینند .

البته این مورد در همه مردان به یک شکل نیست.از طرفی مردان نسبت به تغییرات برگشت پذیر ظاهر خود مانند کوتاه کردن موها،ریش و….نیز توجه دارند و دوست دارند همیشه از دیگران برتر باشند. اما باید گفت که گاهی این رفتار در آنها کم و بیش فرق دارد از پس زود رنجی ها برآیید

گام نخست

شناخت حساسیت ها:برای عبور از یک منطقه مین گذاری شده ،شرط اول تمایل و شجاعت عبور از آنجاست اما شناخت شیوه صحیح نیز بسیار اهمیت دارد.

اگر روی این طرز فکر پا فشاری کنیم که «نه من آدم حساسی نیستم»تغییر این رفتار بسیار مشکل خواهد شد. اما بر عکس، اعتراف بیان این حالات به رها شدن از افکار آزار دهنده بسیار کمک می کند می توانید همسرتان را متقاعد نمایید تا با شما درد دل کند و تصمیم بگیرد با کمک شما مشکل را بر طرف نماید.قبل از هر چیز :لطف و مهربانی :نقش روانشناس را برای شریک زندگی بازی نکنید . بدانید که اخلام هر یک از ما ریشه در گذشته دارد.

رفتار با همسر زود رنج

یکی از نکات مهم این است که آسیب های لغزش احتمالی را بشناسید تا از آنه پیشگیری کرده یا کمتر شان کنید.وقتی احساس می کنیم که پیام ما برداشت منفی برای شنونده در پی دارد،باید طوری آن را اصلاح کنیم که او اطمینان خاطر پیدا کند.

قدم بعدی :

به همسرتان ارزش دهید!بهترین روش برای از بین بردن احساسات منفی ،قرار گرفتن در وضعیت روحی سازنده و حتی مثبت است.طوری باید رشته این افکار را پاره کرد که دیگر ارتباط مزمن گذشته شکل نگیرد.

بزرگ جلوه دادن خود می توان گفت که منشا برخی از زود رنجی ها ،خو خواهی و تکبر است . رفتار خانم ها با همسران معمولا به گونه ای است که اقایان نسبت به خودشان بسیار اعتماد پیدا می کنند. گاه حتی دمدمی مزاج شده و به خاطر موقعیت عالی از حضور در اجتماع بسیار احساس خرسندی می کنند. اگر به احترام همیشگی در محیط کار و کلا بیرون از منزل عادت کنند فاز کمترین بی توجهی از طرف همسر ناراحت شده وبرداشت بدی از آن خواهد داشت.

نکته دیگری که در اینجا هست این است که معمولا خانم ها وقتی می بینند که همسر شان به آرایش جدید و لباس زیبای آنها توجهی ندارند، از کوره در می روند.این حالت فقط مختص خانم ها نیست بلکه گاهی بعضی از مردان نیز از همین مورد دلخور و ناراحت می شوند.

نیاز به اعتماد به نفس یکی دیگر از خصوصیات رفتاری مردان که گاه خیلی ساده از کنار آن رد می شویم ،احساس نشان دادن برتری ها و قدرت خود در قبال کارها و اعمالشان است. در واقع نشان دادن خصوصیات خود،به این موضوع توجه دارند .

معمولا شغل جایگاهی است که فرد می تواند توان خود را در این مورد به نحو احسن به کار گیرد وبه بهترین شکل برتری خود را به دیگران ثابت کند.این خصلت از گذشته های دور در مردان بوده و تا امروز نیز همچنان ادامه دارد!

خوب است ۳ نکته برای آن هایی که همسر زود رنج دارند بدانید

از آن جا که افراد زودرنج معمولاً ادراک نادرستی از معنای رفتاری و گفتاری دیگران دارند و این کار انرژی روانی آن ها را به شدت صرف خود می کند و بر منفی نگری آن ها دامن می زند، بهتر است در صحبت کردن با آنها:

توصیه هایی برای همسر زود رنج

۱- از کلمات و عبارات "واضح و روشن” استفاده کنیم، به گونه ای که همان بار اول منظور ما را از آن جمله دریافت کنند. این امر به تسهیل ارتباط کلامی شما با همسرتان بسیار کمک می کند.

افراد زودرنج متاسفانه اعتماد به نفس پایینی دارند و به همین دلیل نباید طوری با آنها برخورد کنید که انگار مشکل دارند!

۲- به تقویت اعتماد به نفس او بپردازید. در حقیقت تنها افراد زود رنج نیستند که با این مسئله روبه رو هستند. وظیفه شما به عنوان مخاطب به ویژه همسر وی که از هر کسی به او نزدیک تر است این است که اعتماد به نفس او را تقویت کنید و به شناساندن نقاط مثبت او به خودش و تنظیم سیستم ادراکی وی بپردازید.

نکاتی برای رفتار با همسر زود رنج

فرد زودرنج با به دست آوردن اعتماد به نفس ،روحیه خود باوری و همچنین از طریق کاهش انتظارات غیر منطقی از دیگران در خود می تواند از ابتلا به افسردگی و احساس یأس جلوگیری کند. شما باید به او کمک کنید نقاط قوت خود را بشناسد و درک درستی از خود به دست آورد. لذا لازم است شکست ها و نقاط ضعف او را به رویش نیاورید و کمک کنید تا قطعی نگری در او در رابطه با مسائل کاهش یابد.

منظور از قطعی نگری نداشتن تفکر حد وسط، متعادل و واقع بینی است که باعث می شود انتظارات غیر منطقی در افراد افزایش یابد و رفته رفته بدبینی و نداشتن اعتماد به دیگران رشد یابد که در نتیجه آرامش را از فرد خواهد گرفت.

۳- به روان‌شناس مراجعه کنید. در نهایت می توانید از مشاوره حضوری برای رفع قطعی مشکل خود استفاده کنید.

سلامت نیوز

لینک کوتاه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر