موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

فواید دوری از همسر

فواید دوری از همسر

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 26 بهمن 1398 ساعت 00:52

0uep0.jpgبرخی افراد تصور می كنند زوج خوشبخت و صمیمی زوجی هستند كه مرتب در كنار هم بوده و با هم باشند.اما در بسیاری شرایط وضعیت شغلی همسران یا مأموریتهای كاری و حرفه ای و حتی خانوادگی موجب می شود كه برخی از زوجین چند روز یا حتی چند هفته دور از یكدیگر باشند.

تصور گروهی از مردم این است كه ازدواجی كه همسران مرتب در كنار هم نباشند دوامی نخواهد داشت و نهایتا به بن بست می رسد.

با توجه به اینكه این مسئله برای بسیاری از همسران پیش می آید دراین بخش قصد داریم نتایج بررسی كارشناسان را به اطلاع شما برسانیم تا نگرانی ها نیز كاهش یابد.

یكی از متخصصان در امور ازدواج و خانواده صریحا اعتراف می كند كه جدایی و دوری های كوتاه مدت نه تنها آسیبی به زندگی مشترك نمی رساند بلكه موجب قوت آن نیز شده و دربسیاری از شرایط كار درستی نیز می باشد.

البته به شرطی كه این جدایی و دوری از روی دلخوری و رنجش نباشد و در مواردی هم به قصد بهبود و ترمیم رابطه و تغییرات مثبت روحی انجام گیرد. اما دراین میان نیز باید نكاتی مورد توجه قرار گیرد كه برخی از مهمترین آنها عبارتنداز:

▪ با یكدیگر روراست و صادق باشید

در مورد منظور و هدف اصلی از دوری از یكدیگر با همسرتان صحبت كنید. چه بسا كه اصرار یكی از همسران برای با هم بودن مداوم وابستگی بیش از حد یا عدم اعتماد به طرف مقابل باشد كه دراین صورت نیاز به یك كارشناس احساس می شود.

درغیر این صورت چه بسا ارتباط و گذرانیدن وقت زیاد با یكدیگر و دركنار یكدیگر موجب بروز مشكلات و ناراحتی هایی در رابطه زوجین شود. حتی درمواردی زوجین از اینكه صرفا با هم باشند و در هیچ جمع یا گروه و اجتما عی نروند و حضور پیدا نكنند احساس بدتری داشته باشند و روابط به تدریج به سردی گراید.

▪ خودخواهی را كنار بگذارید

در برخی شرایط چنانچه وضعیت شغلی و حرفه ای زمینه را برای مأموریتهای شغلی یا دوری های چند روزه مهیا می كند اگر این فرصت از دست برود علاوه بر تأثیر روحی بر زوجین به وضعیت اقتصادی و مالی خانواده هم صدمه بزند. این موضوع به ویژه در مورد زوجینی كه فرزند هم دارند دیده می شود.

▪ با مقایسه شرایط دلتنگی بیشتری پدید می آید

وقتی زوجین از یكدیگر دور هستند جای خالی همسر موجب می شود نقاط مثبت او كه ممكن بوده تا حالا چندان مورد توجه قرار نگرفته شده باشد به نظر بیاید و همین امر موجب دلگرمی و صمیمیت بیشتر همسران در هنگام مراجعه و بازگشت گردد.

▪ به نقش خود در زندگی مشترك بیندیشید

نگاه كردن به اشتباهات دیگران و مقصر جلوه دادن آنهاكاری ساده است ولی در هنگام دوری بهتر می توان بی طرفانه قضاوت كرد كه شما در مورد نقش خود در زندگی مشترك چه كرده اید و آیا واقعا آن طور كه باید عمل كرده اید یا خیر.

در بسیاری موارد این زمان بسیار مناسبی برای تغییر خود و اصلاح برخی موارد رفتاری یا عملی طرفین است.

▪ آزادی به منزله بی قیدی و عدم تعهد نمی باشد

برخی افراد تصور می كنند چنانچه با شخص مناسبی ازدواج كنند به ظاهر آزادترند و می تواند هر كاری می خواهند انجام دهند در صورتی كه در زندگی هرگز همه چیز بر وفق مراد نخواهدبود.

درضمن ما برای داشتن یك زندگی خوب باید در ارتباط با دیگران باشیم و این دیگر نیز برای ما تعهد و التزاماتی ایجاد می كنند كه ارزش گذشتن از بسیاری موارد شخصی را دارد.

وقتی به منظور مصلحت خانواده كاری را انجام می دهید یا از انجام آن صرفنظر می كنید بسیار شیرین تر از این است كه هر آنچه دلتان می خواهد بكنید و درنهایت پشیمان شوید.پس اگر یك دوری در زندگی ایجاد شود و از آن به بهترین وجه برای تأمین مصالح خانواده استفاده كنید تا خودتان هم رضایت بیشتری داشته باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر