موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

چگونه بدنی فولادی داشته باشیم

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 24 مهر 1400 ساعت 23:37

قبل از هر چیزی این سوال پیش می آید که مشت آهنین به درد چه کسانی می خورد؟ در درجه اول مشت آهنین برای جنگجوها و سپس آن دسته از رزمی کارانی که در مسابقات رسمی رشته خود نمی توانند از دستکش یا باند استفاده کنند، مانند کیوکوشین، موی تای، تکواندو و غیره. این مشت های قوی کار تیر خلاص را برای رزمی کار ایفا می کنند.

ژاپنی ها به مشت آهنین سیکین می گویند. آنها افسانه های زیادی در مورد

مبارزه

با دست خالی دارند که

کیوکوشین

کاران در این بین رتبه اول را به خود اختصاص داده اند. کیوکوشین کاران معمولا به سیکن های درشت و آهنین شان شهرت یافته اند و تا اسم از کیوکوشین به میان می آید ناخواسته همه به یاد دست های کار کرده و سیکن های قوی آنها می افتند. ازجمله چیزهایی که ژاپنی ها به آن مشهور هستند انجام تمرینات سخت و طاقت فرسا می باشد. آنها با مشت زدن متوالی بر روی سطوح سخت مانند کیسه شنی یا مشت زدن به سنگ به مرور زمان دارای مشت های آهنین خواهند شد. در ادامه این مقاله به برسی راه هایی که برای داشتن مشت آهنین می توانند به شما کمک کنند می پردازیم:


1- زمانیکه از لگن خود استفاده کنید قدرت مشت های شما به میزان زیادی افزایش خواهد یافت. درک اینکه در هیچ کدام از سبک های هنرهای رزمی ازجمله بوکس برای زدن مشت از لگن خود استفاده نکنیم کار سختی است. وقتی که ضربه ای را می زنید سعی کنید که لگنتان را در زمانی که مشت با حریف تماس برقرار می کند بچرخوانید. این کار باعث می شود وزن زیادی به قدرت مشت شما انتقال داده شود.

2- شیوه مشت کردن دست ها برای زدن مشت آهنین بسیار مهم می باشد. شما می توانید شیوه صحیح مشت کردن دست های خود برای زدن مشت آهنین را در شکل زیر مشاهده کنید:

3446-101154660.jpg

3- تلاش کنید که برای افزایش قدرت مشت زنی خود به " مشت زدن فراتر از هدف" توجه کنید.  این چیز در حین شکستن تخته، به طور دردناکی آشکار خواهد شد اما در زمان مشت زدن به هر هدفی مصداق دارد. اگر شما مشتتان را نشانه بگیرید و به قدرت مشت زدن فراتر از هدف متمرکز شوید، تقریبا به طوری عمل نمایید که آن شی آنجا نیست، شما می توانید در هر زمان به هدفتان برسید. اگر شما در حال مشت زدن به یک حریف هستید افزایش قدرت با به کار بردن این روش تمام کننده یک مبارزه خواهد بود .

4- در صورتی که بخواهید که مشت با قدرتی بزنید باید از خط مستقیم استفاده کنید. هر رزمی کار آماتوری قادر است که در مبارزه مشت بزند، اما برای اینکه بخواهید مشت تان از قدرت کافی برخوردار باشد باید مشت زدن در خط مستقیم را یاد بگیرید. این کار باعث می شود که مشت تان سریع تر به حریف اثابت کند زیرا مشت در یک خط مستقیم زده خواهد شد.

86248-10115462.jpg

هنگامیکه سرعت خود را در زمان زدن مشت افزایش دهید قدرت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. با این کار می توانید افرادی را که از لحاظ جسمی بسیار بزرگ تر از شما هستند از پای در آورید. پس به هر اندازه که ضربه مشت تان سریع تر باشد قدرت بیشتری نیز خواهد داشت و درنتیجه تاثیر بیشتری بر روی حریف خواهد گذاشت.

6- در صورتیکه می خواهید قدرت مشت زنی شما بی نهایت باشد با "ماکی وارا" به تمرین بپردازید. تمرین کردن با آن دست های شما را سفت تر کرده و درنتیجه قدرت آن را افزایش می دهد. صدها سال می شود که از ماکی وارا در هنرهای رزمی بخصوص ژاپنی استفاده می شود. تصویر "ماکی وارا" را در زیر می توانید مشاهده کنید.

22769-101154756.jpg

7- هنگامیکه همه استخوان ها منظم باشد قدرت مشت زنی در بیشترین حد ممکن است. طریقه مشت زدن شما باید طوری باشد که با یقیه دست تان یک خط راست را ایحاد کند. در صورتیکه مچ دست های تان خم باشد به علت اینکه قدرت کمتری از بازو دریافت می کنید قدرت مشت زنی شما به میزان زیادی کاهش خواهد یافت.

اکثر افرادی که در مورد پرورش سر مشت می پرسند کار کرده اند یاد دردهایی می افتند که در طول تمرینات متحمل می شدند. بله، واقعیت این است که هر چیزی هزینه ای دارد و هزینه داشتن مشت های آهنین تحمل درد ناشی از انجام تمرینات طاقت فرسای آن می باشد. در چند روز اول مفاصل دست هایتان دردناک شده و کبود خواهند شد. به یاد داشته باشید که نباید از همان ابتدای کار شروع به کار بر روی کیسه های سخت و سفت کنید بلکه قدم به قدم پیش رفته و به مرور زمان آن را پیشرفت دهید.


باید صبر و حوصله زیادی داشته باشید و همزمان با احساس اولین درد ناشی از تمرین از آن خسته نشده و دست برندارید.
 




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر