موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

تیپ شخصیتی آرتمیس

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

41

آرتمیس (دیانا)

نماد شکار

ویژگیهای شخصیتی

·  تیپ شخصیتی آرتمیس، مستقل و هدف گذارند.

·  آنها عاشق طبیعت بکر و دست نخورده هستند و در طبیعت انگار خودشانند. 

·  اهل کل کل کردن با دیگران هستند و در هیچ موردی کوتاه نمی آیند.

·   خلق و خوی تند، سریع و عکس العملی دارند و هیچگاه در مورد هیچ چیز و هیچ کس بالاخص مردان کم نمی آورند.

·  دنبال خصوصیات غیرزنانه و متفاوتند. از ایفای نقش ضعیفه متنفرند.

·  از هر راهی برای رسیدن به هدفشان استفاده می کنند چه منطقی و چه غیر منطقی.

·  آرتمیس جلوه آرمانگرایی یا به عبارتی کهن الگوی هدف گرایی است.

برای شرکت در آزمون کلیک کنید.

اسطوره آرتمیس

بر اساس افسانه ها، آرتمیس که نام رومی او دیاناست، بزرگترین فرزند و دختر بلند بالا و دوست داشتنی لتو و زئوس، و خواهر دوقلوی آپولو بود. در اسطوره ها آمده که آرتمیس به کسانی که از او کمک می طلبیدند، مصمم و بی دریغ یاری می رساند و از آنها حمایت می کرد. همچنین در تنبیه آنانی که او را می رنجاندند، شتاب می ورزید.

کهن الگوی آرتمیس

آرتمیس بر خلاف دیگر کهن الگوها، در مقابل عشق و عاشقی مصونیت داشت. دلبستگی های عاطفی، او را از پیگیری آنچه برایش مهم بود باز نمیداشت. در مقام کهن الگو، آرتمیس بیانگر نیاز زنان به خود مختاری و نیز مظهری است از توانایی در تمرکز کردن بر آنچه که برایشان پرمعناست. این کهن الگو نمونه ی زنانی است که فعالانه اهداف خویش را دنبال می کنند.

پرورش آرتمیس

اگر فعالیت‌هایی همچون برنامه های دسته جمعی گردش در طبیعت، سفرهای گروهی با اهداف زنانه، شرکت مسابقات ورزشی و اردوهای دخترانه، سفر به سرزمینهای ناآشنا، زندگی و تحصیل در فرهنگهای بیگانه، پیوستن به سپاه صلح می‌تواند به رشد آرتمیس کمک کند.

والدین

زمانی که دختر آرتمیسی برای انجام کار مورد علاقه اش به اجازه والدین نیازمند است و با مخالفت روبرو می شود، اگر برادرانش به کار دلخواه او دست زنند و او را به خاطر دختر بودنش از آن کار بازدارند، حتما به اعتراض و مبارزه برخواهد خاست و اگر اعتراض هایش به جایی نرسد، خشم و انزجار او را به انزوا می کشاند. مخالفت و مقاومت در برابر او، به اعتماد به نفس و حرمت ذاتش لطمه می زند.

دوران کودکی

دختر آرتمیسی دختر بچه ای است نامنفعل و لجباز که همیشه بازیهای پسرانه انجام می دهد و همانند پسر بچه ها رفتار می کند. او شادمان از دختر بودن خود، همیشه طالب برابری با برادر خود است و از ضعیف ترها حمایت می کند. عاشق ورزش است و در دوران مدرسه همیشه نمره ورزشش 20 بوده است.

دوران بلوغ

آرتمیس نوجوان امیال و گرایشات استقلال طلبانه و جستجوگرانه دارد. دوست دارد در جنگلها گردش کند، از بلندیها بالا رود و یا کوچه های بعدی و بعدی را کشف کند. جملاتی از قبیل "محدودم نکنید" و "به من نچسبید" از شعارهای اویند.  دختر آرتمیسی به نسبت دوستان خود کمتر اهل سازش و همرنگی است، زیرا چندان انگیزه ای برای راضی کردن دیگران ندارد و معمولا به خواست خود آگاه است.

دوران تحصیل

برای زنان آرتمیسی مدرک تحصیلی خیلی اهمیت ندارد، البته اگر تصمیم بگیرند و اراده کنند که مدرک و یا درجه ای را کسب کنند حتما این کار را می کنند، حال هرچقدر هم که سخت و غیر ممکن به نظر برسد.

شغل و حرفه

از آنجایی که همیشه دغدغه استقلال دارند، برایشان استقلال مالی و عدم وابستگی به مردان بسیار مهم است. با این وجود علایق زنان آرتمیسی اکثرا جنبه تجاری ندارد و خارج از حیطه حرفه، امرار معاش و یا شهرت است. برعکس، این علایق گاهی بقدری شخصی، وقت گیر و به دور از مسیر معمول زندگی است که باعث فقدان روابط و موفقیتهای دنیوی می شود. با این همه پیگیری آن، رضایت درونی آرتمیس را فراهم می کند.

·  مدیران موفق

·  بی علاقه به کسب ثروت

·  رهبران حزب‌های سیاسی

·  رقیب مردان

·  علاقمند به کار تیمی در گروه‌های زنانه

·  وکالت، تجارت و سیاست

رابطه با مردان و زنان

زنان آرتمیسی همیشه تمایل دارند که با مردان رقابت کرده و برنده شوند تا آنها متوجه شوند که زنان از مردان قوی تر و بهتر هستند. آنها از زنهای ضعیف و آویزان و دست و پاچلفتی متنفر بوده، ولیکن طرفدار آنها هستند و همیشه حق را به آنان می دهند، البته در برابر مردان. نمونه بارز این مساله را در رانندگی می توان دید، خانمهایی که خودشان از رانندگی خانمها ایراد می گیرند، ولی وقتی یک آقا از رانندگی خانمها ایراد میگیرد به او خرده می گیرند و بعضا از خانمها دفاع هم می کنند.

ازدواج

زنان آرتمیسی معمولا مجرد می مانند و به ندرت تن به ازدواج می دهند، چون دوست ندارند آزادیشان زیر سؤال برود. تعهدات زناشویی برای آنها حکم زندان را دارد. ازدواج او در سنین جوانی، آنگاه که او سخت درگیر حرفه و یا آرمان خویش است، بعید به نظر می آید. در صورت ازدواج معمولا ازدواجی غیرجنسی و دوستانه دارند.

فرزندان

برای زن آرتمیسی که دوست دارد اندامی ورزیده، بلند بالا و حتی پسرانه داشته باشد، حاملگی نفرت انگیز است. احساس غریزی مادر شدن به او دست نمی دهد، مگر اینکه کهن الگوی دیمیتر در او فعال باشد. او از نداشتن فرزند ناراحت نمی شود. با وجود این بچه ها را دوست دارد و در صورتی که صاحب فرزند شود، مادر خوبی می شود. مادر آرتمیسی در برابر فرزندی که با ماری بر دوش به خانه می آید، واکنشی مطبوع نشان می دهد و با شادمانی همراه فرزندانش به اسکی و اردو می رود.

میانسالی

در صورت عدم حضور کهن الگوهای دیگر، زن آرتمیسی در سنین سی و پنج تا پنجاه و پنج سالگی با بحرانهای میان سالی روبرو می شود. آرتمیس الگوی رفتاری زنان جوان هدفگرایی است که به تنهایی به دنبال خواسته های خود می روند، اما در سنین میانی زندگی در این زنان تغییراتی ایجاد می شود و تعداد قلمروهای کشف نشده به حداقل می رسد. تا آن زمان، آنها یا در دسترسی به اهداف خویش موفق بوده و به ثباتی در زندگی رسیده اند و یا با شکست مواجه شده اند.

کهنسالی

زن آرتمیسی هرگز آرام نمی گیرد و تحرک جوانی خود را حفظ می کند. اکنون شاید نوبت به جهانگردی و سیاحت در کشورهای مختلف است. نزدیکی و صمیمیت با جوانان و نیز توانایی جوان اندیشی همواره در او حفظ می شود.

برای شرکت در آزمون کلیک کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر