موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

زنان چه مرداني را جذاب ميدانند

زنان چه مرداني را جذاب ميدانند

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

هیچ زنی نمی‌تواند در برابر مرد جذاب مقاومت کند . چرا بعضی از مردها در رابطه های خود با خانم ها موفق تر هستـند؟ برخی از مردها هستند که خانم ها اصلا نمـی تـوانند از آنها دوری کنند و این موضوع هیچ ارتباطی به چهره زیبا و یا تناسب اندام آنها ندارد. اکثر خانم ها به گروه خاصی از مردها علاقه دارند.

مرد جذاب مردی است که به عشق سنتی اعتقاد داشته باشد؛ یعنی همیشه برای همسر گل و شکلات بخرد؛ بر سر میز شام شمع روشن کند. تماس تلفنی را فراموش نکند.

مرد جذاب مردی است که فراموش نمی کند خانم ها نیاز دارند که مورد احترام قرار گیرند و یک مرد باید این نیاز خانم ها را برآورده سازد. این مرد با حالت عاشقانه که به خود می گیرد به او نشان می دهد که دوستش دارد، و در مقابل خانم نیز قدردانی می کند.

“مرد جذاب مردی است که متفاوت با بقیه فکر می کند”

مرد جذاب مردی است که انگار از یکی از کشور های دور دست خارجی می آید و دارای لهجه شیرینی باشد. او دید متفاوتی نسبت به دنیا دارد. روابط اجتماعی و رفتارهای روزمره اش اندکی عجیب است. اما باز هم به دل می نشیند و مرد جذاب است. شما اگر خارجی نیستید می توانید با زبان مختلف آشنایی داشته باشید و زیاد سفر کنید همان مقدار محبوبیتی را که یک خارجی می گیرد می توانید برای خود داشته یاشید.

جملات زیبا

از نظر مشاوره روانشناسی ، تنها راز برای مرد جذاب ، گفتن جمله ای با لهجه ای زیبا است که خانم ها را جذب می کند و او مرد مورد نظر را می پسندد و اغلب نیز خانم هایی این آقایان را انتخاب می کنند که در مورد دنیا کنجکاو هستند.

هم وطن بودن

هرچند اکثر مردم به مجاورت جغرافیایی (برای مثال همشهری یا هموطن بودن) به عنوان یک عامل مهم در پیدایی عشق توجه نمی کنند، اما باید گفت این عامل، یکی از مهم ترین عوامل در این ارتباط است. سوال این است که چرا مجاورت جغرافیایی مهمی دارد؟ روان شناسان چند دلیل قابل قبول و منطقی می گویند. اولین دلیل اینکه انس و آشنایی باعث پرورش احساس دوست داشتن و عشق می شود.

مشاوره مرد جذاب پیشنهاد می دهد وقتی ما به طور دائم در معرض محرک های جدید و ناآشنا مانند موزیک های جدید، تابلوهای نقاشی، صورت انسان ها، خیابان ها، میادین و مجسمه ها و… قرار می گیریم، در اثر تکرار و در نتیجه مانوس شدن با این محرک ها، علاقه و اشتیاقمان به آنها روزبه روز بیشتر می شود. چنین مساله ای توجیه کننده این است که چرا مردم چیزهایی یا افرادی را که برای آنها آشنا یا ملموس هستند، بر چیزهای دیگر ترجیح می دهند.

“دیده شدن دائمی در یک مکان ، حسی از دلبستگی عاطفی در مرد و زن به وجود می آورد که در نهایت باعث شکل گیری ارتباط لذت بخش بین آنها می شود.”

به علاوه، نزدیکی یا مجاورت جغرافیایی باعث می شود افراد مکررا یکدیگر را در مکان های مشترک و هنگام انجام فعالیت های مشابه ببینند، فعالیت هایی که می تواند نشان دهنده علایق مشترک بین آنها نیز باشد و به این دلیل نیز جذب یکدیگر شوند.

مرد جذاب مردی است که اعتماد به نفس دارد

مردم او را به عنوان یک فرد مثبت می شناسند و تجلی قدرت و اراده است ( البته توجه داشته باشید که مردهای خودبین و از خود راضی شامل این گروه نمی شوند) به ارتباط خانم ها با سایر مردها حسادت نمی ورزند و اصلا احساس نمی کنند که ممکن است به وسیله دوستان مذکر و یا همکاران خانم تهدید شوند. زن ها جذب مردهای مطمئن می شوند. اگر خود را بزرگ تصور کنید بدون شک چنین تصوری در فرد مقابل نیز ایجاد خواهد شد. یک مرد با اعتماد به نفس به دنبال تایید و تمجید خانم ها نیست و همین امر باعث می شود که بیشتر مورد توجه آنها قرار بگیرد.

مرد جذاب مردی است که اهل هنر باشد

یک مرد هنرمند خودجوش که در حال زندگی می کند و برای اظهار عشق و علاقه اغلب از خلاقیت خود استفاده می کند مثلا برای خانم شعر می سراید و یا یک نقاشی زیبا می کشد. تمام خانم ها دوست دارند احساس کنند که خاص و بی همتا هستند و چه راهی بهتر از اینکه شما او را الهه و منبع الهام خود قرار دهید. او شیفته ذهن خلاق مردهای هنرمند است خصوصا هنگامی که او را نیز با هنرشان در می آمیزند.

مرد جذاب مردی است که…

شباهت های فردی از عوامل مهم و تاثیرگذار در مشخص کردن افرادی است که ما عاشق آنها می شویم. ما اغلب عاشق افرادی می شویم که در زمینه های مختلف فکری، ارزشی، نگرشی، اعتقادی، مذهبی، ذهنی و علایق و تفریحات با آنها همسانی و تشابه داشته باشیم. از نظر احساسی و شهوانی نیز، جذب افرادی می شویم که از جذابیت های اندامی و ظاهری مشابهی با آنها برخورداریم.

Untitled-2-17.jpg

این تشابهات حتی در زمینه مسائل تحصیلی، مالی و حتی گروه های سنی نیز وجود دارد. البته همیشه موارد استثناء در این ارتباط نیز وجود دارد یعنی ممکن فردی عاشق کسی شود که در این حوزه ها مشابهت چندانی با هم ندارند. این مساله نشان دهنده پیچیده بودن مفهوم عشق و غیرقابل تبیین بودن آن است. علاوه بر این مسائل، خصوصیات فردی نقش بسیار مهمی در فرایند عاشق شدن و تداوم روابط لذت بخش و از روی عشق دارند و حتی در موارد متعدد نیز تفاوت ها و تضادهای دیگر را در خود حل می کنند؛ ما معمولا جذب افرادی می شویم که از نظر ویژگی های شخصیتی به ما شبیه اند. افرادی که نگرش ها، ارزش ها و علاقه مندی های مشابهی دارند، در فعالیت های مشابهی مشارکت می کنند. از این مهم تر، معمولا افرادی که افکار و ایده های مشابهی با هم دارند، راحت تر با هم کنار می آیند، ارتباط برقرار و مشکلاتشان را حل و فصل می کنند. همچنین افرادی که جهان بینی نزدیکی و تجارب فردی مشابهی دارند، راحت مورد حمایت هم قرار می گیرند. البته عکس این مساله نیز صدق می کند. شباهت های پذیرفته شده در دیگران، می تواند باعث جذب شدن ما به آنها شود زیرا تمایل شدیدی به پذیرفته شدن و درک شدن به وسیله کسانی داریم که ما را دوست دارند. به عبارت دیگر، از آنجا که نیازمند حمایت و تایید اجتماعی و عاطفی افرادی هستیم که ما را دوست دارند، به همین دلیل جذب کسانی می شویم که به ما شباهت دارند و احساس می کنیم که می توانند ما را دوست داشته باشند.

جذابیت اندامی

اهمیت جذابیت اندامی در شکل دادن به روابط با نشاط کاملا مشخص است. مطالعات نشان می دهند افرادی که از جذابیت جسمی برخوردار هستند، احتمال بیشتری دارد که به عنوان دوست انتخاب شوند زیرا احتمالا دوست داشتنی تر، احساسی تر، شادتر، لایق تر، اجتماعی تر و مهربان تر از افرادی به نظر می رسند که از جذابیت جسمی برخوردار نیستند اما سوال این است که چرا زیبایی ظاهری نقش مهمی در روابط بین فردی و از آن مهم تر در روابط عاشقانه دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید از دیدگاه های زیبایی شناسی به مساله توجه کنیم؛ همه ما از دیدن عکس، فیلم، گل یا یک شخص زیبا یا یا شنیدن موسیقی لذت می بریم. عامل بعدی این است که ظاهرا بیشتر مردم معتقدند افرادی که زیبا هستند، احتمالا خصوصیات فردی مطلوب تری نسبت به افراد نازیبا از خود نشان می دهند.

براساس تحقیقات ، مردم زیبایی ظاهری را نوعی نشانه سلامت اندامی و جسمی می دانند و ما به شکل بالقوه جذب افراد سالم می شویم اما محققان همیشه به دنبال پاسخ به این سوال بوده اند که آیا هر دوجنس به یک اندازه جذب زیبایی ظاهری می شوند یا به یک اندازه به اشکال مختلف بیان زیبایی ظاری واکنش نشان می دهند؟

نتایج برخی تحقیقات نشان داده است در یک ارتباط طولانی مدت مردان به طور معناداری بر جذابیت اندامی طرف مقابل تاکید داشته اند در حالی که زنان عمدتا بر خصوصیات دیگری مانند جاه طلبی، شأن و مقام، وضعیت مالی، عاطفه و ویژگی های شخصیتی.

تحقیقات در فرهنگ های مختلف نیز نتایج مشابهی داشته است؛ بدون استثنا مردان بیشتر از خانم ها به جذابیت ظاهری و جوانی طرف مقابل خود توجه می کنند. در مقابل زنان ترجیح می دهند طرف مقابل مسن تر، دارای وضعیت مالی خوب،قابل اطمینان و فردی کوشا باشد. البته نه به این معنا که جذابیت ظاهری برای زنان اهمیتی ندارد. در حقیقت جذابیت ظاهری عنصر بسیار مهمی برای آنها تلقی می شود البته بعد از وضعیت مالی و مطمئن بودن طرف مقابل.

این دسته از مردها از قید و بندها آزاد هستند و اجازه می دهند که باد آنها را به هر کجا که می خواهد ببرد که معمولا هم به مکان های جالب و سرگرم کننده ای کشیده می شوند. او موتورسواری می کند، از کار خود می زند تا با شما در کوچه ها پرسه بزند، نگران آینده نیست و به پیش روی خود چشم دوخته است.

تمام خانم ها تا حدی خواستار یاغی گری و سرکشی هستند (البته در حد معقول) او عاشق آزادی و رهایی این مرد می شود و آرزو می کند که روزی خودش هم بتواند این طور باشد. روح سرکش این مرد شادابی و جوانی را به ارتباطشان اضافه می کند و خانم هم همیشه در تلاش برای رام کردن اوست. هرچند می داند که هیچ گاه واقعا موفق نخواهد شد.

او مردی است که در ماشین را باز می کند،صندلی را برای او بیرون می کشد،پول شام را حساب می کند،مطمئن می شود که خانم حتما دسر خود را سفارش دهدو همیشه با یک بیان منطقی و مودبانه برای بیرون رفتن از او در خواست می کند،هنگام بازگشت او را تا درب منزل همراهی می کند، برای احساسات او ارزش قائل است و می داند که چه موقع برای رفتن به منزل آمادگی دارد.

زمانیکه زن ها مردهای بد و بی ادب و شرور و کسانی که به خود زحمت تلفن زدن را هم نمی دهند و بسیار بی توجه هستند را ملاقات می کنند، ویزگی های دیگری را برای مرد جذاب در نظر می گیرند. البته خانم ها نیازمند رشد عقلی و بلوغ فکری هستند تا بتوانند به این نتیجه دست پیدا کنند. اما بالاخره تمام دخترخانم ها متوجه می شوند که مردی را باید انتخاب کنند که با آنها در طول یک رابطه دراز مدت خوب رفتار کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر