موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

علت کامل ارضا نشدن مرد

علت کامل ارضا نشدن مرد

نویسنده : سمیرا | زمان انتشار : 18 مرداد 1398 ساعت 00:03

نگرانی از عوارض ارضا نشدن مردان در رابطه جنسی یکی از مسائلی است که این روزها زوجین را به جلسات مشاوره می‌کشاند. انزال و ارضای جنسی، از مهم‌ترین نیازهای مردان بوده و اگر اتفاق نیفتد می‌تواند آسیب‌های جسمی و روانی را به همراه داشته باشد. البته ارضا نشدن در طی رابطه جنسی دارای عوارض بیشتری نسبت به زمانی است که اصلا رابطه ای وجود ندارد. استرس و فشار روانی اصلی‌ترین عامل این اتفاق است اما در این مطلب به علل کلی و عوارض ارضا نشدن مردان می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه پیامدها و عوارض ارضا نشدن مردان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

علت ارضا نشدن مردان

عوامل زیادی موجب ارضا نشدن مردان می‌شود. عدم ارضا در رابطه جنسی مشکل بسیار مهمی است که با دانستن علت‌ها و برطرف کردن آنها، می‌توانید به کاهش عوارض آن کمک کنید. در ادامه مهمترین دلایل ارضا نشدن مردان را بیان می کنیم:

خود ارضایی

خود ارضایی در مردان به میزان زیاد باعث می‌شود به همان حالت خاصی که خود ارضایی می‌کنند عادت کرده و فقط در همان حالت ارضا شوند. معمولا همسران این مردان، از روشی که باعث ارضای همسرشان می‌شود اطلاع ندارند و یا نمی‌توانند او را به همان روش مورد انتظار مرد انجام دهند، همین مسئله باعث می‌شود که مردان در طول رابطه جنسی ارضا نشوند.

استرس و فشار روانی

مهمترین علل ارضا نشدن مردان، استرس است. باورهای جنسی غلط درباره ارضا شدن مرد و مایع منی، عصبانی بودن مرد، مشکلات مالی و فرزندان و... همه و همه باعث مشکلات نعوظ و عدم ارضای مرد می‌شود. به دلیل اهمیت این مسئله، می‌توانید با مشاوره جنسی ارتباط گرفته و مشکلات خود را بررسی کنید.

مرد نباید لذت ببرد

بر اساس آموخته‌های غلط، برخی از مردان فکر می‌کنند فقط باید به زنشان لذت بدهند و این را تنها وظیفه خود تلقی می‌کنند. بنابراین تمرکزشان را روی لذت بردن همسرشان می‌گذارند و از تحریک مناسب خود غافل می‌شوند، همین مسئله باعث مشکلاتی در ارضای جنسی می‌شود.

داروها و مشکلات جسمانی

برخی داروها و مواد مخدر، باعث به تاخیر افتادن و حتی عدم ارضای مردان می‌شود. همچنین بیماری‌های جنسی و جسمی، باعث ایجاد مشکلاتی در گیرنده‌های آلت تناسلی و تحریک، نعوظ و انزال می‌شوند.

افزایش سن

با افزایش سن، آلت مردانه به تحریک بیشتر برای ارضا شدن نیاز دارد، این مسئله ای طبیعی است. همین مسئله ممکن است باعث نگرانی‌ها و استرس‌هایی شود که مشکلات ارضای جنسی را دو چندان می‌کند.

عوارض ارضا نشدن مردان

انزال، مقدمات و مؤخراتی دارد که باید به طور کامل انجام شود. ارضا نشدن مردان موجب مشکلات جسمانی و مشکلات روانی می‌شود. دلزدگی زناشویی نیز یکی از مهم ترین عواقب ارضا نشدن مردان است. برخی دیگر از عوارض ارضا نشدن مردان به شرح زیر هستند:

1- عوارض ارضا نشدن مردان | سرطان پرستات

در هنگام تحریک، تراکم خون در مجاری ادرار و بیضه ایجاد می‌شود. در صورتی که انزال اتفاق نیفتد یا ناقص اتفاق بیفتد و تمام مایع منی از بدن خارج نشود، این تراکم خون و مایع منی، باعث ورم بیضه و آسیب دیدن  غده پروستات و حتی سرطان پروستات می‌شود.

2- عوارض ارضا نشدن مردان | آسیب روحی

در اثر رابطه جنسی سالم، تحریک روانی زن و مرد به اوج می‌رسد و نوعی تخلیه روانی اتفاق می‌افتد. این تخلیه روانی برای کاهش استرس، تنش‌ها و اضطراب‌های بدن است و در صورتی که انزال اتفاق نیفتد، سیستم عصبی با مشکل روبرو می‌شود و اگر دائم این موضوع تکرار شود می‌تواند حتی تا ناتوانی جنسی نیز پیش برود. تنفر مرد از همسر، افسردگی، اضطراب فراگیر و پرخاشگری شایع‌ترین مشکلات روحی این مردان است.

3- عوارض ارضا نشدن مردان | آسیب دیدن رابطه

زن و مرد در صورتی که به ارگاسم و انزال کامل نرسند، به مرور زمان کم طاقت شده و حساسیت‌های آن‌ها بالا می‌رود. همین مسئله می‌تواند نارضایتی زن و عصبی شدن مرد را به همراه داشته باشد و اگر به آنها توجه نشود، مشکلات حادی را به همراه خواهد داشت. معاشقه و عشق بازی در حین رابطه می‌تواند از بار منفی مسئله برای هر دو طرف بکاهد. مشاوره روابط زناشویی نیز کم شدن عوارض و درمان کمک خواهد کرد.

4- کم شدن مقاومت در برابر بیماری ها

رابطه جنسی و انزال کامل، باعث تقویت سیستم ایمنی شده و مقابله شما را با بیماری‌های میکروبی بیشتر می‌کند. ایمونوگلوبین A در افرادی که یک تا دو بار در هفته رابطه جنسی کامل دارند، تا 30 درصد بیشتر از افرادی است که به ندرت رابطه دارند یا اصلا ندارند.

5- افزایش احتمال اختلال نعوظ

کم بودن رابطه جنسی و نداشتن انزال، باعث می‌شود به مرور زمان فرد دچار مشکلات نعوظ شوند. آلت تناسلی یک ماهیچه است و باید تقویت شده یا قدرت آن حفظ شود. رابطه جنسی، تمرین ماهیچه آلت تناسلی است و اگر صحیح و کامل اتفاق نیفتد منجر به اختلال نعوظ خواهد شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه پیامدها و عوارض ارضا نشدن مردان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر