موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

طرز تهيه كيك عشق ايراني

طرز تهيه كيك عشق ايراني

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 25 دی 1399 ساعت 14:25

%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%D8%B9%D8%B4%D9%82-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-persian-love-cake-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%B9%DA%A9%D8%B3.jpg

دستور اول: کیک شیفون. اینجوری میگن که: یکی بود، یکی نبود. روزی روزگاری یه دختر پارسی بود که عاشق یه شاهزاده ی پارسی میشه. برای اینکه توجه شاهزاده رو به خودش جلب کنه و شاهزاده رو عاشق خودش کنه ، یه کیکی براش درست می کنه که پر از عطر و بوی عشق باشه. وقتی شاهزاده کیک رو میخوره، عاشق دختر میشه ??? به همین راحتی ? اینجوری شد که کیک عشق ایرانی ، پا گذاشت به دنیای کیک ها. ? بعضیها هم میگن این اسم بخاطر اینه که به محض این که یه گاز ازش میزنید عاشقش میشید. ? خلاصه اینکه داستانهای مختلفی وجود داره.
خب مثل همه ی کیک ها، این کیک رو میشه هم شیفون یا اسفنجی درست کرد و با خامه ، گاناش یا نظایر اون، سرو کرد ( که الان دستورشو میذارم). و هم مثل کیک چای درست کرد که با سس های مختلف یا شیره یا خالی سرو بشه که دستورش رو بعد از این دستور میذارم.
الان که نزدیک ولنتاین هستیم یا به پنجم اسفند یعنی اسفندگان ( روز عشقولانه ) نزدیک هستیم زمان و بهانه ی خوبی برای درست کردن این کیک خوشمزه است ?
بایدهای این کیک: پودر بادام یا پودر پسته، /ادویه ها: هل، زعفران /عرقیجات: گلاب یا بهار نارنج یا هر دو
#اسفندگان#سپندارمذگان#ولنتاین#عشق#نوروز

۱ ساعت 1 کوک‌ اسنپ

  1. ۱ پیمانه آرد

  2. ۱ پیمانه شکر (من کمتر ریختم،۳/۴ پیمانه ریختم)

  3. ۱/۲ پیمانه (یا بیشتر) پودر بادام درختی یا پودر پسته

  4. ۴ عدد تخم مرغ

  5. ۱/۲ قاشق چایخوری پودر زعفران (یا ۲ قاشق غذاخوری زعفران آب شده غلیظ)

  6. ۱ قاشق چایخوری پودر هل

  7. ۲ قاشق غذاخوری گلاب یا عرق بهار نارنج

  8. ۱/۴ پیمانه روغن مایع

  9. ۳/۴ قاشق چایخوری بیکینگ پودر

  10. ۱ پنسه نمک

  11. ۱ پیمانه خامه برای خامه کشی

مراحل

  1. من بادام ها رو خودم پودر کردم و پوست هم نکندم، راحت و تنبلانه? بنابراین برای پودر کردن بادام ، نصف شکر دستور رو برداشتم و با نصف پیمانه بادام درختی (البته من یک پیمانه ریختم ولی توی دستور اصلی نصف پیمانه کافیه) توی مخلوط کن پودر کردم. لازم نیست مثل بادام ماکارون خیلی دقت به خرج بدید و هی الک کنید، همین که پودر بشه کافیه، فقط خمیر نشه، اگه چند بادام کوچیک بزرگ هم توش موند مهم نیست چون خوشمزه اش می کنه. بقیه ی شکر هم می مونه برای فرآیند به عمل آوری تخم مرغ ?

  2. سفیده و زرده رو جدا کنید. سفیده رو با همزن بزنید تا کشدار و سفید بشه ، بعد یکی دو قاشق از شکر دستور رو بهش اضافه‌کنید و دوباره هم بزنید تا ابری و اسفنجی بشه.

  3. بقیه ی شکر رو بریزید توی زرده. زعفران و هل رو هم اضافه کنید. با دور تند همزن هم بزنید، بعد گلاب رو اضافه کنید.

  4. پودر بادام رو اضافه کنید و با دور کند همزن یا با لیسک هم بزنید

  5. آرد و بیکینگ پودر و نمک رو الک کنید و اضافه کنید و با لیسک هم بزنید،

  6. سفیده و مخلوط زرده رو قاطی کنید و با لیسک هم بزنید و در نهایت روغن رو اضافه کنید و بعد از مخلوط شدن روغن، مایه رو تو قالب بریزید و بذارید توی فر ، دما ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۲- ۱۵ دقیقه.

  7. بعد بذارید خنک شه و از قالب جدا کنید. بذارید کاملا خنک شه و بعد خامه کشی کنید. اینم یه برش افقی و یه برش عمودی از کیک. من توی کیک رو‌ خامه نذاشتم، فقط بیرونش رو گذاشتم چون بادام سنگینه و با خامه ی زیاد، سنگینتر میشه.

  8. خامه ی قنادی رو با دور تند همزن بزنید و چشم ازش برندارین تا ۱. اثر پره های همزن روی خامه بمونه، ۲. خامه سفت بشه ۳. کمی مات بشه و دیگه برق نزنه ۴. وقتی خامه گرفت، دیگه هم نزنید. خامه قبل از اینکه شل بشه حالت تیکه تیکه و سنگین میشه ، تو این لحظه برای خامه کشی مناسبه. کیک رو یک لایه ی نازک خامه بزنید. معمولا کیک عشق ایرانی در نهایت بعد از خامه کشی با گلبرگهای گل محمدی و بادام یا پسته تزیین میشه. من با خامه ، و ژله بریلو که با اب لبو مخلوط کرده بودم و هل و بادام و گل محمدی تزیین کردم

  9. این کیک خیلی خوشمزه اس. اگه زیاد اهل گلاب و هل و زعفرون نیستید مقدارش رو کم کنید یا اگه بخواین حذف کنین ، اونوقت دیگه کیک عشق ایرانی ندارین در عوض یه کیک بادامی خوشمزه دارین ?. نوش جان ???

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر