موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

حذف آدمهای اضافی از زندگی

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 19 آذر 1398 ساعت 21:50

چه موقع و چه افرادی  را باید از زندگی حذف کنیم؟

حذف آدمهای منفی | حذف میکنم آدمها را | حذف آدم های منفی | حذف آدم های اضافی | حذف آدمهای اضافی | آدمهای منفی | حذف ادما | حذف آدمهای بیخود | چه موقع و چه افرادی را باید از زندگی حذف کنیم

چه افرادی را چه زمانی از زندگی خود حذف کنیم؟

افرادی که در زندگی حذف می کنیم می تواند دوست صمیمی، همسر، کارمند، رئیس یا حتی فردی باشد که در زندگی نقش به سزایی دارد. چه موقع باید این افراد را 100% از زندگی خود کنار بگذاریم و حذف کنیم؟

parasel-gif-5.gif

افراد موثر

مورد اول: افرادی در کنار ما هستند که نقش موثری در زندگی شما دارند، بعضی اوقات ما انتخاب هایی داریم که آنها در زندگی ما بمانند یا نمانند؟ ممکن است که این انتخاب کل مسیر زندگی ما را تحت تأثیر قرار دهد. نکته اینجا است که چه موقعی باید آنها را ترک کنیم یا از آنها فاصله بگیریم. این خیلی مهم است که بعضی اوقات در شرایطی قرار می گیرید و مغز شما کار نمی کند و نمی دانید که این افراد باید در زندگی تان بمانند یا خیر؟ اگر دقت کرده باشید مسئله طلاق سخت ترین مسائلی است که می تواند در زندگی یک شخصی اتفاق بیافتد. ولی یک شخص باید چه زمانی تصمیم بگیرد که طلاق بگیرد. از شرکت بیرون بیاید و قید دوستان خود را بزند. این خیلی مهم است که اگر آن انتخاب درست اتفاق نیافتد، شاید یک مسیر طولانی از زندگی 20 یا 30 سال از آن زندگی را از دست بدهد.

مورد دوم: در روابط اجتماعی که با دیگران برقرار می کنید گاهی با افرادی آشنا می شوید که در لحظه اول و چند ملاقات ابتدایی افراد خوبی به نظر می رسند. پس از گذشت مدت زمانی متوجه خواهید شد نوع نگرش و دیدگاه این افراد به سمت منفی گرایش دارد و با باورهایی که درون شما شکل گرفته است یا باورهای جدیدی که ساخته اید، مطابقت و سازگاری ندارند. در چنین مواردی تردید و شک نداشته باشید. حضور افراد منفی نگر در زندگی شما می تواند ضررهای بسیاری به شرایط زندگی یا کسب و کار شما وارد کند. این افراد را حذف کنید اما این حس را به خودتان تلقین نکنید که یک تجربه ناموفق اجتماعی داشته اید. با مرور زمان و شناخت افراد بیشتر می توانید افرادی را بیابید که تآثیرات مهمی بر زندگی شما داشته باشند.

%DA%86%D9%87-%D9%85%D9%88%D9%82%D8%B9-%DA%86%D9%87-%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AD%D8%B0%D9%81-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-1.jpg

افراد سوء استفاده گر

مورد اول: اگر احساس کردید که فردی از شما سوء استفاده می کند، وقت این است که بلافاصله با آن فرد قطع رابطهکنید. فوق العاده باید حواس خود را جمع کنید که هیچ جای بخششی برای سوء استفاده وجود ندارد، اگر احساس کردید که چه از لحاظ مالی، فیزیکی و روحی کسی از شما سوء استفاده می کند باید بگویم که وقت این نیست که شما او را نادیده بگیرید، ببخشید! زیرا مطمئناً بعد از آن اتفاق های بدتر  و بزرگتری رخ می دهد. الآن باید تصمیم خود را بگیرید. بلافاصله از او فاصله بگیرید و هرگز به تعویق نیندازید. خیر!  بلافاصله باید از آن شخص، شرکت و یا هر کس دیگری که هست فاصله بگیرید، زیرا ممکن است که در آینده به شما ضررهای زیادی بزند.

when-and-who-should-be-removed-from-life-11.jpg

صحبت هایی که نتیجه ای ندارند

مورد دوم: این مورد بیشتر در مورد کاری و دوستان به کار برده می شود، اینکه زمانی ما با فردی که صحبت می کنیم. این صحبت های ما به هیچ نتیجه ای نمی رسد، مثلاً یک موضوعی را مطرح می کنیم. بارها و بارها راجع به ان صحبت می کنیم. ولی خوب به هیچ نتیجه ای نمی رسیم. می بینیم که شرایط مثل قبل است و اینجا دوست من باید این فرد را در زندگی عوض کنید. نه اینکه او آدم بدی است یا اینکه شما شخصیت بدی دارید خیر! شما به لحاظ دوستانه و کاری به هم نمی خورید چون از لحاظ فرکانس مغزی با همدیگر فرق دارید. چیزهایی که هر دوی شما به آنها فکر می کنید درست هستند اما تفاوت هایی در آنها وجود دارد. در دنیاهای متفاوتی قرار دارید و شما به جای اینکه بخواهید وقت خود را صرف این کنید که دنیاهای خود را با هم دیگر به هم شبیه کنید. بهتر است  که یک فرد مناسب خود را پیدا کنید که مناسب شرایط کاری شما باشد. ببینید دو چرخ دنده که کنار هم قرار می گیرند شما می توانید به زور آنها را در کنار هم قرار دهید که مطمئناً چرخ ها از بین می رود، شکسته می شود و شاید با هم جور شوند و دو چرخ دنده ای که با هم جور هستند با کوچک ترین فشار با همدیگر هماهنگ می شوند. در زندگی هم اینگونه است و با مکالمه اول خیلی ساده درست می شود پس به دنبال آدمی باشید که در چرخ دنده زندگی دقیقاً همانطوری باشد که شما هستید. دقیقاً همانطوری که شما را از همه لحاظ بفهمد. همه برنامه های بزرگ دنیا زمانی به موفقیت می رسند که آدمهایی با هم کار می کنند که حرف، برنامه و مغز همدیگر را متوجه می شوند. می فهمند و وقت شما را به این صرف نمی کنند که به همدیگر یک چیزی را ثابت کرده و همدیگر را قانع کنند. سیستم اینطوری کار نمی کند، پس دنبال آدمی باشید که با شرایط فرکانسی و باورهای شما همسو باشد.

%DA%86%D9%87-%D9%85%D9%88%D9%82%D8%B9-%DA%86%D9%87-%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AD%D8%B0%D9%81-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-2.jpg

کمک می خواهید و جوابی نمی گیرید

مورد سوم: زمانی که از دوست یا همکار کمک می خواهید و می بینید که جوابی از او نمی گیرید. این اتفاق بارها تکرار می شود و در اصل رد می شوید. به همین دلیل است که می گویم که آن فرد هم نمی تواند آدم مناسب زندگی شما باشد. ببینید همه آدمها یک دایره ای در زندگی خود دارند که می توانند بگویند که این دایره از آن افراد ساخته می شود. حالا این دایره را می توانیم با هوشمندی بسازیم و هرکسی که وارد زندگی ما شد. در این دایره قرار دهیم ولی خوب اگر به دنبال موفقیت هستید. اگه به دنبال سلامت و آرامش هستید. باید با دقت این دایره را بسازید. زیرا متقابلاً زمانی که به کمک نیاز دارید. باید افرادی در زندگی باشند که به شما کمک کنند و دلگرمی دهند. پس زمانی که دارید از آنها کمک درخواست می کنید و از سمت آنها جوابی به درخواست شما داده نمی شود بدانید که آن فرد مناسب زندگی برای شما نیست.

تا اینجا سه نکته مهم را بررسی کردیم و تا اینجا باید متوجه اهمیت این موضوع شده باشید که کل زندگی ما تحت الشعاع روابط انسانی است که با همدیگر داریم. پس به این نکات دقت کنید و این ها را اجرایی کنید قطعاً زندگی بهتری خواهید داشت.

با سپاس فراوان از شما دوست عزیز، امیدوارم بیشتری بهره را از مطالب مقاله چه موقع و چه افرادی  را باید از زندگی حذف کنیم؟ در افراد برده و شاهد اثرات آن در بهبود زمانبندی خود بوده و آن ها را از طریق ارسال کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

موفقیت شما روزافزون

حسین عزت خواه، مدرس موفقیت و کارآفرین

نویسنده: حسین عزت خواه

https://ezzatkhah.com/چه-موقع-چه-افرادی-را-از-زندگی-حذف-کنیم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر