موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

پزشکان مورد تایید انجمن طب سوزنی

پزشکان مورد تایید انجمن طب سوزنی

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 21 آذر 1400 ساعت 22:17

Home۱۳۹۷-۱۲-۱۹ ۱۹:۱۸:۲۲ +۰۰:۰۰

خدمات و فعالیت های انجام شده در کلینیک طب سوزنی

icon-7.png

هشدار

١. درمان به روش طب سوزني طبق قانون وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي فقط توسط پزشكان داراي مدرك استاندارد طب سوزني مورد تاييد وزارتخانه مجاز ميباشد پس فريب درمانگران غير پزشك ، فيزيوتراپ و حتي پزشكان فاقد مجوز استاندارد را نخوريم و تحت تأثير تبليغات بي اساس قرار نگيريم. براي استعلام پزشكان داري مجوز استاندارد و مورد تاييد وزارت بهداشت در استان اصفهان ميتوانيد به وبسايت انجمن علمي طب سوزني شاخه اصفهان به آدرس www.isaa-isf.ir مراجعه بفرماييد.
٢. در حال حاضر در كشور عزیزمان تنها پزشكاني مجاز به انجام درمان طب سوزني هستند كه حداقل دو سال در يكي از دانشگاههاي طب چيني خارج از كشور كه مورد تاييد وزارت بهداشت ميباشد تحصيل كرده و آزمونهاي استاندارد و پايان نامه تحقيقاتي را گذرانده و نهايتا در ايران مورد ارزشيابي قرار گرفته شده باشند.
٣. جــهت آمــوزش رشته تخـصصي طـب سـوزني تا اين لـحظه هـيچ دانشگاهي در ايـران مـجوز لازم را از سـوي وزارت بهـداشت ندارد پس فـريب تبليغات كلاسها و كارگاههاي آموزشي غير مجاز را نخوريد.
٤. توجه داشته باشيد كه سوزنها و تجهيزات مورد استفاده در درمان طب سوزني همگي استريل و يكبار مصرف هستند در نتيجه اين سوزنها قابل استفاده براي شخص ديگر و يا همان شخص در جلسه درماني ديگر نميباشند.

تاریخچه طب سوزنی

wave-divider-gray.png

طب سوزنی از قرن ها پیش به عنوان یک سیستم درمانی در فرهنگ چین و آسیای شرقی استفاده می شد. در آن زمان، سوزن ها از سنگ یا استخوان ساخته می شد و به آن Bian به معنی ابزار تیز و باریک برای درمان می گفتند. در عصر برنز، سوزن های برنزی و آهنی جایگزین آن ها شد و امروزه به طور عمده سوزن های این طب از فولاد ضد زنگ ساخته می شود. در حال حاضر، در بسیاری از بیمارستان های دنیا ترکیبی از این طب و طب سنتی چینی و طب غربی استفاده می شود.

قبل از درمان طب سوزنی

wave-divider-gray.png

برای کسب بهترین نتیجه از درمان ، قبل از جلسه درمانی از شما خواسته می شود که سوابق پزشکی خود را شرح دهید. همچنین بهتر است قبل از جلسه درمانی، غذای سبکی بخورید، زبان خود را مسواک نزنید، لباس های راحت و گشاد بپوشید، از مصرف الکل، مواد مخدر و مواد کافئین دار خودداری کنید، مقدار زیادی آب بنوشید و واقع گرا باشید. در بسیاری از موارد، برای درمان کامل بیماری نیاز به چندین جلسه درمانی است. سوالات خود را قبل از شروع درمان از پزشک بپرسید.

بعد از درمان طب سوزنی

wave-divider-gray.png

بعد از درمان از انجام کارهای سنگین و خسته کننده خودداری کنید، تمرینات ورزشی سبک و حرکات آرام ورزشی را انجام دهید چرا که مکمل خوبی برای درمان هستند، برای تسکین درد از گرما استفاده کنید، از مصرف الکل و قهوه اجتناب کنید چرا که هیدراته ماندن بدن بعد از انجام درمان جهت دفع سموم بسیار مهم است در حالی که الکل و قهوه اثرات دهیدراته بر روی بدن دارند، از مصرف غذاهای آماده و فرآوری شده، شکر و فست فود خودداری کنید.

با ما در ارتباط باشید

جهت هرگونه سوال انتقاد یا پیشنهاد از طریق فرم زیر اقدام نمایید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر