موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

انحراف ستون فقرات و بارداری

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 24 بهمن 1398 ساعت 00:36

سوالات معمول درباره زندگی بزرگ سالی با اسکولیوز

چه مشکلات سلامتی بعد ها در زندگی بعلت اسکولیوز ممکن است داشته باشم؟
مشکلات بعدی با اسکولیوز بعدا" در طول زندگی بستگی به اندازه و محل انحنا در ستون فقرات دارد. عموما" افراد با انحنا کمتر از ۳۰ درجه همان مقدار شانس کمر درد دارند که افراد بدون اسکولیوز دارند. اشخاص با انحنا بزرگتر وبدون درمان ( بالای ۵۰ تا ۶۰ درجه)احتمال زیادی است که پشت درد پیدا کنند بخصوص در پایین کمر.

ایا وقتی که بزرگ تر شدم درپشتم گوژ خواهم داشت؟
ین بستگی به شدت انحنا وآیا اینکه اصلاح شده است

یکی از هیپ های من بلند تر از دیگری بنظر میاید. ایا می توان ان را اصلاح کرد؟
اگر اختلاف اندام ها بیشتر از ۲ سانتی متر است دکتر شما ممکن است بلند کننده کفش را توصیه کند که وضعیت نابرابر شما را میزان کند

آیا داشتن اسکولیوز در توانایی من برای بچه دار شدن و زایمان اثر دارد؟
نه خیر، اثر ندارد. تعداد زیادی مطالعه درمورد اسکولیوز وحاملگی وجود دارد، و هیچکدام مشکلاتی در بچه دار شدن در بیماران اسکولیوزی نشان نداده اند. افزایشی در میزان دیسترس جنین، زایمان های زودرس، ویا مشکلاتی با زایمان وجود نداشته است. قابل توجه اینکه، یک مطالعه ای نشان میدهد که احتیاج به سزارین در خانم هایی که اسکولیوز دارند نصف امار متوسط جمعیت عادی است.

به علاوه، حاملگی نوعا" باعث افزایش قابل توجهی در درجه اسکولیوز،در ستون فقرات فیوژن نشده نمی باشد.

ایا در آینده میتوانم تزریق اپیدورال داشته باشم؟
بلی، شما متوانید در اینده تزریق اپیدورال بعنوان بیحسی برای زایمان داشته باشید. انحنا های خیلی شدید ممکن است از نظر تکنیکی مشکل باشند ولی اپیدورال، باز هم امکان پذیر است.

اگر شما فیوژن ستون فقرات داشته اید، مطمین باشید که دکتر زایمان ودکتر بیهوشی شما می دانند که محل فیوژن در کجای ستون فقرات و در چه سطحی بوده است.

ایا داشتن اسکولیوز من را بیشتر در خطر استیوپوروز قرار میدهد؟
بعضی بحث ها درباره اینکه ایا اسکولیوز ممکن است دخالتی در استیوپروز داشته باشد وجود دارد، ولی شواهد محکمی وجود ندارد که این رابطه را ثابت کند. استخوان های خود را با نکشیدن سیگار، خوردن کلسیم، و ویتامین دی کافی، و تمرینات ورزشی با تحمل وزن بدن، سالم نگهدارید. این ها توصیه های خوبی هستند برای انهایی که اسکولیوز دارند و انهایی که اسکولیوز ندارند .

داشتن اسکولیوز، اثری در روی چیز هایی که بعدها در زندگی انجام خواهم داد مانند شغلی که می توانم داشته باشم خواهد داشت؟
نه، اثری نخواهد داشت.

آیا فلز یاب های درقسمت امنیت فرودگاه ها، کا ر میافتند بعد از اینکه میله در ستون فقرات من کار گذاشته شد؟
این بستگی به حساسیت دستگاه دارد، ولی معمولا" اتفاق نمی افتد. یک نامه از دکتر شما که راجع به اسباب فلزی جا گذاشته شده در بدن شما توضیح داده، در دست شما باشد مفید خواهد بود. شما همچنین ممکن است احتیاج باشد که برش جراحی پشتتان رادر موارد نادری که فلز یاب کار می افتد نشان دهید.

اگر من فیوژن ستون فقرات داشته باشم، آیا قبل از کار دندانپزشکی انتی بیوتیک احتیاج خواهم داشت؟
این سوال قابل بحث است. این اشاره میکند به امکان عفونت روی ایمپلنت ستون فقرات بعد از کار دندانپزشکی روی دندان ها. اگر چه تلاش ها ی در حال انجام است که یک راهنمای قرار دادی در باره مصرف انتی بیو تیک برای پیش گیری از عفونت قبل از کار دندانپزشکی در بیمارانی که قبلا" ایمپلنت ستون فقرات در پشتشان گذاشته شده است به وجود بیاید. لطفا" با جراح ستون فقرات خود در این باره قبل از کار دندانپزشکی صحبت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر