موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

آیا زن و شوهر می توانند از طریق تلفن و sms یکدیگر را ارضا کنند

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 16 بهمن 1400 ساعت 19:25

- هرگونه ارضاء جنسی با دخالت دست یا شی دیگر توسط خود فرد ولو با تماس تلفنی و یا تصویر ویدویی همسر جایز نیست و استمناء محسوب می شود.

با توجه به اینکه خصوصیت بعضی از مشاغل، دور بودن همسران از یکدیگر است و افرادی که در اینگونه مشاغل مشغول به کار می باشند مجبور و ملتزم به تحمل دوری از خانواده و همسران خود می باشند مانند افراد نظامی یا رانندگان و همچنین افرادی که شغل و کار آنها مناطق دور افتاده و مناطق مرزی است. در اینگونه مشاغل افراد باتوجه به شغل خود یعنی هردوهفته یک‌بار یا بیشتر مبادرت به سرکشی و همراهی با خانواده های خود می باشند و یکی از مفسده های اینگونه مشاغل، ایجاد فساد و به خطر افتادن و انجام گناه می باشد.
و معمولا افراد در این مدتی که از خانواده های خود دور می باشند تنها راه ارتباطی آنها راههای تلفنی یا فضاهای ایجاد شده در اینترنت می باشد. اگر در این فاصله زمانی زوجین با توجه به ارتباطهای اینترنتی و مخابراتی دارند مبادرت به ارضای جنسی دوطرف نمایند چه حکمی دارد؟

 سوال: آیا زن و شوهری که به دلیل مسائل کاری برای مدت طولانی از یکدیگر دور هستند و خوف افتادنشان به فساد می‌رود می توانند از طریق غیر حضوری مثل تلفن یا اینترنت یکدیگر را ارضا نمایند یا خیر؟
آیت الله موسوی اردبیلی:
پاسخ: اگر هر یک از آنان با خود عملی انجام دهد که منجر به خروج منی گردد، استمناء و حرام است. [1]

آیت الله خامنه‌ای:
پاسخ: اگر بدون دخالت دست و یا شىء دیگر باشد، مانعى ندارد و در غیر این صورت استمنا محسوب شده و جایز نیست. [2]

زن وشوهر می توانند لذتهای مشروع را از هم ببرند، بر همین اساس می توانند تلفنی یا با چت کردن حرفهای عاشقانه داشته باشند و اگر خود به خود ارضا شوند اشکالی ندارد، اما نمی توانند با دست خود استمنا و خود ارضایی کنند. هر عملی یا بازی ای با آلت تناسلی برای خروج منی جایز نیست، ارضا شدن باید با بدن همسر باشد، نه اینکه شخص با دست خود نقاط حساس بدن خود را لمس کند و در حین مکالمه استمنا نماید، چنین کاری گناه و حرام است.

پی‌نوشت:
1). سایت پرسش و پاسخ امین، استفتاء از آیت الله موسوی اردبیلی.
2). سایت اسلام کوئیست، استفتاء از مقام معظم رهبری.

این سایت با نظارت اداره تبلیغ اینترنتی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه فعالیت نموده و تمامی حقوق متعلق به این اداره می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر