موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

حکم رابطه مرد متاهل با دختر مجرد

حکم رابطه مرد متاهل با دختر مجرد

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

خواهر محترم ازدواج ( چه دائم باشد و چه موقت) دختر باکره بنابر فتوای اکثر علماء نیاز به اجازه پدر یا جد پدری دختر دارد و لذا این ارتباط شما خلاف شرع و حرام است وحتی به فتوای آیت الله سیستانى ازدواج دختر باکره باید با اجازه پدر یا جد پدرى دختر باشد و بدون اجازه او عقد باطل است.V}آیت‏الله سیستانى، منهاج الصالحین، ج 2، النکاح، م 70{V

بنابراین اگر شما دختر مجرد و باکره بوده اید شرعا نمی توانستید به پیشنهاد چنین فردی پاسخ مثبت دهید و به ازدواج موقت وی در آیید. ما هم نمی دانیم منابع تحقیق و بررسی شما چه چیزی و یا چه کسانی بوده اند. آنچه مهم است آن که چه خوب است از این بابت به بعد برای اینگونه مسائل از منابع و افراد قابل اعتماد تحقیق کنید و دقت بیشتری به خرج دهید. اکنون به نکات زیر توجه فرمایید:

1. در اولین فرصت به وظیفه شرعی خودتان درباره رابطه با وی روشن کنید و با کسب اطلاع دقیق از منابع و مراجع تحقیق و بررسی، وظیفه تان را درباره صیغه ای که خوانده اید به دست آورید.

2. اگر نگوییم آن فرد عمدا و از روی علم و آگاهی به نوعی شما را فریب داده است و در پی ارضاء غریزه جنسی خود و تنوع طلبی در این زمینه (با توجه به این که دارای همسر است) بوده است . حداقل می توان گفت (اگر خوشبین باشیم و پیشنهاد و عمل وی را حمل بر صحت کنیم) از روی جهل و نادانی مرتکب خطا شده است و برخلاف نظر مشهور فقها و مراجع به شما پیشنهاد صیغه موقت داده است (البته اگر شما باکره باشید).

3. در حق همسر ایشان ظلمی مرتکب نشده اید زیرا وی اقدام به کاری کرده است ولی همان طور که خود نیز می دانید شاید در حق خودتان ظلم کرده باشید. شما الان در سنین ازدواج هستید و باید با انتخاب همسری دائمی برای خود به زندگی مشترک آینده تان بیاندیشید و از آنجا که از فرهنگ جامعه ما دختری که یک بار ازدواج کرده (حتی به طور موقت) کمتر میل و رغبت نشان می دهند بنابراین بهتر است اگر چنانچه روابط تان در حد نگاه بوده و تماس و روابط جنسی نداشته اید هر چه زودتر از وی جدا شوید و اگر مدتی از زمان صیغه موقت تان باقی مانده است از وی بخواهید آن مدت را بر شما ببخشد و هرگز موضوع ازدواج موقت تان را برای کسی بیان نکنید و اگر خواستگاری داشتید هیچگاه از این گونه مسائل حرفی به میان نیاورید و چیزی نگویید و در اسرع وقت در صورت فراهم شدن شرایط و آمدن خواستگار مناسب، ازدواج کنید. زیرا ادامه یافتن این وضعیت به ضرر شماست. مطمئن باشید خواهید توانست به احساسات معنوی و رشد و تعالی روحی ادامه دهید و در زندگی مشترک دائمی تان اگر تلاش کنید و مقید به دستورات دینی باشید و از ائمه معصومین(ع) کمک طلب کنید به آرامش کافی و کسب درجات عالی ایمان دست خواهید یافت. برای حفظ ابروی خود و خانوادهتان تمام این امور را مخفیانه انجام و برای همیشه با ایشان قطع ارتباط نمایید که خطای بزرگی را مرتکب شده اید

برگرفته از پرسمان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر