موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

کاندوم مناسب برای رابطه دهانی

کاندوم مناسب برای رابطه دهانی

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

کاندوم انگشتی و کاندوم زبانی :  قبل از توضیح درباره این دو نوع کاندوم بگذارید با چند موضوع بسیار مهم آشنا شویم، همه ما می دانیم که بسیاری از بیماری های مقاربتی متداول از طریق رابطه جنسی دهانی هم منتقل می شوند. اینها عبارتند از:

  • کلامیدیا
  • سوزاک
  • زونا
  • HIV
  • ویروس انسانی ورم پوستی (HPV)
  • التهاب غیرسوزاکی (NGU)
  • سفلیس
  • عفونت مخمر

کلامیدیا و رابطهجنسی دهانی

%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%A7.jpgبیماری کلامدیا

رابطه جنسی دهانی نمی تواند دلیل اصلی بروز کلامیدیا تلقی شود اما احتمال آن وجود دارد. اگر واژن، گردنه رحم، مفعد، آلت تناسلی یا دهان با ترشحات یا مایعات عفونی تماس پیدا کند، احتمال انتقال بسیار محتمل است.
کاندوم انگشتی و کاندوم زبانی

سوزاک و رابطهجنسی دهانی

%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B2%D8%A7%DA%A9-1.jpgبیماری سوزاک

سوزاک می تواند حین رابطه جنسی دهانی منتقل شود. برای انتقال سوزاک لازم نیست حتماً انزال صورت گیرد. سوزاک خیلی خوب در گلو باقی می ماند و عفونت های سوازکی گلو یکی از متداولترین عوارض رابطه جنسی دهانی است.
کاندوم انگشتی و کاندوم زبانی

زونا و رابطهجنسی دهانی

%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B2%D9%88%D9%86%D8%A7.jpgبیماری زونا

زونا می تواند با تماس پوست با پوست منتقل شود درنتیجه احتمال انتقال آن در رابطه جنسی دهانی کاملاً آشکار است. شایان ذکر است که حتی اگر هیچ زخم مشخصی روی پوست وجود نداشته باشد هم انتقال ممکن است چون ممکن است شما یا شریک جنسیتان مبتلا به زونا باشید و خود ندانید. خیلی ها نمی دانند که تاولهای تبخالی نوعی زونا هستند.
کاندوم انگشتی و کاندوم زبانی

HIV و رابطهجنسی دهانی

%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%B2.jpgبیماری ایدز

بااینکه احتمال انتقال کم است اما نمونه هایی از انتقال این ویروس با رابطه جنسی دهانی از طریق مایع منی، ترشحات واژن یا خون وجود دارد. HIV از طریق بزاق منتقل نمی شود و بوسیدن های عمیق یک رفتار جنسی قابل قبول در این مورد است.
کاندوم انگشتی و کاندوم زبانی

HPV و رابطهجنسی دهانی

%D8%B2%DA%AF%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%84%DB%8C.jpgزگیل تناسلی

رابطه جنسی دهانی یک علت نادر برای انتقال HPV تلقی می شود اما نمونه هایی از آن دیده شده است. ویروس HPV از سطح زگیل ها افتاده و هرگونه تماس مستقیم می تواند موجب انتقال شود.
کاندوم انگشتی و کاندوم زبانی

NGU و رابطهجنسی دهانی

%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-NGU.jpgبیماری NGU

اکثر میکروب هایی که موجب NGU می شوند می توانند از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل شوند حتی اگر آلت تناسلی یا زبان کاملاً وارد واژن، دهان یا مفعد نشود و  مایعات بدن جابه جا نشود. یک تحقیق استرالیایی رابطه جنسی دهانی را عامل مهمی در انتقال NGU معرفی کرده است.
کاندوم انگشتی و کاندوم زبانی

سفلیس و رابطهجنسی دهانی

%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D9%84%DB%8C%D8%B3.jpgبیماری سفلیس

رابطه‎جنسی دهانی راه خوبی برای انتقال سفلیس به شمار می رود. درتحقیق مشخص شد که بیش از ۱۳ درصد از موارد سفلیس از طریق  رابطه جنسی دهانی منتقل شده اند. انتقال معمولاً با تماس زخم های سفلیسی با پوست یا غشای مخاطی صورت می گیرد.

عفونت مخمر و رابطهجنسی دهانی

%D8%B9%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AA-%D9%85%D8%AE%D9%85%D8%B1.jpgعفونت مخمر

شواهد نشان می دهد که زنانی که بطور مداوم به عفونت مخمر مبتلا می شوند ممکن است آنرا از طریق رابطه جنسی دهانی دریافت کرده باشند. در یک تحقیق مشخص شد که رابطه جنسی دهانی با بالا رفتن احتمال عفونت مخمر در ارتباط است. رابطه‎جنسی دهانی با کسی که مبتلا به عفونت مخم است موجب برفک شده که نوعی عفونت مخمر در گلو می باشد. تماس دهانی با مخمر موجب بروز عفونت مخمر  در واژن نمی شود چون مخمر در دستگاه گوارش از بین می رود.

استفاده از روش های مانعی مثل کاندوم بهترین راه برای ایمن کردن رابطه‎جنسی دهانی است. افراد بسیاری که از ترشحات بدن خوششان نمی آید رابطه جنسی دهانی با کاندوم های طعم دار را بهتر می بینند.

وقتی مردی طی رابطه جنسی دهانی انزال می کند، اگر مایع خارح شده در کناره های دهان یا چشم های طرف مقابل بریزد، درصورتیکه مبتلا به بیماری های مقاربتی باشد، احتمال انتقال آن را شدیداً افزایش می دهد.

در بسیاری از موارد، بیماری های مقاربتی می توانند حتی باوجود اینکه آلت تناسلی یا زبان کاملاً وارد واژن، دهان یا مقعد نشده است نیز انتقال یابند.

برخی محققان پیشنهاد می کنند که از مسواک زدن قبل از رابطه‎جنسی دهانی خودداری کنید چن باعث می شود زخم ها و خراش های کوچک احتمال انتقال بیماری های مقاربتی را افزایش دهند.

کاندوم انگشتی :

این کاندوم به شما کمک می کند تا به هر طریقی در معرض ترشحات یکدیگر قرار نگیرید، به طور مثال انواع باکتری و میکروب در زیر ناخونها زندگی میکنند که با ورود انگشت به واژن، دهان یا مقعد به سرع به محیط میزبان انتقال داده شده و شروع به تکثیر شدن می کنند. اگر انگشت شما دارای حتی یک خراش کوچک باشد به احتمال زیاد آمادگی دریافت تمام بیماری ها را خواهید داشت، کاندوم انگشتی به شما کمک می کند تا به میزان قابل توجهی از بیماری های مختلف جنسی در امان باشید. خرید کاندوم انگشتی به افرادی توصیه می شود که نگران سلامت خود و شریک جنسیشان هستند.

کاندوم زبانی :

برخلاف تصور عموم افراد که فکر میکنند بزاق دهان یک ماده ضد عفونی کننده است و هر آنچه وارد دهان شود با اسید معده آغشته شده و از بین می رود، اتفاقا کاملا در اشتباه هستند، دهان یکی از حساس ترین و پرخطر ترین بخش های بدن انسان در خصوص جذب بیماری هاست، شما با هر بار مسواک زدن حتی اگر از مسواک نرم استفاده کنید خراش های ریزی بر لسه ها و زبان خود ایجاد می کنید، این خراش ها جاذب سریع ویروس ، باکتری و … هستند، زبان شما داری پرزهایی است که محل خوبی برای رشد باکتریست تا زمانی که شرایط برای حمله به بدن شما فراهم گردد، لب ها به دلیل طراحی خاصی که دارند در هنگان صحبت کردن بسیار در معرض کشش و جمع شدن قرار می گیرند، این عمل در دماهای مختلف باعث خشکی، ریزش و رویش مجدد پوست لب می شود، گاهی در طی این فرایند شکافهای میکرسکپی ریزی روی لب شما ایجاد میشود که مانند خراش جاذب ویروس و باکتری می باشد، یکی از راه هایی که میتواند شمارا در مقابل این نوع حملات محفوظ بدارد استفاده و خرید کاندوم زبانی می باشد، اما کاندوم زبانی به طور صد در صد از شما مراقبت نمی کند و ضریب اطمینان آن تنها پنجاه درصد است. بهتر است تا می توانید از رابطه دهانی پرهیز کنید، یا اینکه شریک جنسی ثابت داشته باشید و مطمعن باشید شریک جنسیتان هم روابط خارج از محدوده ندارد و در حال حاظر در سلامتی کامل به سر می برد.

استفاده از کاندوم در هر شرایطی بهترین شیوه جلوگیری از بیماری ها می باشد، چه رابطه دهانی باشد چه مقعدی چه وازینال، در هر صورت این تنها راه پیشگیری از بیماریست که موجود است، قرص ها و دیگر روش ها، تنها از بارداری جلوگیری می کنند. خرید کاندوم آنتی باکتریال ، خرید کاندوم ضد قارچ باز هم به کیفیت رابطه شما کمک می کنند زیرا موادی دارند که ضد قارچ و باکتری می باشند، اما کاندوم تاخیری ، کاندوم روان کننده ، کاندوم تاحریک کننده ، کاندوم نازک ، کاندوم خاردار و.. تنها از بارداری و بیماری جلوگیری می کنند و در بهبود بیماری کنونی شما نقش مهمی بازی نمی کنند.

وبسایت تخصصی کاندومک

خرید محصولات زناشویی کاندوم ، ژل و اسپری

مقالات مفید و خواندنی :

رابطه مقعدی و سوالات متداول

مزایای استفاده از کاندوم

عفونت ادراری ، دلایل و درمان

علل و درمان خانگی جوش واژن

درمان بوی بد ناحیه تناسلی خانم ها

درمان بوی بد آلت تناسلی در مردان


نمایش همه محصولات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر