موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

نام دیگر نویسنده

نام دیگر نویسنده

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

94 861 100 1

/nevisande/


مترادف نویسنده

: ادیب، مصنف، دبیر، راقم، کاتب، محرر، منشی، نگارنده، وراق


متضاد نویسنده

: خواننده


معنی نویسنده در لغت نامه دهخدا

نویسنده. [ ن ِ س َ دَ / دِ ] (نف ) آنکه نوشتن تواند. (یادداشت مؤلف ). که سواد نوشتن دارد :
سدیگر هر آن کس که داننده بود
نویسنده و چیزخواننده بود.

فردوسی.

نویسنده را دست گویا بود
گل دانش از دلش بویا بود.

اسدی.

|| منشی. مترسل. دبیر. (یادداشت مؤلف ). که پیشه ٔ او ترسل و انشاء مکاتیب است :
نویسنده ای خواست از بارگاه
به قیصر یکی نامه فرمود شاه.

فردوسی.

سوم روز بزم روان ساختند
نویسنده را پیش بنشاختند.

فردوسی.

نویسنده را پیش بنشاندند
ز هر در فراوان سخن راندند.

فردوسی.

احتیاط باید کرد نویسندگان را در هر چه نویسند که از گفتار باز توان ایستاد و... (تاریخ بیهقی ص 686). || نگارنده. که نوشته و کتابت کرده است. که چیزی را نوشته است. مؤلف. کاتب. راقم : مبارک باد بر نویسنده و خواننده. (نوروزنامه ).
چه دانند مردم که در جامه کیست
نویسنده داند که در نامه چیست.

سعدی.

|| روزنامه نگار. جریده نگار. که به شغل نویسندگی پردازد. که کارش نگارش مقاله و داستان در جراید و مجلات است. || محاسب. (ناظم الاطباء).

معنی نویسنده به فارسی

نویسنده

[writer] [علوم کتابداری و اطلاع رسانی] پدیدآور یک اثر نوشتاری


معنی نویسنده در فرهنگ معین

نویسنده

(نِ سَ دِ) (ص فا.) ۱ - آن که می نویسد، کاتب . ۲ - منشی .

معنی نویسنده در فرهنگ فارسی عمید

نویسنده

۱. (ادبی) کسی که کتاب، مقاله، یا داستان می نویسد.
۲. [قدیمی] دبیر.
۳. [قدیمی] باسواد.

نویسنده در دانشنامه ویکی پدیا

نویسنده

نویسنده به کسی گفته می شود که به نوشتن می پردازد. واژهٔ نگارنده نیز گاه هم معنی با نویسنده به کار می رود.

امروزه این لفظ عمومیت یافته و علاوه بر

داستان نویسان

به افرادی که در زمینه های دیگر نیز می نویسند اطلاق می شود. مانند نویسندگان

نمایش نامه

که به آن ها

نمایش نامه نویس

یا نویسندهٔ متن

فیلم

که به آن ها

فیلم نامه نویس

می گویند.

در مقالات دانشگاهی؛ نویسنده اصلی یا نویسنده اول، اولین نویسنده نام برده شده در یک مقاله است که می تواند یک مقاله پژوهشی یا گردآوری باشد.

استانداردهای نگارش دانشگاهی به طور گسترده ای بین دستورالعملهای مختلف متفاوت است. در بسیاری از رشته های دانشگاهی که شامل رشته های علوم طبیعی، علوم کامپیوتر و مهندسی برق می شود، نویسنده اول یک مقاله پژوهشی معمولاً شخصی است که تحقیق را انجام داده، مقاله را نوشته و آن را ویرایش کرده است. اسمهای بعدی به عنوان همکاران نویسنده به ترتیب قرار گیری نشانگر اندازه نقش آنها در تهیه نوشته مورد نظر است. گاهی وقتها، مجلات خواهان جزئیات بیشتری در مورد کار هر نویسنده برای گنجاندن در مقاله هستند. اگر چه در بعضی دستورالعملهای دیگر (مانند گروه ریاضیات)، نویسندگان معمولاً بر اساس حروف الفبا ذکر می شوند، نه بر اساس مقدار نقش آنها.

سهم مقالات چند نویسنده ای در دهه های اخیر بیشتر شده است که نشانگر افزایش پروژه های پیچیده تحقیقاتی با چند محقق است؛ این به خاطر حاکم شدن محیط " مقاله بده یا کنار برو " در ارزیابی کارایی دانشگاهی است.

نویسنده فنی (انگلیسی: Technical writer) یک رابط اطلاعات حرفه ای است، که وظیفه آن انتقال دانش و اطلاعات بین دو یا چند طرف می باشد. نویسندگان فنی دیتاها و اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق تحقیق بدست آورده یا خود اقدام به ایجاد آن اطلاعات می نمایند و اغلب از طریق رسانه های در دسترس (الکترونیکی، چاپی، صوتی و تصویری) اطلاعات مربوطه را عرضه می دارند. نمونه هایی از اینگونه اطلاعات شامل: کمک های آنلاین، کتابچه های راهنما، اوراق سفید، دفترچه های مشخصات طراحی، نقشه های پروژه، برنامه های آزمون تست نرم افزار می باشند.

بیانیه ۱۳۴ نویسنده که به متن ما نویسنده ایم نیز مشهور است نامهٔ سرگشاده ۱۳۴ نویسنده، شاعر، نمایشنامه و فیلمنامه نویس، محقق، منتقد و مترجم ایرانی است. آنها در سال ۱۳۷۳ با انتشار این متن خواستار آزادی اندیشه، بیان و نشر آثار خود شده و به سانسور اعتراض کردند. این اعضای کانون نویسندگان ایران در این متن همچنین از حضور صنفی خود به عنوان کانون نویسندگان ایران خبر دادند.

خانه نویسنده (انگلیسی: Writer's home) مکان هایی هستند که نویسندگان مشهور در آن زندگی کرده اند. این خانه ها اغلب و برای حمایت از گردشگری ادبی، به عنوان خانه موزه حفظ می شوند. این مکان ها، بیشتر برای ارتباط بازدیدکنندگان با خود نویسنده اند تا آثار او یا دوره تاریخی اش. در حقیقت، این خانه ها مبدل به شکلی از نقد زندگینامه ای می شوند. بازدیدکنندگان از این خانه ها که گردشگران ادبی خوانده می شوند، اغلب از طرفداران این نویسنده ها هستند و ارتباط فیزیکی و احساسی عمیقی را در حین بازدیدشان، با نویسنده پیدا می کنند. این موزه ها شامل طیف وسیعی از فعالیت های مشترک با میراث فرهنگی می شوند از جمله، ارایه زندگینامه نویسنده، برپایی نمایشگاه های مختلف و راهنمایی تور. مفسر نیویورک تایمز، شمار این خانه ها در آمریکا را ۷۳ عدد می داند. سنت حفظ یا محل های مهم مربوط به نویسندگان، تاریخچه ای طولانی دارد که به قرن چهاردهم میلادی و حفظ خانه فرانچسکو پترارک بازمی گردد.

دزد و نویسنده فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کاظم معصومی ساختهٔ سال ۱۳۶۴ است.

دفتر یادداشت روزانهٔ یک نویسنده (روسی: Дневник писателя) مجموعه ای از نوشته های داستانی و غیر داستانی از فیودور داستایفسکی است. این مجموعه در دو جلد منتشر شد و نخستین مجلّدِ آن در فاصلهٔ سال های ۱۸۷۳ تا ۱۸۷۶ میلادی و جلد دوم نیز از ۱۸۷۷ و ۱۸۸۱ میلادی است. این مجموعه شامل یادداشت هایی از داستایوفسکی با موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و شخصی است. داستایوفسکی در نوشته هایش مسائل سیاسی روز، ماجراهای تبعیدش به سیبری، حوادث روزمره و کتاب هایی را که مشغول نگارش آن ها بود و همچنین نگاهش به مذهب و جامعه را ثبت کرده است.

شاپور بهیان متولد 1341 مسجدسلیمان است.درجه دکتری اش را از دانشگاه تهران، با دفاع از رساله خود به نام جامعه شناسی رمان فارسی و مساله دیگری، در سال 1387 دریافت کرد. او مدرس دانشگاه آزاد و ساکن اصفهان است..آثار تالیفی و ترجمه او عبارت اند از: 1. در سرزمینی دیگر،مجموعه داستان؛ نشر پیدایش، 1395 2. گزیده مقالات زیمل، نشر دنیای اقتصاد؛ 1395 3. در آمدی برشناخت رمان، جرمی هاوتورن، نشر چشمه 1395 4. چکامه گذشته /مرثیه زوال؛ نشر چشمه، 1394 5. کافکا به سوی ادبیات اقلیت؛ دلوز و گتاری؛ نشر ماهی؛ 1392 6. رمان تاریخی،گئورگ لوکاچ؛ نشر اختران، 1388 7. جامعه شناسی پست مدرنیسم، اسکات لش؛ نشر ققنوس، 1383.

شش شخصیت در جستجوی یک نویسنده (ایتالیایی: Sei personaggi in cerca d'autore) نمایش نامه ای ایتالیایی اثر لوئیجی پیراندلو است که در ۱۹۲۱ نگاشته شده است. این

نمایش نامه

، تئاتری پوچ انگار و فراتئاتری درباره رابطه نویسنده، شخصیت های نمایشش و تمرین کنندگان تئاتر است که در رم و میان فریادهای اعتراض آمیز تماشاچیان به روند غیرمنطقی داستان با کلماتی چون دیوانه خانه، همان سال روی صحنه رفت. پذیرش و عکس العمل تماشاچیان در اجراهای بعدی، به خصوص پس از ویرایش سوم آن که در ۱۹۲۵ به چاپ رسید و در پیشگفتارش، ساختار و ایده های آن روشن شده بود، بهبود یافت. این تئاتر در ۱۹۲۲ و برای یک سال در تئاتر برادوی روی صحنه رفت. این نمایش نامه از آثار تاثیرگذار جنبش نوگرایی در هنر به حساب می آید.

کودکی یک نویسنده یک مجموعه تلویزیونی محصول سیمای مرکز گیلان در سال ۱۳۷۹ به کارگردانی امیر فیضی، نویسندگی محمد رضایی راد و تهیه کنندگی جمشید گیلان پور می باشد که از شبکه دو پخش شد.

امید نویسنده جوانی است که به مرور ایام کودکی اش پرداخته است. او در کودکی پسر خیال بافی بوده و در محله ای قدیمی زندگی می کرده، در هر قسمت ماجرایی برای امید پیش می آید و اطرافیان سعی می کنند جلوی خیال بافی او را بگیرند اما در انتها به علت اینکه امید تبدیل به بچه ای افسرده شده دوباره از او می خواهند همان امید سابق شود ...



چنانچه، معنی واژه بالا (برگرفته از دانشنامه ویکی پدیا)، نادرست یا مخالف قوانین جمهوری اسلامی ایران است، خواهشمند است گزارش دهید تا بررسی و حذف گردد =>

[گزارش]

نویسنده در جدول کلمات

نویسنده

محرر

نویسنده "پرندگان"

دافنه دوموریه

نویسنده {ژاندارک }

شاو

نویسنده «ادیسه» و «ایلیاد»

هومر

نویسنده «جنایت و مکافات» و «ابله»

داستایوفسکی

نویسنده «خیمه شب بازی» و «سنگ صبور»

چوبک

نویسنده آتش بدون دود

نادر ابراهیمی

نویسنده آخر بازی

سامویل بکت

نویسنده آلمانی کتا بهای دمیان و تیزهوش

هسه

نویسنده آلمانی

مان


معنی نویسنده به انگلیسی

craftsman (اسم)

هنرپیشه ، هنرمند ، پیشه ور ، صنعت گر ، نویسنده ، پیشه کار

penman (اسم)

منشی ، نویسنده ، ادیب ، اهل قلم

scrivener (اسم)

محرر ، کاتب ، نویسنده ، وامده

author (اسم)

نویسنده ، مولف ، مصنف ، بانی ، سازنده

writer (اسم)

نویسنده ، مصنف ، سخنور ، راقم ، خامه ران

composer (اسم)

نویسنده ، مولف ، مصنف ، سازنده ، سراینده ، آهنگساز ، اهنگ ساز

معنی کلمه نویسنده به عربی

نویسنده

کاتب , ملحن , مولف

کاتب اليوميات

معتذر

سلطة

شيطان , ماجور , يرقة

تکلف

نویسنده را به اشتراک بگذارید

پیشنهاد شما درباره معنی نویسنده

واژه

نام شما

رایانامه

پیشنهاد


نام نویسی

  |  

ورود

کوشاترین کاربران در یک هفته گذشته

پرگفتگوترین واژگان در یک هفته گذشته

کوشاترین کاربران

پرگفتگوترین واژگان

• نویسنده ایرانی   • نام دیگر نویسنده   • نویسنده در جدول   • نویسنده فیلم   • معنی نویسنده   • نویسنده به انگلیسی   • هم معنی نویسنده   • نویسنده کیست   • مفهوم نویسنده   • تعریف نویسنده   • معرفی نویسنده   • نویسنده چیست   • نویسنده یعنی چی   • نویسنده یعنی چه  

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر