موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

مسائل حقوقی خانواده

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 30 دی 1399 ساعت 01:31

سوالات حقوقی | سوالات حقوقی خانواده | سوالات خانواده

 adlafarinan1.jpg

اکثر مراجعه‌کنندگان به سایت سوالات خانواده، سوالات حقوقی خانواده و مسائلی را عنوان می‌کنند که قبلاً نیز عنوان شده‌اند ، با کمک سایت تمامی مردم می‌توانند بدون صدمه زدن به حریم شخصی یکدیگر به مطالعه سوالات حقوقی دیگران از بخش سوالات حقوقی و سوالات خانواده بپردازند. امید است با مراجعه به عناوین مختلف سوالات حقوقی بتوانید راهکار بخشی از مشکلات مربوط به خود را بیابید . سوالات خانواده

سوالات حقوقی خانواده و امور حقوقی خانواده یکی از متنوع ترین حوزه های حقوقی را به خود اختصاص داده است. سوالات حقوقی خانواده ممکن است در زمینه مسائل خانواده مطرح شود. به عنوان مثال، مسأله مطالبه مهریه و نفقه از مواردی است که بسیار در جلسات مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خانواده مطرح می شود. همچنین دریافت حضانت فرزندان نیز با توجه به شرایط گوناگون همواره مورد پرسش است.

سوالات حقوقی خانواده | سوالات خانواده | سوالات حقوقی

 --1-770x480-360x2401.jpg

سوالات حقوقی خانواده | سوالات خانواده

سوالات خانواده | سوالات حقوقی خانواده

سوالات قبل از ازدواج برای سنجش میزان صداقت

صداقت در زندگی مشترک یکی از اصل های بسیار مهم برای داشتن یک رابطه سالم است. این ویژگی پایه های زندگی شما را محکم می کند. پنهان کاری و دروغ به تدریج سبب دور شدن زوج ها و کم شدن صمیمتشان با هم می شود. و احساس عشق و امنیت موجود در خانه را از بین می برد. شما می توانید با پرس و جو از دوستان و نزدیکان فرد مقابلتان و استفاده از مشاوره قبل از ازدواج به میزان صداقت او پی ببرید. 

سوالات حقوقی خانواده | سوالات خانواده

پس از محرز شدن عدم تمکین زوجه از سوی زوج توسط شورای حل اختلاف، آیا شورای حل اختلاف حکم الزام به تمکین صادر می کند یا دادگاه خانواده؟

شورای حل اختلاف صلاحیت رسیدگی به دعوی تمکین ندارد و باتوجه به ماده ۱۲ قانون شورای حل اختلاف با ارجاع دادگاه، شورا سعی درحصول سازش بین زوجین می نماید.

چه زمانی قاضي بدون رضايت شوهر زن را طلاق مي دهد؟

از نظر قانون طلاق در اختيار مرد است و نمي توان او را به طلاق مجبور کرد مگر در مواردي که قانون معين کرده باشد

به علت سوء رفتار مرد يا وجود عسر و حرج يا به علت عجز شوهر از دادن نفقه يا خودداري او از پرداخت نفقه و عدم امکان اجراي حکم دادگاه به الزام شوهر به دادن نفقه.

خانمي که شوهرش چهار سال تمام مفقودالاثر باشد در اين موارد است که دادگاه بدون رضايت زوج صيغه طلاق را جاري مي کند.

سوالات خانواده | سوالات حقوقی خانواده | سوالات حقوقی

-----360x240.jpg

سوالات حقوقی خانواده | وکیل خانواده در تهران

سوالات حقوقی خانواده

اگر زنی در خانه شوهرش باشد و تمکین نکند می تواند تقاضای نفقه دهد یا خیر؟

چنانچه ثابت شود که تمکین نمی کند ناشزه می باشد که در بیشتر مواقع نمی توان ثابت کرد که مستحق نفقه نخواهد بود.

در صورت عدم تمکین زن، مهریه از او ساقط می شود یا نفقه؟

در صورت عدم تمکین زن، دادخواست از طرف زوج در دادگاه مطرح می گردد بنابراین در صورت ثابت شدن، نفقه به زوجه تعلق نمی گیرد ولی مهریه به وی اعلق می گیرد. سوالات خانواده

سوالات حقوقی خانواده | سوالات خانواده

تکلیف دادگاه به ارجاع زوجین به مشاوره

مطابق قانون حمایت خانواده، در تمامی موارد طلاق به جز طلاق توافقی، نیاز به داوری است. دادگاه در تمام موارد درخواست طلاق «به جز طلاق توافقی»، به دلیل ایجاد صلح و سازش باید موضوع را به داوری ارجاع کند. دادگاه پس از بررسی نظر داوران، رای صادر می‌کند و اگر نظر داوران را نپذیرد، با گفتن دلیل آن را رد می‌کند.

طلاق توافقی نیازی به داوری و تعیین داور از سوی زن و مرد ندارد زیرا در طلاق توافقی، دادگاه مکلف به ارجاع زوجین به مشاوره خانواده است و در مکان‌هایی که مشاور خانواده وجود ندارد، مکلف به ارجاع به سازمان بهزیستی کشور جهت مشاوره زوجین است و مشاور باید نظر خود را به دادگاه ارایه کند.

سوالات حقوقی خانواده | سوالات خانواده

ممنوع الخروجی مرد بابت مهریه چگونه است؟

زن برای دریافت مهریه می تواند از طریق دفترخانه رسمی اقدام نماید و مبادرت به صدور اجراییه نماید که پس از ابلاغ آن به زوج، زن می تواند تمام اموال منقول و غیر منقول همسر را بازداشت نماید اما امکان دارد در برخی موارد زن امکان دسترسی به اموال شوهر را نداشته باشد یا نتواند مالی را برای وصول طلبش معرفی نماید و مرد هم خود از معرفی اموالش خودداری نماید که در این شرایط می تواند دستور ممنوع الخروج شدن مرد را بدهد تا مرد به دلیل پرداخت نکردن مهریه و فرار از پرداخت امکان خروج از کشور را نداشته باشد و بتوان از این لحاظ مانع او شد.

سوالات خانواده | سوالات حقوقی خانواده

در صورت استحقاق نفقه زن و استنکاف شوهر از پرداخت آن، آیا حاکم شرع مى تواند طلاق را اجرا کند؟

در صورتى که مستحق نفقه باشد مثلاً خروج او به امر شوهر بوده یا به جهت حفظ نفس بوده حاکم شرع در صورت قطعى بودن آن به شوهر امر مى کند که یا فعلاً نفقه و یا طلاق دهد والاّ حاکم شرع طلاق مى دهد. عدم پرداخت طلبهاى زن در رابطه با نفقه هاى سابق، موجب صحت طلاق نمى شود.

مشاوره حقوقی و پاسخ به سوالات  حقوقی خانواده با بهترین وکیل خانواده

--1.jpeg

سوالات خانواده | سوالات حقوقی خانواده

نقش مهریه در ازدواج دائم و موقت

یکی از اصلی ترین تفاوت هایی که در ازدواج دائم و موقت وجود دارد بحث مهریه است. در ازدواج دائم تعیین مهریه ضروری است و اگر مهریه تعیین نشود ازدواج باطل می باشد. اما در ازدواج موقت لزومی به تعیین مهریه وجود ندارد و بدون مهریه نیز ازدواج مورد قبول است. 

 سوالات حقوقی خانواده | عدل آفرینان آرمان

هیج مقاله ای در این دسته موجود نیست ، اگر نام زیر دسته ها نمایش داده می شود، آن ها شامل مقالاتی هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر