موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

شکل طبیعی واژن

شکل طبیعی واژن

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 12 تیر 1398 ساعت 12:28

ناحیه تناسلی بانوان به همراه اجزاء آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است و این تفاوت می تواند در شکل کلی ، لبه های درونی واژن ، رنگ ناحیه و حتی بوی آن قابل مشاهده باشد.

ممکن است بسیاری از بانوان نگران سایز ناحیه تناسلی خود و لابیا ها باشند اما در بسیاری از موارد جای نگرانی نیست. چرا که لابیاها در بین بانوان مختلف از نظر مشخصات ظاهری متفاوت هستند بنابراین نباید سایز استاندارد را نسبت به سایز در سایرین سنجید.

گذشته از بحث زیبایی ناحیه ، تنها زمانی می توان با قطعیت متوجه شد که ناحیه واژن دچار  مشکل  است که هنگام فعالیت  های اجتماعی یا ورزش در بانوان ناراحتی احساس شود و یا با پوشیدن برخی از لباس ها و یا نشستن های طولانی مدت در ناحیه احساس ناراحتی شود ( که این مورد بسیار نادر است)

اندازه متوسط واژن در بانوان

قبل از بحث درمورد شکل ظاهری ، از نظر اندازه ، قسمت خارجی ناحیه تناسلی شامل لابیامینور و لابیاماژور ( از بالا به پایین ) می تواند از ۲/۷ تا ۴/۷ اینچ ( معادل ۷ تا ۱۲سانتی متر) متفاوت باشد و هر اندازه ای بین این محدوده معمولا سایز نرمال ناحیه واژینال می باشد.

البته باز هم نیاز به یادآوری است که ناحیه تناسلی در بین بانوان به طور وسیعی با هم متفاوت است.

در بسیاری از موارد که افراد درمورد شکل ظاهری واژن صحبت می کنند در واقع بحث آنها در مورد شکل لابیای داخلی یا لبه های درونی و بیرونی واژن است.

لابیای درونی (labia minor) به سمت دهانه و کانال ورودی واژن راه پیدا می کند و قسمت بیرونی و گوشتی ناحیه تناسلی ، لابیای بیرونی و یا labia major نامیده می شود.

در تصویر زیر تفاوت در شکل ظاهری واژن که علت آن شکل لابیای درونی (labia minor)  است را مشاهده کنید.

به طور کلی زیبایی ناحیه تناسلی به چند نکته بستگی دارد :

قرینه بودن اجزای ناحیه تناسلی

متناسب بودن ناحیه تناسلی با سایر اندام های شخص

تناسب از نظر رنگ ناحیه

مواردی که میتواند واژن را از شکل طبیعی دور کند:

تصاویری که در ادامه مشاهده می کنید حالت های غیر طبیعی از شکل و فرم ناحیه تناسلی است که در میان بانوان رایج است.

نا متقارن بودن ناحیه لابیا های داخلی:

اگر یکی از لابیا های داخلی از دیگری بلند تر ، زخیم تر و یا بزرگتر از دیگری باشد این مورد نا متقارن بودن لابیا ها در نظر گرفته می شود.

البته این حالت ( یعنی همسطح و متعادل نبودن دو لابیای درونی نسبت به هم در میان بانوان کاملا رایج است. )

معمولا مشکلات مربوط به لابیا ها از طریق لابیاپلاستی قابل اصلاح است که جزپیات کامل آن در مقاله زیر موجود است:

لابیاپلاستی برای زیبایی واژن

لبه های بیرونی منحنی شکل و افتاده

در این حالت واژن که به آن حالت نعل اسبی نیز گفته می شود، بخش بیرونی از بالا به سمت پایین امتداد یافته و به هم می رسند که در برخی از موارد مانع از مشاهده شدن لابیای مینور ( لبه داخلی واژن ) می گردد.

(لطفا اطلاعات قیمت، تصاویر و اطلاعات بیشتر و کامل تر را در کانال تلگرام دنبال کنید)

**کانال تلگرام دکترزیب***

لبه های داخلی برجسته و یا بیرون زده

حالت دیگری از غیر طبیعی و یا نازیبا بودن از دید برخی این است که در پاره ای از موارد هردو لبه های داخلی بلند تر از لابیا ماژور که قسمت بیرونی است هستند و یا یکی از آنها با حالتی آویزان به اندازه چند اینچ و یا بیشتر بیرون آمده است که ممکن است گاهی از روی لباس زیر نیز به چشم بخورد.

ظاهر کلی کوچک

بخش بیرونی واژن و یا همان لابیا ماژور در اینگونه موارد به سختی از هم جدا شده و همچنین بخش بیرونی ، قسمت داخلی را کاملا پوشانده است. این حالت تقریبا کمتر در میان بانوان مشاهده میشود و بیشتر در میان بزرگسالان دیده می شود.

لبه های داخلی قابل مشاهده

در این حالت از واژن لابیای داخلی و بیرونی هم اندازه به نظر میرسند . بخش داخلی لابیا مینور ها قابل مشاهده هستند چراکه به شکل طبیعی دچار تا خوردگی شده و بخش داخلی آن از بالا تا پایین لابیای بیرونی قابل مشاهده است.

در موارد ذکر شده و مشابه آن می توان طبق نظر و صلاحدید پزشک از انواع روش های جراحی زیبایی ناحیه تناسلی استفاده کرد. در ادامه می توانید روش های مختلفی که متخصص زنان برای اصلاح شکل ظاهری استفاده کند را مشاهده کنید.

مشاهده کنید: روش های مختلف پزشکی برای جراحی زیبایی واژن

نتیجه گیری کلی:

به طور کلی زیبایی مفهومی است که شاید از دید افراد مختلف متفاوت باشد و نکته ای که درمورد آن وجود دارد این است که در طول زمان مفهوم آن می تواند تغییر کند  و همچنین در بین فرهنگ های مختلف متفاوت باشد. در ادامه آماری از عمل های جراحی در دنیا را مشاهده می کنید.

 آمار عمل های جراحی زیبایی در ایران و جهان

هرچند آمار هایی که در کشورمان در رابطه با عمل های جراحی منتشر می شود دقیق نیست، طبق گزارشی که ISAPS ( انجمن بین المللی جراحی پلاستیک ) منتشر کرده ایران در رتبه بیستم در عمل های جراحی زیبایی تهاجمی و کم تهاجمی قرار دارد.

رتبه های اول تا دهم نیز به ترتیب متعلق به آمریکا – برزیل – ژاپن – ایتالیا – روسیه – هند – ترکیه – آلمان – فرانسه می باشد.

بنابراین حتی اگر آمار فوق نسبی هم باشد، حداقل می توان اینگونه برداشت کرد که عمل های جراحی زیبایی مختص بانوان و آقایان در ایران نیست بلکه در کشور های دیگر نیز داوطلبان بسیاری دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر