موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

درمان خونریزی روده

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

غربالگری سرطان روده 

امروزه سرطان روده از شایع‌ترین نوع سرطان و عامل مرگ‌ و میر در جهان است. سلاحش پیشگیری و تشخیص به موقع آن است. اگر سرطان روده زود و بهنگام تشخیص داده شود ، میتواند بی‌ خطر باشد. با تشخیص به موقع می‌توان از تبدیل آن به سرطان بدخیم جلوگیری کرد. خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در مردان و زنان بالای ۵۰ سال بسیار بیشتر از بقیه افراد است. در کشور اتریش این افراد میتوانند با استفاده از بیمه به طور  رایگان این آزمایشات و معاینات را انجام دهند.

علائم هشدار دهنده‌ی سرطان روده بزرگ

شقاق مقعد، هموروئید یا همان بواسیر و التهاب آن میتوانند باعث خونریزی متناوب شوند. این خون ریزیهای نامتعارف میتوانند اولین نشانه های سرطان روده باشند.باید این علائم را جدی گرفت. از دیگر علائم می‌توان به مشاهده خون در مدفوع، تغییر در عادت و حالت معمول روده مانند اسهال یا یبوست مکرر با دلیل نامعلوم، دردهای متناوب شکمی و نفخ مکرر و داشتن درد در هنگام نشستن بر روی صندلی‌ اشاره کرد. این نشانه ها میتوانند جدی باشند و در همان زمان اولیه‌ میتوانند معاینه و بررسی‌ شوند تا بتوان شانس تشخیص به موقع و بهبودی را بالا برد.

فرصت پیشگیری با معاینه غربالگری

رشد و پیشرفت سرطان روده ممکن است مدت‌ها به طول بیا‌نجامد. تشخیص به موقع شانس بهبودی را به طور چشمگیری افزایش میدهد. غربالگری راه حل مطمینی برای ردیابی و جلوگیری از این بیماری پنهان است و در صورت درمان نشدن میتواند رشد کند و تمامی ناحیه شکم را در بر گیرد. پلیپ های خوشخیم و ساده را می‌توان با انجام معاینات غربالگری تشخیص داد و  تا قبل از اینکه رشد کنند و تبدیل به سرطان شوند با حذف انها از خونریزی و انتشارو رشد آنها جلوگیری کرد. در مراحل اولیه‌ این بیماری هیچ گونه عوارضی ندارد و قابل درمان است. فرصت جلوگیری از پیشرفت با مراجعه به پزشک متخصص و انجام آزمایش و معاینه غربالگری بسیار زیاد است.

تشخیص زودرس سرطان،شانس درمان قطعی‌ است.

کولونوسکوپی راهی ساده و قطعی‌

از آنجا که راحتی‌، آسودگی‌ و اطمینان خاطر بیماران در مرکز پزشکی مدیکوم در اولویت است، تلاش بر این است تا آزمایش‌ها و معاینات در راحت‌ترین و اسوده‌ترین حالت انجام پذیرد. معمولاً هراس و ترس از دردناک بودن این معاینه باعث میشود بیماران از انجام این آن بپرهیزند. بیمار در طول معاینه کولونوسکوپی احساس ناخوشایندی نخواهد داشت چرا که این معاینه توسط پزشک متخصص انجام می‌پذیرد. کل طول معاینه ۲۰-۴۰ دقیقه خواهد بود. کولونوسکوپی به هیچ عنوان دردناک نیست ولی‌ در طی‌ روند معاینه برای از بین بردن احساس ناخوشایند، بیمار با داروی آرام بخش بسیار خفیف به بیهوشی سطحی فرو میرود. چرا که احتیاجی به بیهوشی کامل نیست و توصیه هم نمی‌شود. پس از انجام این معاینه بیمار میتواند در ظرف مدت نیم ساعت به حالت عادی خود برگشته و با سطح هوشیاری و وضعیت بالینی طبیعی‌ به خانه بازگردد.

هم‌اکنون پیشگیری کنید

سرطان پنهان کار است. تشخیص به موقع میتواند راه حلی قطعی‌ برای جلوگیری از پیشرفت بیماری باشد. مرکز پزشکی مدیکوم توصیه می‌کند که افراد بالای ۵۰ سال معاینات غربالگری سرطان را همراه با معاینات سلامتی‌ و بالینی انجام دهند. از این طریق سلامت شما تضمینی است. چرا که پیشگیری بهتر از درمان است. معاینات بالینی برای افراد بالای ۱۹ سال توسط بیمه بازپرداخت میشود. مرکز پزشکی‌ مدیکوم هر ساله انجام معاینات بالینی را به افراد توصیه می‌کند. این مرکز همه روزه به طور ۲۴ ساعته پذیرای افراد و بیماران محترم خواهد بود.

باما از این طریق در تماس باشید: 0043120123005

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر