موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

چه مدل ابرویی سن رو کم نشون میده

چه مدل ابرویی سن رو کم نشون میده

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 27 بهمن 1400 ساعت 20:41

جواب این سوال رو بارها تیکه تیکه این ور و اون ور گفته ام، ولی خوب دوست دارم یک بار یکجا باز جواب بدم که چه لباسهایی، چه آرایشی، چه مدل مویی باعث می شه سنمون بالاتر و بیشتر دیده بشه. در ضمن این رو فراموش نکنید که دلیلی نداره ما از سن واقعی مون فرار کنیم و سنمون رو قایم کنیم ولی یه موقعیتهایی هست که ...

این رو فراموش نکنید که دلیلی نداره ما از سن واقعی مون فرار کنیم و سنمون رو قایم کنیم ولی یه موقعیتهایی هست که ... مثلا به عنوان عروس یا نمی دونم جاری توی چشم هستیم و دلمون می خواد جوون دیده بشیم. یا مثلا عروسی که همسرش سنش خیلی بهش نزدیکه و می خواد یه وقت با انتخاب اشتباه خودش رو از همسرش بزرگتر نشون نده. یا دیگه براتون بگم خانوم کم سنی که زود بچه دار شده و الان احساس می کنه از هم سن هاش مسن تر دیده می شه و...

یا اصلا چی میشه که یه نفر رو می بینی 30 سالشه و مثل 50 ساله ها به نظر میاد و یه نفر رو می بینی 30 سالشه ولی مثل 25 ساله ها دیده می شه. من خیلی برای خودم پیش میاد که یه نفر رو می بینم می گم عه این از من بزرگتره یا هم سنه، بعدا می فهمم مثلا 5-6 سال کوچیکتر هم بوده. امروز می خوام درباره این چیزها صحبت کنم. ببخشید که پراکنده می نویسم! وقتم کمه و حرفم زیاد! در ضمن قرار نیست همه این نکات رو یکجا اجرا کنین. نمی خوایم مثل بچه دبستانی خودمونو نشون بدیم. می خوایم ابزارهایی داشته باشیم که وقتی لازم شد، باهاش سنمون رو کمتر نشون بدیم و از چیزهایی دوری کنیم که باعث می شه دیگران ما رو مسن تر ببینن.

  • ابروی پهن سن رو کم نشون می ده و ابروی باریک، زیاد. ابروی تیره سن رو کم نشون میده و ابروی روشن، زیاد. ابروی مایل به صاف سن رو کمتر نشون میده و ابروی انحنا دار یا دُم در هوا (!) بیشتر! در ضمن ابرویی که خیلی کامل و مرتب برداشته نشده باشه سن رو کمتر از ابروی خیلی تمیز نشون می ده اما مورد تایید من نیست. من ابرو رو خیلی تمیز می پسندم. ابروی تتو شده یا ابرویی که بالاتر از جایگاه اصلی خودش تتو شده سن رو بالاتر نشون می ده.
  • چشم های بی آرایش، به خصوص با موی روشن سن رو بالا نشون می ده. اما در مورد چشم های آرایش کرده هم، ریمل و خط چشم ملایم سن رو پایین نشون میده ولی هفت رنگ سایه، سن رو بالا می بره. به خصوص، به خصوص سایه آبی، سبز، بنفش و کلا رنگهای جیغ و قدیمی توی سایه، سن رو بالا می بره.
  • هایلایت و مش مو سن رو بالا نشون میده. رنگ موی روشن سن رو بالا نشون می ده. موی کوتاه روشن اصولا سن رو بالا نشون میده. یعنی بدترین حالت که هم آدم رو مسن نشون می ده هم چاق، موهای کوتاه خیلی روشنه، اون هم بدون آرایش! موی تیره بلند یا کوتاه، به خصوص با رنگ اوریجینالش سن رو از همه کمتر نشون می ده. (برای همین من طرفدار اینم که تا موهامون سفید نشده، رنگ نکنیم. از وقتی موهامون سفید بشه 30-40 ساااال فرصت داریم موهامونو رنگ کنیم.)
  • رنگ موی قهوه ای و قرمز سن رو کمتر از رنگ بلوند و بور نشون می ده.
  • چتری سن رو پایین نشون میده ولی بالا زدن کامل موها با تل یا کلیپس یا هرچی، سن رو بالا می بره. فرق وسط و کج هم سن رو کم نشون می دن و البته نه به کمی چتری.
  • موهای یکدست، از سایز مصری تا بلند بلند، سن رو کم نشون می دن و موهای مدل دار خورد و لِیِر با همه زیباییشون سن رو بالاتر نشون می دن. (مدلهای تیز تیزی در سن بالا، سن رو کمتر از یکدست نشون می دن)

2.jpg

  • عرضم به حضور شما که زیورآلات قیمتی سن رو بالاتر نشون می دن و زیورآلات دست ساز و فانتزی و بدلیجات کمتر. توی خود طلا و جواهر، زیورآلاتی از ترکیب طلای سفید و زرد یا زیورآلاتی که سنگ دارن، به خصوص سنگهای قیمتی مثل برلیان و الماس سن رو بالاتر نشون می دن و زیورآلاتی با سنگ های بدل یا مات و رنگی سن رو کمتر نشون می دن. طلاهای ریز و کوچیک سن رو کمتر نشون می دن و طلاهای سنگین، بیشتر. زیورآلات ترکیبی طلا و بندهای چرمی یا پارچه ای رنگی هم سن رو کمتر از یک دستبند یک تیکه طلا نشون می دن، طبعا.
  • در جشنها و عروسی ها موهای باز و آزاد ریخته سن رو کمتر نشون میده و موهای شینیون کرده، به خصوص شینیون های خیلی سفت و جمع (با همه شیکی اش) سن رو بالاتر نشون می ده.
  • لباسهای فون و چین دار تا زانو و بالای زانو در رنگ های روشن و شاد سن رو کمتر نشون می ده و لباسهای راسته و چسبون در رنگهای تیره و لباسهای بلند سن رو بیشتر نشون می ده.
  • پارچه جین در هر چی که استفاده بشه، به خصوص جین های روشن، سن رو کمتر نشون می ده. پارچه های لَخت و افتاده مثل کرپ سن رو بیشتر نشون می ده.
  • کلا هر چی لباس جوری باشه که کم لایه تر باشه و آدم توش راحت تر باشه و در قید و بند گن و لباس زیر و زیرسازی و اینها نباشه (با هیکل مناسب البته) سن کمتر دیده می شه و هر چی لباس سنگین تر و کارشده و فنر دار و پر دردسر باشه، سن رو بیشتر نشون می ده.
  • پارچه های ساده و تک رنگ سن رو کمتر از پارچه های طرح دار نشون می دن. طرح های ریز سن رو کمتر از طرحهای درشت نشون می دن. طرح های هندسی، راه راه، چهارخونه سن رو کمتر از گل و برگ و پروانه های درشت نشون می دن.
  • ترکیب بالاتنه روشن یا گلدار (بلوز یا شومیز) و پایین تنه مشکی (شلوار یا دامن) سن رو بالا می بره و ترکیب بالاتنه تیره با شلوار یا دامن روشن سن رو کمتر نشون می ده.

4.jpg

  • لباسهایی با خطوط صاف و خلوت سن رو کمتر از مدلهای شلوغ و پر لایه نشون می دن. در واقع هر چی از اصول کلیشه ای ( و غلط) پوشوندن اضافه وزن استفاده بشه (مثل پوشیدن لباسهای گشاد) سن بالاتر نشون داده می شه.
  • رژ لب و رژگونه توی خانواده قرمز و گلی و سرخ سن رو کمتر نشون می ده و خانواده قهوه ای و آجری سن رو بیشتر نشون می ده.
  • جنس چرم و ورنی برای کیف و کفش سن رو بالاتر نشون می ده و جنس جیر و جین و پارچه ای، کمتر. کیف های سفت و تیره و شق و رق سن رو بالاتر نشون می دن و کیف های روشن و شل و ول و طرح دار، کمتر. کفشهایی که پاشنه شون شدیدا صدا میده و تق تق بلندی دارن، سن رو بیشتر نشون می دن و کفشهایی که پاشنه های نرم و بی صدا یا لژ دارن، یا قطعا کفشهای تخت، سن رو کمتر.
  • تیپ اسپرت قطعا سن رو کمتر از تیپ زنونه نشون می ده. پس مثلا کوله و کفش ورزشی (البته هر جایی قابل استفاده نیست) سن رو کمتر از کیف سفت و کفش پاشنه دار نشون می ده.
  • بلوز و شلوار، بلوز و دامن و پیراهن سن رو کمتر نشون می دن و کت و دامن و کت شلوار سن رو بیشتر نشون می دن. باز بین کت ها اونهایی که کم دکمه و برشدار و کمر کرستی هستند، سن رو کمتر از اونهایی که راسته و پر دکمه و یقه بسته هستن، نشون می دن. بلوزهای چسبون جلوبسته سن رو کمتر از بلوزها و شومیزهای گشاد جلو دکمه دار نشون می دن.
  • نکته آخر اینکه با اینکه می دونید من طرفدار دنباله روی از مد و ترند نیستم، دنباله روی از مد سن رو کمتر نشون می ده و زندگی به سبک کلاسیک، بیشتر.

حالا ممکنه با خودتون بگین خیلی از قوانین مربوط به تیپ کلاسیک یا اصلاح فرم هیکل با این سیستم سازگار نیست. خوب معلومه که ما اصلا قرار نیست کلا هدفمون فقط این باشه که سنمون کم نشون داده بشه! کیت میدلتون رو مجسم کنید. کلاسیک پوشه، مد رو دنبال نمی کنه، مناسب فرم هیکلش که موزه لباس می پوشه و در عین حال سنش زیاد دیده نمی شه. پس همه چیز در گرو اولویت بندی و ترکیب نکات مختلفه. در هر جایی، لباس مناسبش رو بپوشید و به چیزی تاکید کنید که مهمه. یه جا آدم می خواد سنش کمتر دیده بشه، یه جا آدم می خواد لاغر و خوش هیکل دیده بشه، یه جا آدم می خواد خاص و تک پوش و شیک دیده بشه و یه جاهایی هم می شه اینها رو با هم ترکیب کرد. درسته؟

راستی شما هم اگر ترفندهایی برای کم سن تر دیده شدن دارین، بنویسین.

3.jpg




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر