موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

ذکر برای سلامتی

ذکر برای سلامتی

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

در این بخش از مجله اینترنتی نامبروان چند سری دعای سلامتی و طول عمر را برای شما آماده کرده ایم. ۱- آیه الکرسی آیه ای است که برای سلامت جسم و روح توصیه شده است. ۲- لاحول و لاقوه الا بالله هم ….

ذکر سلامتی و دعای سلامتی و طول عمر

این چند دعای سلامتی را برای سلامتی خود و خانواده و همچنین شفای بیماری ها بخوانید. انشالله که اگر به صلاح باشد نتیجه می گیرد.

دعای سلامتی و طول عمر سری اول

پیامبر خدا(ص) فرمودند: “جمله «لا حول و لا قوه الا باللّه‏» ۹۹ درد را شفا می‏‌دهد که ساده‏‌ترین آن‌ها اندوه است″.

از مولای متقیان امام علی(ع) نقل شده که فرمودند: “بیمار شدم و پیامبر خدا به عیادتم آمد و فرمود: «بگو: خداوندا! از تو می‏‌خواهم عافیتی را که می‏‌دهی، پیش اندازی، بر امتحان خویش، بردباری‏‌ام بخشی، و مرا به سوی رحمت خویش ببری». من، این دعا را خواندم و پس از آن دعا، از بستر بیماری برخاستم، گویا که از بندی رَسته باشم″. ( دعا برای سلامتی )

دعای سلامتی و طول عمر  و ارامش روحی سری دوم

دعای آیه الکرسی برای سلامت جسم و روح بسیار سفارش شده است.

پیامبر (ص) فرمودند: در معراج در آسمان هفتم دیدم که ملائکه حجب سوره نور را می خوانند ، خزان کرسی آیه الکرسی و حمله عرش سوره مومن را می خوانند.

امام صادق (ع) فرمودند: هرگاه سوره حمد و توحید و قدر را با آیه الکرسی بخوانید و بعد از آن برخیزید و و رو به قبله حاجات خود را از خدا بخواهید که حاجاتتان بر آورده خواهد شد زیرا اسم اعظم هستند.

امام علی (ع) فرمودند اگر شما از آثار معنوی آیه الکرسی آگاه بودید در هیچ حال خواندن آن را ترک نمی کردید.

امام محمد باقر (ع) فرمودند: هر کس یک بار آیه الکرسی را بخواند خداوند هزار ناراحتی از ناراحتی های دنیا و هزار سختی آخرت رااز او دور می کند که کمترین ناراحتی دنیا فقر و کمترین سختی آخرت فشار قبر است.

ذکر سلامتی و دعای سلامتی و کاهش اضطراب سری سوم

به طور کلی یاد خداوند به هر شکل و صورتی موجب آرامش قلب است .

گفتن ذکر« ما شاءَ الله لا حَولَ وَ لا قوَّهَ إلّا باللهِ العَلِیِّ العَظیم » در ایجاد ارامش نقش موثری دارد . دعای سلامتی و طول عمر

میرزا احمد آشتیانی (ره) در کتاب هدیه احمدی اورده اند:

علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان فرمودند:

جهت ارامش پیدا کردن دست روی سینه بگذارید ودر حالت نشسته و ایستاده چند مرتبه ایه ۲۸ سوره رعد را بخوانید:

«الذّینَ امَنوا وتَطمَئِنُّ قُلوبُهُم بذِکرِ اللهِ اَلا بذِکرِ الله تَطمَئِنُ القلوب » زیرا در ایجاد ارامش بسیارمؤثر است.

ذکر سلامتی و دعای سلامتی و طول عمر

ذکر سلامتی و دعای سلامتی برای رفع بیماری سری چهارم

آین الله بهجت برای رفع بیماری می فرمودند: برای شفای مریض تربت حضرت سید اشهدا ( علیه السلام ) در آب زمزم چندین بار نوشیده شود و صدقه به افراد زیاد اگر چه مبلغش زیاد هم نباشد داده شود اگر افراد متعهد سوره حمد را از یک تا صد مرتبه به نیت شفای بیماران بخوانند خیلی تاثیر دارد علاوه بر این به دوستان سفارش دعا کنند زیرا در روایت است که سریع الاجابه ترین دعا دعای شخص برای شخص دیگر است.

ذکر برای شفا و دعا برای سلامتی سری پنجم

در المخازن علامه کاشانی برای شفای مریض ذکر کرده اند : هرگه کسی در خانه ای مریض شود اهل آن خانه همگی هرکدام هزار صلوات برای شفای بیمار نذرکنند و ۵۰۰ مرتبه صلوات بفرستند و بقیه صلوات ها را تا شفای بیمار گرو نگه دارند بسیار مجرب است.

دعا برای سلامتی و ذکر برای شفا سری ششم

از جمله ختم های مجرب که مرحوم نراقی برای شفای بیمار آورده است ختم سوره مبارکه علق است که مکررا تجربه است و طریقه ختم آن است که ۴۱ پول از سربیمار تا ناخن پای او ردیف کنند و ۴۱ مرتبه سوره را بخوانند و بعد از بار قرائت سوره از پائین رو به بالا یک پول بردارند و هربار که آیه سجده رسیدند سجده کنند و چون ختم تمام شد پولها را جمع کنند و به ۴۱ فقیر جداگانه ببخشند.

( یا کاشف الضر) دعای سلامتی و طول عمر جهت دفع مرضی که از شفای آم مایوس اند مداومت کند و تا زمان بهبودی تکرار شود.

جهت شفای مریض کسی که ۴۰ روز هر روز ۱۰۰۰ مرتبه بعد از نماز صبح دعای سلامتی و طول عمر ( بسم الله الرحمن الرحیم ) بخواند و سپس کسی که این ختم را انجام داده برای مریض  ( بسم الله الرحمن الرحیم) بنویسد که با خود دارد یا به آب یا به حبه قندی بخواند و مریض بخورد انشا الله موثر است.

برای رفع امراض صعب العلاج و رفع مشکل خواندن سوره والنجم هر روز و تقدیم به حضرت سجاد  ع خوب است.

برای شفای بیمار اگر هر روز این دعای سلامتی و طول عمر ۷۰ مرتبه خوانده شود مناسب می باشد : ( اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها بعدد ما احاط به علمک و احصاه)

امیدواریم از این بخش از سایت نامبروان با موضوع دعای سلامتی و طول عمر بهره کافی را برده باشید. با ارزوی سلامتی برای همه بیماران .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر