موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

چگونه در مدرسه جذاب باشیم

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

دوست داری  همه بهت توجه کنند ؟ میخوای تو کانون توجهات باشی ؟ خب باید آدم خاصی باشی . توی این مقاله راههای خاص بودن را بهت یاد میدیم

1-200.jpg

۱-به راه و روش خودت بچسب

فکر نکن که حتما باید هر چی که مده رو دنبال کنی. به ظاهر خودت اهمیت بده و به خودت افتخار کن و به کارت و زندگیت بچسب. لباس هایی بپوش که شخصیتت و درونت رو نشون بدن. به خودت اعتماد داشتن باعث میشه احساس فوق العاده ای داشتن باشی و دگران هم همین جور راجع بهت فکر کنن.

*بسیاری از مردم از یه جور پوشش ها دوری میکنن چون حس میکنن خیلی عجیب غریبه، اگه اون طوری لباس میپوشی، اصلا مهم نیست، مهم اینه که خودت حس راحتی درونش داشته باشی و به خودت افتخار کنی. در هر صورت خوب یا بد مردم حرفشون رو میزنن اما اگه تو بی توجه از کنارشون رد بشی رفته رفته این سبک تو واسشون عادی میشه و راحت تر میشی.

۲-مودب باش

مهم نیست که به خاطر فضولی های مردم چقدر ناراحتی و افکارت به م ریخته، نکته ی مهمی که باید بدونی و به خاطر داشته باشی اینه که در هر صورت مودب باشی و بی توجه از کنار هر چیزی رد بشی، به اطرافیانت یکم وقت بده تا تو رو بیشتر بشناسن. چون بیشتر مردم برون گرا هستن و شخصی مثل تو ممکنه براشون عجیب باشه.

*بعضی وقت ها با گفتن کلماتی، ببخشید من الان کار دارم باید برم، یا این که ببخشید کلاس بعدی من شروع شده، یا این که معذرت میخوام بعدا باهاتون صحبت میکنم کلمات خوبی هستن تا این که کمکت کنن از جر و بحث خیلی مودبانه خارج بشی بدون این که کسی رو از خودت ناراحت کرده باشی. یادت باشه که در همه حال خون سردیت رو حفظ کنی و جلو بری. خیلی زود خواهی دید که اطرافیانت به این مسئله عادت میکنن و مشکلی نخواهی داشت.

3-186.jpg

۳-سر گرمی های شخصی برای خودت پیدا کن

درون گرا بودن به این معنی نیست که به چیزی نمیتونی علاقه داشته باشی. برعکس این گونه افراد خیلی باهوشن و میتونن کارهای جالبی انجام بدن چون علاقه ی زیادی به چیز خاصی نشون میدن. یاد بگیر که مثلا ساز خاصی رو بزنی، میتونی نویسندگی یا نقاشی کردن رو هم یاد بگیری.

*خیلی از هنرمند های بزرگ قدیم چون راهی برای تخلیه کردن احساساتشون نداشتن شروع به یادگیری هنری جدید و زیبا کردند و به این ترتیب آثار هنری خارق العاده آفریدن. دلیل نمیشه چون درون گرا و منحصر به فردی کاری هم از دستت بر نیاد بر عکس اتفاقا میتونی خیلی هم مشهور بشی و به قول خودمون اسم و رسمی بیاری.

* البته طبیعیه که تنها باشی چون ممکنه قابلیت هات از دوست های دیگه ت بالاتر باشه و؛تو دوست داشته باشی کارهای خارق العاده بکنی اما اون ها به خاطر سنشون علاقه ای به این کارها نداشته باشن که البته این موضوع به نفع تو خواهد بود و تو میتونی خیلی تو این زمینه رشد کنی و مشهور بشی ، از کجا معلوم شاید یه هنر؛ند خیلی بزرگ شدی و برای کشورت و مردمت افتخار آفریدی. پس به خودت افتخار کن و پیش برو.

۴- اعتماد به نفس داشته باش

به گزینه ها و علایق اطرافیات دقت نکن و توجه نشون نده، مخصوصا دوست هات. بیشتر رو خودت تمرکز کن و کارهایی بکن که موجبات راحت بودن خودت رو فراهم بیاره. کارهایی نکن که به خاطر خوشایند دیگران باشه و تو احساس خوبی نسبت به مسئله نداشته باشی. یهمقسمت از اعتماد به نفس داشتن، مربوط به به خود اهمیت دادن هستش. به هیچ کس اجازه نده که موقعیتت و درون گراییت رو قربانی شرایط خودش بکنه. یادت باشه که اولین شخص مهم در زندگیت خودت باشی و نه دیگران

5-147.jpg

۵-از افراد درون گرای مهم برای خودت الگو انتخاب کن

میتونی در اینترنت دنبال این گونه اشخاص بگردی. میتونی در اینترنت خیلی از افراد مهم و مشهور رو که مثل خودت هستن رو پیدا کنی. هر چقدر بیشتر تحقیق کنی متوجه میشی که هیچ چیز غیر عدی ای در رابطه با شرایطت وجود نداره و این فقط یه شیوه از زندگی هستش که برای خودت حد و حدود تعیین میکنی به طوری که هر شخصی اجازه ی ورود به این حد و حدود رو نداشته باشه.

۶-به عنوان یه شخص درون گرا اصلا به این موضوع که منحصر به فرد بودن و درون گرا بودنتون ممکنه براتون مشکل ایجاد کنه فکر نکنید.

پس انعطاف پذیر اشبد و با شرایطتون کنار بیاین. ممکنه مجبور باشی تا آخر روز صبر کنی تا این که با خودت خلوت کنی. ممکنه که بخوای خیلی کارها بکنی تا به اون زمان خلوت و تنها بودن برسی، هر کاری لازمه بکن تا موجبات شادی خودت رو فراهم کنی.

7-113.jpg

۷-اگر از موقعیتت راضی نیستی رفتارت رو عوض کن

بشین و با خودت فکر کن و از خودت بپرس که آیا تنها بودن خوشحالت میکنه یا نه. اگر جوابت مثبته به همین شیوه ادامه بده اگر جوابت منفیه شروع کن با بقیه رفت و آمد کن و با افراد مختلف صحبت کن تا این که برون گرا بشی، به همه ی احساساتت توجه کن و چیزی رو اتجام بده که خوشحالت میکن.

*اگر به احساساتت دقت کنی و بهشون توجه نشون ندی در دراز مدت باعث بروز مشکلاتی در بدنت میشه پس تا جایی که ممکنه به خودت دقت کن و از خودت مواظبت کن.

۸-به افرادی که باهات مخالفن احترام بزار

خیلی از افراد در رابطه با این رفتار تو آشنایی کامل ندارن، ممکنه این رفتارت و شخصیتت براشون عجیب به نظر بیاد، در هر صورت مودب و متین باش و اگر دوست نداری در جمعشون ظاهر بشی  سعی کن نشون بدی که با چیزهای دیگه مشغول هستی و مشغله های خودت رو داری، نه این که نخوای باهاشون حرف بزنی، در هر صورت مودب و متین بودن باعث میشه که مردم احترامشون رو حفظ کنن و حداقل در ظاهر احترام بزارن و موجب ناراحتیت نشن.

۹- نزار کسی از راهی که انتخاب کرد منحرفت کنه

خیلی از دوست هات برای این که ازت حرف بکشن ممکنه دعوتت کنن به الکل و چیزهای دیگه برای این که به زندگی ای مثل زندگی خودشون واردت کنن. بعضی ها ممکنه فکر کنن که به خاطر شخصیت درون گراییت به این چیزها علاقه داشته باشی، با نرفتن به سمت این چیزها بهشون نشون بده که دارن اشتباه میکنن.

*اگر دوست هات به این جور چیزها دعوتت کردن خیلی ساده و مودبانه بگو که ببخشید من علاقه ای به این چیزها ندارم

9-77.jpg

۱۰-با مشاور مدرسه ت صحبت کن

اگه فکر میکنی که به خاطر این رفتارت و شخصیتت احساسات بدی پیدا کردی و خوشحال نیستی با مشاورتون تو مدرسه حرف بزن و احساساتت رو بگو.نگران نباش اونا این حرفارو نگه میدارن و به کسی نمیگن.  کامل بشین و باهاش حرف بزن و خودت رو از شر احساسات بد خالی کن.

* اگه با شیوه ی زنگیت راحتی و دوستش داری و میخوای همینجوری ادامه بدی، مشاورت ممکنه پیشنهادهای خیلی خوبی برای زندگی آینده ت داشته باشه، مثل پیشنهادهای شغلی و….

خیلی از این گونه افراد معمولا کارهایی مثل نویسندگی، نقاشی و… رو انتخاب میکنن.

۱۱-با پدر و مادرت صحبت کن

ممکنه پدر و مادرت هم با این طرز زندگی تو بیگانه باشن، شاید نیاز باشه که براشون هرچی که لازمه رو توضیح بدی. مخصوصا وقای پدر و مادر هر دو برون گرا باشن این ممکنه براشون عجیب باشه. بهشون وقت بده، باهاشون حرف بزن و بگو که با این طرز زندگیت راحت و خوشحال هستی. اگر هم که نه خوشحال نیستی بازم پدر و مادرت میتونن راه کارهای خوبی بهت ارائه بدن. در هر صورت وقتی به مشکل بخوردی، بدون که اواین اشخاصی که میتونی باهاشون حرفات رو در میون بزاری پدر و مادرت هستن. پس با خیال راحت همه ی احساساتت رو با اونا در میون بزار.

11-65.jpg

۱۲-با یه پزشک روانشناس در این باره صحبت کن

اگه احساس میکنی که داری خودتو اذیت میکنی حتما باید با پدر و مادر یا مشاوران مدرسه ت صحبت کنی و بهشون اجازه بدی که بهت مشاوره بدن. اگه دوست نداشتی تو محیط مدرسه بری پیش مشاور، میتونی باهاشون خارج از مدرسه قرار بزاری. اگر هم که نه راضی نبودی میتونی با یه پزشک روانشناس در این باره صحبت کنی و نظرات اون رو هم در این باره گوش کنی. تنها چیزی که مهمه اینه که تو موجبات خوشحالی خودت رو فراهم کنی و نزاری چیزی اذیتت کنه.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر