موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

لجبازی در عشق

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:45

nicnak044-stubborn-horse.jpg

زمان لازم برای مطالعه : 2 دقیقه و 58 ثانیه


داستان یک فرد لجباز که لجباز نبود

شخصی در حال انجام پروژه ایی بسیار سخت و سنگین بود که باید در ۲ روز پایان میپذیرفت.در این میان ، تماسی را از یکی از دوستانش دریافت میکند و به این علت که واقعا سرش شلوغ است و استرس دارد ، تصمیم میگیرد که پاسخ این تماس را ندهد تا مجددا پس از ده یا پانزده دقیقه مجددا با دوستش تماس بگیرد.

لحظه ایی بعد ، موبایل او ، دوباره زنگ میخورد ! همان دوست مجددا تماس میگیرد و فرد داستان ما ، مجددا و برای بار دوم ، پاسخ نمیدهد.زمانی که دوستش برای بار سوم تماس میگیرد ، او بدون پاسخ دادن ، موبایلش را خاموش میکندو تصمیم میگیرد که تا انتهای آنروز ، به هیچ تماسی پاسخ ندهد.

نهایتا ، در پایان آن روز ، هرچند فرد مذکور ، ساعتهاست که کارش را تمام کرده است.اما تصمیم گرفته کماکان گوشی را خاموش نگه دارد تا اجازه ندهد کسی به او زنگ بزند!

اما آیا در ابتدا ، او قصد نداشت که پس از پایان کار اش ، با دوست خود تماس بگیرد ؟

چرا ! همینطور بود !

اما اصرار دوستش برای تماس و حرف زدن با او ، ماشه ی لجبازی مغز او را کشید و به همین علت ، او تصمیم گرفت برای تمام روز ، به تماسها پاسخ ندهد. در ادامه مطلب همراه شوید :

لجبازی : تعریف

یک فرد لجباز ، کسی است که درمورد کاری که قرار است انجام دهد ، ذهنش را تغییر نمیدهد.همچنین ، یک فرد لجباز ، توضیح مشخصی را درباره علت مقاومت خود ، ارائه نمیکند.

داستان بالا نشان میدهد که چه بسا فردی ، همیشه و ذاتا لجباز نباشد ، اما چیزهایی وجود دارند که میتواند باعث لجبازی او شود و او را مجبور به مقاومت کند تا این حد که حتی به حرفهای دیگران نیز گوش نکند !

چرا برخی افراد لجباز هستند ؟

هرچند دلایلی میتواند باعث شود که فرد بصورت موضعی و در موضوعی خاص ، لجبازی کند.اما کماکان مردمی هستند که ذاتا لجباز اند و در مقابل تغییر ، مقاومت میکنند.

  • دفاع از هویت خود : برخی مردم فکر میکنند اگر مردم با آنها موافق نباشند ، آنها بی ارزش میشوند.آنها خود را با ایده ها ، تصمیمها و افکارشان میشناسند و به همین علت ، حس میکنند که هویتشان لطمه دیده است .
  • باور داشتن به اینکه همه درحال تلاش برای تغییر باورهایش هستند : برای برخی افراد ، به هر دلیلی ، این باور به وجود آمده است که کسی به ایده های آنها توجه نمیکند و به همین علت ، آنها تلاش میکنند که عقاید مخالف داشته باشند و با این کار ، دیگران را مجبور کنند که به آنها توجه ویژه ایی داشته باشند حتی اگر خود، از درون قانع شده باشند.
  • داشتن دلیلی که نمیتوانند فاش کنند : برخی اوقات ، فرد مذکور ، دلیل بسیار محکمی را برای تغییر نکردن و ماندن پای حرفش دارد ، اما بخاطر خجالت کشیدن یا دلیل دیگری ، تصمیم میگیرد که دلایلش را مخفی کند.

چگونه رابطه ی عشقی خود را با یک فرد لجباز ، حفظ کنید ؟

لجبازی در یک رابطه عاشقانه ، میتواند باعث تخریب رابطه شود.زیرا لج کردن ، مخرب ارتباط است و هرچیزی که ارتباط را تخریب کند ، رابطه ی شما را خراب خواهد کرد.تصور کنید با فردی مواجه هستید که خود ، میداند کارش اشتباه است اما کماکان پای حرف خود می ایستد.بدیهی است که این مساله ، آسیب زیادی به رابطه خواهد زد.اما شما میتوانید با داشتن یک نگرش عمیق و درک کافی ، بجای اینکه از رفتار او ناراحت شوید ، علت اصلی را متوجه شوید.

اگر در رابطه عشقی بودید که در آن ، فرد مقابل شما لجباز است ، شما میتوانید از همین موضوع استفاده کنید تا رابطه خود با او را حفظ کنید.فقط کافیست به او بگویید که مثلا : “مردم میگویند رابطه ی ما به سرعت تمام خواهد شد”.با این کار ، او تلاش خواهد کرد که بهترین بوده و ثابت کند که همه ی مردم اشتباه میکنند و به همین علت ، بیشتر عاشق شما خواهد بود.

چگونه با یک فرد لجباز ، برخورد کنید ؟

در اینجا ، نکاتی را در مورد نحوه برخورد با فرد لجباز ، مشاهده میکنید.

  • روی نظر خود ، اصرار نکنید : انعطاف پذیر باشید و با نیرو و اصرار بسیار ، روی حرف خود تاکید نکنید.هرچقدر روی مساله ایی اصرار بیشتری داشته باشید ، فرد لجباز ، محکم تر پای تصمیمش خواهد ماند.
  • سعی کنید دلیل پشت لجبازی فرد را متوجه شوید : چه بسا پشت این رفتار لجبازانه ، دلیلی منطقی نهفته باشد .بنا بر این سعی کنید بصورت صادقانه و باز با فرد مذکور حرف بزنید و تشخیص دهید که دقیقا چه چیزی باعث این رفتارش میشود.مثلا ممکن است فرد نیاز داشته باشد در زمانهایی ، تنها باشد یا بر روی کار خود متمرکز شود.در این حالت،با فراهم کردن این شرایط ، و اصرار نکردن بر بودن با او ، لجبازی برطرف خواهد شد.حتی ممکن است فرد لجباز ، برای انتقام گرفتن و یا صاف کردن یک بدهی رفتاری پیشین که از شما دارد ، لجبازی کند ، حتی اگر منطقا بداند ، در مساله ایی ، حق با شماست.
  • حس مهم بودن را به او بدهید : همیشه این حس را به او بدهید که عقاید و باورها و نظرهای او برای شما مهم است.اگر فرد مذکور حس کند که نظرهایش برای شما مهم است ، لجبازی کمتری را نشان خواهد داد.

هرکسی ، از برخورد مردم لجباز و از اینکه حاضر نیستند نظرشان را عوض کنند(حتی وقتی که از درون قانع شده اند) متنفر است.اگر شما فرد لجبازی هستید ، سعی کنید دلیل قانع کننده ایی را،برای اینکه حاضر به تغییر نظر خود نیستید ، به ذهنتان ارائه کنید.و اگر نمیتوانید چنین دلیلی را ارائه کنید ، بپذیرید که اشتباه کرده اید.

.:: محصول مرتبط ::.

مرجع کامل ایجاد تغییرهای فردی بزرگ ، ترک رفتارهای نامطلوب و نجات همیشگی از عادات بد(برای اولین بار در ایران و جهان)

book-3.jpg

مثل همیشه ، با کیفیت بی نظیر قدرت نامحدود !

کتاب شگفت انگیزی که روی هر چیزی کار میکند !

این کتاب ، شاه کلیدی است که برای همه مشکلات رفتاری در زندگی شما ، کاربرد دارد و آنرا تماما متحول خواهد کرد

قيمت : ۲۹,۹۹۹ تومان

خـــريد آنــلاين كـتـــاب



صفحه اول مشاهده مقالات صوتی دسته بندی مقالات مقالات اختصاصی جادوگر(برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر