موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

چگونه با دوستان خود رفتار کنیم

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 23 دی 1399 ساعت 19:13

با دوستان خود چگونه رفتار كنيم ؟

دوستي چه قانونهايي دارد ؟ براي داشتن يك دوستي قوي پربارو بادوام از چه رهنمودهايي بايد استفاده كرد ؟ در اين مقالات به اين سوالات و چندين سوال ديگر پاسخ مي دهيم. اكثر ما طوري به دوستي نگاه مي كنيم كه انگار قابل جايگزين موقتي و كم ارزشتر از خانواده و روابط عشقي ماست . البته تصديق مي كنيم كه طول و دوام دوستيها معمولا كمتر از روابط شما با اعضاي خانواده همسر  يا رابطه عشقيان است .اما نقش آن در خوشبخت كردن و حمايت از ما هم ضعيفتر است  ؟ بايد بگوييم كه خير مخصوصا در مورد افراد مجرد اصلا اينطور نيست .

هيچ كس ديگر در زندگي شما چالش ها و فوايد مجرد بودن را نمي فهمد و درك نمي كند مگر بقيه افرادي كه خودشان مجرد هستند . اعضاي خانواده دوستاني كه اكثر عمر خود را متاهل بوده اند از جدالها و لذت هاي مجرد بودن جنبه اي حياتي از موفقيت در تجرد اسن به همين دليل هم هست كه قانون هاي دوستي براي شاد بودن و لذت بردن از دوران مجردي لازم است باستفاده از آن قانون ها و رهنمودها مي توانيد با حفظ استقلال كامل از دوستي و زندگي خود لذت ببريد.

چند دوست صميمي و نزديك مي توانند عضوي از خانواده شما شوند هميشه براي مشورت كردن و انگيزه گرفتن بهترين كساني هستند كه مي توانيد سراغشان برويد . احتمالا دوست خواهيد داشت كه تعطيلات و زمان استراحت خود را در كنار آنها بگذرانيد و دليل آن هم اين است كه علايق و ادراكتان تقريبا مشابه هم است. اگر اين را با مهماني هاي اعضاي خانواده يا افراد متاهل و بچه دار مقايسه كنيد و شما تنها مجرد باشيد خواهيد ديد كه گذران وقت كنار يك دوست مجرد چه نعمتي است. دوستي  ويژگي هاي خاصي دارد كه ساير روابط فاقد آن است در زير به يكسري از اين ويژگي هاي دوستي در مقايسه با خانواده و همسر و روابط عشقي اشاره مي كنيم .

دوستي را مي توانيد هر زمان كه اراده كنيد پايان دهيد  بدون هيچ مسئوليت بعدي . عمر دوستي مي تواند بسيار بيشتر  از روابط شما با خانواده و همسر تان باشد . دوستس هيچ تاثيري بر اصالت شما ندارد. دوستي هيچ تاثيري بر انتخابهاي شغلي شما ندارد. دوستي هيچ مسئوليت و اجبار قانوني ، اجتماعي و اقتصادي بر شما وارد نمي كند . دوستي فقط علايق و ارزشهاي مشترك ، احترام متقابل و عشق ايجاد مي شود . به جاي اينكه به قوانين دوستي با ديد كارهايي كه يك دوست بايد انجام دهد يا انجام ندهد نگاه كنيم . در اوقات و بد و خوب هيشه وفادار باشيد . به خود فرد احترام بگذاريد نه به موقعيت عنوان يا دارايي هاي او . هميشه كاري كه حرفش را زده ايد را انجام دهيد . هيچوقت پشت دوستتان حرف نزنيد رازهاي دوستان را فقط پيش خودتان نگاه داريد هيچ ا ستثنايي وجود ندارد. هميشه خوشبين باشيد. صادق باشيد اما انتقادي نباشيد . هميشه به دوستان ارزش بگذاريد . هميشه قدردان دوستانتان باشيد آنها را ناديده نگيريد . هميشه روي خصوصياتي از آنها كه تحسن مي كنيد متمركز شويد  نه خصوصيات بدشان. قبل از اينكه نقطه نظرات خود را در ميان بگذاريد از ديدگاه آنها مطلع شويد . هيچوقت توقع نداشته باشيد اول خودتان خدمت كنيد و بعد انتظار خدمت داشته باشيد .بدون چشمداشت كمك كنيد اما كمكتان هم نبايد نا آگانه باشد . خودتان باشيد و جاي خودتان را در دوستي تعيين كنيد . به دوسانتان اجازه ندهيد شما را وادار به انجام كارهايي كنند كه مي دانيد به آن علاقه نداريد.

منبع : خانه و خانواده 88

+

نوشته شده در پنجشنبه هفتم اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت 20:26 توسط مسعود  | 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر