موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

نحوه رفتار با دوست دختر مغرور

نحوه رفتار با دوست دختر مغرور

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:45

Proud-girl-2-1-1-1024x512.png چکیده مطلب

تاریخ انتشار : یکشنبه 12 فروردین 97

خودخواهی یکی از خصیصه هایی است که کم و بیش در ذات همه ما وجود دارد. اگرچه سطح مطلوبی از اعتماد به نفس و ارزش دادن به خودمان برای بهتر عمل کردن ما مفید است. اما یک مرزی بین این نیازهای شخصیتی و خودخواه بودن وجود دارد. این ویژگی زمانی بسیار آزار دهنده می شود […]

خودخواهی یکی از خصیصه هایی است که کم و بیش در ذات همه ما وجود دارد. اگرچه سطح مطلوبی از اعتماد به نفس و ارزش دادن به خودمان برای بهتر عمل کردن ما مفید است. اما یک مرزی بین این نیازهای شخصیتی و خودخواه بودن وجود دارد. این ویژگی زمانی بسیار آزار دهنده می شود که بخواهیم با دختر مغرور رابطه ی عاطفی برقرار کنیم.

مخصوصا داشتن رابطه با یک دختر خودخواه می تواند به یک کابوس تبدیل شود. این افراد تمام احساس و توجه شما را به خود معطوف می کنند در حالیکه در مقابل کمترین میزان توجه را به شما دارند که باعث میشود کم کم غرور خود را خدشه دار کنید.

اما اگر با دختر مغرور رابطه دارید در ادامه چند راهکار برای داشتن رابطه ای سالم تر را به شما پیشنهاد می دهیم.

1- غیر مستقیم مغرور بودنش را به او بگویید

Proud-girl-6.jpg

بسیاری از اوقات ممکن است دختر مغرور متوجه این نباشد که رفتار مغرورانه ای دارد. به احتمال خیلی زیاد اگر او را غیر مستقیم متوجه مغرور بودنش کنید رفتارش را تغییر دهد و نیازی نباشد که با لجاجت پیش بروید.اما در این کار عجول نباشید و به تدریج و به آرامی سعی کنید بازخوردهایی در مورد رفتار مغرورانه ی او داشته باشید که موثر واقع شود.

2- دلیل مغرور بودنش را بفهمید

Proud-women-1-1-1-1024x683.jpg

ممکن است در برخی موارد این رفتار او به خاطر این باشد که می خواهد چیزی را در این قالب به شما بگوید. حتی ممکن است اشکال از طرف خودتان باشد و رفتار او عکس العملی نسبت به کارهای شما باشد. یعنی ممکنه از رفتار شما و یا گفتار شما خوشش نیاید.بنابراین با او به گفتگو بنشینید و در میان حرف های او دلیلش را جویا شوید. اولویت های او را بشناسید و جایگاهتان را در رابطه پیدا کنید.


مقاله مرتبط: نشانه های دختر عاشق چیست؟


3- حد و حدودی را برای رابطه تان مشخص کنید

relationship-boundary-setting__large.jpg

قرار نیست خود را قربانی این افراد کنید. شاید مهم ترین مسئله در هر رابطه ای این باشد که مرزهایی را برای ابراز احساسات و حتی عشق ورزیدن مشخص کنید. برای رابطه با این افراد این مرزها باید بیشتر مشخص شود. نباید به کسی که در مقابل احساسات شما بی توجه یا کم توجه است بیش از حد ابراز علاقه کنید. سعی کنید به دختر مغرور بفهمانید که به او اهمیت می دهید اما در بیان این احساسات اعتدال و میانه روی را رعایت کنید. رابطه را یک طرفه پیش نبرید دختر مغرور همیشه سعی میکند از شما محبت دریافت کند ولی علاقه ای به ابراز محبت به شما نشان نمیدهد.

4- به او کمک کنید این غرور بیش از حد را کنار بگذارد

%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1.jpg

اگر حس کردید با دختر مغرور طرف هستید سعی کنید به او کمک کنید این عیب را اصلاح کند(خیلی سخته). واقعیت این است که بسیاری از افراد مغرور پشت این غرور بسیاری از کمبودهای شخصیتی خود را پنهان می کنند و به احتمال زیاد اگر کسی به درستی این رفتار را تشخیص دهد می تواند به رشد آنها کمک کند البته اگر خودش بخواهد تغییر کند.

مطمئن باشید رشد طرف مقابل شما باعث رشد شما نیز خواهد شد. می توانید یک کتاب خوب به او معرفی کنید.به او نشان دهید جهان حول محور او نمی چرخد!

5- همیشه در دسترس نباشید

%D8%A7%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%81-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87.jpg

سعی کنید ملاقات هایتان را کمتر کنید. حتی می توانید به او گوش زد کنید که در صورت ادامه این رفتار او را ترک خواهید کرد. در دسترس بودن بیش از حد این حس را به او القا می کند که فقط شما به او نیاز دارید. بنابراین هیچ تلاشی از سمت او برای راضی و خوشحال کردن شما نخواهید دید. به خوتان قول بدهید که هرچند سخت اما در صورت لزوم از او فاصله کمی بگیرید.

مطمئن باشید اگر برای شما اهمیتی قائل باشد سعی می کند رفتارش را تغییر دهد. در دسترس بودن همیشه از جذابیت شما میکاهد و چون زمان های زیادی با هم هستید کیفیت ارتباط و گفت و گو ممکن است پایین بیاید. یادتان باشید دختر مغرور همیشه میخواهد یارش جذاب باشد.

6- به دختر مغرور باج ندهید!

Proud-girl-7-1-1-1.jpg

معمولا این افراد فقط به منافع خود فکر می کنند و از شما انتظار دارند طبق میل او رفتار کنید. اگرچه داشتن صبر و تحمل در مقابل این افراد برای تغییر رفتارشان مهم است اما اجازه ندهید خودخواهی آن ها فعال تر شود. مخصوصا اگر این تحمل به شخصیت و جایگاه شما ضربه می زند. بنابراین اگر درخواست های او از شما به حدی رسید که غیر قابل تحمل است به راحتی آن ها را نادیده بگیرید. اجازه ندهید شما را دست کم بگیرد.

مقاله مرتبط: وابستگی در رابطه‌ها به چه معناست؟ راه‌های مقابله با آن چیست؟

7- از هوش خود کمک بگیرید

thingking-1-1-1024x652.jpg

رفتار او را مورد بررسی قرار دهید و نقاط قوت و ضعف او را شناسایی کنید. مسائلی که باعث می شود این رفتار در دختر مغرور مورد علاقه شما بیشتر تشدید شود را برای خود مشخص کنید. در بحث ها به دنبال نقاط مشترک بگردید و گفت و گو را به آن سمت بکشانید. سعی کنید علایق خود را در مکالمه تزریق کنید. روابط عاطفی با دختر مغرور معمولا یک طرفه پیش میرود.

لطفا با خود رو راست باشید نقاط مثبت و دستاورد رابطه را بسنجید آیا این رابطه به نفع شماست؟ آیا غرور شما شکسته نشده؟

8- رابطه را به پایان برسانید

Proud-woman-5.jpg

اگر متوجه شدید این رفتار او غیر قابل تغییر است و همه تلاشهای شما بی نتیجه ماند آخرین کاری که می توانید انجام دهید خاتمه دادن به این رابطه است. قبول کنید که قطع رابطه از طرف شما در این مورد بسیار بهتر خواهد بود زیرا دیر یا زود متوجه خواهید شد که او هیچ ارزش و احترامی برای شما قائل نیست و چه بسا او از شما بخواهد که رابطه را پایان دهید و در این حالت شما ضربه بدتری خواهید خورد. خود را دست کم نگیرید و عزت نفس خود را حفظ کنید. قبول کنید ماندن در رابطه ای که تنها یک طرف گیرنده احساس باشد به شما صدمه خواهد زد و فرصت بودن با افراد بهتر را از شما خواهد گرفت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر