موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

کتاب همسرداری pdf

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 20 مهر 1398 ساعت 18:54

دانلود رایگان کتاب آیین همسر داری در اسلام

هر پسر و دختری که به سن بلوغ و رشد میرسند بزرگترین آرزویشان این است که ازدواج کنند ، با تشکیل زندگی مشترک زناشویی ، استقلال و آزادی بیشتری به دست آورند ، همدم و مونس مهربان و محرم رازی داشته باشند.

Hamsar-Dari-Dar-Eslam-300x300.png

آغاز زندگی سعادتمندانه خویش را از زمان ازدواج حساب میکنند و برایش جشن میگیرند. زن برای مرد آفریده شده و مرد نیز برای زن ، ومانند مغناطیسی یکدیگر را جذب می کنند.زناشویی و تاسیس یک زندگی مشترک خانوادگی خواسته ای طبیعی است که غرایزش در وجود انسان نهفته شده است. این خود یکی از نعمته ای بزرگ الهی است.

علاقه به خانواده جوان ها را از افکار پراکنده و پریشان حفظ میکند و آنها را از اضطراب های درونی نجات میدهد. درآنجاست که می توانند یار ومونس باوفا و مهربانی پیدا کنند که در شدائد و گرفتاری ها همراه و همدل آنان باشد. پیمان مقدس زناشویی رشته ای است آسمانی که دل ها را بهم پیوند میزند ، دل های پریشان را آرامش میدهد افکار پراکنده را به یک هدف متوجه می سازد. خانه جایگاه آرامش ، محبت ، عشق و به طور کلی بهترین آسایشگاه است.

خداوند در قرآن مجید می فرماید : از خود شما برای شما همسرانی آفریدیم تا با آنها انس گیرید و آرامش خاطر پیدا کنید ، و در میانتان دوستی و مهربانی افکند و در این موضوع برای اندیشمندان آیات و نشانه هایی است.

آری خداوند مهربان برای انسان چنین نعمت گرانبهایی را عطا کرده است.

(Visited 1,284 times, 9 visits today)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر