موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

دلتنگی پسر برای دختر

دلتنگی پسر برای دختر

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 24 دی 1399 ساعت 10:34

نشانه های واقعی عشق پسران و دختران

بسیاری از جوانان اعتقاد دارند برای یک زندگی مشترک داشتن علاقه به طرف مقابل کفایت می کند و سایر ملاک های ازدواج را در نظر نمی گیرند ، آنها عشق در یک نگاه را با عشق واقعی اشتباه می گیرند . عشق پسران با غرور و عشق دختران با صداقت رونمایی می شود. اما آیا می دانید کدام یک از آنا عشقشان واقعی تر است ؟

برای دانستن این واقعیت این بخش از نمناک را مطالع کنید و بای نشانه های عشق واقعی پسران و دختران آشنا شوید.

%D8%B9%D8%B4%D9%82-%D9%BE%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86.jpg

عشق پسران و دختران چگونه است؟

برای یک زندگی موفق باید عاشق همسرم باشم؟

بسیاری از جوانان بدون در نظر گرفتن ملاک های لازم برای ازدواج از آنها صرف نظر می کنند و فقط یک زندگی مشترک خوب را در احساس عاشقی نسبت به هم می دانند .اما بزرگ ترها معتقدند عشق واقعی یک شبه ایجاد نمی شود و به زمان نیاز دارد و عشق بعد از شروع زندگی مشترک و با شناخت زن و شوهر از یکدیگر به تدریج بین زن و شوهر به وجود می آید.

عشق واقعی در صورتی شکل می گیرد که مهر و پیوند قلبی بین همسران با شناخت روحیات یکدیگر و نحوه تعامل آنان با گذشت زمان و در کنار یکدیگر معنا پیدا کند.از جمله مواردی که می تواند بر شدت عشق و محبت همسران بیفزاید و یک زندگی خوب را برای زوجین به همراه داشته باشد ،مهربانی، احترام به همسر و خانواده او، اظهار و ابراز علاقه زن و شوهر به یکدیگر، روحیه خدمت به همسر، توکل به خداوند، داشتن تقوی و ایمان، پرهیز از اختلاط با نامحرم، اکتفا کردن به همسر برای داشتن تجربه های خوشایند و لذت های زناشویی است. کفویت دختر و پسر و خانواده هایشان در شکل گیری عشق واقعی نقش بسزایی خواهد داشت.

%D8%B9%D8%B4%D9%82-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87.jpg

عشق واقعی به همسر در زندگی مشترک

نشانه های عاشق و معشوق واقعی

داشتن احساس خوشایند، علاقه، حساسیت داشتن، توجه خاص و نه بیمارگونه، شوق و اشتیاق رسیدن به محبوب، مسئولیت پذیری، تعهد، غیرت مردانه، شرم و حیای زنانه، علاقه به خوشبخت کردن همسر و توجه به پیوند قلبی از الفبای عشق واقعی است .

تفاوت عشق واقعی با هوس

عشق در نگاه اول که با نوعی احساس شدید و ناگهانی به جنس مخالف ایجاد می شود، بدون آن که دو طرف نسبت به هم به شناخت کامل رسیده باشند با عشق واقعی تفاوت های زیادی دارد.

چون عشق با نگاه اول با احساس شدید و لحظه ای، هیجانی آنی و ناشی از هوس های جنسی زود گذر همراه است، مورد اطمینان نیست و نافرجام است و دوام زیادی ندارد اما در عشق واقعی احسشاسات عاشقانه با شناخت، تعهد و ...همراه است و می تواند قابل اعتماد باشد.

%D8%B9%D8%B4%D9%82-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1-%D9%88-%D9%BE%D8%B3%D8%B1.jpg

شناخت و تشخیص عشق واقعی

بیشتر هوس های جنسی اغلب در نگاه اول شکل می گیرد و احساساتی که با شهوت در فرد ایجاد می شود بر مبنای تحریک جنسی و هوس است که با رسیدن به معشوق پایان می پذیرد که این نوع دوست داشتن معمولا با عشق واقعی اشتباه گرفته می شود.

برای رسیدن به عشق واقعی باید یکدیگر را به خوبی بشناسید و به شناخت کامل برسید . افراد کاملا غریبه که شناخت کافی از هم ندارند و فقط به دلیل جاذبه فیزیکی جنس مخالف عاشق هم می شوند بیشتر از سایرین در دام هوس های جنسی گرفتار می شوند. عشق فقط به داشتن جاذبه جسمی و جنسی ختم نمی شود اما آنها می توانند یکی از مولفه های اصلی هر رابطه عاشقانه ای باشند .

%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%D8%B9%D8%B4%D9%82-%D9%BE%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86.jpg

اشتباه گرفتن هوس با عشق واقعی

پسران بیشتر عاشق می شوند یا دختران؟

عشق حقیقی و سالم تعهداتی را برای زوجین ایجاد می کند که این تعهدات در مردان بیشتر است. آنان این تعهدات را درباره همسر مورد علاقه شان، با علاقه می پذیرند و ریسک پذیری شان بیشتر از زنان است، اما خانم ها برنامه ریزی شده و محتاط تر عمل می کنند.

در یک رابطه دوطرفه، زنان به این علت که دنبال شریکی هستند که قادر به مراقب از آنها باشد و خانواده را از نظر مالی و عاطفی تامین کند ، به طور کلی زنان در رابطه علاوه بر جذابیت های فیزیکی به دنبال قدرت، غیرت و حمایت مردان نیز هستند بنابراین برنامه ریزی شده تر عاشق می شوند اما مردان در رابطه دوست دارند تا هر چه زودتر غریزه شان را برای رسیدن به فردی که او را جذاب و دلربا می دانند ارضا کنند بنابراین زودتر عاشق می شوند.

%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%B4%D9%82-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1.jpg

عشق واقعی در پسران و دختران

عشق واقعی هیچ گاه سرد نمی شود

زوجینی که برای داشتن زندگی موفق از همان ابتدا به شناخت رسیده اند و در پی یافتن نقاط مشترک و تفاهم بوده اند و در زندگی مشترک از خود گذشتگی و فداکاری می کنند ، می توانند زندگی را با یکدیگر بسازند و به عشق واقعی دست یابند اما افرادی که دارای زندگی های نافرجام و ناپایدار هستند ازهمان ابتدا راه اشتباهاتی داشته اند.عشق واقعی فناناپذیر است و نه تنها سرد نمی شود بلکه گرم تر از روزهای اول آشنایی نیز می گردد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر