موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

چگونه با دوست پسرم رفتار کنم

چگونه با دوست پسرم رفتار کنم

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 24 اسفند 1399 ساعت 23:44

%D8%B1%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%BE%D8%B3%D8%B1.jpg چکیده مطلب

تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اردیبهشت 97

وقتی که در رابطه عاطفی با کسی هستید به طور ناخودآگاه تلاش می‌کنید طرف مقابل شما احساس خوبی از رابطه با شما داشته باشد، سعی می کنید که او را خوشحال کنید و احترام و توجه خود را به او نشان دهید. با صحبت کردن با طرف مقابل افکار و ایده های او را کشف […]

وقتی که در رابطه عاطفی با کسی هستید به طور ناخودآگاه تلاش می‌کنید طرف مقابل شما احساس خوبی از رابطه با شما داشته باشد، سعی می کنید که او را خوشحال کنید و احترام و توجه خود را به او نشان دهید. با صحبت کردن با طرف مقابل افکار و ایده های او را کشف می کنید و پی خواهید برد که چگونه رفتار مناسبی داشته باشید. رفتار با دوست پسر شاید آنقدر که پیچیده به نظر برسد بیشتر نیاز به آگاهی و یادگیری مهارت های فردی دارد که در این مقاله به شما خواهیم آموخت.

1. برای چیزهای مختلف پیشنهاد بخواهید

%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%BE%D8%B3%D8%B1.jpg

هر پسری با پسر دیگر تفاوت هایی دارد، برای هر کسی چیزهایی اهمیت دارد که شاید برای فرد دیگر اهمیت چندانی نداشته باشد. برای پی بردن برای رفتار با دوست پسر از او درباره چیزهای مختلف سوال کنید و ببینید که چگونه به چیزهایی که می گویید نظر می دهد، مثلا به طور واضح به او بگویید که چگونه دوست و همراه بهتری برای او خواهید بود. احتمالا دوست پسرتان به شما می گوید که برای او چه چیزهایی مهم هستند. البته شاید به سرعت نتوانید به فرد دیگری تبدیل شوید اما در گذر زمان می دانید که رفتار با دوست پسر را به شکلی درست و مناسب پیش ببرید.

آیا بلدید از پشت گوشی دوست پسر را وابسته کنید؟

2. برای رفتار با دوست پسر به شکلی مناسب باید شنونده فعالی باشید

شاید جالب باشد بدانید که شنونده خوب بودن به اندازه مهارت سخنوری در ارتباط با دیگران مفید است. شاید افرادی را دیده باشید که توانایی سخنوری بالایی ندارند اما دیگران درباره آنها می گویند که افراد شایسته ای برای هم صحبتی هستند! واقعا جالب است. این افراد فقط شنونده خوبی هستند. به همین ترتیب بهتر است برای رفتار با دوست پسر خود به شکلی مناسب شنونده خوبی هم باشید، برای او وقت صرف کنید و صحبت های او را بشنوید و سعی کنید با او همفکری داشته باشید.

3. به احساسات دوست پسر خود توجه کنید

%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B3%D8%B1.jpg

ما به طور ناخودآگاه همیشه به نیازهای شخصی خود فکر می کنیم اما برای رفتار مناسب با دوست پسر بعضی وقت ها سعی کنید موقعیت طرف مقابل خود را درک کنید و به قول خارجی ها «با کفش های او قدم بزنید» و دنیا را از زاویه دید او ببینید. مثلا اگر دوست پسر شما از اتفاقی ناراحت هست، سعی کنید خودتان را جای او بگذارید و ببینید که چه کاری به آرامش او کمک خواهد کرد و یا اگر شما در موقعیت مشابهی بودید دوست داشتید چه چیزهایی بشنوید؟

بهترین دوستان و همراه ها در زندگی ما کسانی هستند که ملاحظه خوبی نسبت به حال ما در شرایط مختلف دارند و به شکل خوبی همدلی و همدردی دارند.


مقاله مرتبط: چگونه برای دوست پسرمان جذاب باشیم؟


4. سعی نکنید فضا را برای طرف مقابل خود تنگ کنید و بلکه به او فضا و میدان بدهید

شاید عاشق دوست پسر خود هستید و او را بسیار دوست دارید اما اینکه بخواهید در تمام ساعات شبانه روز و هفت روز هفته با او در ارتباط باشید کاملا نادرست است. همانقدر که به آزادی خود بها می دهید به آزادی دوست پسر خود علاقه نشان دهید و به او اجازه دهید که زمانی در اختیار خودش باشد.

بعضی جملات از سوی دوست پسر شما نشان می دهند که او نیاز به فضا دارد مثلا اگر به شما بگوید که «امشب درباره موضوع مورد بحث شما فکر می کند» و یا «الان وقتش نیست» و یا «آیا می شود من را کمی تنها بگذاری؟» در چنین شرایطی وجود شما باعث آرامش او نخواهد بود و بهتر است برای مدت کمی او را به حال خودش بگذارید.

روابط عاطفی سالم به فاصله های کوتاه نیازمند است و از اینکه کمی از او فاصله می‌گیرید احساس بدی نداشته باشید.

5. به خودتان توجه کنید

%D8%AE%D9%88%D8%B4-%D8%AA%DB%8C%D9%BE.jpg

برای اینکه بتوانید دوست پسر خود را جذب کنید، باید بتوانید در همان زمانی که از او فاصله گرفته اید به خودتان توجه کنید، به سلامتی خود، به زیبایی اندام و پوشش خود توجه کنید. وقتی که به خودتان توجه می کنید، در موقعیت بهتری برای طرف مقابل خود خواهید بود و رابطه عاطفی سالمی را بوجود خواهید آورد. 

6. از دوست پسر خود بعضی وقت ها تعریف و تمجید کنید

اگر می خواهید بدانید که رفتار با دوست پسر به چه شکلی مناسب است، باید بدانید که تعریف کردن از دیگران احساس مهم بودن در آنها را بر می انگیزد. به دوست پسر خود بگویید که چه چیزی باعث شده که او را دوست داشته باشید و چرا فرد مهمی در زندگی شما شده است.

سعی کنید هربار بروی موضوعی متفاوتی برای تعریف کردن تمرکز کنید، ظاهر او، توانایی های او، ایده های او، رفتار او با شما و یا دیگران چیزهایی هستند که می توانید به عنوان تعریف و تمجید بکار ببرید.

حتما همیشه به شکلی محترمانه از او تعریف کنید و سعی کنید در شرایطی بگویید که احساس خوب شما را به خوبی دریافت کند.

7. درباره او به شکل مثبتی با دیگران صحبت کنید

%D8%B5%D8%AD%D8%A8%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%BE%D8%B3%D8%B1.jpg

همانطور که گفتیم مهم بودن چیزی هست که تمام انسان ها دوست دارند، دوست پسر شما هم از این قانون مستثنا نیست. او باید بداند که درباره او با دیگران به نیکی یاد می کنید و شنیدن کلمات مثبتی که درباره او با دیگران می زنید احساس خوبی به او می بخشد و رابطه شما به شکل ویژه و خاصی پیش خواهد رفت.

8. از اهداف او حمایت کنید

آیا دوست پسر شما می داند که شما اولین و بهترین هوادار او هستید؟ برای رفتار با دوست پسر خود به شکلی مناسب به او نشان دهید که تشویق کننده اهداف و تلاش های او هستید. مثلا به او بگویید که در آینده شخص مهمی خواهد شد و یا در حرفه خود به شخصی متحبر و حرفه ای تبدیل خواهد شد. این سخنان شما همچنان که انگیزه و انرژی می بخشد باعث می شود برای همیشه این سخنان مثبت شما در خاطر او نقش ببندد و همچنین توانایی خود را برای فراهم کردن چیزهایی که شما را به وجد می آورد به نمایش بگذارد.

9. از او قدردانی کنید

%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C.jpg

گفتن «متشکرم» گاهی وقت ها معنای درک کردن طرف مقابل را دارد. همانطور که شنیدن چنین کلمه ای به شما انرژی می بخشد از بکار بردن آن دریغ نکنید و حس احترام را به دوست پسر خود بدهید. مثلا بگویید «متشکرم که به من در آن موضوع کمک کردی.» و یا «واقعا نمی دانم که چگونه از تلاش هایی که برایم انجام دادی تشکر کنم.»

10. به او بگویید که چقدر به او فکر می کنید

بعضی وقتها به او اطمینان بدهید که به او توجه دارید. فکر نکنید که او خودش این موضوع را می داند، باید حتما بگویید.

مثلا بگویید «من خیلی وقت ها به تو فکر می کنم و دنیای بدون تو، برام غیر قابل تصوره.» و یا «من واقعا عاشق توام.»

11. یکی از چیزهایی که او را به سر شوق می‌آورد را انتخاب کنید

%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%BE%D8%B3%D8%B1.jpg

برای پی بردن به رفتار با دوست پسر به شکل مناسب باید علاقه مندی های دوست پسر خود را بدانید و سعی کنید یکی از آنها را انتخاب کنید و درباره آن با دوست پسر خود صحبت کنید، مثلا اگر یک برنامه تلویزیونی مورد علاقه او هست مانند برنامه دورهمی، یا برنامه فوتبالی نود، درباره آخرین چیزهایی که از آن دیده اید با او صحبت کنید و متوجه خواهید شد که چقدر دوست پسر شما از این بحث خوشش خواهد آمد.


مقاله مرتبط: چگونه قلب یک پسر را تسخیر کنیم؟


البته مشکلی ندارد که علایق متفاوتی داشته باشید اما صحبت کردن مشتاقانه نیازمند زمینه و علایق مشترکی هست. اگر واقعا نمی دانید که از چه چیزی خوشش می آید صبر کنید تا ببینید درباره چه چیزهایی بیشتر صحبت می کند و از حرف های خود او موضوعات مورد علاقه اش را بیابید، بدین شکل رابطه شما نزدیک تر خواهد شد.

12. اولویتی در بین کارهایتان برای او قائل شوید

اختصاص دادن زمان های خاص در طول روز برای صحبت کردن با دوست پسرتان کاری بسیار مهم برای حفظ رابطه عاطفی هست. اگر واقعا به طرف مقابل خود علاقه مند هستید، زمان هایی را به او اختصاص دهید. رفتار مناسب با دوست پسر نیازمند زمانی برای صحبت کردن در طول روز است و دوست پسر شما نباید به این احساس برسد که آخرین چیزی که به آن فکر می کنید او هست.

13. دغدغه‌های خود را با او به اشتراک بگذارید

%D8%B5%D8%AD%D8%A8%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D8%BA%D8%AF%D8%BA%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%BE%D8%B3%D8%B1.jpg

فاش کردن دغدغه ها و افکار خود برای دیگران همیشه جذاب نیست اما وقتی در رابطه عاطفی و عاشقانه ای با کسی هستید صحبت کردن از افکار و احساسات و ایده ها فرصت خوبی برای محکم کردن رابطه احساسی هست.

مثلا فرصت شغلی در آینده نزدیک پیش روی شما هست که در تصمیم گیری برای آن مردد هستید، مشورت کردن با دوست پسر خود هرچند با هدف تصمیم گیری هم نباشد به تقویت رابطه عاطفی شما کمک خواهد کرد.


مقاله مرتبط: چگونه دوست پسرم را عاشق خود کنم؟


14. صداقت خود را به نمایش بگذارید

فکر کنم به خوبی می دانید که اساس رابطه عاشقانه برپایه صداقت داشتن است. برای رفتار با دوست پسر به شکلی مناسبی باید بتوانید صداقت خود را نشان دهید و اعتماد او را بدست آورید و همراهی مورد اعتماد و اتکا باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر