موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

اثبات رابطه نامشروع در دادگاه

اثبات رابطه نامشروع در دادگاه

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 21 دی 1399 ساعت 13:38

تعداد مشاهده این مطلب: 101,404 مرتبه

264109082.jpg

برای مشاوره نحوه شکایت از جرم رابطه نامشروع

برای مشاوره نحوه شکایت از جرم رابطه نامشروع

جرم رابطه نامشروع، یکی از شناخته شده ترین جرم ها در مراجع قضایی و بین مردم است . ار آنجا که این جرم با آبرو و حیثیت افراد سر و کار دارد از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است . به همین دلیل هم مردم معمولا در پی مخفی نگه داشتن این دسته از جرایم هستند . اما این موضوع و عدم شکایت نسبت به ان باعث می شود افرادی که در پی سود جویی هستند هرگز تنبیه و مجازات نشوند . از این رو قانون در مورد جرایم نام مشروع شرایطی را پیش بینی کرده است که طبق آن می توان این جرایم را از طرق دیگر هم پیگیری کرد و مانع از سوءاستفاده افراد بد ذات شد . از این رو در این مقاله به بررسی اینکه چه کسانی می توانند از جرم رابطه نامشروع شکایت کنند و هم چنین نحوه شکایت از جرم رابطه نامشروع و نحوه اثبات رابطه نامشروع می پردازیم .

” شکایت از جرم رابطه نامشروع در دادسرای ارشاد تهران “

چه کسی می تواند از جرم رابطه نامشروع شکایت کند ؟

یکی از سوالات در مورد این جرم این است که چه کسی می تواند از جرم رابطه نامشروع شکایت کند ؟ جرم رابطه نامشروع از آن دسته جرایمی است که نیاز به شکایت شاکی خصوصی ندارد . یعنی بدون اینکه شاکی خصوصی شکایت کند ، نیروی انتظامی یا دادستان می تواند ، رسیدگی به جرم را آغاز کند . البته نیروهای انتظامی در صورتی در این مسائل دخالت می کنند که جرم به صورت مشهود دیده شود . مثلا کسی که اقدام به در آغوش گرفتن زن نامحرم در خیابان می کند ، به صورت مشهود یکی از مصادیق جرم رابطه نامشروع را انجام داده است و اگر پلیس ببیند به راحتی می تواند این نوع جرایم در دسته جرایم غیر قابل گذشت قرار دارند . و اگر با شکایت شاکی خصوصی آغاز شده باشند ، حتی در صورتی که شاکی رضایت بدهد ، رسیدگی به جرم متوقف نخواهد شد . زیرا جرم رابطه نامشروع از جرایمی است که علاوه بر اینکه مخالف شرع است ، موجب جریحه دار شدن وجدان عمومی و بر هم ریختن نظم نیز می شود .


instagram.gif

نحوه ثبت شکایت جرم رابطه نامشروع

رابطه نامشروع یک جرم است . شکایت از جرایم جزء دعاوی کیفری محسوب می شود که مراحل ثبت و رسیدگی به جرم رابطه نامشروع در آیین دادرسی کیفری مشخص شده است . طبق تقسیم بندی قانون آیین دادرسی کیفری شکایت از جرم رابطه نامشروع در شهرستانها و تهران با هم متفاوتند . شکایت از جرم رابطه نامشروع در شهرستانها باید در دادسرای عمومی ثبت شود و در تهران در دادسرای ارشاد تهران ثبت می شود .

یکی دیگر از راه های ثبت شکایت جرم رابطه نامشروع مراجعه به دفاتر خدمات قضایی است که بعد از پرداخت هزینه دادرسی ، شکایت ثبت می شود . بعد از ثبت شکایت رسیدگی و تحقیق درباره جرم آغاز می شود و در صورت احراز جرم ، پرونده به دادگاه ارشاد ارسال می شود .

برای آشنایی بیشتر از جرم رابطه نامشروع در کانال تلگرام حقوق کیفری عضو شوید . 

” نظر قاضی در تشخیص رابطه نامشروع بسیار تاثیرگذار است “

اثبات جرم رابطه نامشروع

اثبات جرم رابطه نامشروع به سختی ممکن است . بهترین روش برای اثبات جرم رابطه نامشروع یا این است که خود مرتکب به این کار اقرار کند یعنی مثلا دختری از پسری بابت رابطه نامشروع شکایت می کند ، این خود یک نوع اقرار دختر به داشتن رابطه نامشروع با پسر است . 

راه دیگر برای اثبات چنین پرونده هایی شهادت شاهد است که معمولا اثبات جرم از این طریق بسیار سخت و ناممکن است . راه های بسیار دیگری هم برای اثبات رابطه نامشروع وجود . از جمله این راه ها می توان وجود عکس و فیلم را نام برد . همچنین وجود پیامک یا چت ها در فضاهای مجازی همگی می توانند راهی برای اثبات جرم رابطه نامشروع باشند . همه این موارد در صورتی اثر دارد که باعث شود قاضی به وجود رابطه نامشروع پی ببرد و منجر به اثبات جرم می شود . در این دسته از جرایم علم قاضی و نظر او بسیار مهم و تاثیر گذار است .

2.gif


برای مشاوره نحوه شکایت از جرم رابطه نامشروع

برای مشاوره نحوه شکایت از جرم رابطه نامشروع

مطالب مرتبط:

برچسب ها:

رابطه نامشروعجرمانواع جرمانواع مجازاتاعمال منافی عفت نظرات کاربران



لیلا

1399/10/19

سلامخسته نباشینبنده 12 سال از زندگیم میگذره و هفته پیش متوجه رابطه همسرم با همسر ثابقشون شدم و خیلی بهم ریختمهمسرم بسیار مرد مهربون و متاسفانه ساده لوح هستش و اون زن اصلا قبول نمیکرد تا تمامی ویسها و عکس های دونفرشون رو از فضای مجازی ذخیره کردمهمسرم خیلی پشیمونه مخصوصا بخاطر پسر ۱۱ ساله امحالا من میکونم شکایت کنم ولی شوهرم تو درد سر نیفته و فقط اون زن ثابقش که فکر میکنم با چند نفر اینکار رو کرده باشه تو درد سر بیفته تا درس عبرتی بشه براش تا با کس دیگه ایی اینکار رو نکنهرابطشون در حد بوس بوده و خونه اینا نرقتن..چند باری کافه رفتن و همون مسیر رو تو ماشین باهم بودن


پاسخ مشاور: سلام میتونید از خانم شکایت کنید اما احتمالا همسر شما هم وارد پرونده می شود

حمید

1399/10/17

شوهری بعد از پی بردن به رابطه نامشروع همسرش "از طریق پیامک" تصمیم دارد تا زنش را به خارج کشور بفرستد تا بدون به خطر افتادن زنش از مردی که با همسرش روابط نامشروع داشته شکایت کند. آیا شکایت شوهر بدون همسرش در دادگاه پذیرفته میشود؟


پاسخ مشاور: بله شکایت پذیرفته می شود اما نیاز به اثبات دارد

ع. س

1399/05/29

سلام من مدتی زمانیه که شروع به پول قرض گرفتن از دوستان و آشنایان خود کرده ام البته بین اینجاها 2 آقای نامحرم که از آشناهای مشترک خانوادگی ماهستن وجود دارند که یکی از این آقاها همسرش هم درجریان بوده ولی اون یکی نه از طریق تماس و پیامک پول درخواست کردم الان همسرم به علت روابط نامشروع از من شکایت کرده میخوام بدونم چی قاضی درچه صورت پرینت تلفن پیامک وتماس میده


پاسخ مشاور: با سلام بعد از شکایت در صورت صلاحدید قاضی پیرینت پیامک یا مکالمات در شش ماه اخیر مورد بررسی قرار گرفته و در صورتی که پیامکی با محتوای نامشروع یا خارج از عرف ارسال نشده باشد اتهامی متوجه شما نخواهد بود .

ن.ط

1399/05/26

اگرهمسری به رابطه نامشروع پی ببرد.و از طریق پیامک و تماس تلفنی و اقرار همسر پیش مشاور که مرتکب به این جرم شده.آن هم برای تکرار بالای ده بار و بنده خانمم را چندین بار بخشیدم ولی اکنون خسته شدم.و خواستار طلاق شدم البته خانمم الان در خانه خودم زندگی میکنه،بیرونش نکردم.به نظر شما رای دادگاه در مورد مهریه و مابقی هزینه ها در این مورد چی هستش که باید به خانمم بدهم.بنده وضعیت و شغل خوبی ندارم که از پس مهر و چیزهای دیگه بر بیایم.


پاسخ مشاور: با سلام اقرار باید در محضر قاضی انجام گیرد تا معتبر شناخته شود از طریق پیرینت پیامک و تماس تلفنی می توانید اثبات کنید و این امر برای همسرتان مجازات در پی دارد اما ارتباطی با عدم پرداخت مهریه توسط شما ندارد و در هر حال ایشان اگر بخواهند می توانند مهریه خود را مطالبه کنند .

amir

1399/05/25

سلام من همسرم 10 ماهه ک خونه رو ترک کرده و بهمراه دختر 12 ساله ام ب خونه پدرش رفته. چند وقت پیش من رفته بودم محضر ک زنم رو طلاق بدم بعد زنم با یک مرد غریبه تلفنی حرف زدن و گوشی شو نشون داد ک باهم رابطه دارن و گفت من میخوام با این مرد ازدواج کنم.من هنوز زنم رو طلاق ندادم چطوری از زنم میتونم شکایت کنم


پاسخ مشاور: با سلام باید مدارکی دال بر اثبات وجود رابطه نامشروع داشته و براساس آن ها شکایت به عمل آورید اگر مدرک شما پیامک و مواردی از این دست باشد متن پیام ها بسیار در صدق عنوان رابطه نامشروع اهمیت دارد و صرف پیام دادن جرم محسوب نمی شود و در هر صورت باید مدرک محکمه پسندی ارائه نمایید .

لیلا

1399/05/24

شوهرم به من تهمت رابطه نامشروع می زند و میگوید از رابطه فیلم دارد ولی من باکسی رابطه نداشتم چطوری ثابت کنم وتهدید می کند شکایت می کند تا من را اعدام کند


پاسخ مشاور: با سلام اگر ایشان مدرکی دال بر رابطه نامشروع نداشته باشند نمی توانند اثبات کنند و اتهامی متوجه شما نیست بهتر است هیچ کدام از ادعاهای ایشان را اگر اقدام به شکایت نمودند و شکایت ایشان بلاوجه است نپذیرید . در ضمن اثبات زنای محصنه که موجب اعدام است بسیار دشوار بوده و به سادگی نمی توان به کسی چنین اتهامی وارد کرد .

..

1399/05/24

سلام من با یه خانوم متاهل یک سالی هست که رفیق هستم ولی هیچ رابطه ای نداشتیم فقط چت در تلگرام بوده و چند باری دیدن هم دیگه در پارک و اینا و الان میخواستم بدونم حالا که شوهرش قضیه رو فهمیده میتونه از من شکایت کنه و جرمش چیه .. و اینکه اگر اون خطی که در دست اون خانوم باشه ب اسم من باشه ایا شوهرش میتونه پیام های تلگرامو ریکاوری کنه در حالی که خط ب اسم خودش نیست


پاسخ مشاور: با سلام بله می توانند بابت رابطه نامشروع یا رابطه نامشروع کمتر از زنا شکایت کنند و پلیس فتا می تواند پیرینت پیامک ها تا شش ماه گذشته را در صورت دستوز مقام قضایی به عنوان مدرک ضمیمه پرونده کند .

مهدي

1399/03/02

سلام خسته نباشيد.من مطمعنم كه همسرم رابطه نامشروع داشته.ولي هيج مدركي ندارم.ايا دادكاه ميتونه حكم بده كه پزشك قانوني ببرمش؟وايا مشخص ميشه كه رابطه داشته و با كسي غير از من بوده؟!يعني پزشك قانوني تا كجا وچه جيزايي را مشخص ميكنه.با كمال تشكر


پاسخ مشاور: با سلام خیر نمی توانید .

رضا

1399/02/29

سلام وقت بخیر زن چه مدت باید از شوهرش دور باشه که اگه جرمی مثل زنا بهش زده بشه . بشه ثابت کرد که غیر محسنه هست زن . و آیا از روی فیلم میشه تاریخ رو مشخص کرد که کی اتفاق افتاده ؟


پاسخ مشاور: با سلام سوال شما نامفهوم است اما اثبات زنا تنها در صورت 4 بار اقرار مرتکب نزد قاضی و یا شهادت 4 شاهد مرد عادل که عمل زنا را با چشم دیده باشند امکان پذیر است .

افشین

1399/02/27

سلاموقتی در شکایت رابطه نامشروع برای قاضی دلایل را آورده و زمان زنا را هم بصورت دقیق بیان میکنی و حتی ساعت تماس و پیامک های دو طرف را روی پرونده می‌گذاریم و در خواست ارسال پرونده به آگاهی یا امنیت اخلاقی را می‌کنیم قاضی این کاررا انجام نمی‌دهد و می‌گوید دستور داریم پرونده‌ای عنف را به مراجع پیگیری ارسال نکنیم!!!!خب شکایت نامشروع 6 ماه تا 2 سال حبس برای ادعا کننده دارد ، اینگونه که پیگیری نمی‌کنند و حکم منع تعقیب صادر می‌کنند، پس تکلیف مرد چیست؟من دفعه 4 ام هست این شکایت را میکنم و مدارک بسیاری ارائه داده ام، چه باید کرد؟


پاسخ مشاور: سلام برای اثبات زنا لازم است 4 نفر در زمان وقوع این موضوع در آنجا حضور داشته باشند و شهادت دهند که با چشم دیده اند و مدارکی مانند پیرینت تلفن یا پیامک به هیچ عنوان برای اثبات زنا محکمه پسند نیست و صرفا می تواند روابط نامشروع خارج از زنا را اثبات کند .

صدرا

1399/02/09

سلاممردی با یک زن شوهر دار رابطه دار ، به منزل مرد رفت و امد دارد ، باهاش به مسافرت میرود ، در منزلش می خوابد و کار میکند و .... ، این رابطه چه مجازاتی دارد ؟؟ این را به کجا باید گزارش داد ؟؟اگر گزارش شود ، چقدر پیگیری می شود ؟؟


پاسخ مشاور: با سلام همسر زن شوهردار می تواند در این خصوص شکایت مطرح کند و قابل گزارش توسط یک غریبه نیست . حتی شهادت در این خصوص بسیار منع شده و مزبوح بوده و در صورت عدم اثبات مجازات دارد .

حسن

1399/02/06

سلام من چند وقتی بود که مسافرت بودم شبی که از سفر برگشتم دیدم خانمم با چندتا مرد توی خونه هست که تنها بود و براش تولد گرفته بودن و همه دیگه را میبوسیدن که ازشون یواشکی فیلم گرفتم بعدش هم پلیس را خبر کردم و به قاضی شکایت کردم ولی خب پلیس چون حکم ورود به منزل نداشت نتونست وارد بشه ولی خانمم را با مرد غریبه توی خونه دید که اومدن در را از روی پلیس باز کردن.میخواستم ببینم با این فیلمی که در دست هست و شکایتی که کردم میتونم اثبات کنم که خانمم رابطه نا مشروع داره؟


پاسخ مشاور: با سلام بسته به نظر قاضی ممکن است بتوانید رابطه نامشروع کمتر از زنا را اثبات کنید اما زنا را خیر .

داریوش

1399/02/06

سلام من پسری مجردهستم والان ده ساله بایه زن متاهل رابطه دارم آیاشوهرش میتونه ازمن شکایت کنه درصورت داشتن یه گوشی موبایل که من بهش داده بودم


پاسخ مشاور: با سلام بله در صورتی که اثبات کنند می تواند هم از شما و هم از همسرشان شکایت کنند همچنین می توانند از پیرینت مکالمات و پیام ها برای اثبات ادعایشان استفاده کنند .

P. H

1399/02/02

سلام اگر یک دختر و پسر فیلمی ک در حال بوسیدن هستن پخش بشهو مادر دختر شکایت کنه درصورتی ک هیچ رابطه نامشرو به وجود نیامده باشه چه حکمی داره


پاسخ مشاور: با سلام بستگی به نظر قاضی داشته اما احتمالا رابطه خارج از زنا محسوب می شود .

سارا

1399/02/02

سلام وقتتون بخیر من ۴ ماه پیش با یک مرد متاهل رابطه داشتم بعد که خانومش فهمید رابطمو تموم کردم الان خانومش پیام تهدید آمیز میفرست و میگه از من شکایت میکنه در صورتی که من رابطه ای با این آقا دیگ ندارم میخواستم بدونم که میتونه از من شکایت کنه و اینکه من می تونم بخاط پیام ها و تهدید هاش و فحش های که به من میزنه شکایت کنم یا نه ممنون


پاسخ مشاور: با سلام بله می توانند شکایت کنند و شما هم اگر محتوی پیام حاوی فحش و یا تهدید به جان و از این قبیل موارد باشد می توانید شکایت کنید .

P.f

1399/01/21

سلام .مدتی هست با یه خانم به صورت پیامک در برنامه های مجازی در ارتباطم الان این خانم میخوادطلاق بگیره و شوهرش فهمیده که با من در ارتباط الان میخواد شکایت کنه .حقیقتا من گه گاهی شاید ماهی یبار پیام میدادم مدام باهم در ارتباط نبودیم ..فقط یبار از طریق برنامه چت با هم چت نزدیکی داشتیم ..ممنون میشم بفرمایید حکم این رابطه چیه


پاسخ مشاور: سلام، حکم آن رابطه نامشروع است ولی اعمال مجازات آن بستگی به اثبات موضوع دارد .

یونس

1399/01/21

سلام چند وقت پیش یک خانوم به مغازه من مراجعه کرد معازه من بین راهی است هیچ کس هم انجا نبود خانوم لباس هایش خیس بود خانوم گفت میخوام استراحت کنم گفتم بره بالا مغازه استراحت کنه رفتن لباس هایش خیس بودن با کمک من در اوردن وقتی گفتم بهشون لباس هایت ببرم خونه دوستم با ماشین لباس شویی خشک کنم فکر کرد میخوام برم دوستام خبر کنم با تن لخت امد بیرون مغازه داد فریاد پلیس امد من فرار کردم ولی شب رفتم پیش پلیس خانوم گفتن بزور من را لخت کرده و قصد کاری داشته 5 روز بازداشت بودم الان با سند ازادم دادگاه انقلاب من را تبرئه کرد و ازادم کرده ولی پروندم باید برسی بشه خانوم هم بدون شکایت ثبت کنه حالا رفته اثری ازشون نیست میخوام ببینم ایا برای من حکم چی ممکن است صادر شود


پاسخ مشاور: سلام، رای دادگاه بستگی به اوضاع و احوال پرونده دارد .

میلاد

1399/01/21

سلام پیرو سئوالی که چند روز پیش پرسیدم پاسخ شما عسر وحجر...من با خانمم هیچ گونه مشکلی نداریم خانم به من اطمینان دارن اخه از وضعیت جسمی وجنسی من خبرداره گفتم که معلول جسمی حرکتی هستم حتی دکمه پیراهنم با کمک میبندم شکایت کاملا بی اساس است خواستم بدونم بعد گذشت ۷ماه جواب شکایت چرا نمیاد(خواهر خانمم ازم شگایت کرده بود)


پاسخ مشاور: سلام، برای پیگیری شکایت طرح شده می توانید به سامانه ثنا مراجعه نمایید .

میلاد

1399/01/16

سلام چند ماه پیش خواهر خانمم از من شکایت کرده البته کتکاری و با زور خانواده اش متن شکایت در سال ۹۲ زنای به عنف داشتم یعنی همان موقع که خانمم بچه دوم را حامله بودن در دادگاه نتونستن اثبات کنند اما قاضی به رابطه نامشروع مرا محکوم کرد خانواده خانمم برای جدایی من از خانمم حتی حاضرند حتی حاضرند مرا بکشند براشون مهم نیست و دلیل این همه مخالفت معلولیت من می باشد از ابتدا خانمم مرا خواست وگرنه آنها شدت مخالف بودند روی حکم قاضی اعتراض داشتیم اما با وجود گذشته هفت ماه هنوز خبری نشده است خواستم بدونم واقعاً تکلیف من چیست من خدا میدونه کاری نکردم فقط فقط یک تکه کاغذ که روی آن نوشته بود مریم جان تا نفس دارم دوست دارم و به انگلیسی نوشته بودI need your love خواهش میکنم جوابمو بدین


پاسخ مشاور: سلام، در صورتی که رابطه نامشروع ثابت شده باشد ، همسر شما می تواند به دلیل عسر و حرج تقاضای طلاق کند و صدور حکم در این خصوص با دادگاه می باشد . اما به نظر می رسد به دلیل این جمله که ذکر کردید زن در عسر و حرج قرار نمی گیرد .

آرام

1399/01/16

سلام . آیا من میتوانم از زنی که با شوهرم در ارتباط هست و من با چشم هم ندیدم ،شکایت کنم ؟


پاسخ مشاور: سلام، خیر ولی از شوهرتان می توانید با ارائه مدارک لازم شکایت کنید .

.

1399/01/16

سلام میخاستم بدونم من با دوس پسرم رابطه داشتم حدودا ۳ ماه میگذره میتونم شکایت کنم


پاسخ مشاور: سلام، در صورتی که با رضایت شما همراه بوده است ، خودتان نیز مجازات می شوید اما اگر به شما تجاوز شده است می توانید با ارائه مدارک کافی شکایت کنید .

میثم

1399/01/16

سلام و خسته نباشید . یه خانم اگه بخاد پرینت تلفن همسرش رو بگیره برای شکایت جه ادله ای نیازه . اگه شوهرش در حد پیام معمولی با یه خانم متاهل دیگه حرف زده باشن جرم اون شوهر و زنی که باهاش دوست بوده جیه


پاسخ مشاور: سلام، جرم رابطه نامشروع است . می توانید به دادسرا شکایت کنید .

شیما

1399/01/08

با سلام من متوجه شدم همسرم با دپست دختر سابق خود رابطه دارد و فیلمی که هردو برهنه هستند رو پیدا کردم و بهم دیگر خیلی پیام داده اند که پرینت خط همسرم موجود است ایا اینها دلیل محکمی برای اثبات است؟میتوانم با این دلایل طلاق بگیرم؟؟؟


پاسخ مشاور: سلام، بله می توانید شکایت کنید و در صورت اثبات جرم رابطه نامشروع ، جداگانه دادخواست طلاق به دلیل عسر و حرج بدهید .

.

1399/01/05

سلام‌من یه خواستگار دارم که خانوادم راضی نیستن به اصرار من با این آقا ۱ ماه صحبت کردم و حتی بیرون رفتیم ولی چیزی بینمون اتفاق نیوفتاده .حالا سوالم اینه من جواب منفی دادم به آقا .حالا میگه ازت شکایت میکنم به عنوان اینکه من باهات رابطه نامشروع داشتم .مگه میشه یه پسر همچین شکایتی بکنه در صورتی که هیچ اتفاقی هم نیوفتاده .تو رو خدا کمکم کنید


پاسخ مشاور: سلام، در صورتی که از شما شکایت کرده و با مدارک کافی این جرم را نیز به اثبات برسانند ، خود ایشان نیز محکوم به برقراری رابطه نامشروع خواهند شد ! لذا جای نگرانی نیست .

ميلاد

1398/12/29

سلام .من چهار سال با دختري دوست بودم .الان خانواده ي دختره به زور دارن شوهرش ميدن و الان با يه پسري نامزد كردن و هنوز عقد نكردن .حدود يك ماه ميشه كه نامزد كردن .يك هفته پيش دختره اومد پيشم و با هم رابطه داشتيم .در طول اين يك ماه كه با اون پسر نامزد بوده هيچ رابطه اي نداشتن و حتي نزديك هم نشدن ولي يك هفته پيش با من رابطه داشت .دختره راضي نيست و از طرف خانواده مجبور شده .الان اگه من برم شكايت كنم و بگم با دختره رابطه داشتم ايا قانون دختره رو به عقد من در مياره ؟؟؟؟؟


پاسخ مشاور: سلام، برقراری رابطه نامشروع جرم است و در صورتی که اقرار به این موضوع نمایید هر دوی شما به مجازات این جرم محکوم خواهید شد . در صورتی که قصد ازدواج با شما را دارند می توانند به صورت قانونی دادخواست بدهند به دادگاه و از دادگاه تقاضا نمایند که اجازه ازدواج با شما را به ایشان بدهند . در صورتی که دادگاه شما را فرد واجد صلاحیت تشخیص داده و این موضوع را احراز کند که پدرشان به عمد از دادن اجازه ازدواج مضایقه نموده اند ، حکم ازدواج صادر شده و می توانید به دفترخانه مراجعه و عقد کنید .

علی

1398/12/28

اگر از خانمم شک کنم ولایت پیامک هایش به دادسرا شکایت ببرم ولی مشکلی نداشته باشد مجازات می‌شوند یا نه


پاسخ مشاور: سلام، خیر مجازات نخواهند شد .

علی

1398/12/25

میخواستم بدونم اگه یک مادر از پسری که با دخترش دوست مجازی بودن شکایت بکنه حکم داده شده هم برای پسر است و هم برای دختر؟


پاسخ مشاور: سلام، بله در صورتی که با قصد و رضایت طرف مقابل بوده باشد هر دو مجرم شناخته می شوند.

مهدی

1398/12/24

سلام من پسر مجردی هستم که به سن قانونی نرسیدم با دختر مجردی که اون هم به سن قانونی نرسیده 9 ماه باهم دوست شدیم ولی تاحالا همو ندیدیم و فقط باهم چت می کردیم گاهی هم چت س.ک.. ولی بدون عکس و فیلم حالا مادرش فهمیده و منو تهدید به شکایت کرده خواستم بدونم میتونن اثبات کنن و اینکه حکمش چیه ؟؟؟؟


پاسخ مشاور: با سلام بله امکان اثبات یقینا وجود دارد و مجازات می تواند از 1 تا 99 ضربه شلاق باشد .

تهران

1398/12/23

سلام ببخشید من چن روزه فهمیدم زنم با مرد میانسال ارتباط داره تماسهای تلفنی تو گوشیشو عکس گرفتم بهش پیامک هم داده اما پیامهارو هنه رو پاک کرده در واتساپ و اینستا هم پیام دادن بیرون قول و قرار داشتن چن روز پیش هم 11 شب در خونه پیادش کرده شماره موبایل اون مرد و شماره خونش رو دارم میتونم از اون مرد شکایت کنم ؟باید چکار کنم؟زنم قسم خورده رابطه جنسی نداشتن


پاسخ مشاور:

با سلام در صورتی که شکایت کنید و رابطه نامشروع اثبات شود هر دو متهم هستند و حتی اگر همسرتان پیامک ها را پاک کرده باشند با دستور مقام قضایی می توانید استعلام و پیرینت پیام ها را بگیرید .

امین

1398/12/20

با سلامزوج هستم و مدت 2 ساله ازدواج کردم .. در این مدت از هیچ چیز واسه خانمم کم نذاشتم و با هم خیلی خوب زندگی میکردیم اما حدود یکسال پیش متوجه خیانت خانمم شدم .. با یه نفر در دانشگاهی که در آن درس میخواند ارتباط دارد .. مخفیانه گوشیشو برداشتم و پیامها و عکسی که از اون شخص واسه خانمم فرستاده کپی برداشتمعکسی که فرستاده بود فقط با یه شرت بودبا خانمم صحبت کردم و طی صحبتهاش اعتراف به این قضیه کرد و من صدا و پیامی که در آن این موضوع بیان شده را دارمبعد از آن با طرف مقابلشم صحبت کردم و اون نیز در مکالمه تلفنی که داشتیم همه چیز را اعتراف کرد و فقط گفت نمیدانستم طرفم متاهل هستبا گرفتن پرینت خط خانمم یا اون طرف هم میشه به ارتباط طولانی که داشتن پی بردمیخواستم بدونم با این مدارک میتونم از دستشون شکایت کنم و به نتیجه برسونمش؟


پاسخ مشاور: سلام، بله می توانید در دادگاه شکایت کرده و مدارک تان را ارائه نمایید .

فاطمه

1398/12/12

سلام من متوجه شدم همسرم سه سال با یه خانوم متاهل رابطه دارن کلی فیلم و عکس ازشون دارم که میتونم ثابت کنم رابطه نامشروع رو .. میتونم بااین مدارک درخواست طلاق بدم ؟


پاسخ مشاور: سلام، بله پس از اثبات موضوع و اینکه دارای عسر و حرج هستید ، می توانید تقاضای طلاق نمایید .

پارسا

1398/12/11

سلامبه تازگی متوجه رابطه نامشروع خانمی متاهل که از اقوام هستند با اقایی شدم. با توجه به اینکه رابطه نامشروع شاکی خصوصی نمیخواد، و از طرفی بنده احساس مسئولیت میکنم، چطور میتونم این مسله رو به طور "ناشناس" به مقامات ذیربط اطلاع بدم؟ ایا مثلا ایمیلی وجود داره؟ یا راه دیگه ای هست؟ ممنون.


پاسخ مشاور: با سلام خیر نمی توانید و حتی اگر به صورت شناس هم مراجعه کنید و گزارش بدید باید بتونید اثبات کنید وگرنه برای خودتون مجازات حد در نظر گرفته میشه .

حمید

1398/12/06

سلام آزمایش دی آن ای گرفتم که متوجه شدم بچه دوم مال من نیست تو خانمم منزل رو ترک کرده و مهریه اش رو از طریق ثبت به اجرا گذاشته و برنمی گرده و بچه رو رها کرده و رفته رابطه نامشروع باید شکایت کنم یا زنا ؟و مجازاتش چیه ؟ ممنون


پاسخ مشاور: با سلام ، شما می توانید برای زنای محسنه از ایشان شکایت کنید که مجازات آن اعدام است .

و

1398/12/04

سلام من گوشی همسرم و گرفتم و با اس ام اس و زنگ و تماس مرد غریبه و قول و قرار روبرو شدم تا حالا هم چندین بار این کاررو انجام داده ویک بار ازش با دست خط خودش تعهدی گرفتم ولی بااین که 3تا بچه هم داریم دست برنداشت و بازهم به اعمال زشتش ادامه داد واین بار ازطریق کیفری شکایت کردم صدای ضبط شده طرف و هم خودش میدونم کجایه و پیامک ولیست تماس ها رو پرینت گرفتم و از متن پیامک ها عکس میتونم چیزی رو ثابت کنم


پاسخ مشاور: سلام، بله در صورتی که پیامک ها دال بر رابطه نامشروع باشد ، قاضی می تواند با توجه به آن حکم صادر کند .

مهدی خانی

1398/11/13

سلام وقت بخیر، همسایه ما یه خانم مطلقه هست که تازه از همسرشون جدا شده، و حالا بعضی وقتها شب مرد میاره و روابط ایشون طوری هست که متأسفانه صداش وارد واحد ما میشه و جلوی خانواده بسیار زشت شده، من از دو تا همسایه خواستم بیان و بشنوند صدا ها رو و شاهد ماجرا باشند، آیا با این روش که شاهد دارم میتونم شکایت کنم این مستاجر بروند از اینجا ساختمان؟ چون که راه دیگه نداریم نمیتونیم نه فیلم بگیریم نه درب خانه اش رو باز میکند و اگر باز کندمجوز ورود نداریم


پاسخ مشاور: سلام می توانید در شورای حل اختلاف شکایت کنید .

بابک

1398/11/09

سلام زن من در یک محیطی شروع به کار کرد که اقایی بود که می دونست خمسزشم بعد یه مدت متوجه فرستادن کلیپهای عاشقانه در اینستا شدم و میدونم باهاش در واتساپ و وایبر چت داشته و حتی تماس تلفنی ترسوندمش فرداش تو گوشیش یه ویس پیدا کردم که توش اون اقا ازش پرسیده بود من خونه هستم یا نه و یادش میاد چه جوری وایبرشو بکاپشو پاک کنه و چند بار بهش گفت عزیز من چیزی نشده ....ایا میتونم شکایت کنم ازشون یا نه؟به چه عنوانی ؟ایا دادگاه میتونه و امکان اینوار هست پیغامها و تماسهاشو در محیط تلفن و مجازی ریکاوری کنن،؟؟


پاسخ مشاور: سلام می توانید به جرم رابطه نامشروع شکایت کنید و ارائه دلایل کافی به عهده خود شماست .

فاطمه

1398/11/06

سلام. من به شوهرم شک دارم. فکر میکنم موقعی که من در منزل نیستم خانمی رو به خونه میاره. اگه من برای اثباتش دوربینی را در خانه نصب کنم از نظر قانونی جرم‌محسوب میشه و میتونه از من شکایت کنه


پاسخ مشاور: سلام، خیر نصب دوربین جرم نیست .

سحر

1398/10/28

با سلام یک سال پیش با مردی ازدواج کردم که تازه از همسر قبلی اش جدا شده بود. از حدود 5 ماه بعد از ازدواجمان از طریق چت های تلگرام متوجه شدم همسرم مجددا اقدام به رابطه با همسر قبلی اش که از ایشان دارای یک فرزند نیز میباشد نموده و با بهم زدن تاریخ مراسم عروسی بدون اینکه من را طلاق دهد ترکم کرد ولی بعد از سه ماه دوباره به من رجوع کرد و اظهار پشیمانی کرد و متاسفانه یک ماه و نیم بعد دوباره با همسر قبلی اش ارتباط برقرار کرد و به من وکالت طلاق داد که برای جدایی اقدام کنم، با توجه به اینکه بنده برای طلاق هیچ گونه اقدامی نکرده ام و نفقه را به اجرا گذاشتم آیا می توانم بعد از گذشت چند ماه ازطریق چت ها و عکس های شوهرم و همسر قبلی اش از ایشان به جرم رابطه نامشروع شکایت کنم؟ لازم به ذکر است که در چت ها طبق گفته آن خانم عنوان شده که دوبار به مسافرت رفته و باهم رابطه جنسی حرام هم داشته اند.در صورتی که نتوانم رابطه نامشروع را اثبات کنم آیا آنها میتوانند از من شکایت کرده و اعاده حیثیت کنند؟


پاسخ مشاور: سلام، در صورتی که مدارک معتبری داشته باشید می توانید از ایشان به جرم رابطه نامشروع شکایت کنید ولی اگر اثبات نشد، می توانند علیه شما شکایت یا اعاده حیثیت نمایند .

ندیم

1398/10/27

سلام حدودیکسال پیش خانم بنده به اجبار پدرش ازمن طلاق گرفت والان بعداز یکسال دوباره بامن رابطه جنسی داره میخاستم بدونم میتونم ازش شکایت کنم واگه میتونم به چه عنوانی شکایت کنم که بعدازبردن زن به پزشکی قانونی واثباتش قاضی حکم به ازدواج مجددمابده


پاسخ مشاور: سلام، عمل شما رابطه نامشروع از نوع زنا می باشد و توصیه اکید آن است که از این امر خودداری کرده و به دادگاه مراجعه نکنید ؛ چرا که در صورت اثبات ، هر دوی شما مجازات خواهید شد . در ضمن می توانید برای ازدواج مجدد ، از عقد موقت استفاده نمایید .

امیر

1398/10/11

سلام. چند روز پیش سوالی از خدمتتون کردم ولی پاسخ ندادین. سوالم این بود که ایا ایمیلی هست که بشه رابطه نامشروع دو نفر رو گزارش داد یا نه. ممنون


پاسخ مشاور: سلام، برای شکایت از رابطه نا مشروع می توانید شکایت نامه تقدیم دادسرا کنید.

رضا

1398/10/04

با سلام من حدود 6ماه پیش با دختر عمم ک متاهل هست ارتباط در اینساگرام داشتم و چت های ما ب ابراز علاقه و گاهی هم سکسی بوده شوهرش فهمید و باهم درگیر شدیم و من مورد ضرب و جر قرار گرفتم ک من رو تهدید ب مرگ کردن از صفحه چت ها عکس گرفتن و وقتی من شکایت کردم و اونا رو محکوم کردم الان از من شکایت کردن ایا میتوانن ثابت کنن ک رابطه نامشروع داشتم اگه ثابت بشه حکمم چیه ممنونم


پاسخ مشاور: سلام، در صورت اثبات رابطه نامشروع ، هر دوی طرفین به مجازات رابطه نامشروع محکوم خواهید شد .

ٍE

1398/10/03

سلام. خسته نباشید. 6 ماه پیش ازدواج کردم. و الان متوجه شدم که همسرم با خانم متاهلی که قصد طلاق داره ارتباط همه جوره داره. تونستم چند تا عکس از پیامهای واتساپشون بگیرم و اینکه ازشون عکس دونفره و فیلم هم دارم. و متوجه شدم این رابطه قبل از ازدواج ما بوده و بعد ازدواج ادامه داره و تموم نشده. چجوری میتونم اثبات کنم و حق طلاق بگیرم؟


پاسخ مشاور: سلام، بله می توانید به جرم رابطه نامشروع از ایشان شکایت کرده و همچنین با اثبات این موضوع ، تقاضای طلاق نمایید.

Kamal

1398/10/03

سلام با یک دختر ب قصد ازدواج هشت ماه فرار کردیم دو سال خواستار هم بودیم اما خانواده هامون مانع شدن بعد هشت ماه برگشتیم دختر و پدر دختر رضایت دادن اما پدر دختر شکایت کرده از قبل در مورد رابطه نامشروع هنوز عقد نکردیم پدر دختر هم خبر داشت بعد رضایت پدر دختر تصادف کزدیم و خانوم یکم جراحت صورت برداشته و منم پام شکسته حالا پدر دختر بخاطر پول دیه دخترشو برده و گفته نمیدم بهت من از زبون دختر نفهمیدم بگه نمیخوامت ولی خانواده دختر کاملا ناراضی هستن من حتی بعد هشت ماه دست بهش نزدم و دختر هنوز باکره هستش خواستم ببینم در دادگاه جرم تنها برا منه یا دختر هم هست ؟ و میتونه دختر بعد هشت ماه فرار بگه نمیخوام اینو در صورتی ک در دو جا اقرار کرده میخواد منو؟ ایا میتونه مجازات برا من تنها باشه یا دختر هم مجازات داره؟ و اگه رابطه ما ثابت بشه با اقرار من چ حکمی داره چون عذاب وجدان دارم خیلی


پاسخ مشاور: سلام در صورت اثبات رابطه نامشروع، مجازات قابل اعمال بر هر دو نفر است . لکن برای رهایی از مجازات باید ثابت کنند که رابطه نامشروع با اکراه بوده است.

S.s

1398/09/28

سلام.من همکارم ب مدت دوماه باهم درتماس بودیم مرتب ب هم زنگ میزدیم بخاطرکارهمسرم بهم شک کرده باهم رفتیم پرینت خطموگرفت حالابهم میگه باهاش دوستی ب دادگاه شکایت کرده ک مکالمات صوتی دربیاد ایا امکان دراوردن مکالمات صوتی هست


پاسخ مشاور: با سلام باید دلایل کافی برای وقوع جرم رابطه نامشروع را داشته باشد و این دستور بستگی به نظر قاضی دادگاه دارد

کیوان

1398/09/22

با سلام خسته نباشید. بنده چند وقت پیش از رفتار ها و حرکات همسر و کنترل گوشی و پیامک هاش متوجه شدن از ی شماره براش شارژ منتقل شده. بعد وقتی پرینت پیام های خروجی خط موبایل که به اسم خودم بود رو گرفتم. متوجه شدم همسرم با چند تا شماره مختلف پیام فرستاده گاها بوده تا 2 و3 نصف شب پیام داده. و اکثر پیام ها رو هم روزهای که بنده شیفت کاری م بوده ارسال شده. حالا خاستم بدونم ایا با شکایت رابطه نامشروع و درخواست متن پیام میتونم. ثابت کنم همسرم به من خیانت کرده. و ایا جزو خیانت و رابطه نامشروع حساب میشه؟ ممنون


پاسخ مشاور: سلام، بله می توانید با مدارک کافی این موضوع را اثبات نمایید و این امر رابطه نامشروع است.

امیر علی

1398/09/20

با سلام با خانومی چند ماه پیش اشنا شدم که بعدها فهمیدم متاهل می باشد و قطع ارتباط کردم ولی پیامها و تماسهای ما در اپراتور های مخابرات و متن اس امن اس ها در اون زمان موجود می باشد ولی رابطه جنسی نداشتیم مطلع شدم همسر ایشان ظاهرا مشکوک شده و احتمالا بطور غیر قانونی پرینت مکالمتش را دریافت داشته است در این صورت میخواهم بدانم برای من چه اتفاقی می افتد؟


پاسخ مشاور: سلام، در صورت اثبات این موضوع حکم رابطه مشروع اجرا می شود که مجازات آن شلاق است .

علی قمی

1398/08/19

با سلام همسر بنده با فردی در تماس بودن از طریق اینستاکرام .بنده اسکرین شات های چتش رو با این فرد غریبه دارم .وخودشون اقرار کردن چت هارو هم از تلگرام خودش برای تلگرام من فرستاد که دیگه از این کارها نکند ولی بعد از چند روز کار به نزاع کشید و خونه رو ترک کرد چون خط همسرم به نام خودم بود رفتم پرینت گرفتم دیدم ر ابطشون ادامه داره پرینت مخابرات هست .وبعد از این برای مهریه که شکایت کردن توی پرینت حساب بانکی همسرم مشخص شد که مبلغ ده میلیون تومن به آن فرد غریبه در چند ماه داده و هنوز هم در رابطه هستند .حالا بنده با چت اینستاگرام و پرینت مخابرات و پرینت حساب شکایت کنم به جایی میرسم ؟ در تهران کدوم دادگاه باید برم؟ ساکن شرق تهران هستم ممنون از راهنمایی شما


پاسخ مشاور: سلام، می توانید به دادسرا مراجعه و طرح شکایت رابطه نامشروع نمایید .

محسن

1398/08/07

با سلام بنده مجرد هستم سه ماه پیش یک زن شوهردار با کلی التماس و خواهش که کمبود محبت دارم بامن دوست شو رابطه برقرار کردم الان بعد از گذشت سه ماه شوهرش فقط یک متن پیام از من دیده تو واتساپ خانمش که ابراز علاقه بوده و اون رو هم پاک کردم خودم از واتساپ ایشون ...رابطه نامشروع باهم داشتیم ولی راهی برای ثابت شدنش در دسترس ندارن خط و اس ام اس هم نشون بر این میده که خود خانم بمن پیشنهاد داده ولی اشاره ای به رابطه نامشروع نشده به هیچ وجه میخاستم ببینم شوهر ایشون میتونه با شماره من ادرسمو در بیاره و ازم شکایت کنه؟؟؟


پاسخ مشاور: سلام، در نظر داشته باشید که برقراری رابطه نامشروع در صورت اثبات برای هر دوی طرفین با مجازات قانونی همراه خواهد بود و این ادعا که به درخواست طرف مقابل بوده است برای شما تاثیری در بر نخواهد داشت و با توجه به متاهل بودن ایشان مجازات سنگین تر نیز هست. در صورتی که دلایلی دال بر وقوع رابطه نامشروع وجود داشته باشد ایشان می توانند از شما شکایت کنند.

Az

1398/07/21

سلام.من مدتی بدلیل مشکلات مالی روابط داشتم .مردی ک باهاش رابطه نداشتم و از زندگی من اطلاع داشته میتونه تهدید ب شکایت کنه؟ و اکر هم شکایت کند تلگرام و پیامک های من پیگیری میشه؟ خصوصا ک قبلنا از تلگرام طلایی استفاده میکردم.این موضوع برای من دردسر میشه؟لطفا زودتر جواب بدید ممنون میشم.من دختر مجرد هستم ویک ساله ک از شهرستان به تهران اومدم و مشکلات زیادی برام پیش اومده لطفا راهنمایی کنید


پاسخ مشاور: سلام، کسی که از شما شکایت رابطه نامشروع کند و آن را اثبات کند، خودش هم به مجازات خواهد رسید. لذا جای نگرانی نیست.

S.p

1398/07/15

سلام من یک زن متاهل هستم سه ماهی با اقایی در ارتباط بودم و ارتباطمون در حد چت و پیام و چند باری هم دیدار بوده من از روز اول به این اقا نگفتم متاهلم خودم رو مجرد جلوه دادم ولی حالا ایشون فهمیدن که متاهل بودم و به همسرم اطلاع داده و میخاد شکایت کنه ما رابطه جنسی نداشتیم اصلا ولی تو چت ها و پیام ها حرفهای سکسی زدیم دال به این که رابطه ای بوده و عکس های معمولی از من داره و خطی رو هم که باهاش در ارطباط بودم به نام خودم نیست الان اون اقا از من شکایتت کرده میخام بدونم حکمم چیه با اسکرین شات واتس اپ میتونه کاری کنه یا خط به نامم نیس من راهی دا م ؟


پاسخ مشاور: سلام، در صورتی که شکایت کنند و این موضوع اثبات شود ، خود ایشان نیز محکوم به جرم رابطه نامشروع خواهند شد .

مرتضی

1398/07/15

سلام. من و خانومم با یک آقا و خانم. كاری شروع كردیم بعد از مدتی متوجه شدیم كه خانم شوهر داره و اون آقا شوهرش نیست جلوی ما هم كلی وانمود به زن شوهری كردن. بعد ما خواستیم با این كار نکنیم پولمون رو ندادن من هم كلی فیلم وعكس وپیام ازشون داشتم كه زنه رو با چندتا پیامك تهدید كردم تا بترسه پولمو بده ولی ایشان رفتن شكایت تهمت وتهدید وافترا كردن آیا در دادگاه به بازپرس میتوانم مدراك روابطشون رو نشون بدم و اثبات كنم؟؟


پاسخ مشاور: سلام، در صورتی که مدارک شما رابطه نامشروع را اثبات می کند می توانید ارائه کنید؛ در غیر این صورت نمی بایست دیگران را متهم به فعلی کنید که توانایی اثبات آن را ندارید.

سمانه

1398/05/04

سلام ، دختری ۲۰ ساله هستم در طول سه سال گذشته چندین بار رابطه از پشت با دوست پسرم داشتم ، الان چون خانوادم مخالفن نمیتونیم ازدواج کنیم ، آیا پسر برود و شکایت کند و اثبات کند کا رابطه از پشت داشتیم حکم ازدواج صادر میکنند ؟


پاسخ مشاور: سلام، در صورتی که ایشان در دادگاه اقرار به این کار کنند مجازات خواهند شد؛ در صورتی که قصد ازدواج دارید می توانید به دادگاه خانواده مراجعه و با معرفی کردن مردی که قصد ازدواج با وی را دارید از دادگاه اجازه ازدواج بگیرید؛ در صورتی که دادگاه ایشان را فرد مناسبی بدانند اجازه ازدواج صادر می کنند و با آن اجازه می توانید به دفاتر ازدواج و طلاق مراجعه نمایید.

اميرح

1398/04/11

من و دوستم درون ماشين بودىم كه ناگهان يك آقايي اومد و از پلاك ماشين عكس گرفت ميخواستم بدونم ميتونه واسم مشكل ساز بشه ؟


پاسخ مشاور: در صورتی که بتواند جرمی را ثابت کند این امکان وجود دارد

س

1398/03/28

با سلام،من با دوستم دو تا دختر کنار خیابان سوار کردیم،گفتن مارو برسون تا جایی بعد رفتن آرایشگاه و گفتن وایسین تا بیایم بعد اومدن گفتن بریم دوری بزنیم بعد از چند دقیقه یکی با ماشین پیچید جلومون و ادعا کرد شوهر یکی از دخترهاس و به پلیس زنگ زده بود به قول خودش از وقتی سوار شدن دنبالمونه و فیلم گرفته ولی ما با دخترها هیچ رابطه ای نداشتیم حتی تماس کوچیک هم نداشتیم بعد طرف شاکی شد از ما و به دادگاه رفتیم و هیچکدام از اون دختر ها و شوهر اون خانوم حضور پیدا نکردن،بعد دادگاه رای داد که بدلیل نبود ادله کافی ما منع تعقیب شدیم،الان طرف دوباره تجدید نظر زده رو پرونده حالا ایندفه چه حکمی صادر میشه،ما حتی اسم اون دخترا و شماره شونم نمیدونیم


پاسخ مشاور: دوست عزیز با توجه به اینکه در این رابطه ادله ای وجود ندارد ، احتمال اینکه در مرحله تجدیدنظر رای تغییر کند ، بسیار ضعیف است .

میلاد

1398/03/15

با سلام دختری ازاز پسری شکایت کرده برای رابطه نامشروع وبرای اثبات جرم نشانی اسباب و اثاثیه منزل رو گفته پزشک قانونی گفته که حلقوی هست ایا دلید میشه برای محکوم شدن


پاسخ مشاور: سلام در صورتی که این دلایل موجب علم قاضی شود بله ؟، ولی نشانی وسایل منزل دلیل بر جرم نمی باشد و اینکه در گواهی پزشکی قانون نوع پرده بکارت تعیین شود نشان از جرم نیست مگر اسیبی به ایشان وارد شده باشد .

علی

1398/03/05

ایا در اولین دادگاه بابت شکایت رابط نامشروع بازداشت میشود متعم


پاسخ مشاور: در صورت متهم شدن فرد در دادسرا با صدور یکی از قرار های تامین آزاد می شود تا پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری ارسال بشود .

Sara

1398/03/01

یعنی برای اثبات زنا فقط با پیامک هم میشه؟ مگه حضور شاهد الزامی نیست؟


پاسخ مشاور: دوست عزیز راه های اثبات یک جرم متفاوت است یکی از آنها علم قاضی است که در صورت یقین او به هر طریقی ، می تواند مثبت وقوع جرم باشد .

Sara

1398/02/31

سلام من با مرد متاهل رابطه داشتم همسرش پیامها و تماسها رو دیده که مبنی بر رابطه جنسی هم بوده من دیگه باهاش تماسی یا رابطه ای نداشتم آیا با پیامکها میشه ثابت کرد که زنا صورت گرفته؟یا میشه که مثلا من بگم توبه کردم و بخشیده بشم؟


پاسخ مشاور: اگر پیامک ها موجب یقین قاضی شود ، می تواند مثبت باشد . در صورتی که شرایط توبه به وجود آید ، ممکن است با توبه بخشیده شوید .

ابراهيم

1398/02/23

ايا قبل از احظار ميشود از قاضي در خواست تحقيقات بصورت نامحسوس كرد


پاسخ مشاور: علی الاصول خیر . بستگی به نظر قاضی دارد . قاضی درصورتی که دلایل را کافی بداند به پرونده رسیدگی می کند .

مریم

1398/02/18

سلام، متن پیامک ها و چت های رد وبدل شده باید درچه حد باشد که رابطه نامشروع رو ثابت کند؟ مثلا دوستت دارم گفتن زن و مرد متاهل به یکدیگر دال بر رابطه نامشروع می باشد؟ با تشکر


پاسخ مشاور: دوست عزیز این قسم پیامک ها اغلب در دادگاه ها پیگیری نمی شوند .

پیمان

1398/01/31

سلام من از قاضی پرونده ای که به جرم من و نامزدم رسیدگی کرده شکایت دارم ما نامزد بودیم اما از زن من تو دادگاه خوشش اومده باهاش حرف زده زن منم از ترس شمارشو داده حالا پیاماش هست چکار می تونم کنم


پاسخ مشاور: دوست عزیز در صورتی که می توانید ادعای خود را ثابت کنید ، در دادسرای انتظامی قضات شکایت خود را مطرح کنید .

شیما

1398/01/31

سلام چت کردن خانم با دوست پسر قبلیش رابطه نامشروعَ حساب می شه ؟


پاسخ مشاور: بستگی به شرایط می تواند باشد یا نه اما این موارد معمولا در دادگاه بررسی نمی شود .

ابی

1398/01/31

سلام اگه کسی بیاد به دروغ شهادت بده که دو نفر رابطه نامشروع داشتن باید چجوری به دادگاه ثابت کرد ؟


پاسخ مشاور: دوست عزیز باید دلیلی که این ادعا را دارید به طریقی مثل نفع داشتن در قضیه ثابت کنید .

زهرا.

1398/01/29

با اثبات رابطه نامشروع شوهر میشه طلاق گرفت؟


پاسخ مشاور: بله در صورت اثبات میتوان دلیلی برای طلاق محسوب شود ، بستگی به نظر قاضی دادگاه دارد .

علی.

1398/01/29

اگر رابطه نامشروع را نتوان اوبات کرد، مجازات دارد؟


پاسخ مشاور: بله در صورتی اثبات نشود و به حیثیت افراد لطمه وارد کند به جرم افترا قابل پیگیری می باشد .

.

1398/01/18

با سلام اگر یکی بخواد شکایت کنه و بگه که با مرد با زن شوهر داد رابطه نامشرو داره باید چطوری ثابت کنه


پاسخ مشاور: سلام از طریق عکس ،پیامک ، فیلم و غیره قابل اثبات است برای کسب اطلاعات بیت به مقاله شکایت از جرم رابطه نامشروع و اثبات آن مراجعه نمایید .

حسن

1397/12/28

با سلام و سپاسدر موضوع روابط نامشروع آیا بدون طرح شکایت از همسر ، شکایت از طرف مقابل امکان پذیر است؟یعنی با همراهی همسر بتوان علیه طرف مقابل طرح شکایت نمود


پاسخ مشاور: این جرم عمومی است و در صورت مطرح شدن اگر همسر شما مجرم باشد ، خود دادگاه به آن رسیدگی خواهد کرد .

علی

1397/12/22

باسلام خدمت شما من یک سوال دارم دوستم مشگل روحی داره در کوچه خلوت که درحال عبوره اگه زن یا دختری را دید سریعا دستگاه تناسلی خود را در معرض دید زنان ودختران قرار میده اگه ازش شکایت بشه چه حکمی براش میزنن


پاسخ مشاور: حکم در این باره را دادگاه با توجه به شرایط مجرم و اوضاع و احوال صادر خواهد کرد .

سعید

1397/12/21

با سلام آیا میشود از طریق چت اینستاگرام رابطه نامشروع زن متاهل را ثابت کرد؟


پاسخ مشاور: بسته به محتوی دارد و اینکه چه چیز را ثابت کند .

ناشناس

1397/12/13

سلام کسی که بر علیه زنش شکایط رابطه نا مشروع غیر زنا کرده قبل از رسیدگی به پرونه از شکایت خودش بگذره دوباره میتونه به همون موضوع شکایت کنه یانه


پاسخ مشاور: با سلام بله می توانید .

مجید

1397/11/09

مجازات رابطه نامشرو مرد مجرد چقدره ؟


پاسخ مشاور: مجازات رابطه نامشروع از 1 تا 99 ضزبه شلاق است بنا به نظر قاضی متغییر است.

بهاره

1397/11/06

سلام اگر رابطه نامشزوع ثابت بشه مجازات ان چقدر شلاقه ؟


پاسخ مشاور: با سلام از یک تا 99 ضربه شلاق بنا به رای قاضی صادر می گردد .

Shiva

1397/10/27

سلام وقت بخیر من شکایت کردم و تمام جزیات کامل از رابطه گفتم ولی چون اقرار به ۴ بار نشد و زدم زیرش اسم زنا برداشتن واثبات شده که مسافرت رفتیم ورابطه تلفنی و پیامک و رییس دادگاه گفت اگر ازدواج صورت گیرد تعلیق میشود خاستم بدونم مگر چه حکمی میخوان بنویسن که اینجوری گفتن حکم چیه


پاسخ مشاور: حکم جرم زنا ، اعدام است .

علی

1397/10/23

سلام .رابطه نامشروع همون زناست ؟


پاسخ مشاور: سلام خیر رابطه نامشروع با زنا فرق دارد . رابطه مشروع یعنی چنانچه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد ، مرتکب روابط نامشروع یا اعمال منافی عفت غیر از زنا مثل بوسیدن یا در آغوش گرفتن شوند ، مجرم هستند

حسین

1397/10/23

میتونم از طریق اس ام اس رابطه نامشروع ثابت کنم ؟


پاسخ مشاور: بله میتوانید از طریق پیامک ثابت نمایید .

ناشناس

1397/10/21

سلام من خانوممو بایه اقای مجرد تو ماشین گرفتم الان میگن مسافر بوده ایا از طریق تلگرامش میشه ثابت کرد واینکه مجازاتش چیه ممنون


پاسخ مشاور: باسلام . در صورت اثبات مجازات رابطه نامشروع ، شلاق تا 99 ضربه خواهد بود . اصولا پرینت تلگرام از سوی مرجع قضایی صورت نمی گیرد و امکانپذیر نمی باشد . ولی درصورتی که پرینت تلگرام را خود به همراه داشته باشید ، نشانه وجود رابطه است و قابل شکایت و پیگیری می باشد.

A.k

1397/10/12

سلام.زن من به صورت غیابی طلاق گرفته و الان یک سالی میشه.مبنی بر درگیری های مهریه این چیزا تاحالا دونباله گیری نکردم.میخواستم بدونم واسه اینکه تو شناسنامه ثبت شه چه مراحلی باید پیش برم.


پاسخ مشاور: دوست عزیز در صورت اجرای حکم طلاق 6 ماه از تاریخ ابلاغ حکم باید طلاق در شناسنامه ثبت شود .

آ.ب

1397/10/09

زن حق طلاق داره و در حال اقدام به طلاقه.ازین رو شوهرش علیه من با دست داشتن چند عکس دوربین که رسوندیمشون منزل مدعی شده که شکایت کرده که ما رابطه داریم.ممنون از پاسخگو بودنتون


پاسخ مشاور: خیر دوست عزیز احتمالا این موضوع تنها یک تهدید است . در هر حال در صورتی که خط قرمزی در عکس ها رد نشده باشد، حتی در صورت صحت شکایت موضوعی متوجه شما نیست.

آ.ب

1397/10/09

یکی از دوستان خانوادگی که هرزگاهی هم به اتفاق خانواده بیرون رفتیم.در شروف طلاقه که شوهر ایشون به واسطه ی دوربین سر کوچه چند عکس در زمان اینکه ما رسوندیمش خونه گرفته و با این چند قطعه عکس اقدام به شکایت علیه من کرده .رسیدگی به این نوع شکایت به چه نوعه؟


پاسخ مشاور: نیاز به توضیح بیشتر است دوست عزیز ، دادگاه به شکایاتی از این دست رسیدگی نمی کند .

م خ

1397/10/07

سلام دوست منو دوست پسرش رو گرفتن ، حالا الان دوستم می خواد بره سرکار سوپیشنه اش چی میشه ؟


پاسخ مشاور: بستگی به جرم ارتکابی دارد ، در بسیاری از این دست موارد سوء پیشینه موثر نیست . هم چنین در این موارد می توان به جای دریافت سوءپیشنه از قوه قضاییه ، از اداره آگاهی درخواست عدم سوء پیشینه کیفری نمایید.

N.z

1397/10/05

سلام برای رابطع نامشروع مجازات زن چیه ؟ مجرد...


پاسخ مشاور: سلام طبق قانون مجازات رابطه نامشروع ، شلاق تا 99 ضربه خواهد بود ولی حسب مورد مجازات کمتر یا بیشتر می شود .

ندا

1397/09/27

سلام چه کسی حق گرفتن پیامکها و تماسها مبنی بر رابطه نامشروع رو.دارند


پاسخ مشاور: دریافت پرینت تماس و پیامک نیاز به حکم قضایی دارد .

سمیرا

1397/09/20

سلام دوست من با پسري دوست بوده قرار بود ازدواج كنن بأهم رابطه جنسي داشتن الان پسره ولش كرده بعد رابطه ميشه شكايت كرد؟؟


پاسخ مشاور: اگر می خواهید بابت این مسئله شکایت کنید ، باید ثابت کنید که فریب خورده اید .

فرزاد

1397/08/27

سلام فرزاد هستم همسر بنده با یه مرد زن دار رابطه داره. من هم تازه فهمیدم حتی چند تا عکس لختی. وپیامهاشون را دارم. که با هم رابطه هم داشتن. اگر من بخام تقاضای طلاق کنم. مهریه بهش تعلق میگیره. ممنون میشم اگه کمکم کنید.


پاسخ مشاور: مهریه به ایشان تعلق می گیرد

سينا

1397/07/12

سلام خسته نياشيد،بنده خواستگاري دختري رفتم كه باهاش دوست بودم و در جلسه خواستگاري شرط گذاشتن كه شغلمو عوض كنم،هنوز عقد نشده بوديم،و ايشون بعدا منصرف ميشه و بنده را با عكسهاي مستحجن دعوت به رابطه نامشروع كرد(بدون دخول) الان من ميخوام شكايت كنم،بااينكه ميدونم تو رابطه ناشروع خودم هم محكوم به شلاق ميشم،ميخوام بيينم طرف مقابلم هم محكوم ميشه يا نه!؟ميتونم نتيجه بگيرم كه منو اغفال كرده يا نه!؟ممنون


پاسخ مشاور: دعوت به رابطه نامشروع موضوعی متفاوت از انجام رابطه نامشروع است . بله نامزد سابق شما مجازات می شود اما خود شما هم چون با علم و اراده اقدام به این کار کرده اید مجازات خواهید شد . پرونده شما نیاز به مطالعه دقیق دارد .

م.گ

1397/07/08

ایا قاضی برای شاکی زن که رابطه داشته هم حکم میده مثلا شلاق یا جریمه نقدی؟؟؟و اگر دختر قرص خواب خورده باشد و متوجه رابطه نشده باشدو در پیامها پسز اقرار کرده به رابطه تجاوز حساب میشه ؟؟و اگه ازدختر پولی گرفته ومتواری شده باشه دادگاه برای رسیدن به مال هم رسیدگی میکنه؟؟و ایا گذشته و روابط قبلی شاکی به نظر قاضی تاثیر داره یا فقط اون رابطه پیگیری میشهممنون


پاسخ مشاور: در صورتی که زن خواب یا بیهوش باشد تجاوز محسوب می شود و برای مرد مجازات دارد و نه زن . قاضی تنها به مسائل مربوط به شکایت بررسی می کند .

حسین

1397/07/05

سلام من پلاک ماشینم به اسم خانممه امروز یه اقایی زنگ زد اسم خانممو وشماره پلاک ماشینمو گفت بعدش گفت این ماشین درتاریخ فلان یه خانمی رو سوار کرده منم هرچی گفتم ماشین دست خودمه همچین چیزی امکان نداره اونم گفت که از اماکن تماس میگیره حکم توقیف ماشینمو صادر میکنه واگه ابروت برات مهمه هیچی نگو چون این خانم مشکل داره و رابطه نامشروع دارین وشما باید هرچی من میگم تایید کنیددرغیراینصورت به شوهر ان خانم گزارش داده خواهد شدمورد گزارشی میباشد منم مجبوری گفتم باشه درصورتی که همچین چیزی نبوده پنج شنبه شب هم تماس گرفت ایا همچین چیزی امکان داره که سپاه یا اماکن تماس بگیره؟


پاسخ مشاور: خیر احتمالا افرادی قصد سودجویی از شما را دارند .

مریم

1397/07/01

سلام.اگر شکایت رابطه نامشورع شاکی خصوصی داشته باشه با رضایت شاکی میشه پرونده بسته بشه؟


پاسخ مشاور: خیر این جرم از جرایم عمومی است که حتی در صورت رضایت شاکی باز هم رسیدگی به آن ادامه خواهد یافت .

فواد

1397/07/01

سلام شکایت از جرم رابطه نامشروع رو کجا باید ثبت کرد؟


پاسخ مشاور: شکایت از جرم رابطه نامشروع در شهرستان ها باید در دادسرای عمومی ثبت شود و در تهران در دادسرای ارشاد تهران ثبت شود .

نظر شما تا حداکثر 3 روز کاری تایید و نمایش داده خواهد شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر