موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

بی توجهی زن به مرد

بی توجهی زن به مرد

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:45

بهترین روش برای برخورد با بی تفاوتی زن به شوهر و چگونگی رفتار با همسر بی تفاوت چیست؟ رفتاری که باعث می شود همسر تصور و نگاهش به زندگی و خود تغییر کند.

البته وجود انسان به گونه ای است که وقتی از جانب فردی ( مانند همسر ، والدین ، دوست ، آشنا و غیره ) مورد بی محبتی یا بی تفاوتی قرار گیرد ، کم کم احساس بی ارزشی کرده و شادی در زندگی اش کم رنگ می شود.

معمولا بی تفاوتی از سوی همسر به طور ناگهانی اتفاق نمی افتد ، و به تدریج بر ذهن همسر تاثیر گذاشته و رابطه را با خطر جدایی مواجه می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بی تفاوتی زن به شوهر و بهره مندی از مشاوره روانشناسی می توانید با شماره های ۹۰۹۹۰۷۲۸۵۰ و ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۰ در تماس باشید.

بهترین روش برای مقابله با بی تفاوتی زن به همسر ، گفتگو و یادگیری مهارت ارتباطی است. البته فراموش نکنید شاید گفتگو با همسری که بی تفاوتی از خود نشان می دهد کمی سخت باشد.

در مواردی که همسر در مقابل بی تفاوتی طرف مقابل خود سکوت می کند ، به این دلیلی است که از گفتگوهای قبلی نتیجه مورد نظر را نگرفته است. شاید شما از این ترس داشته باشید اگر با همسرم صحبت کنم ، رفتارش بدتر می شود.

با رهنمود های مشاوره آداب همسرداری همراه باشید تا با راه حل های بهبود بی تفاوتی زن به شوهر آشنا شوید. فراموش نکنید بی تفاوتی زن به شوهر مانند یک آفت یا ویروسی است که هرچندگاهی وارد رابطه زناشویی می شود.

دلایل بی تفاوتی زن به شوهر

  • زنانی که احساس می کنند مردان بر زندگی سلطه داشته و همانند دیکتاتور در زندگی رفتار می کنند ، نسبت به همسران خود بی تفاوت هستند.
  • مردانی که قصد کنترل همسر خود را دارند ( به طور مثال دستور به اینکه چه بکند ، چه بپوشد و …) باعث می شوند زنان نسبت به آنان بی میل شوند.
  • زمانی که شوهر درک نمی کند رابطه زناشویی جدی است ، انتظار تعهد داشتن شوهر برای زنان برآورده نمی شود. آنها نسبت به مردانی که زندگی را به بازیچه می گیرند بی تفاوت هستند.
  • حس ارتباط عاطفی برای زنان مهم است ، کافی است آنها احساس کنند که شوهر صرفا به دلیل رابطه جنسی تمایل به ارتباط دارند ، این باعث می شود کم کم از همسر دلزده شوند.

چگونگی رفتار با زن بی تفاوت

  • اولین گام این است که از همسر خود تقاضا کنید که می خواهید در فرصت مناسب با یکدیگر صحبت کنید.
  • به حرف های همسر به دقت گوش دهید. از لابه لای حرف های او می توانید نکاتی که برای بهبود رابطه لازم است را فراگیرید.
  • انتظار نداشته باشید همه تقصیر ها از جانب همسر است. شما هم باید تلاش کنید که در خود تغییراتی انجام دهید.
  • اگر از صحبت های همسر خود احساس رضایت کردید حتما به او یادآوری کنید. چون درک افراد از کلام و صحبت های خود متفاوت است.
  • رفتارهای مثبت همسر در دورانی که به شما بی تفاوت نبوده است را به او یادآوری کنید. به طور مثال به او بگویید ” زمانی درآغوشت می گرفتم و به من توجه می کردی ، من لذت می بردم”
  • در مواردی که احساس می کنید مقصر خود هستید ، به طور شفاف به همسر بگویید. به طور مثال ” من از اینکه نمی توانم نیاز جنسی تو را به طور کامل برطرف کنم ، نارحتم و احساس خوبی ندارم”
  • مواردی که شما پیشنهاد تغییر می دهید ممکن است همسر شما در مقابل آنها مقاوت کند. بهتر است مواردی که باعث مقاوت همسر می شود را بررسی کنید. بنابراین از همسر بخواهید نظر خود راجع به موضوع پیش آمده و راه حل آن را بگوید.

مشکلات بی تفاوتی زن به شوهر

در اکثر زندگی ها برای زوج ها این اتفاق می افتد که همسر ، با کلام ، رفتار یا حرکات خود طرف مقابل را از خود طرد می کند. همسری که هنگام بوسیدن روی خود را بر می گرداند و حاضر نیست همراه همسر خود به اتاق خواب آید.
اگر بخواهیم از چشم آقایان نگاه کنیم ، هر مردی که بی تفاوتی همسرش روبه رو می شود در قدم اول نمی داند چه برخوردی کند. نمی خواهد به خودش بقبولاند ، اما رفته رفته تمام افکارش با چیزی که دیده است یا ذهنیتی که پیدا کرده است آمیخته می شود. در شرایط شدید و بحرانی پرخاشگری می کند.

تعدادی از مردان با دیدن بی تفاوتی همسر با ذهنیت مصموم رابطه را ادامه می دهند. زمانی که بی تفاوتی زن به شوهر به ویژه در روابط جنسی به اوج برسد ، مرد در صدد انتقام بر می آید. ورود به روابط نامشروع می تواند یکی از روش های ناسالم برخورد با بی تفاوتی زن به شوهر باشد.
قطعا شرایط خوشایندی نیست ، اما مرد ها با این کار می خواهند برای جبران بی امنی های عاطفی و خلا های زندگی از جانب همسر ، با زن دیگری رابطه برقرار کنند.

در بعضی موارد برایشان بی اهمیت است که آیا آن زن متاهل است یا نه! وجدانشان دیگر کار نمی کند و چون به گفته خود ، زندگی رنگ و بوی لذت ندارد.

بعضی مواقع بی تفاوتی خانم ها از آن جا منشا می گیرد که احساس یکنواختی در زندگی می کنند و احساس می کنند که شوهرشان مانند قبل دوستشان ندارد. تاکید مشاوره  آداب همسرداری این است که اگر مشکلی را در زندگی می بینید راجع به آن صحبت کنید.

تمام این مشکلات از آن جا شروع می شود که به ” به جا حرف نزدن” و ” و بی جا حرف زدن”عادت می کنید. آن جا که باید مسائل زناشویی و مشکلات را بگویید سکوت می کنید. آن جا که نباید بحث کنید ، مدام شروع به انتقاد و توهین کردن به افکار یکدیگر می کنید.

راه کارهای بهبود رفتار با همسر بی تفاوت

  • اولین قدم در جهت اصلاح بی تفاوتی همسر و یا رفتار با همسر بی تفاوت این است که به خوبی ، خصوصیات خود و همسرتان را بشناسید و در مورد آنها بیشتر فکر کنید. مهم است که هرکدام از شما با چه دیدی به دنیای اطرافتان می نگرید.
  • اگر مشکلی بین شما و همسرتان است باید به دنبال حل این دلخوری ها باشید ، فرقی نمی کند که این مشکلات کوچک و یا بزرگ باشد. اگر شما همین دلخوری های کوچک را اصلاح نکنید با گذشت زمان متوجه می شوید که چقدر مشکلات انباشته شده و چقدر از همسرتان فاصله گرفته اید .
  • گفتگو وحرف هایتان نباید به گونه اتهام آمیز و پرخاشگرانه باشد. طوری به مشکلات نگاه نکنید که انگار در حال متهم کردن همسر و بی گناه جلوه دادن خود هستید.
  • هیچ گاه از همسرتان در مقابل دیگران بدگویی نکنید ، به این علت که اگر مشکلاتتان حل شود آنگاه دیگران نسبت به وی بدبین می شوند.
  • حرف های خود را از خاطرات خوش و روزها و لحظات زیبایی که با هم ساخته اید ، شروع کنید. ناگهان با داد و بیداد به بازگویی مشکلات و بی تفاوتی همسر نپردازید.

منبع بزرگ ایجاد ویا عدم ایجاد آرامش در یک خانه شما هستید

  • با یادگیری مهارت های ارتباطی درمواقع بحرانی می توانیدبی تفاوتی همسر را کنترل کنید.
  •  با تدبیرو درایت شرایط سخت را کنترل کنید نه با زور نه با قدرت.
  •  بر روی یک کاغذ تمام چیزی که ذهن تان را پریشان کرده است ، یادداشت کنید. به این موضوع فکر نکنید که آیا مهم است یا خیر.

روش برطرف کردن بی محبتی همسر

پس از ازدواج عواملی باعث می شود که ذهنیت زوج ها تغییر کند. ممکن است به راحتی تمام آن محبت و احساس اولیه از بین رود. بسیاری از افراد می گویند که همسرم یک شبه تغییر کرد و دیگر آن آدم سابق نیست.

بهترین راه حل برطرف کردن بی محبتی همسر و یا رفتار با همسر بی تفاوت ، گفتگو با همسر است. در ابتدای گفتگو با همسر به او یادآوری کنید که هرآنچه می گویید صرفا برای بهبود رابطه است و نمی خواهید پند دهید یا گوشزد کنید.

گفتگوی شما باید ویژگی های زیر راداشته باشد

۱- روز و زمان مشخصی برای گفتگو انتخاب کنید.
۲- قانون شروع هر صحبتی آرامش است و اگر می خواهید صحبت هایی نتیجه بخش داشته باشد ، حرف هایتان را به آرامی شروع کنید.
۳- همیشه سعی کنید یک ذهنیت درست و مناسب در همسرایجاد کنید و صحبت های خود را با خاطرات خوب شروع کنید و اصلا با لحن بد و گله و شکایت نباشد.
۴- از همسر بخواهید دلیل بی محبتی و تغییر خود را بگوید. بخواهید رفتار یا سخنی که مایه ناراحتی شما شده است را توضیح دهد و شما در مقابل به حرف هایش به خوبی گوش دهید و به چشم هایش نگاه کنید.
۵- بعد از اتمام حرف های همسر بگویید در آن روز که تو تمایلی نسبت به من نداری چگونه باید رفتار کنم؟ اگر حرف هایش درست و منطقی بود بپذیرید ، اگر هم که حرف هایش از نظرتان درست نبود فورا رد نکنید ، سعی کنید به آرامی توجیه اش کنید.
۶- از بیان حرف هایی که می دانید قبلا بیان کرده اید و منجر به رنجیده شدن و عصبانیت او شده است ، جدا خودداری کنید.
۷- در هنگام بحث راجع به یک موضوع ، کلمات درست و سنجیده ای به کار ببرید.
۸- فراموش نکنید که شغل شما هم در ایجاد فکر اشتباه همسرتان متاسفانه تاثیر گذار است. به طور مثال اگر شما یک روانشناس ، وکیل و … باشید ممکن است همسراذعان کند که “با من مثل مریض و مراجعانت برخورد نکن”.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بی تفاوتی زن به شوهر و بهره مندی از مشاوره روانشناسی می توانید با شماره های ۹۰۹۹۰۷۲۸۵۰ و ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۰ در تماس باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر