موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

جملات مورد علاقه مردان

نویسنده : سمیرا | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:45

islahweb-women-7996-1362592319.jpg

در مقاله قبلی از 7 جمله که زنان دوست دارند بشنوند صحبت کردیم که باعث شد نظرات و پیشنهادات زیادی در مورد مقاله برای من ارسال گردد، در ضمن آن‌ها، سوالاتی راجع به آنچه آقایان دوست دارند بشنوند یاد شده بود، و آقایانی که از بنده درخواست کرده‌ بودند که؛ برای روشنگری بهتر همسران‌شان در مورد آنچه مردان دوست دارند بشنوند نیز مقاله‌ای بنویسم، تعدادشان اندک نبود. امروز این زنجیره را با «7جمله که مردان دوست دارند بشنوند» کامل می‌کنم؛ تا مردان نیز این مقاله را به عنوان هدیه برای همسران‌شان ارسال نمایند.

در شبکه‌های اجتماعی نظرات بسیاری برای این موضوع دریافت و از میان آن‌ها گزیده زیر را انتخاب کردم:

دنیا بی‌تو برای من هیچ است، عزیزم، تاج سرم، بدون تو نمی‌توانم زندگی کنم، امشب شام چی میل داری، دعا برای خودش یا مادرش، شما امر بفرما، بله قربان، تو سرور منی، چی امر می‌فرمایی، به روی چشم، تو روح منی، تو دل و روح منی، به او چشمک بزنی، در واتس آپ برایش بوسه بفرستی، ... و غیره جز جملاتی است که مردان دوست دارند بشنوند.

اما مهم‌تر از آن‌ها، مواردی که شایسته است زن آن‌ها را فرا بگیرد، زمینه‌هایی است که صحبت کردن درباره‌ی آن و شنیدن‌اش مرد را خوشحال می‌کند، شامل 7 مورد می‌باشد:

-  تقدیر و تشکر از مردها: هر عبارت یا جمله‌ای که در بر دارنده‌ی تقدیر و تشکر از رفتار یک مرد باشد موجب خشنودی‌اش می‌شود؛ چرا که مردها دوست دارند از آن‌ها تقدیر شود. اگر هر ماه که با دست خود نفقه را به همسرش تقدیم می‌کند، همسرش پیششانی او را ببوسد و به او بگوید: «خدا روزی‌ات را زیاد کند و تو را غنی گرداند و این از فضل و خیر توست» بسیار خوشحال می‌شود.

- ستایش پیشرفت‌هایش: مرد بسیار دوست دارد که از پیشرفت‌ها و کارها و تلاشش تعریف شود در حقیقت آن‌ها دوست دارند همسرشان تلاششان را ببیند. مثل تشکر و قدردانی از زحمات و خستگی او به خاطر خانواده، یا تشکر برای تلاش‌اش به خاطر به پایان رساندن انجام معامله‌ای.

یک نکته مهم در دنیای مردان وجود دارد که لازم است آن را بدانیم و آن این‌ که هرچه سن مرد بالا می‌رود، کلمات و جملاتی که او مایل به شنیدن آن‌هاست و کارهایی که دوست دارد در قبالشان انجام دهید تغییر می‌کند، به عبارت دیگر علایق و سلایق با بالا رفتن سن تغییر می‌کند. 

پس پسر 20 ساله با یک مرد 40 ساله فرق دارد و این دو با یک مرد 60 ساله متفاوت هستند؛ چرا که مردان با مرور زمان در تجدی و تغییر از زنان سریع‌تر پیش می‌روند.

بنابراین زن زیرک و باهوش روی تغییر اعمال و جملاتش در زمان‌های متفاوت حساس و حریص است و با این کار باعث می‌شود مرد بیشتر به او تعلق خاطر پیدا کرده و برای کارهای جدیدی که همسرش می‌خواهد انجام دهد مشتاق است.

- احساس این‌ که به او نیاز دارید: مرد دوست دارد که همسرش به او وابسته باشد حس تکیه‌گاه بودن، مردانگی را در آن‌ها تقویت می‌کنند، نیازهایتان را به مردهایتان بگویید این‌گونه احساس موفق بودن را در خود حس می‌کنند، برای استقلال خود تلاش نکنید بلکه همیشه به شوهرتان تکیه دهید، که این امر محبت را میانتان بیشتر می‌کند.

مردی نزد من آمد و از همسرش گله کرد و اصرار داشت که همسرش او را دوست ندارد، دلیل ادعایش را این گونه بیان کرد: «همسرم به من اعتماد ندارد و هنوز بر خانواده‌ی پدری‌اش تکیه کرده و حمایت‌های آنان نمی‌گذارد من با برآورده کردن نیازهایش او را وابسته‌ی خود کنم»

برای کمک به آن‌ها با همسرش صحبت کردم و سخنان مرد را برای‌ش بازگو نمودم، زن ابتدا تعجب کرد و ابراز داشت که هدف‌اش کمک به اقتصاد خانواده‌ی کوچک‌اش بوده، از او خواستم که این کمک‌ها را قطع و نیازهایش را فقط با همسرش در میان بگذارد، او نیز با کمال میل برای نجات محبت‌شان قبول کرد. بعد از مدتی آن‌ها را دیدم و از رابطه‌ و عشق‌شان پرسیدم مرد بسیار با شوق جواب داد تنها تکیه‌گاه همسرم اکنون من هستم و با تمام وجود همه‌ی خواسته‌هایی را که در توانم هست بجا می‌آورم و آنچه را که وسعم نمی‌رسد او صبر می‌کند، زن هم تشکر کرد که چیزی را که  نمی‌دانستند به آن‌ها گفته بودم و این باعث شده بود که بحران رابطه‌یشان را پشت سر بگذارند.

صحبت مردها را قطع نکنید و تا انتها گوش دهید: سکوت چیزی نیست که آن را بیان کنید، اما در دنیای مردان معنای خاصی دارد و مردها کسی را که برایشان ساکت می‌مانند دوست می‌دارند، اگر زن سخن آنان را قطع کند، این مقاطعه را بی‌احترامی قلمداد می‌کنند،  این برخلاف آن چیزی است که در دنیای زنان مشاهده می‌شود، قطع کردن کلام یک زن، او را ناراحت نمی‌کند بلکه او این امر را به منزله فعالیت و جوشش مخاطب خود می‌داند.

لبخند و صورت شاداب: لبخند کلام و سخنی بدون لفظ است، مردان این نوع از کلام را بسیار دوست می‌دارند.

سخن به دو بخش لفظی و غیرلفظی تقسیم می‌شود و مرد با دیدن حال خوب و لبخند زیبا و چهره‌ی شاد همسرش بسیار خوشنود می‌شود و از زن بدخلق، اخمو، بهانه‌گیر و بدبین بیزار است.

از خود گذشتگی و وفا: مرد وقتی می‌بیند که همسرش نسبت به او و زندگی‌شان از خوگذشتگی دارد، صداقت پیشه می‌کند، حافظ مال و جان‌اش است و به خوبی تدبیر امور مالی‌اش را پیش می‌برد، اسراف نمی‌کند و نسبت به او وفادار می‌باشد، حاضر است تمام زندگی و عمرش را برای آن زن فدا کند.

اعتبار و احترام: مرد اسیر کسی است که از او تقدیر می‌کند چه با کلام و چه در عمل او را محترم می‌شمارد. این از مهم‌ترین اولویت‌های مردان است.

مرد حاضر است از هر عیب همسر خود چشم پوشی کند، مگر اینکه زنش او را بی‌اعتبار و احترام بنگارد که در این حالت برای خلاص شدن از دست او هر کاری می‌کند.

در نهایت به تمام خواهران مسلمانم یادآوری می‌کنم که بهترین مشاور و راهنمای شما همسرتان می‌باشد، هر چند وقت یک بار از خود او خواسته‌هایش را جویا شوید و در مقابل خواسته‌های هم مقاومت نکنید، و به اندازه‌ی توان‌تان آن‌ها را بجا بیاورید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر