موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

چگونه در مبارزه سریع باشیم

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 18 آبان 1399 ساعت 09:34

آیا شما می خواهید که هنرهای رزمی را برای محافظت ازخود و اطرافیان تان یاد بگیرید یا اینکه فقط به عنوان یک سرگرمی آن را دنبال می کنید. به چالش کشیدن ذهن و جسم خود برای یادگیری و بهبود مهارت های مبارزه امری حیاتی است. در این مقاله از سایت ژیار آنلاین قصد داریم تا نحواه انجام سریع مبارزات را به شما آموزش دهیم.


قرار گرفتن در زمان

تمرین کردن باعث بهبود هر چیزی می شود، ازجمله مبارزه. اگر شما تمایلی برای تقابل با زمان نداشته باشید هرگز موفق نخواهید شد. نکته تمرین کردن این است که شما بصورت غریضی در هنگام مبارزه ضربات و تکنیک هایی را که یاد گرفته اید بکار خواهید بست. برای تبدیل شدن به یک مبارز و جنگنده سریع باید قبل از هر چیزی تکنیک های مورد نظر را به قدری تمرین کنید تا به ضمیر ناخودآگاه شما وارد شوند.


تمرین حرکات کششی پویا

حرکات کششی پویا با حرکات کششی استاتیک متفاوت می باشند. در حرکات کششی استاتیک، عضلات را نگه داشته و در محل کشش می دهیم. اما در حرکات کششی پویا، ماهیچه ها را به وسیله کار کردن گرم می کنیم. ازجمله حرکات کششی پویا می توان به مواردی همچون طناب زدن، اسکات و پرش اشاره کرد. اگر در هنگام تمرین کششی که احساس کردید بدن شما در حال حرکت است، آن تمرین را تمرین پویا می نامند.


سر خود را حرکت دادن

یک نتیجه ایده آل را برای یک مبارزه تجسم کنید. آیا شما قصد پرتاب 30 مشت در دقیقه را دارید؟ آیا می خواهید او را با چند ضربه ناک اوت کنی؟ خود را دست بالا بگیرید، این کار باعث افزایش اعتماد به نفس تان می شود. اگر از مبارزه کردن می ترسید، ترس خود را تجذیه و تحلیل کنید. بله، ممکن است که شما زخمی شوید، ممکن است مشتی سنگین به بینی تان برخورد کند. به خودتان یادآوری کنید که برای بردن مبارزه می کنید و برای انجام این کار هفته ها تمرین کرده اید.


خود را برای تمرین آماده کنید

شما با لباس خواب و دمپایی به مصاحبه شغلی نمی روید، به همین دلیل وقتی که برای مبارزه آماده نیستید هم نباید به مبارزه بپردازید. پوشیدن لباس و کفش ورزشی به شما کمک می کند که خلق و خویی جدید در سالن ورزشی بگیرید. همچنین این کار، انجام حرکات ورزشی در هنگام تمرین را میسر می کند. قبل از رفتن به باشگاه غذای سنگین نخورده و همچنین با معده خالی هم به باشگاه نروید. یک میان وعده سالم قبل از تمرین بهتر از چیزبرگر و سیب زمینی سرخ کرده است.


زدن مشت با تمام بدن خود

اگر ضربات مشت را فقط با عضلات بازوی خود بزنید در آن ضعیف خواهید شد. در عوض استفاده از زور و وزن بدن در هنگام ضربات مشت کمک زیادی به شما خواهد کرد. هنگامی که مشتی را به طرف حریف تان وارد می کنید بدن خود را پیچ و تاب دهید. پس از زدن مشت محکم و طولانی فورا گارد خود را مجددا ایجاد کنید تا اگر حریف خواست زد حمله کند توانایی مقابله با آن را داشته باشید.


انجام 10 ست شنا با 10 تا 15 تکرار در هر ست

انجام حرکات شنا فقط یک سوم از فشار را وارد می کند. این کار باعث می شود که عضلات سه سر بازوی تان را ایجاد کرده و همچنین حافظه عضلانی خود برای انجام ضربات مشت را تقویت کنید.  با استفاده از این روش می توانید سرعت و انفجار خود را به حداکثر برسانید.


تمرین مشت زدن برای افزایش سرعت آن

در مقابل یک آینه ایستانده و تمرکز خود را بر روی تکنیک و سرعت معطوف کنید. از وزن استفاده نکنید و همه تمرکزتان را بر روی انجام تکنیک بگذارید.  می توانید در آینه ببینید که ضربات را با چه سرعتی می زنید. زمانیکه بر نحوه انجام تکنیک و انجام ضربات مسلط شدید می توانید بر روی تمرینات استقامتی برای افزایش وزن و نیروی ضربات مشت خود تمرکز کنید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.


استفاده از کیسه بوکس سریع

انجام تمرین با کیسه بوکس های سریع می تواند کمک زیادی به شما بکنند. با این کار نه تنها سرعت مشت خود را افزایش می دهید بلکه می توانید بر روی دقت، زمان، هماهنگی و قدرت خود تمرکز کنید. مزیت تمرین با کیسه بوکس های سریع این است که به محض اینکه به آن مشت زدید فورا به طرف شما بر می گردد و شما باید برای زدن ضربه بعدی آماده باشید. ازجمله مزایای دیگر استفاده از کیسه های سنگین می توان به تقویت شانه ها و عضلات بازو اشاره کرد.


فرم کاملی بگیرید

بدون داشتن فرمی مناسب نمی توانید ضربه قوی و تاثیر گذاری بزنید. برای اینکه از خوردن ضربه به صورت خود جلوگیری کنید دست های خود را بالا نگه دارید تا بتوانید در مواقع حساس فورا از صورت خود محافظت کنید. پاهایتان را به اندازه عرض شانه خود از هم باز کرده و پایی که بر روی آن مسلط تر هستید را عقب نگه داشته و پای دیگرتان را در جلو قرار دهید.این فرم به شما کمک خواهد کرد که هم بتوانید از خود دفاع کنید و هم اینکه در صورت لزوم فورا حمله کنید.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر