موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

نداشتن رابطه باعث تنگی واژن میشود

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 20 آبان 1399 ساعت 14:54

%D8%A2%DB%8C%D8%A7%20%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86%20%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87%20%D8%A8%D8%A7%D8%B9%D8%AB%20%D8%AA%D9%86%DA%AF%DB%8C%20%D9%88%D8%A7%DA%98%D9%86%20%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF.jpg

همیشه این سوال وجود دارد که آیا رابطه جنسی باعث گشادی واژن می شود؟ یا نداشتن رابطه جنسی می تواند علت تنگی دهانه واژن باشد؟ در این مقاله به موضوع تاثیر نداشتن رابطه جنسی بر تنگی واژن می پردازیم. برای دسترسی راحتتر و سریعتر می توانید از فهرست زیر استفاده نمایید.


فهرست
تغییر شکل واژن
عدم رابطه جنسی می تواند علت تنگ شدن واژن باشد؟
درمان تنگی واژن
سخن پایانی 

کم نیستند زنانی که نگران تاثیر داشتن یا نداشتن رابطه جنسی بر واژن خود هستند. واژن به طور طبیعی حالت ارتجاعی دارد و می تواند تنگ و گشاد شود. به همین دلیل تغییر شکل واژن بعد از نزدیکی کاملا طبیعی است. بعد از نزدیکی واژن گشاد می شود اما دوباره بعد از پایان رابطه جنسی، گشادی واژن از بین می رود و واژن به حالت اول خود باز می گردد. واژن تنها در دو صورت تغییر شکل یا اندازه می دهد:

• بعد از زایمان: واژن به دلیل 9 ماه بارداری، گشاد می شود. به دلیل خاصیت ارتجاعی واژن، دوباره اندازه واژن به حالت طبیعی قبل باز می گردد. ممکن است تنگ شدن واژن بعد از زایمان تا حدود 6 ماه طول بکشد.
• رسیدن به یائسگی: با بالا رفتن سن و تغییرات هورمونی در یائسگی، خشکی واژن و آتروفی آن اتفاق افتاده و حالت ارتجاعی واژن از بین می رود. در این حالت اندازه واژن تغییر کرده و دچار شلی و افتادگی می شود. در چنین وضعیتی بدون درمان، اندازه واژن به حالت طبیعی قبلی نمی تواند برگردد و تغییر شکل دائمی است.

در صورت گشادی واژن می توانید با تمرینات کگل یا کیگل و یا روشهای دیگری مثل درمان گشادی واژن با ار اف و یا درمان گشادی واژن با لیزر، واژن را تنگ کنید. 

%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%20%D8%B4%DA%A9%D9%84%20%D9%88%D8%A7%DA%98%D9%86.jpg

عدم رابطه جنسی می تواند علت تنگ شدن واژن باشد؟

به علاوه برخی افراد تصور می کنند اگر بین روابط جنسی فاصله بیفتد و یا به دفعات کم نزدیکی داشته باشند، واژن آنها تنگ می شود. در نتیجه در برقراری رابطه بعدی زنان دچار درد هنگام نزدیکی می شوند. اما چنین نظراتی اصلا درست نیست و هیچ یک از متخصصان این اعتقاد را قبول ندارند. زیرا واژن دارای حالت ارتجاعی است و بعد از پیش نوازی و آماده شدن برای مقاربت، اگر فرصت دهید، واژن گشاد می شود. زنانی که بعد از نداشتن رابطه جنسی بعد از یک مدت، دوباره اقدام به نزدیکی می کنند، به دلایل زیر احساس تنگی واژن دارند:

• استرس: ممکن است علت تنگی واژن بعد از نداشتن رابطه جنسی مربوط به این مسئله باشد که خانم ها به دلیل مشکلات روحی و عاطفی از برقراری نزدیکی هنوز مطمئن نیستند. یا اینکه به تازگی وارد یک رابطه جدید شده اند.
• روانکاری نشدن واژن: به دلیل نداشتن پیش نوازی قبل از رابطه و یا خشکی واژن به علت تغییرات هورمونی ناشی از زایمان یا یائسگی، واژن رطوبت کافی را ندارد و آماده نزدیکی نیست. در چنین مواردی رابطه جنسی با تجربه درد هنگام نزدیکی همراه می شود.
• مشکلات زناشویی: اگر زوجین نتوانند با هم صحبت کنند و مشکلات خود را حل کنند، نزدیکی برای خانمها بدون ارگاسم خواهد بود و هیچ لذتی از آن نمی برند.

برای درمان تنگی دهانه واژن و یا واژینیسموس شما هم می توانید از تخصص خانم دکتر متین ذاکرین (متخصص و جراح زنان) بهره مند شوید. جهت دریافت نوبت و وقت معاینه با شماره 02144463475 تماس حاصل فرمایید. 

درمان تنگی واژن

اغلب با استفاده از مواد روان کننده (لوبریکانت) و کمی فرصت دادن، تنگی واژن برطرف می شود. اما اگر این اتفاق نیفتاد و یا اصولا دخول غیر ممکن بود، ممکن است زنان بیماری واژینیسموس داشته باشند. این بیماری قابل درمان است. زنان می توانند از درمان واژینیسموس با RF، تمرینات کگل و یا تزریق بوتاکس برای درمان تنگی واژن استفاده کنند. 

%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%20%D8%AA%D9%86%DA%AF%DB%8C%20%D9%88%D8%A7%DA%98%D9%86.jpg

سخن پایانی

عدم رابطه جنسی و یا رابطه جنسی به تعداد دفعات خیلی کم نمی تواند باعث تنگی واژن شود. زیرا واژن یک بافت ارتجاعی است که می تواند تنگ و گشاد شود. فقط افزایش سن و برخی بیماری ها می توانند عضلات واژن را دستخوش تغییر کرده و باعث گشادی یا تنگی واژن شوند. اگر از لوبریکانت استفاده کنید و یا اجازه دهید قبل از نزدیکی، بدنتان آماده شده و واژن گشاد شود، مشکل تنگی ایجاد نخواهد شد.

در صورتی که سوال دیگری در مورد نداشتن رابطه جنسی و تنگ شدن واژن دارید، می توانید سوالات خود را در بخش نظرات همین مقاله برای ما ارسال کنید. در اسرع وقت در همین صفحه به آنها پاسخ می دهیم.

500.500.gif


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر