موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

خانواده برتر مسائل دوران عقد

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46


مشورت در ازدواج ازدواج موفق دکتر فرهنگ دوران عقد مسائل زناشویی کسب درآمد کنکور تناسب اندام

۴۴۸ مطلب با موضوع «مسائل رفتاری دوران عقد» ثبت شده است

سلام نماز روزه هاتون قبول حق

مدتیه از طریق خواهرم با خانواده برتر آشنا شدم و فکر کردم که اینجا مناسب باشه تا مشکلم رو مطرح کنم. دختری 24 ساله هستم که در رشته ی تغذیه درس میخونم. پدرم از بازاریان معروف شهرمون هست و به همین دلیل از دبیرستان خواستگارهای زیادی داشتم که خیلی هاشون فقط به خاطر خانوادم بود و حتی یه بار هم منو ندیده بودن.

تا اینکه پارسال همین موقع ها پدرم اومد خونه و گفت که پسر دوستش که اونم تو کار فرشه تو رو دیده و از من خواستگاری کرده. اول دو دل بودم ولی اینقدر پدرم ازشون تعریف کرد که قبول کردم بیان خواستگاری. از نظر عقیده مثل من و یه کم مذهبی تر بود و هر دو مون در خانواده هامون تافته جدا بافته بودیم. من که اکثر خواستگارام اهل نماز و روزه نبودن از اینکه فرد مورد نظرم رو پیدا کردم خیلی خوشحال بودم. اما مشکل بزرگی دارم که به هر کسی که گفتم نه تنها کمکم نکرد مسخره هم کرد. شما هم لطفا نگید که نفست از جای گرم بلند میشه.

↓ مجموعه مطالب مرتبط ↓ : مسائل رفتاری دوران عقد (۴۴۸ مطلب مرتبط)


  • ۳۰۶۶ بازدید توسط ۲۴۳۵ نفر
  • يكشنبه ۲۹ ارديبهشت ۹۸ - ۱۵:۵۸

من حدود شش ماهه که با یه آقا پسری که خیلی همدیگه رو دوست داشتیم ،عقد کردم، شهر ها مون از هم حدود 16 ساعت فاصله داره. اوایل وقتی میرفتم شهرشون (موقعی بود که دانشگاهم تموم شده بود و من برای مدرکم و کارای اداریش یکی دو بار رفتم شهرشون و دقیقا همون مدت رو یعنی بعد از دانشگاه تازه آشنایی مون شروع شده بود) خوب اون یکی دو بار که رفتم شهرشون وقتی میرسیدم اولش میرفتم خوابگاه و روز بعدش یا مثلا چند ساعت بعدش سر حال و تمیز و مرتب که خستگی سفرم رفته بود هم دیگه رو میدیدیم ولی الان که عقد کردیم فرق داره.

مشکلم اینه که وقتی می خوام برم شهر شون با توجه به فاصله 16 ساعته، فورا نمی خوام با اون ها رو برو بشم تا با بوی گند پا و صورت خواب آلوده و رنگ و رو رفته باهام مواجه نشن، خجالت میکشم تا میرسم وارد خونه شون بشم و اون جوری مواجه بشم با شوهرم و بقیه خانواده ش، وقتی میان روبوسی و هر چی. قبلا یک روز بعد از رسیدن رفتم توی ترمینال با چمدونم ایستادم و شوهرم اومد دنبالم، ولی خب کلی استرسم داشتم، مثلا اینکه هی زنگ میزد کجایی میگفتم دو ساعت مونده ده دقیقه مونده و خیلی بد بود در حالی که من توی مهمون خونه اداره بابام بودم و ممکن بود بفهمن خانواده ها، یک بار این کار رو کردم و الان برای بار دوم این کار رو میخوام بکنم.

↓ مجموعه مطالب مرتبط ↓ : مسائل رفتاری دوران عقد (۴۴۸ مطلب مرتبط)


  • ۱۱۴۰ بازدید توسط ۹۱۲ نفر
  • شنبه ۷ ارديبهشت ۹۸ - ۲۱:۱۳


  • ۵۸۷۳۱ بازدید توسط ۴۹۴۳۸ نفر
  • يكشنبه ۱ ارديبهشت ۹۸ - ۱۹:۰۸

سلام

۲۸ سالمه و چند ماهه عقد کردم، مشکل من سخت گیری بیش از حد خانواده خانومم و اینکه نمیذارن عروسی مون رو زودتر بگیریم هستش. من و همسرم راه مون از هم دوره و یک ساعت فاصله داریم. پدر و مادرش زیاد راضی نیستن که من یا خانوادم بریم و الان یک ماهه هم دیگه رو ندیدیم. البته نمیگن ولی از رفتارشون معلومه، وقت هایی هم که اون جا هستیم بهش اجازه نمیدن بیاد پیش ما بشینه و بیشتر از چند دقیقه نمیاد.

وقتی هم بهش میگم چرا نمیای هر بار یه بهونه ای میاره، البته بهش نگفتم خانوادت راضی نیستن ولی میدونم که اونان که هی بهش میگن نری بشینی پیش شون زشته، کلا ما با هم تنها نبودیم و تنهایی هیچ جا نرفتیم، فقط تلفنی با هم حرف میزنیم.

خودش گهگاه میگه دوست دارم با هم بریم ولی پدر مادرم سختگیرن، حالا همه اینا یه طرف مشکل دیگه ای که هست اینه که پدر زن و مادر زنم نمیذارن زودتر مراسم رو بگیریم، بهونه شون هم اینه چون کشاورزی دارن و به کمک دخترشون احتیاج دارن تا پاییز اجازه عروسی نمیدن و هر چقدر هم بهشون اصرار کردیم مراسم رو برگزار کنیم بی فایده بود. 

↓ مجموعه مطالب مرتبط ↓ : مسائل رفتاری دوران عقد (۴۴۸ مطلب مرتبط)


  • ۲۱۲۴ بازدید توسط ۱۸۰۹ نفر
  • جمعه ۳۰ فروردين ۹۸ - ۱۹:۲۱

سلام 

سوالاتی داشتم از دوستانی که تجربه دوران نامزدی دارن

1 - اینکه چقدر طول کشید تا با نامزدتون صمیمی شدید ؟

2 - در روز چقدر همو  می بینید؟

3 - هر چند ساعت به هم تلفن می زنید؟

4 - چه حرف هایی به هم می زنید؟

↓ مجموعه مطالب مرتبط ↓ : مسائل رفتاری دوران عقد (۴۴۸ مطلب مرتبط) روابط عاطفی در دوران عقد (۴۹ مطلب مرتبط)


  • ۱۴۸۷ بازدید توسط ۱۳۰۴ نفر
  • دوشنبه ۲۰ اسفند ۹۷ - ۱۷:۲۹

سلام به همه دوستان عزیز

22 سالمه ، مدت چند سال با نامزدم زیر نظر خانواده ها یه ارتباط محدود داشتم ، چون ما بشدت رو رابطه پافشاری کردیم و هم رو دوست داشتیم و منتظر درست شدن کار و سربازی موندیم و بالاخره یه ماه پیش اوضاع درس شد و  عشق مون ثمر گرفت و عقد کردیم.

خدا رو شکر نامزدم از هر لحاظی پسر فوق العاده اییه و تو این چند سال به این موصوع ایمان آوردم، اما این سال آخر مشکلات زیادی پیش اومد که مقصر اطرافیان بودن که باعث شد ما یه کم از هم دلخور و دور شیم و حتی تا پای تموم کردن رابطه هم البته از طرف من رفتیم که به اصرار ایشون و عشق خودم برگشتم و این دوره زمانی خواستگارای زیادی داشتم که توی اون اوضاع خراب ذهنم رو به هم ریخته کرد.

↓ مجموعه مطالب مرتبط ↓ : مسائل رفتاری دوران عقد (۴۴۸ مطلب مرتبط) روابط عاطفی در دوران عقد (۴۹ مطلب مرتبط) ازدواج در سن پایین (۱۲ مطلب مرتبط)


  • ۱۱۹۳ بازدید توسط ۱۰۲۹ نفر
  • چهارشنبه ۱۵ اسفند ۹۷ - ۲۰:۲۹

سلام

از خانم های متاهل یه سوال داشتم که وقتی از حرف مادر شوهر شون ناراحت میشن چطور مدیریت میکنن؟ به شوهرشون میگن ؟ چه جوری ؟ یا خودشون حل میکنن ...
من کل خونه مادر شوهرم رو تمیز کرده بودم جز یه اتاق ، مادر شوهرم از مسافرت برگشتنی  به نامزدم گفت خونه پره اشغاله و کثیفه و ... بهم خیلی برخورد که عوض یه دستت درد نکنه برگشته این حرفارو میزنه. انصافا نامزدم جواب داد که نه تمیز کرده زنمو همه جا رو جارو کشیده ...

ولی من باز قانع نشدم دق و دلیم رو سر نامزدم خالی کردم . ی سوال دیگه اینکه آقایون از خانم هاشون چه انتظار هایی نسبت به مادرهاشون دارن؟

↓ مجموعه مطالب مرتبط ↓ : مسائل دختران جوان (۲۲۴۲ مطلب مرتبط) مسائل رفتاری دوران عقد (۴۴۸ مطلب مرتبط) مشورت در شوهرداری (۷۲۳ مطلب مرتبط) روابط عروس و مادر شوهر (۴۱ مطلب مرتبط) ارتباط با خانواده شوهر (۵۱ مطلب مرتبط) قبل از ازدواج لازم است بدانید (۲۴۲ مطلب مرتبط)


  • ۲۸۴۷۱ بازدید توسط ۲۳۱۸۳ نفر
  • يكشنبه ۱۲ اسفند ۹۷ - ۰۷:۰۵

سلام

همون طور که توجه نشون دادن به همسر، گوش دادن به حرف هاش، درک کردن، احترام گذاشتن بهش، رفع نیازهاش و ... از اهمیت بالایی برخوردار هست ،ابراز محبت کلامی و قربون صدقه رفتن هم از اهمیت بالایی برخوردار هست.

بعضی ها خجالت می کشند کلمات محبت آمیز را به زبان بیاورند یا اینکه احساس می کنند نیازی نیست به همسرشان ابراز علاقه کلامی کنند و قربون صدقه ش برن ،در صورتی که نتیجه ی رفتار ما به خودمون برمی گرده. اگه درست برخورد کنیم، جواب خوبی هم می گیریم.

افراد خجالتی احتمالا بتونن با تمرین به خجالت شون غلبه کنند. مثلا اول به صورت پیامکی یا نامه مطالب احساسی رو به همسرشون بگن و اگر در زمینه بیان مستقیم مشکل دارند کم کم با جملات ساده تر شروع کنند ،در خلوت شون و به تنهایی اینها را مقابل آینه یا غیر از این تمرین کنند و بعد به صورت تلفنی و بعد هم به ان شاء الله به صورت رو در رو.

↓ مجموعه مطالب مرتبط ↓ : راهنمای زوج های جوان (۱۰۵ مطلب مرتبط) مسائل رفتاری دوران عقد (۴۴۸ مطلب مرتبط) مشورت در زن داری (۲۸۱ مطلب مرتبط) مشورت در شوهرداری (۷۲۳ مطلب مرتبط) روابط عاطفی در دوران عقد (۴۹ مطلب مرتبط) مطالب کاربران (۷۴۸ مطلب مرتبط) وابسته کردن شوهر (۱۵ مطلب مرتبط) روابط عاطفی زن و شوهرها (۵۶ مطلب مرتبط)


  • ۶۱۷۴۸ بازدید توسط ۵۰۵۹۴ نفر
  • يكشنبه ۱۲ اسفند ۹۷ - ۰۷:۰۰

سلام
قبل از اینکه با نامزدم آشنا بشم و باهاش صحبت کنم و کمی هم زندگی کنم خیال میکردم عشق و عاشقی یه مسئله من درآوردیه که قوه جنسی باعث بوجود آمدنش میشه. هیچ وقت به هیچ دختری ابراز علاقه نکردم.
 همیشه همه منو یه آدم خشک و بی احساس میدونستن .اما الان بعد از 3 ماه که از نامزدیه من میگذره واقعا فهمیدم محبت بسیار فراتر از هوس و انجام کارهای جنسیه. راستش من نامزدمو در حد جنون دوست دارم. نمیدونم چرا یه جورایی انگار خدا محبتش رو تو دلم گذاشته. 

↓ مجموعه مطالب مرتبط ↓ : مسائل رفتاری دوران عقد (۴۴۸ مطلب مرتبط) مشورت در زن داری (۲۸۱ مطلب مرتبط) روابط عاطفی زن و شوهرها (۵۶ مطلب مرتبط)


  • ۳۸۳۲ بازدید توسط ۳۲۶۷ نفر
  • شنبه ۱۱ اسفند ۹۷ - ۰۷:۰۰

سلام دوستان

من دختری 28 ساله و مذهبی هستم، سه هفته پیش از طریق واسطه خواستگار برام اومد که از نظر ایمان و اخلاق و ... ، مورد قبول منه و 10 روزه که صیغه محرمیت خوندیم. از اون روز به بعد هر روز میاد  دیدنم میگه دلم برات تنگ میشه، همین باعث اذیت من میشه چون باهاش راحت نیستم با اینکه دوسش دارم اما نمیتونم خوب ارتباط برقرار کنم . 

↓ مجموعه مطالب مرتبط ↓ : مسائل رفتاری دوران عقد (۴۴۸ مطلب مرتبط) روابط عاطفی در دوران عقد (۴۹ مطلب مرتبط)


  • ۲۵۷۱ بازدید توسط ۲۱۴۵ نفر
  • پنجشنبه ۲ اسفند ۹۷ - ۱۷:۲۴

سلام خدمت دوستان خانواده برتر

میشه گفت از ابتدای تاسیس این سایت من خواننده ی پست ها و سوالات عزیزانی که اینجا فعالیت میکنن هستم ولی این اولین باریه که خودم سوالی اینجا میذارم، واقعیتش مشکلی برام پیش اومده که تو‌ دنیای اطرافم کسی نمیتونه کمکم کنه... 

موضوع از این قراره که من بر خلاف بیشتر جوون های ایرانی اصلا از ازدواج خوشم نمی اومد و اون هم دلیل اصلیش این بود که معتقدم بعضی از مردان ایرانی نمیتونن تا آخر عمرشون به زن و زندگی شون پایبند و وفادار بمونن... اما نمیدونم بگم متاسفانه یا خوشبختانه حدود دو ماهی میشه که با پسری همسن خودم عقد کردم که کل آشنایی ما از روز خواستگاری و صیغه تا الان دقیقا پنج ماه میشه ... 

ایشون خیلی تونسته بود نظر منو جلب کنه و همه چیز مثل خواب و رویا بود تا اینکه یه هفته بعد از عقدمون خیلی تصادفی من فهمیدم یه دروغی از گذشتش و جزئیات مهم زندگیش (البته از نظر من!) گفته که باعث شده شخصیتش به کل تیره و تار بشه توی ذهنم...

↓ مجموعه مطالب مرتبط ↓ : راهنمای زوج های جوان (۱۰۵ مطلب مرتبط) مسائل رفتاری دوران عقد (۴۴۸ مطلب مرتبط) طلاق در دوران عقد (۳۲ مطلب مرتبط) روابط عاطفی در دوران عقد (۴۹ مطلب مرتبط)


  • ۷۲۳ بازدید توسط ۶۱۲ نفر
  • چهارشنبه ۱ اسفند ۹۷ - ۱۸:۲۳

سلام

پسری 27 ساله هستم، مدتی هست که با دختر خانمی عقد کردم، ایشون از اقوام هستن . مشکل بزرگی که پیش اومده اینه که ایشون از قبل از عقدمون داروی ضد افسردگی فلوکسیتین مصرف میکردن و تو این چند ماه عقدمون چیزی در این مورد به من نگفتن تا اینکه دیروز خودشون جریان رو به من گفتن، راستش دنیا رو سرم خراب شد . نمیدونستم عصبانی باشم یا جلو گریه هاش رو بگیرم.

↓ مجموعه مطالب مرتبط ↓ : مسائل رفتاری دوران عقد (۴۴۸ مطلب مرتبط) روابط عاطفی در دوران عقد (۴۹ مطلب مرتبط) قبل از ازدواج لازم است بدانید (۲۴۲ مطلب مرتبط)


  • ۲۰۹۸ بازدید توسط ۱۷۱۲ نفر
  • سه شنبه ۳۰ بهمن ۹۷ - ۱۹:۱۸

سلام دوستان 

جریان این استیکر بوس هایی که مردان و زنان همکار، آشنا و دوست خانوادگی از نوع  متاهل یا مجردش برای هم میفرستن چیه ؟

آقا یعنی من تو اینستاگرام میبینم خانوم متاهل واسه همکارش برای احترام و تعریف ته اش بوس میفرسته، یا آقایی با خانمش و دوستش با خانمش رفتن سفر بعد در حین صحبت اون آقای متاهل برای خانم دوستش بوس میفرسته، خیلی هم با هم خوش هستند همسران هیچ مشکلی ندارند!

یا من خیلی متعصب ام یا اینا زیادی روشنفکر، نمیدونم اصلا چرا اینجور شده ؟ میدونم سبک زندگی هر کس به خودش مربوطه و نباید فضولی کنم ولی این حرکات از افراد شناخته شده در فضای صفحه عمومی شون انجام میشه و برای منی که خیلی تو فاز مذهب هم نیستم هم و سوال برانگیز شده . 

↓ مجموعه مطالب مرتبط ↓ : مسائل رفتاری دوران عقد (۴۴۸ مطلب مرتبط) روابط عاطفی در دوران عقد (۴۹ مطلب مرتبط) ارتباط با جنس مخالف (۶۰ مطلب مرتبط) مسائل مالی دوران عقد (۱۸ مطلب مرتبط) روابط اجتماعی دختران (۱۵۹ مطلب مرتبط) روش های اجتماعی تر آقایان (۶۳ مطلب مرتبط) دوستی با جنس مخالف (۹۷ مطلب مرتبط)


  • ۱۲۰۳ بازدید توسط ۹۴۶ نفر
  • دوشنبه ۲۲ بهمن ۹۷ - ۱۲:۴۷

با سلام

دختری 26 ساله هستم که یک سال و نیمه عقد کردم. شوهرم اختلال پارانوئید داره و بسیار عصبی و زورگو . وقتی عصبانی بشه هر حرفی میزنه و اصلا تحمل انتقاد نداره، اگه کسی روی حرفش حرف بزنه آتیش به پا میکنه. خیلی وقت ها با هم بحث و دعوا داریم. جوری که آرامش ندارم . من آدم بسیار صبور و آرومی بودم اما الان عصبی شدم و تحملم کم شده.

بعد از هر بحث و دعوایی مهربون و آروم میشه و قول میده که کارای اشتباهش رو تکرار نکنه اما هیچ فایده ای نداره چون بارها و بارها قول داده و تکرار کرده. مشاور هم هر کار کردم راضی نشد بریم. یه بارم قبول کرد اما گفت برای اولین و آخرین بار فقط به خاطر من میاد. اما مشکلاتی پیش اومد که همون یه بارم نرفتیم.

↓ مجموعه مطالب مرتبط ↓ : مسائل رفتاری دوران عقد (۴۴۸ مطلب مرتبط) مشورت در شوهرداری (۷۲۳ مطلب مرتبط) طلاق در دوران عقد (۳۲ مطلب مرتبط) روابط عاطفی در دوران عقد (۴۹ مطلب مرتبط) زندگی بعد از جدایی (۱۳ مطلب مرتبط) روابط عاطفی زن و شوهرها (۵۶ مطلب مرتبط)


  • ۱۵۴۸ بازدید توسط ۱۲۶۷ نفر
  • شنبه ۲۲ دی ۹۷ - ۱۶:۵۵

سلام

من یه دخترم که چند ساله با پسر خاله م نامزدم کردم، حدود 8 سال ازم بزرگ تره، فوق العاده دوستم داره و روم حساسه و تو هیچی برام کم نمیذاره، مواقع ناراحتیم دیوونه میشه اما یه مشکلی هست اینه که اون بعضی چیزها رو بهم نمیگه و این باعث میشه که به مرور زمان احساس بدی پیدا کنم .

مثلا مسائل کوچیک رو که نمیگه و من از دیگران میشنوم باعث میشه فکر کنم که اگه بخواد بهم خیانتی کنه هم نمیفهمم ، مثلا واسه من یه دستبند خرید بعدا از یه نفر دیگه هم شنیدم که واسه خواهرشم خرید ، سوءتفاهم نشه من حسود نیستم و خیلی هم خانواده شو دوست دارم اما این پنهون کاری هاش من رو واقعا گیج میکنه.

↓ مجموعه مطالب مرتبط ↓ : مسائل رفتاری دوران عقد (۴۴۸ مطلب مرتبط) مشورت در شوهرداری (۷۲۳ مطلب مرتبط)


  • ۱۰۲۵ بازدید توسط ۹۰۶ نفر
  • يكشنبه ۲ دی ۹۷ - ۱۸:۲۸


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر