موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

مشاوره زناشویی صوتی

مشاوره زناشویی صوتی

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 13 دی 1399 ساعت 10:12

[/four_fifth]

[/four_fifth]

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

موضوع: راهكارهاي تازگی روابط و زندگی زناشويی و چگونگی حل مشكل ابرازگری عاطفي در مردان

بحران روزمرگی، کابوسی است که هر فردی در زندگی از آن می ترسد. مطمئنا راهکارهایی که باعث فاصله گرفتن فرد از یکنواختی در زندگی شخصی یا زناشویی می شود، جذاب خواهد بود. در این پیام این موارد را با هم مرور خواهیم کرد.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/3.ogg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

موضوع: تفاوت هايی زوجين قبل و حين ازدواج و توضيح (محبت با چاشني غرور) در زندگي مشترك

ازدواج و یا رابطه با جنس مخالف در بسیاری موارد باعث بوجود آمدن ویژگی های رفتاری در افراد می شود که تا به حال در زندگی با آنها روبرو نشده بودند. وصلت دو نفر، در واقع پیوند دو خانواده با تفاوت های فرهنگی و تربیتی خاص خودشان است. پس بوجود آمدن تنش امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.این تفاوت های شخصیتی در پیام بالا مرور می شود.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/5-1.ogg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

موضوع: روابط و دوستی های قبل از ازدواج

چالش روابط و دوستی های قبل از ازدواج موضوع مهمی در شکل گیری یک احساس می باشد. احساسی که شاید سرنوشتی همچون ازدواج داشته باشد. باید ها و نبایدهای این روابط و آسیب شناسی آن را بشنوید از مصطفی زراعتی.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/7.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: دلايل شروع خيانت زوجين

هیچ زوجی از ابتدای شکل گیری رابطه عاطفی تصمیم به خیانت نداشتند. بحران های رابطه و مسائلی که گاه، از دایره تحمل افراد خارج می شود، آنها را بر این می دارد تا به دنبال فردی جایگزین، در جهت پر کردن این خلاء ها باشند. این پیام دلایل شروع خیانت زناشویی را مورد بررسی قرار می دهد.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/8.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: دوستي هاي قبل از ازدواج( قسمت دوم)

قسمت دوم پیام دوستی های قبل از ازدواج در مورد ارزیابی انتخاب ها و دورنمای آینده ی روابط می باشد. آیا انتخاب من درست بود؟ آیا این فرد نیازهای عاطفی من را برآورده خواهد کرد؟ آیا مفهوم دوست معمولی در واقعیت معنایی دارد یا خیر؟

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/9.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: عشق يا حسرتِ عشق؟!!

عشق لغتی است که تفسیرهای متفاوتی در نگاه هرکس برای آن در نظر گرفته می شود. نهایت آمال و آرزوهای یه انسان داشتن فردی است که عشق را با او در زندگی تجربه کند. ازدواج عاشقانه در بعضی موارد ایده آلی است که فقط از دور، نمای زیبایی دارد. اما واقعا عشق واقعی چیست؟ آیا صرفا شروع زندگی با عشق تضمین کننده ی خوشبختی هم هست؟!

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/10.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: زندگيِ بعد از خيانت

روزهای بعد از خیانت، سخت ترین لحظاتی است که یک فرد در طول زندگی تجربه خواهد کرد. فرو ریختن کوه انتظارات و تصوراتی که داشته، از او یک فرد غمگین و منزوی می سازد. با وجود این اتفاق چطور بایستم و دوباره شروع کنم؟ چطور اعتماد از دست رفته گذشته را بازسازی کنم؟ آیا ماندن راه درستی است یا باید به فکر شروعی دوباره باشم؟

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/11.ogg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

موضوع: غيرت مردانه يا حسادت زنانه؟؟!!!

حساسیت هایی که هر فرد نسبت به شریک عاطفی خود دارد و گاهی به آن برچسب غیرت مردانه یا حسادت زنانه می خورد در بسیاری موارد زمینه ساز بروز تنش در زوجین است. غیرتمندی چه تعریفی دارد؟ آیا اسم حساسیت های بیمار گون و ظن و گمان غیرت یا حسادت است؟ تا چه حدی از این احساسات نرمال بوده و ایجاد مشکل نمی کند؟ این پیام در پی جواب این سوال ها می باشد.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/13.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: وقتي نااميدين و انگيزه اي براي تلاش در جهت بهبود وضعيت زندگي زناشوييتون ندارين!

امید به زندگی وقتی بوجود خواهد آمد که هدفی به صورت کاملا جزئی، تعریف شده باشد. وقتی رابطه ی عاطفی به عنوان هدف در زندگی تعریف شود، به زودی با هر مشکلی باید منتظر احساسات ناخوشایند باشیم. ازدواج و رابطه ی عاطفی، هدف نیست، بلکه وسیله ای است که با استفاده از آن می توان به اهداف خود، از جمله رشد و اعتلای شخصی رسید.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/14.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: دلزدگي زناشويي

دلزدگی یعنی فاصله ی بین انتظارات و واقعیات زندگی، زمانی که قبل از ازدواج و یا رابطه ی احساسی تصوراتی در ذهن دارید و با اتفاق افتادن ازدواج، در واقعیت های زندگی،غوطه ور می شوید، هرچقدر که این انتظارات با واقعیات ناهمخوان باشد باعث بوجود آمدن حس دلزدگی خواهد شد. این آسیب در پیام صوتی بالا به تفصیل شرح داده شده است.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/15.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: مقدمه خيانت: عدم توانايي رفاقت و دوستي زن و شوهر با هم

یک زوج، قبل از اینکه برای هم زن و شوهر خوبی باشند، باید توانایی رفاقت و دوستی با یکدیگر را در خود پرورش دهند. دوستانی که حاضر نیستند خود واقعی شان را به هیچ قیمتی با خود ایده آل دروغین مبادله کنند…!

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/16.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: تمام كردن روابط عاطفي و يا ازدواج هاي ناموفق

گاهی اوقات دل کندن و تمام کردن یک رابطه عاطفی در عین حال که درد آور است، در واقع تنها راه حل موجود می باشد. زمانی که به این تصمیم رسیدید، آینده ی مبهم در برابر تمام خاطراتی قرار می گیرد که روزی برای ساخته شدنشان، دو انسان با هم، پیوند عشق بستند. برای این انتخاب سرنوشت ساز حتما پیام صوتی بالا را بادقت گوش کنید.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/17.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: صداقت بياني زوجين در سكس ( تحليل مشكلاتي كه به سردي جنسي زوجين منجر مي شود)

فقدان ابراز گری مثبت همواره مشکلی است که زوجین در مسائل جنسی از آن رنج می برند. تاثیر فرهنگ را در این مورد نباید از نظر دور داشت اما چگونه انتظارات خودم را در یک رابطه جنسی بیان کنم؟ طریقه صحیح صحبت از مسائل جنسی چیست؟ آیا باید از آنچه از همسرم در سر دارم خجالت بکشم یا خیر؟ جواب تمام این سوالات در پیام صوتی بالا است.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/18.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: آگاهي از تعاملات مثبت رفتاري زوجين با هم در زندگي زناشويي

تفاوت های شخصیتی هر فرد که ناشی از تفاوت فرهنگی و تربیت خانوادگی است در بسیاری موارد مشکل ساز می شود. عدم درک این تفاوت ها در زوجین باعث میل به تغییر خواهد شد که همین موضوع به معنای شروع جنگ در زندگی است. پیام صوتی بالا را برای هرچه بهتر شدن تعاملات مثبت بین یکدیگر، حتما گوش کنید.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/19.ogg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

موضوع: ازدواج هاي بدون عشق (راهكار عملي براي داشتن ازدواجي بدون شكست)

سوالی که همیشه در ذهن زوجین است رمز داشتن یک ازدواج بدون شکست می باشد. تفاوت ازدواج های سنتی با ازدواج هایی که حاصل دوستی های قبل از ازدواج است و همچنین معیارهای آرامش روانی در رابطه در این پیام بررسی می شود.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/21.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: چرا تمام روابط عاطفي شما شكست ميخورد؟!!!

وقتی با هربار برقراری یک رابطه با جنس مخالف به نوعی این نزدیکی به سرانجام نمی رسد فرد با این سوال مواجه می شود که چرا همیشه شکست می خورم؟ چرا در روابط از من سوء استفاده می شود؟ یعنی من لیاقت یک احساس ناب و اصیل را ندارم؟ جواب تمام این سوالات را در پیام صوتی بالا خواهید یافت.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/22.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: چگونه زن شادي باشيد…

چیزی که از یک زن، موجودی شاد و امیدوار به ادامه زندگی می سازد فقط داشتن عشق و ازدواجی خوب نیست، مفید بودن و حس بارآوری برای خود و جامعه موضوعی است که زنان بسیاری از آن فاصله دارند و مستقیما به بی هدفی در آنها مربوط است. رمز داشتن شادی و دوری از رکود را در این پیام گوش کنید.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/23.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: اشتباهات رايج در روابط دوستي و قبل از ازدواج

در یک رابطه ی دوستی، موضوع مهم رفتار با طرف مقابل است. رفتاری که باعث بوجود آمدن تصورات غلط و پیش قضاوت ها در فرد نشود.موضوع حد و حدود رابطه عاطفی قبل از ازدواج و باید ها و نباید های آن و همچنین موضوع رابطه جنسی، در این پیام شرح داده می شود.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/24.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: مسير صحيح در روابط عاطفي و دوستي (سواد رابطه)

روابط دوستی بی سرانجام، علاوه بر ایجاد تجارب مثبت و چراغ راه آینده، می تواند باعث نوعی دلسردی از داشتن رابطه ای ثابت در فرد شود. تعدد شکست ها در رابطه مستقیما اعتماد به نفس فرد را هدف قرار می دهد. در این پیام مسیر صحیح در روابط عاطفی را باهم مرور می کنیم.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/25.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: بحران انتخاب

انتخاب یک فرد، به عنوان شریک زندگی استرس زیادی را به همراه دارد چراکه این انتخاب بدان معناست که باید روی تمام گزینه های خوبی که بعد از این فرد در زندگی برای شما اتفاق می افتد یک خط قرمز بکشید. پس انتخاب صحیح نیازمند درک و بینش بسیاری خواهد بود. ما در این پیام صوتی در پی این روشنگری خواهیم بود.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/26.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: آسيب شناسي مفهوم ازدواج سفيدو سكس در روابط دوستي و قبل از ازدواج

مفهوم ازدواج سفید ( زندگی زوج با یکدیگربدون تعهد رسمی) شاید به عنوان مفهومی غربی، به تازگی در فرهنگ ما جایی برای خود دست و پا کرده است. آسیب شناسی این نوع زندگی را در پیام صوتی بالا به صورت کامل شرح خواهیم داد.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/27.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: آرامش و راه هاي رسيدن به آن

تعریف آرامش برای هر فردی یک معنا دارد و این تفاوت در تعاریف ما را به این درک می رساند که کلمه آرامش شامل مفاهیم متعدد شخصی زیادی است. در این پیام با توجه به پیش زمینه فرهنگی ما، آرامش و راه های رسیدن به آن از منظر علم انرژی ها و معنویات، تعریف شده و مسیر های نور و روشنی در زندگی را مرور خواهیم کرد.

روشهای درمان اضطراب

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/28.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: زنِ بي هدف و بي انگيزه

مهمترین عامل بوجود آورنده ی افسردگی بی هدفی است. داشتن هدف به منزله ی سپری در برابر هجمه ی ناملایمات و سختی های زندگی است. تا به حال شده وقتی صبح چشم باز می کنین به عشق یک هدف از خواب بلند بشید؟ تا به حال از خودتان پرسیدید که 10 سال بعد کجا قرار دارید و چه چیزهایی به دست آوردید؟ اگر جوابی به این سوالات ندارید، پیام صوتی بالا را با دقت گوش کنید.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/29.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: اعتماد به نفس و انگيزه رسيدن به اهداف

اعتماد به نفس متغیری است که میزان آن کاملا مرتبط با موفقیت هایی است که فرد در زندگی بدست آورده است. اگر حرکت موثر و مفیدی صورت نگیرد، نباید انتظار بوجود آمدن اعتماد به نفس بالا را در فرد داشت. شناخت نیاز های شخصی و هدف گذاری موثر از موارد مهمی است که در این پیام در مورد آن صحبت می کنیم.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/30.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: اميد

چه مسائلی باعث ناامیدی و یا امید به زندگی می شود؟ در مواقعی که به بحران در زندگی برخورد می کنیم فرد سومی بنام مشاور یا درمانگر چه کمکی به ما می کند؟ آیا کمک هر فردی بدون تمایل قلبی ما تاثیری در تغییر، خواهد داشت؟ جواب تمام این سوالات و راهکارهای داشتن انگیزه برای رسیدن به اهداف را در پیام صوتی بالا دنبال کنید.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/31.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: افراد آسيب پذير در ازدواج

ازدواج برای همه در شرایط برابر اتفاق نمی افتد. افرادی با سابقه ازدواج ناموفق، کسانی که والدین پرخاشگر و خاطرات کودکی رنجباری دارند، کودکان طلاق و.. همه جز افراد آسیب پذیر در ازدواج هستند لذا شناخت این افراد و نوع درمان آنها قبل از ازدواج به طوری که نیازهای ناخودآگاه و برآورده نشده از دوران کودکی شان، در ازدواج اثر سوء نداشته باشد، موضوع مهم این پیام صوتی است.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/32.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: چرايي ادامه دادن روابط دوستي اشتباه

وقتی با تمام وجود اطمینان دارید که رابطه عاطفی حال حاضر شما جز تخریب، حاصل دیگری ندارد و همچنان بر ادامه آن پافشاری می کنید، دچار نوعی اختلال وابستگی هستید که شاید ریشه در نیاز های ارضا نشده کودکی شما داشته باشد. این مسئله در این پیام به صورت کامل شرح داده شده است.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/33.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: تنوع طلبي در روابط عاطفي

مفهوم تنوع طلبی در یک رابطه عاطفی و در مقیاس کلی در ذات انسان تا چه حد می تواند حقیقت داشته باشد؟ آیا فرد خیانتکار ذاتا انسان تنوع طلبی است؟ آیا تنوع طلبی نوعی بیماری است؟ چه مواقعی فرد دچار این اختلال می شود؟ خانواده هر شخص در بوجود آمدن این ویژگی چه نقشی را ایفا می کند؟ جواب تمام این سوالات را در پیام صوتی بالا پیدا می کنید.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/34.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: رابطه جنسی با كيفيت در رابطه زناشويي

مسئله رابطه جنسی در زوجین تا حدی اهمیت دارد که عمده دلیل طلاق را در جامعه ما تشکیل داده است. انتظارات هر کس از رابطه جنسی با کیفیت، پیشینه ی جنسی زوجین قبل از ازدواج، انواع اختلالات جنسی و دیگر مسائل مرتبط با رابطه ی زناشویی با کیفیت در این پیام بررسی خواهد شد. اگر خود و یا نزدیکانتان درگیر مشکلات جنسی می باشید پیام صوتی بالا را ار دست ندهید.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/35.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: ايجاد تنوع از زمان شروع روابط دوستي تا بعد از ازدواج

روابط دوستی قبل از ازدواجی که به پیمان زناشویی ختم می شود نسبت به ازدواج های سنتی بیشتر در معرض آسیب هایی از قبیل دلسردی عاطفی قرار دارند. پس سرزنده و شاد نگه داشتن یک رابطه بلند مدت از ابتدای دوستی تا زمان ازدواج موضوع مهمی است که در این پیام سعی شده به صورت کامل به آن پرداخته شود.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/37.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: عشق نافرجام

تلخ ترین خاطرات زندگی ما مربوط به زمانی است غم فقدان یک عزیز را در دل داشته ایم. فقدان حتما مرگ شخصی نیست. عشق نافرجامی که جدایی سرانجام آن بوده نیز فقدان بزرگی به حساب می آید. زندگی بعد از یک شکست عشقی باید به صورتی دنبال شود که فرد بعدی در رابطه عاطفی به عنوان یک چسب زخم و مرحمی بر دردهای قلب شما قلمداد نشود. در این پیام موضوع زخم های عاطفی را با هم بررسی می کنیم.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/38.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: يافتن انرژي مثبت

هر فردی راه و روش مخصوص به خود را در یافتن آرامش دارد. یکی با ورزش، یکی با مصرف مواد مخدر، دیگری با مراقبه و یکی دیگر هم با مسائل مذهبی. مهم این است راه پیدا کردن آرامش موقتی نبوده و ما را در رشد هرچه بیشترشخصیت مان یاری کند. جستجوی انرژی مثبت و حس خوب در زندگی مسائلی است که در این پیام صوتی شرح داده شده است.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/39.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: خودگاهي و هنر هشيارانه زندگي كردن

کمتر کسی پیدا می شود که به طور کامل به نیازهای واقعی و طبیعی خود اشراف کامل داشته باشد. خود واقعی ما چه چیزی است؟ چقدر مایلیم این موجودی که هستیم را به صورت تمام و کمال به دیگران نشان دهیم؟ آیا نسبت به وقایع روزمره زندگی خودمان هشیاریم یا مدام در گذشته و فکر به آینده به سر می بریم؟ اینها مسائلی است که در این پیام صوتی به آن پرداخته ایم.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/40.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: صميمت در روابط دوستي پيش از ازدواج

حد و حدود و اصطلاحا مرزهای یک رابطه ی عاطفی مسئله ای است که در روابط دوستی گاها باعث بوجود آمدن تنش خواهد شد؟ زمان مناسب برای ابرازگری در رابطه دوستی چه وقتی است؟ آیا مرزی برای شروع رابطه جنسی وجود دارد؟ رابطه مناسب برای ازدواج چه خصوصیاتی دارد؟ سوالاتی که به صورت کاملتر از قبل در این پیام صوتی پاسخ داده شده اند.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/41.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: ملاك هاي انتخاب مناسب براي ازدواج

پیش شرط ها و قواعد یک ازدواج موفق موضوعی است که در بسیاری از متون مشاوره خانواده و ازدواج به آن اشاره شده است. مادامی که نیازهای واقعی و نرمال خودمان را نشناسیم هیچ ملاکی برای ازدواج معنا پیدا نمی کند. اساسی ترین و پر بحث ترین ملاک های انتخاب مناسب برای ازدواج در این پیام صوتی بررسی خواهد شد.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/42.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: تنهايي و خود ساختگي

مشکل اساسی بشر روبرو شدن با تنهایی است. به همین خاطر آدمی ناگزیر از هر تلاش و ابزاری است تا به نوعی از این تنهایی فرار کرده و با حقیقت وجودی خودش روبرو نشود. چه چیزی در عمیق ترین قسمت های ناخودآگاه ما نهفته که حاضریم تن به هر رابطه ای بدهیم تا با آن روبرو نشویم؟ در عمق خاطرات کودکی ما چه چیزهایی وجود دارد که با آنها بیگانه ایم؟ پیام صوتی بالا در این مورد را با دقت گوش کنید.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/43.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: بن بست روابط دوستي (عدم توانايي كنترل هيجانات)

گاها در روابط عاطفی فرد توانایی کنترل هیجانات خودش از جمله خشم و پرخاشگری یا ابراز علاقه ی افراطی و بیمار گون را ندارد. جایی که وابستگی تنها دلیل ادامه یک رابطه عاطفی شده و هر دو نفر در عذابی واقعی قرار دارند چاره ای جز قبول اشتباه وجود ندارد. آشنایی با هیجانات ناکارامد و توانایی برخورد با آنها در این پیام صوتی محقق خواهد شد.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/44.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: ازدواج ناكام

زمانی که در مقابله با مشکلات اونها رو انکار می کنید با ادامه زندگی مجبور می شوید که روزی با آنها روبرو شده و عذاب سرکوب مشکلات را به جان بخرید. هیچ ازدواج اجباری و مصلحتی تبدیل به ازدواج عاشقانه نخواهد شد و هیچ مرد یا زنی بعد از ازدواج قرار نیست به شاهزاده رویاهای شما تبدیل شود. مواردی که یک ازدواج را تبدیل به پیوندی ناکام می کند در این پیام صوتی بررسی می شود.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/45.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: اختلاف با خانواده همسر

اختلاف با خانواده اولیه در ازدواجهایی که با نارضایتی خانواده ها شروع شده به کرات مشاهده می شود. حتی عدم آگاهی از سیاست های برخورد با خانواده همسر نیز می تواند زمینه ساز بروز تنش در زندگی زناشویی شود تا جایی که خانواده ها عروس یا داماد خود را به منزله ی رقیبی برای دور کردن فرزندشان از آنها می پندارند. این پیام صوتی به چرایی این درگیری ها و سیاست های صحیح ارتباط با خانواده اولیه می پردازد.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/05/چگونه-انتخاب-كنيم-تا-به-آرامش-برسيم.m4a

playlistimg-1.jpg

موضوع: سردي و افت عاطفي در مردان

سردی و افت عاطفی که مستقیما در زندگی جنسی زوجین نیز تاثیر زیادی دارد برای هر دو جنس چالش بحران زایی تلقی می شود لذا بررسی دلایل بوجود آمدن این افت و سردی عاطفی در جنس مذکر موضوع مهم بحث در این پیام صوتی است.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/47.ogg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

موضوع: از حال بد به حال خوب

همه آنچیزی که به عنوان بیماری در بدن ما اتفاق می افتد ریشه در فکر و روان ما دارد. شناخت و کنترل این احساسات در مغز به ما کمک می کند تا با نیازهای ناخودآگاهمان بیشتر آشنا شده و بتوانیم قدم در مسیر آگاهی کامل و در نتیجه احساسات مثبت بگذاریم.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/49.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: “ترس با نقاب خوشبختي”

ترس لزوما از یک حیوان درنده، ارتفاع یا تاریکی نیست. گاهی اوقات ترس از خودمان مهمترین چیزی است که در دل داریم. ترس از روبرو شدن با این مرد یا زن ضعیف که پشت روابط عاطفی گوناگون پنهان شده تا کسی یک انسان نالایق رو نبینه، یا ترس از اینکه مبادا همکارها و دوستانم بفهمن که پشت کت و شلوار برازنده من یک فرد بی اعتماد به نفس پنهان شده. در این پیام با تمام این ترس ها روبرو می شویم.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/50.ogg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

موضوع: خودخواهي موثر

درصد بسیاری از افراد آموخته اند که در زندگی همیشه خود را فدای اهداف دیگران کنند لذا با این کار توجه مثبت آنها را طلب می کنند. در بعضی مواقع باید خودخواه بود در واقع تا خودتان را دوست نداشته باشید نمی توان به هیچ کس ابراز عشق واقعی نمود. در این پیام به لزوم دوست داشتن خود و اولویت قرار دادن نیازهای خودتان، تاکید می شود.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/52.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: قدرت طلبي و سلطه گري در رابطه

تیپ شخصیتی بسیاری از افراد در رابطه عاطفی، کنترل گر می باشد.در واقع قدرت طلبی و کنترل گری باعث می شود تا رفتار دیگران با ما تصنعی و از روی ترس باشد لذا هیچ وقت نباید انتظار داشت تا احساس واقعی آنها را بفهمیم. موضوع سلطه گری در این پیام به صورت کامل مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/53.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: تداوم روابط عاطفي اشتباه

وقتی با تمام وجود می دانیم که رابطه عاطفی ما به بن بست رسیده و هیچ امیدی به آینده نیست، منطقی است که آن رابطه به اتمام برسد، اما متاسفانه در بیشتر مواقع نوعی حس وابستگی بیمارگون باعث می شود تا این روابط بیمار، ادامه پیدا کند. در این پیام دلایل ادامه این قبیل روابط را مورد بحث قرار می دهیم.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/54.ogg

playlistimg-1.jpg

موضوع: مفهوم نياز در روابط عاطفي و زناشويي

در بحث مشاوره پیش از ازدواج مفهومی که از طرف درمانگر به آن توجه ویژه ای می شود، موضوع نیاز دو طرف برای ازدواج می باشد. اولویت نیاز ها، شناخت نیاز بیمارگون، نیازهای ارضا نشده گذشته و در کل معنای واقعی نیاز در این پیام صوتی بررسی میشود.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/01/55.ogg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

موضوع: خانواده سمی (قسمت اول)

وقتی تمام زندگی خود را وقف بودن یک نفر در زندگی می کنید، و با وجود تمام آسیب هایی که به شما زده از او توقع حضور در زندگی تان دارید، می توان گفت مرد یا زنی را جایگزین پدر یا مادر خود نمودید. در واقع محبت و توجهی که از کودکی به دنبال آن بوده ایم را در افراد دیگر جستجو می کنیم. اینها همه آسیب هایی است که خانواده سمی به ما زده است و تنها راه درمان نیز، شناخت آنها می باشد. در این پیام به ویژگی های خانواده ی سمی می پردازیم.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/07/خانواده-سمیقسمت-اول.mp3

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

موضوع: نقاب های دروغین (قسمت اول)

زمانی که مردم، خود حقیقی ما را نمی بینند و تنها نقابی از واقعیت را به آنها نشان می دهیم روز به روز آسیبی عمیق به پیکره ی وجودی خود وارد می کنیم. آشنایی با پنج مورد از مهمترین نقاب های دروغین شخصیتی و دلایل پیدایی آنها را در این پیام صوتی دنبال کنید.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/07/قسمت-اول-نقاب.mp3

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

موضوع: هدفی به بزرگی آینده: قسمت اول

دنیا پر است از انسان های بی هدفی که قربانی موفقیت افراد هدفمند می شوند. شما آن فرد بی هدف نباشید. عمر ما انسان ها به اندازه ای نیست که حسرت گذشته و یا آینده ای که هنوز اتفاق نیوفتاده است را بخوریم. این پیام کمک بزرگی به شما برای پیدا کردن انگیزه ای است که مدت ها پیش آن را از دست داده اید.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/10/هدف-قسمت-اول.mp3

playlistimg-1.jpg

موضوع: هدفی به بزرگی آینده: قسمت دوم

مشکل خیلی از انسان ها نداشتن اعتماد به نفس در پیدا کردن هدف های زندگی و یافتن امید در تاریک ترین نقطه زندگیست درحالیکه می توانیم نور و روشنایی را حتی در بدترین ناامیدی های زندگی پیدا کنیم فقط باید خودمان مسئولیت شرایط را قبول کرده تا توان تغییر زندگی مان را نیز بدست آوریم.

https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/10/هدف-قسمت-دوم.mp3

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

playlistimg-1.jpg

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر