موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

nlp مهارات

nlp مهارات

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 27 آبان 1399 ساعت 17:23

دوره کاربرد NLP در مهارتهای زندگی و شغلی چه دوره ای است ؟

در دوره NLP در مهارتهای زندگی و شغلی ابتدا با نحوه ی کارکرد ذهن و مغز خود آشنا می شوید و سپس می آموزیم که انسان موجودی است برنامه ریزی شده و قابلیت برنامه ریزی شدن مجدد را نیز دارد . این امر مهم باعث می شود که خط قرمزی بر عدم موفقیتها و وقایع ناخوشایند زندگی کشیده و در ذهن ناخود آگاه خود برنامه ی ذهنی آینده ای زیبا را تجسم کرده و به آن عینیت ببخشیم ،در واقع با اشراف بر کارکرد اصول حاکم بر ذهن و مغز انسان و ناخودآگاه ذهن خود قادر باشیم تا یک ارتباط موثر بین ذهن و جسم ایجاد کرده و تا حد امکان ، مدیریت سیستمهای عصبی و رفتاری خود را در دست بگیریم .
هم چنین می توانیم در زمینه های ارتباطات بین فردی موثر ، تحولی بسیار عظیم در باورها و نگرش خود ایجاد کنیم به شکلی که قادر باشیم با انتقال اطلاعات به سطح های خاص آگاهی های ذهنی ، بر مخاطبین خود بسیار اثر گذار باشیم .

در دوره کاربرد NLP در مهارتهای زندگی و شغلی مجموعه ای از تکنیک های مهم عملی به منظور رسیدن به اهداف ذکر شده را یاد می گیرید تا بتوانید بر زبان بدن افراد که نشاندهنده ی بسیاری از رفتارهای ظاهری آنها می باشد وقوف داشته باشید. هم چنین مردمک چشم افراد نیز گویای بسیاری از حالتهای درونی افراد بوده که می تواند حالات روحی آنها را آشکار سازد .
نتیجتا بعد از آموزش این دوره ، می توانید با افراد همراهی ویژه ای داشته و بسیار تاثیر گزار باشید، می توانید از این تکنیک های آموزش داده شده در مدیریت ، ورزش ، زندگی شخصی ، تربیت ، روابط عاطفی ، ارتباطات موثر ، و ...... بهره ببرید.

nnlp.png

در مباحث دیگر این دوره که تکنیک های هدف سازی را آموزش می دهد ، یاد می گیریم که هدف چیست و به ماهیت واقعی آن آگاه شده و اجازه ندهیم که هر چیزی که به ذهنمان می آید را هدف اطلاق کنیم ، چرا که هدف کمیتی کاملا قابل اندازه گیری است و برای خلق هدف در زندگی مان نیازمند رعایت اصولی دقیق و خاص هستیم که در این دوره آموزشی ، یاد می گیریم .
یکی دیگر از تکنیک های ارایه شده در این دوره آموزشی ، روش های تجسم خلاق می باشد که به شکلی کاملا علمی به تفاوت های بین تصویر سازی ، تخیل ، تصور ، رویا ، توهم ، آرزو اشراف پیدا کرده و می توانیم از این طریق رویدادهای مهم و مناسبی را در زندگیمان رقم بزنیم . قطعا همه ما باورها و عقاید خاصی داریم که گاها همانها مانعی برای رسیدن به اهدافمان می شده و بر تمامی روابط بین فردی مان تاثیر می گذارند ، باعث می شود که بعضا نتوانیم موفق شویم ف راضی و خرسند نباشیم و ...
در مبحث تکنیک های علمی که روش های بسیار معجزه آسایی هستند یاد می گیریم تا با بکار گیری این تکنیک ها بتوانیم بر تقاط ضعف خود غلبه کرده و تمامی موانع درونی خود مانند اضطراب ، ترس ، خجالت و بسیاری دیگر از حالتهای درونی ناخوشایند را از بین برده و از خود انسان موفق تر و شایسته تری بسازیم .
در دوره NLP ، انسان در باره ی تمامی موارد کارآیی مغز آموخته و یاد میگیرد که چگونه با مدد الگوهای موفق بیرونی ، زندگی خود را با بهترین کیفیت ممکن شکل ببخشد .
دانش NLP کاربردهای بسیار گوناگونی دارد و بهره گیری از آن کاملا وابسته به شغل و شرایط زندگی هر فرد می باشد .
همچنین این دانش در بسیاری از موارد به ما کمک می کند که از محدودیت های فردی رهایی یافته و با واقعیات زندگی بیشتر دست و پنجه نرم کرده و مانوس شویم .
با آموختن دانش NLP می توان تغییرات خاصی در سطوح ناخودآگاه ایجاد کرد و از این طریق تغییرات اساسی در زندگی ما به وجود خواهد آمد .
همچنین مبحث برنامه ریزی عصبی دقیقا به ما می آموزد که کدام تغییر و تحول در زندگیتان لازمند تا بتوانید به نتیجه ی دلخواهتان برسید .

به مدد NLP می توانید بسیار موثر تر از قبل و خیلی سریع به اهداف شخصی خود دست پیدا کنید . به بیان دیگر در انجام کارهای مورد علاقه و موثر دستتان بازتر می شود . در واقع از تمامی این آموزشها ، بهره ی بیشتری عاید تان می شود . بر معلومات تان بیشتر اضافه شده و در چهار چوب و شرایطی قرار می گیرید که دوست دارید .
با استفاده از تکنیک های پر قدرت روش NLP ، مثلا در زمینه ی مهارت ارتباطی با دیگران ، می توانید روابطی بسیار موثر و صمیمی با افراد برقرار کنید .

برای رسیدن به اهداف مناسب زندگیتان ، تمامی قابلیتهای خود را که قبلا از وجود آنها باخبر نبودید را به کار خواهید گرفت ، و فرا خواهید گرفت که چگونه با استفاده از شیوه های خاص ، به اهداف خود برسید .
همچنین خواهید آموخت که چگونه وضعیت ذهنی خود را به کنترل خود درآورده و آرام آرام با کلیه ی باورها و ارزش های خود همسو شده و به نتایج دلخواه تان دست پیدا کنید .
برای یادگیری تمامی این تکنیک ها در دوره NLP در مهارتهای زندگی و شغلی موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان شرکت کنید.

همین حالا در دوره کاربرد nlp در مهارت های زندگی و شغلی شرکت کنید

درک ان ال پی NLP و عمل کردن به آن ، می تواند بسیار کمک کننده باشد :

  • افزایش مهارت های خاص شخصی در خصوص متقاعد ساختن افراد
  • برقراری روابط فردی موثر با دیگران
  • اکتساب نگرشهای ذهنی مفید و سازنده
  • افزایش اعتماد به نفس
  • افزایش عزت نفس
  • غلبه بر تاثیرات سو تجربه های منفی گذشته
  • متمرکز شدن بر اهداف و کنترل و مدیریت انرژی درونی خود در راه نیل به این هدف
  • کنترل شیوه ی بروز هیجانات و احساسات
  • همسو کردن باورها و نگرش ها با اهداف نهایی
  • ترک عادات بد و نامطلوب
  • افزایش توان روحی به منظور انجام کارهای مد نظر
  • دستیابی به اهدافی که در گذشته آنها را ناممکن و دست نیافتنی قلمداد می کردید.
  • ایجاد حس درک متقابل بین شما و اطرافیان ، مشتریان و همکاران تان
  • پیدا کردن روش های جدید و نو برای حل مسئله
  • لذت بردن از فعالیتهایی که آنها را در گذشته نا ممکن دانسته و از انجام شان هراسان بودید .
  • مدیریت زمان و بهره گیری مناسب تر از زمان
  • افزایش حس ارزشمندی و هدفمندی در زندگی
  • دستیابی به مهارتها و توانمندیهایی که همیشه در آرزویش بوده اید.
  • بهره مندی و شکر گزاری بیشتر از مواهب زندگی

ان ال پی چیست و کاربرد NLP در زندگی چه میباشد ؟

اکثر مردم بر این تصورند ، که انسان هایی موفق می شوند که همیشه برایشان شانس و اقبال پیش می آید. این افراد زندگی را یک میدان نبرد میبینند، میدانی برای پیدا کردن طلسم خوشبختی. اما علم “ان ال پی” می گوید: زندگی میدان نبرد نیست، بلکه یک بازی است. پیروان ان ال پی سعی می کنند با الگوبرداری از افراد موفق، به قانون آنها پی برده، و شگرد موفقیت شان را شناسایی کنند. آنها با دقت و جستجو در افکار و اعمال انسان ها به نتیجه جالبی می رسند. از جمله این که انسان های ناموفق معمولا از کاه، کوه می سازند. استعداد و تواناییهای خود را تشخیص نمی دهند و به جای تلاش کردن، اتفاقات روزمره را غیر منطقی و با نگرش منفی در مورد آن فکر میکنند. بعنوان مثال اگر یکبار موفق نشوند و به شکست بخورند، به توانایی و لیاقت خود تردید پیدا می کنند، و سریعا انرژی خود را از دست می دهند ، و دیگر هیچ تلاشی نمی کنند. و به دلیل ترس از شکست، مجددا شکست می خورند!
انسان های موفق آدم هایی هستند که به استعدادها و قابلیت های خود یقین دارند ، آنها معمولا مشکلات را چون کاه تصور میکنند. هرگز با مواجه شدن با مشکلات یا پس از شکست ناامید نشده ،و همواره در تلاش هستند و مسیر دیگری برای رسیدن به اهداف شان می یابند. برنارد شاو می گوید:” وقتی جوان بودم، متوجه شدم از هر ده کاری که انجام می دهم 9بار با شکست روبرو میشوم و چون نمی خواستم تسلیم شوم و شکست را بپذیرم ، یاد گرفتم که هر کار را ده بار انجام دهم”.

زمانیکه که از پطر کبیر علت موفقیت هایش را پرسیدند ، در جواب آن گفت: "آنقدر شکست خوردم تا راه شکست دادن را آموختم". بدون آگاهی از قانون معنویت نمی توان در بازی زندگی برنده شد. برای برد باید ایمان داشت که قادر به پیروزی هستیم. با این ایمان تواناییهای مان رشد پیدا می کند و همین باعث موفقیت می شود. این پیروزی، متقابلاً باعث تقویت ایمان می شود و …این دور تسلسل مدام ادامه دارد. هر مقداری که موفقیت ها ی افراد افزایش می یابد، فرد ایمانش به لطف خالق قدرتمند و تواناییهای خود بالا می برد هر قدر ایمان عمیق تر شود ، موفق شدن بیشتر و راحت تر می گردند… آن زمان است که دیگران می گویند برای آن شخص از در و دیوار شانس می بارد. تقویت ایمان با قوانین ذهنی در ارتباط است.
ذهن سه بخش دارد: نیمه هوشیار، هوشیار و هوشیاری برتر.

Brain-function.jpg

ذهن نیمه هوشیار قدرت درک و فهمیدن را ندارد و بدون هیچ مسیری، هر دستوری به آن داده شود همان را عملی می کند ذهن هوشیار، ذهن بشریت می باشد. زندگی را به مدلی که به نظرش می رسد، می بیند. تنها چیزی که محسوس می پذیرد. ذهن هوشیار، مرگ، بیماری، فقر و بلا را میبیند و بر ذهن نیمه هوشیار تاثیر گذار است. هوشیاری برتر یعنی آن ذهن الهی که در هر فردی وجود دارد. هوشیاری برتر قله آرمان های عالی انسان و عرصه طرح الهی است.
افلاطون براین باور است هر انسانی صاحب طرح الهی است و آن را «الگوی کامل» گفته است: جایی هست که جز تو هیچ کس نمی تواند آن را پر کند. کاری هست که جز تو هیچ کس قادر به انجامش نیست این طرح در هوشیاری برتر انسان دارای تصویری است در نهایت کمال که معمولاً به صورت آرمانی دست نیافتنی یا آرزویی رویایی – که بر آوردنش محال به نظر می رسد – در ذهن هوشیار جلوه می کند.NLP، هنر پیروز شدن در بازی زندگی را هدایت بخش نیمه هوشیار ذهن می داند. برای درست جهت بخشیدن به ذهن نیمه هوشیار باید از قوانین ذهنی و معنوی اطلاع داشته باشیم.
بخشی از این قوانین عبارتند از:
قانون اعتقادات. به هر چیز که اعتقاد داشته باشید چه درست چه نادرست، بر قسمت نیمه هوشیار ذهن تأثیر می گذارد و با دقتی حیرت آور به عینیت در می آید. هر امر باید ابتدا در غالب اعتقاد درآید تا به آن عمل شود. قانون انتظارات: هر آنچه که انتظارش را می کشید به سرتان می آید. مثلا اگر انتظار یک زندگی خوب و موفق را می کشید، همان را خواهید داشت و برعکس. پس اگر هر عملی که انجام دهید از آن انتظار مثبت داشته باشید، نتیجه مثبت خواهید گرفت. حتماً تأثیر این قانون را در زندگی روزمره زیاد دیده اید.
قانون جاذبه: منفی ها، منفی ها را جذب می کنند و مثبت ها، مثبت ها را. افراد با ذهنیت منفی، اشخاص منفی را جذب می کنند و برعکس، افراد با ذهنیت مثبت، اشخاص پر انرژی و مثبت اندیش را.
قانون جانشینی: ذهن نیمه هوشیار در یک لحظه می تواند فقط به یک وجه از قضیه فکر کند (مثبت یا منفی). یعنی زمانی که می خواهیم به جنبه مثبت کاری فکر کنیم قادر نیستیم در همان لحظه جوانب منفی آن را هم بسنجیم. مگر آنکه جنبه منفی جانشین وجه مثبت شود.
قانون کارما: آدمی تنها آنچه را که می دهد باز می ستاند. بازی زندگی، بازی بوم رنگ هاست. پندار و کردار و گفتار انسان –دیر یا زود با دقتی حیرت انگیز به خود او باز می گردد.
کارما واژه ای است سانسکریت به معنای “بازگشت”. آنچه که آدمی بکارد، همان را درو خواهد کرد. بسیاری از مردم از این واقعیت غافلند که هدیه دادن نوعی سرمایه گذاری است و اندوختن از سر حرص و احتکار جز تنگدستی عاقبتی ندارد.
قانون بخشایش: این قانون می گوید خطاهای خود و دیگران را فراموش کنید و ببخشید. فراموش کردن خطاهای خود این حسن را دارد که تصویر ذهنی شخص از خود، مخدوش نمی شود. هر اندیشه ی خشک و محدود کننده ای مثل مقصر دانستن خود، یا کینه و ناراحتی داشتن از د۰یگران بر ذهن نیمه هوشیار اثر گذاشته، مانع پیشرفت می شود. قانون پرهیز از تردید و هراس: جز تردید و هراس هیچ چیز نمی تواند میان انسان و هدف هایش فاصله بیندازد. اگر شخص بدون نگرانی، در جهت رسیدن به هدف هایش تلاش کند، حتما انجام خواهد شد.
ترس ،بزرگترین دشمن است. ترس از تنگدستی، ترس از بدبختی، ترس از شکست، ترس از بیماری، ترس از دست دادن و …

این علم، در کشورهای اتحادیه اروپا و ایالات‌ متحده بسیار شناخته‌ شده است. حتی در فرم استخدام برخی سازمانها هم میزان آشنایی با NLP مورد پرسش قرار می گیرد.

پس از گذراندن این دوره چه مهارتهایی کسب خواهید کرد؟

به طور خلاصه درک ان ال پی و عمل کردن به آن ، در موارد زیر به شما کمک می کند :

  • برقراری روابط فردی با دیگران
  • برقراری روابط فردی با دیگران
  • افزایش مهارت شخص در زمینه متقاعد کردن دیگران
  • ایجاد نگرش ذهنی اثر بخش و مفید
  • افزایش عزت نفس
  • غلبه بر تاثیرات تجربه های منفی گذشته
  • تمرکز بر اهداف ، و هدایت انرژی درونی خود به سوی دستیابی به این اهداف
  • اعمال کنترل بر شیوه های بروز احساسات
  • ترک عادت های نامناسب
  • ایجاد حس اعتماد به نفس برای انجام کارهایی که میخواهید انجام دهید
  • دستیابی به اهدافی که قبلا آنها را غیر ممکن تصور میکردید
  • ایجاد درک متقابل بین شما و دیگران که شامل مشتری ، همکار و...
  • پیدا کردن روش های خلاق برای پیدا کردن جواب مسائل

INFOGRAPHIC-NLP.png

چرا دوره آموزش NLP مهارتهای زندگی و شغلی فن پردازان ؟

با توجه به این مهم که شرکت در دوره ها و کلاس های آموزشی مراکز و موسسات آموزشی غیر معتبر برای علاقه مندان و فراگیران پیامدی جز اتلاف وقت ، انرژی و هزینه به دنبال نخواهد داشت به کلیه علاقه مندان و متقاضیان توصیه می شود پیش از اقدام برای ثبت نام با بررسی و تحقیق مراکز و موسسات آموزشی معتبر را شناسایی نمایند و از دوره های آموزشی این مراکز بهره مند شوند.
موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازن با دریافت تمامی مجوز ها و مدارک مورد نیاز از طرف وزارت علوم که یکی از معتبر ترین مراکز ذیصلاح در زمینه نظارت و صدور مجوزهای آموزشی می باشد اقدام به برگزاری دوره آموزش NLP مهارتهای زندگی و شغلی و صدور گواهینامه آموزش NLP مهارتهای زندگی و شغلی معتبر و قابل استعلام نموده است .مجوز وزارت علوم تحقیقات و فن آوری دال بر اعتبار قابل توجه کلیه گواهینامه ها و مدارکی می باشد که توسط موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان صادر شده است .
- این موسسه آموزشی به واسطه سال های سال فعالیت و ارائه خدمات در زمینه برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های مختلف و به صورت کاملا تخصصی و کسب اعتبار به یکی از برند های برتر حوزه آموزش تبدیل شده است و در مقایسه با سایر موسسات و مراکز آموزشی فعال در این حوزه در زمره معتبر ترین ها قرار گرفته است .
- این موسسه آموزشی به دلیل سال ها همکاری با اساتید برتر و به نام موفق به برگزاری دوره آموزش NLP مهارتهای زندگی و شغلی با بالاترین کیفیت و بالاترین سطح در این حوزه آموزشی شده است .
- برخورداری از جدید ترین و به روز ترین فیلم های آموزشی دنیا ، ارائه محتوای به روز رسانی شده ، ارائه محتوا و سر فصل های آموزشی کاملا تخصصی ، کامل و جامع و در نهایت برخوردار شدن از از آموزش های شفاف با استفاده از روش های بسیار ساده و قابل فهم از دیگر مزایای برخورداری از دوره های آموزشی این موسسه به شمار می روند .
- برخوردار شدن از مشاوره های کاملا تخصصی در تمام طول برگزاری دوره نیز از دیگر مزایای شرکت کردن در دوره های آموزشی این موسسه محسوب می شود .
- برخورداری از محتوای آموزشی کاملا کاربردی و متناسب با نیازهای روز بازارهای بین المللی نیز از دیگر مزایای شرکت کردن دوره های آموزشی این موسسه محسوب می شود.
- فراگیران با شرکت کردن در دوره های آموزشی این موسسه معتبر و به نام علاوه بر کسب دانش، تخصص ، توانایی ، مهارت و قابلیت های مورد نیاز آموزش NLP مهارتهای زندگی و شغلی در انتهای این دوره موفق به اخذ مدرک معتبر و قابل استعلام نیز خواهند شد . لازم به ذکر است همانگونه که پیش تر نیز اشاره کردیم تمامی گواهینامه ها و مدارک صادر شده از سوی موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان مورد تائید وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری می باشد که از درجه اعتبار بالایی برخوردار است و مدرک NLP مهارتهای زندگی و شغلی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.
- با توجه به اعتبار مدرک آموزش NLP مهارتهای زندگی و شغلی صادر شده از سوی این مرکز آموزشی افراد شانس بیشتری برای احراز فرصت های شغلی این حوزه در مقایسه با سایر متقاضیان ورود و فعالیت در این حوزه خواهند داشت.
- از دیگر مزایای شرکت در دوره های آموزش NLP مهارتهای زندگی و شغلی ، تائید مدرک NLP مهارتهای زندگی و شغلی صادر شده از سوی این مرکز آموزشی معتبر توسط مرکز بین المللی ارزیابی مدارک تحصیلی آمریکا و کانادا WES می باشد .
- با توجه به تائید مدرک NLP مهارتهای زندگی و شغلی توسط سازمان بین المللی WES فراگیران می توانند پس از شرکت در دوره های آموزشی این موسسه و اخذ مدرک NLP مهارتهای زندگی و شغلی از این مرکز برای ورود به فعالیت های شغلی استفاده کرده و در زندگی خود ناظر بهبود روابط خود باشند .
با توجه به مزایا و منافعی که به واسطه شرکت در دوره آموزش NLP مهارتهای زندگی و شغلی در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان شامل حال فراگیران می شود به کلیه افرادی که برای ورود و فعالیت در این حوزه برنامه ریزی می کنند توصیه می شود در دوره های آموزشی این مرکز معتبر شرکت نمایند و آینده کسب و کار نو زندگی شخصی خود را به بهترین نحو تضمین نمایند .

آیا کسب موفقیت در زندگی با شرکت در دوره آموزش NLP مهارتهای زندگی و شغلی مرتبط است ؟

اگر موفقیت در زندگی شانسی باشد ، پس قطعا هیچ کس تعیین کننده ی آن نیست ،اما اگر قرار باشد که قاعده ی خاصی برای موفقیت در نظر گرفته شود ، می بایست ابتدا کشف شده و سپس در اختیار همه ی مردم قرار بگیرد .
دو نفر از محققان بر ان شدند که به مطالعه و تحقیق در مورد این مسئله روی آورند و مهمترین راز موفقیت افراد موفق در دسترسشان را کشف کنند . آنها لیست بلند بالایی از افراد موفق را تهیه کردند و با مصاحبه های طولانی و بی وقفه با آنان حجم وسیعی از اطلاعات گسترده و پراکنده به وجود آمد . آنها به این تلاشها ادامه می دادند تا نهایتا به سه انسان نابغه آشنا شدند آنها کسانی نبودند جز :
١- خانم ویرجینیا ساتیر
٢- آقاى فریتز پرلز
٣- دکتر میلتون اریکسون

نتیجه ی تحقیقات روی این سه فرد نابغه تکنیک های NLP را پدید آورد .
خانم ویرجینیا ساتیر ، متخصص روان درمان و خانواده درمانی بود . زوجهایی که در آستانه ی طلاق و جدا شدن قرار می گرفتند ، بعد از مشاورات کلی با ایشان به زندگی مشترک شان علاقمند می شدند و زندگی تازه ای را از نو آغاز می کردند .
آقای فرینز پرلز ، انسان شناس و متخصصی بود که برای مشاوره و درمان هر سوژه ای از هر زاویه ای به او نزدیک می شد و به درک بهتر سوژه نائل می شد و نهایتا نتیجه ی مطلوب را به دست می آورد .
دکتر میلتون اریکسون نیز نابغه ی معروف و متخصص رفتار درمانی است . این فرد تاثیر گذار ترین فرد در تحقیقات آن محققان به شمار میرفت .
در اینجا جمله ای معروف از ایشان را یادآوری می کنیم :
اگر تمام مردم کره زمین یک مشکل ذهنى و روانى واحد داشته باشند من هرکدام را با یک روش منحصر به‌ فرد و جدید درمان می‌کنم !!!*
آنقدر روش های درمانی ، شخصیت ، رفتار و روش زندگی ایشان خاص بود که این مسئله باعث شد محققان از او تقاضا کنند که به مدت سه ماه با ایشان زندگی کنند تا بتوانند از تمامی لحظات زندگی ایشان ویدئو گرفته و تمامی لحظات را ثبت کنند که این فیلم در حال حاضر در دانشگاه سانتا کروز کالیفرنیا در دسترس افراد قرار دارد .
پس از تحقیقات کلی که دو فرد محقق انجام دادند ، به نتایج گسترده ای رسیدند که در زیر توضیح خواهیم داد :
موفقیت نوعی علم است ، فرمول و قاعده دارد و برای همگان قابل یادگیری و آموزش است . در واقع تکنیک های NLP از الگوهای رفتاری انسان های فوق العاده موفق به وجود آمد .
حالا می خواهیم بدانیم موفقیت واقعی چیست :
ساختار کلامی خاص افراد و تاثیری که این کلام بر جان انسان ها باقی می گذارد .
این ساختار کلامی بر عمیق ترین و پیچیده ترین لایه های ذهن تاثیر می گذارد و موجب برنامه ریزی موفقیت های خاص می شود .
در کنار دکتر میلتون اریکسون ، جان گریندر ، متخصص زبانشناسی بود که به عمق تاثیر کلمات بر ذهن پی برده بود و در واقع این دو فرد را می شود مکمل هم نامید .
آنها تصمیم گرفتند که برای مجموعه ی اطلاعاتی که جمع آوری شده بود نامی همه فهم و خاص انتخاب کنند . که با اجماع نظر این دو نفر نام این اطلاعات NLP ، Neuro-Linguistic Programmingگذاردند .
تمام تلاش افراد در این علم ، شناخت مکانیسم ضمیر ناخودآگاه است ، چرا که کلام هر فرد عصای معجزه گر اوست و به صورت کاملا ناخودآگاه بر ضمیر هر فرد تاثیر کاملا مستقیم دارد .
ضمیر ناخودآگاه در قسمتی از نیمکره راست مغز قرار گرفته که به عنوان قدرتمند ترین ابزارها و نرم افزارهای مدیریت اطلاعات قلمداد می شود .
یک نمونه از وظایف مهم ضمیر ناخودآگاه افراد این است که در هر لحظه می تواند بر عملکرد 17 میلیون سلول بدن نظارت کامل داشته و همزمان برنامه ریزی جدید انجام دهد .
با کمی تمرکز و دقت به اطراف خواهیم دید که در هر لحظه حجم عظیمی از اطلاعات از محیط به ذهن ما وارد می شود . مانند تصاویر ، صوت ، بو و ...
تمامی این اطلاعات ابتدا به واسطه ی حواس پنج گانه (ارادی /غیر ارادی ) وارد شده و سپس از طریق سیستم های پیچیده ی عصبی به ذهن منتقل می شوند . بدین شکل است که اطلاعات در اختیار ضمیر ناخودآگاه قرار می گیرد .
ضمیر ناخودآگاه قدرتمند ترین نرم افزار پردازش اطلاعات است ، که می تواند حجم وسیعی از اطلاعات را فیلتر کرده و بر باقیمانده ی ان پردازش کند .
نتیجه ی پردازش ضمیر ناخودآگاه بر اطلاعات ، دو دستاورد بزرگ و حیاتی می باشد :
1- تولید رفتار
2- تولید باور
ضمیر ناخودآگاه حد اقل 85 % سرنوشت و شخصیت ما را رقم می زند .
محرک ابتدایی ذهن ، کلام معجزه بخش است . که کم کم منجر به ساخته شدن تصاویر ذهنی و شکل گیری وضعیت احساسی می شود .
در واقع ضمیر ناخودآگاه حدفاصل بین ضمیر خودآگاه و روح به شمار میرود .
ضمیر ناخودآگاه پیام را در یافت کرده ، تعبیر می کند و سپس در اختیار خودآگاه فرد قرار می دهد .

همین حالا در دوره کاربرد nlp در مهارت های زندگی و شغلی شرکت کنید

تاثیر NLP در برقراری ارتباط موثر چیست ؟

nlp.png

همواره برقراری روابط و صمیمیت ها ی دوستانه و کسب موفقیت در صدر خواسته های انسان قرار می گیرد . انسان ها همواره تمایل بر این دارند که کلیه ی موفقیت هایشان بر پایه ی برقراری روابط موثر و درست و همچنین فضیلت انسانی و اعتماد و احترام متقابل شکل گیرد.از جمله علوم جدید و موثری که ما را در رسیدن به این اهداف یاری می رساند ، علم NLP می باشد .
پیام اصلی NLP این است که هر انسانی مجموعه ای از آموخته هایش در دوران زندگی است و چنانچه در هر زمانی آموخته ی جدیدی بیاموزد ،ريال تغییر خواهد کرد و خبر خوش اینکه امروزه ،موفقیت ، پیشرفت و توسعه در تمامی جنبه های زندگی آموختنی است.

نکات جذاب در NLP

برای برقراری ارتباط موثر NLP چهار رکن اصلی و اساسی دارد که عبارتند از :

  • ارتباط موثر یا راپورت
  • مهارت برقراری ارتباط شفاف و روشن
  • مهارت متقاعد ساختن افراد
  • روبه رو شدن با مقاومت های ارتباطی و موفق شدن در آن

در توضیح راپورت و یا ارتباط موثر بایستی بگوییم که تمامی انسانها به شکل کاملا متفاوتی تربیت شده و تجربه های متفاوتی در طول زندگی داشته اند.

همه ی افراد منحصر به فرد و بی همتا هستند که دارای عقاید ، نگرش ، هویت و باورهای مختلفی می باشند که به منظور برقراری ارتباط با آنها بایستی دیدگاه های آنها را به خوبی شناخته و از باورهای آنها نسبت به افراد و زندگی مطلع شوید . در این شرایط اصلا نیاز نیست که تمامی عقاید و اعتقادات فرد مقابل تان را بپذیرید بلکه کافی است فقط به آنها احترام بگذارید در واقع در یک کلمه اینکه : با افراد طوری برخورد کنید که خودشان هستند.

مثلا با سرعت تکلم آنها هم آوا شوید که این یکی از تکنیک های ابتدایی راپورت می باشد .همیشه با زبان بدن و روحیه و ... افراد همراه و همگام شوید . در واقع حالتی فردی را به خود بگیرید که روبروی تلویزیون نشسته است و به تغییر روحیه و احساس خود توجه می کند . بعد از اینکه در تمامی موارد ذکر شده با مخاطب خود همراه شدید ، متوجه خواهید شد که با طرز صحبت، اندیشه و رفتار مخاطب خود تا حد زیادی همراه شده اید در این زمان است که در موقعیت ذهن خوانی قرار گرفته اید.
هنر برقراری ارتباطات روشن
تمامی انسانها به سه شکل ادراکی تمامی تجربه های خود را سازماندهی می کنند . : شنیداری ، دیداری ، احساسی. مطابق با آخرین تحقیقات ، هر یک از افراد در هر شرایطی ، از ادراک خاصی استفاده می کنند .با شناخت کلیه فرآیندهای ادراکی خود و طرف مقابل می توانید ارتباط موثری با آنها ایجاد کنید .
به تمامی عبارات و کلماتی که مخاطبین تان برای توصیف اتفاقات و تجارب خود استفاده می کنند نهایت دقت را به کار برده و آنها را شناسایی کنید . تمامی این عبارات و یا کلمات خاص را در دفتری یادداشت کنید و گاها از آنها استفاده کنید .
همواره شنونده ای فعال باشید ، پویا گوش دهید و از عبارات مخصوص آنها برای نشان دادن در کتان از موضوع استفاده کنید و در چهر چوب شناختی خود باقی بمانید.
متقاعد کردن
در زمینه ی کلیه ی انتظاراتی که از افراد مقابل تان دارید ، قبل از هر چیز باید به خواسته های خودتان وقوف کامل داشته باشید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید ، تمامی خواسته های خود را به شکلی مطرح سازید که برای فرد مقابل تان قابل فهم باشد . تمامی راهبردهای تصمیم گیری فرد روبروی تان را بشناسید و واکنش های مثبتش را تقویت کرده و به شکل کاملا تلویحی با طرح سوالها ، فرمانها ، و ... شرایط را برای پذیرفتن نقطه نظرهای خود مساعد ساخته و فرد را متقاعد کنید . و بالاخره با خلاصه سازی صحبت های خود و تایید صحبتهای مخاطب تان زمینه را برای صحبت بیشتر مهیا سازید. گاها با ساکت ماندن ، تایید و یا مخالفت با نقطه نظرهای مخاطب به گفتگو پایان دهید .
برای دستیابی به نقطه نظرتان ، موارد بالا را تمرین کنید و مخالفت مخاطبان را به منزله ی شکست نبینید بلکه آنرا عاملی مثبت تلقی کرده و از آنها استفاده ی مثبت کنید .
تمامی شیوه های تصمیم گیری فرد مقابل خود را شناسایی کرده و در هنگام متقاعد کردن آنها از شیوه های خود مخاطب استفاده کنید .
با تمامی افرادی که ارتباط عاطفی و یا شغلی دارید همسو شده و با لذت ارتباط با آنها توجه کنید . به پیشنهاد ها و جملات تلویحی افراد توجه کرده تا بتوانید افرادی را که دوست حقیقی هستند و یا نقطه نظرات مشترکی با آنها دارید را شناسایی کنید .
فهرست مختصری از عباراتی که دوست دارید دیگران در مکالمه با شما بکار برند ، تهیه کرده و خودتان همواره در مکالمات تان از آنها استفاده کنید و به اثرات استفاده از آن بر دیگران و درون خود توجه کنید .
روبرو شدن با مقاومت
ابتدایی ترین نکته در این مسئله این است که بدانید می توانید بر مقاومت کنترل داشته باشید . با تمامی افراد به شکلی برخورد کنید که خور را یک برنده تلقی کند و احساس پیروزی داشته باشد در واقع شرایط برد – برد باشد چرا که پیروز شدن یکی و باختن فرد دیگر به نفع هیچکس نیست . با طرح سوالات خاص و پیشنهادات مربوطه ، اشخاص را به صحبت تشویق کنید .
با فرد مقاومت کننده همگام شوید و علت مقاومت او را تحلیل کرده و راه حل ارائه دهید ،مقاومت در برابر تغییر را کاهش دهید و مهمتر از همه اینکه زمینه ی توافق با مخاطب خود را فراهم آورده و روند مذاکره را روی نقاط مشترک تان ادامه دهید .
به تمامی احساسات خود هنگام مواجه با مقاومت توجه کرده و حالت های تدافعی خود را کشف کنید و به نقاط مشترکی دست پیدا کنید .

از آنجایی که همه ی افراد در روابط شغلی و خصوصی شان ، خواهان ارتباط موثر و متقابل با افراد مورد نظرشان می باشند، یادگیری این تکنیک ها و شرکت در دوره NLP در مهارتهای زندگی و شغلی به شما پیشنهاد می گردد پس همین حالا فرصت را از دست ندهید و در کلاس های آموزش NLP در مهارتهای زندگی و شغلی شرکت نمایید .
شرکت در این دوره ی آموزشی علاوه بر اینکه باعث بهبود روابط عاطفی در زنگی شخصی شده ، می تواند تاثیر ویژه ای در روابط کاری و زندگی شغلی تان داشته باشد. با توجه به اینکه بهبود روابط عاطفی باعث ایجاد انگیزه ی مثبت در زندگی شخصی هر فرد می شود ، متعاقبا افراد را در زمینه های شغلی فعال و پویا نموده و دستیابی به موفقیت را برای آنها آسان می سازد . با شرکت در این دوره آموزشی ، اطمینان خاطر حاصل کنید که خودباوری تان افزایش یافته و راه نفوذ در دلها را به آسانی پیدا می کنید .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر