موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

نمونه رای سرقت تعزیری

نمونه رای سرقت تعزیری

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 24 اسفند 1399 ساعت 14:50

نمونه رای سرقت مستوجب تعزیر

* محتوایی با موضوع نمونه رای سرقت مستوجب تعزیر  را برای شما در نظر گرفته ایم ،تا شما با رای های مطلوب اخذ شده توسط وکلای کیفری و متخصص رهنمای معراج بیشتر آشنا شوید .

*شما می توانید پرونده های خود ،خصوصا شکایات در مورد سرقت و خیانت در امانت  و مشکلات کیفری را با خاطری آسوده به مجموعه حقوقی رهنمای معراج بسپارید و در این زمینه مشاوره تخصصی نمائید .

*جهت مشاوره وانعقاد قرارداد با شماره ۰۹۱۲۶۰۸۹۴۱۰ تماس بگیرید .*

%D8%B3%D8%B1%D9%82%D8%AA-%D8%AA%D8%B9%D8%B2%DB%8C%D8%B1%DB%8C-816x1024.jpg

نمونه رای سرقت مستوجب تعزیر به همراه تحلیل رای توسط کار آموز الناز آزادی 

شعبه ۱۱۷۱ دادگاه کیفری دو تهران

-شاکی:آ.م .پ به وکالت وکلای معراج

-متهمین:ی.ف-ح.ف-ش.ف

-اتهام:سرقت مستوجب تعزیر

⇐رأی دادگاه⇒

متهمین در غرفه های اجاره ای شاکی به عنوان فروشنده کار می کردند که در طی ۸ ماه در رابطه با متهم ردیف اول و۶ ماه در رابطه با سایر متهمین مبالغی را از حاصل فروش بر می داشته اند شاکی در راستای ادعای خود فیلم دوربین مدار بسته را ارائه کرده است وهمچنین استماع شهادت شهود را به عمل آورده است. که عمل برداشت پول به دفعات انجام شده ولی میزان را به طور دقیق مشخص نیست که برای تعیین آن باید دعوای حقوقی نموده وموضوع اثبات گردد.

⇐تحلیل این بخش رأی⇒

با توجه به ماده ۶۷۴قانون مجازات اسلامی عنصر مادی جرم خیانت در امانت شامل استعمال یا تصاحب یا تلف یا مفقود شدن می شود.

در جرم خیانت در امانت تصرف شخص خائن در ابتدا تصرفی مجاز است یعنی شخص مال را از طرف مالک یا متصرف قانونی در اختیار گرفته است وقرار براین بوده که عمل مورد نظر مالک یا شخص مأذون از طرف او راانجام وسپس مال را به صاحبش برگرداند که در ادامه طبق گفته او رفتار نکرده وجرم محقق شده است همانند این پرونده که متهمین بعد از فروش اجناس غرفه مبلغ دریافتی ازمشتری را باید به صاحب اجناس می دادندکه این اتفاق به درستی صورت نپذیرفته است.

اما در جرم سرقت هیچ سپردنی از سمت مالک وجود ندارد وعنصر مادی جرم سرقت ربودن می باشد.

در نتیجه با توجه به قوانین مربوط به سرقت وخیانت در امانت برمی آید که عنوان اتهامی تعیین شده ابتدایی یعنی سرقت صحیح نمی باشد ودادگاه محترم به درستی جرم راخیانت در امانت تشخیص داده اند.

برای آشنایی با مراحل اداری شکایت سرقت کلیک کنید .

⇐ادامه تحلیل رأی⇒

به لحاظ وضعیت خاص متهمین با رعایت مواد۴۶ و۴۸ ق.م.ا  مجازات صادره به مدت ۳ سال تعلیق می گردد چنان چه در مدت تعلیق مرتکب یکی از جرایم مستوجب حد-قصاص- دیه یا تعزیر تا درجه هفت شود پس از قطعیت حکم اخیر مجازات معلق خواهد شد.

تعلیق اجرای مجازات یعنی حکم محکومیت صادر شود اما اجرای تمام یا بخشی از مجازات ها معلق شود ومربوط به جرائم درجه ۳ تا ۸ می باشد.

تعلیق هم می تواند نسبت به تمام حکم ودر ضمن صدور حکم باشدیا نسبت به بخشی وبعداز صدور حکم اصطلاح مشابه تعلیق،تعویق صدور حکم می باشد که در ماده ۴۰ ق مجازات اسلامی بیان شده وناظر به زمانی است که مجرمیت متهم احراز شده باشد ومربوط به جرائم درجه ۶تا۸ می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر