موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

سوره تین برای بازگشت غایب

سوره تین برای بازگشت غایب

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 19 بهمن 1400 ساعت 22:05

access_timeبهمن ۱۱, ۱۳۹۷

visibility 21.89k بازدید

1-24.jpg

برای هر انسان متدینی ممکن است گاهی پیش بیاید که در زندگی و در روابط عاطفیش به بن بست برسد و به دنبال معجزه ای از سوی خداوند برای حل مشکلش باشد. اما راز و نیاز با پروردگار روشی موثر برای دور شدن از افکار منفی و رسیدن به آرامش خاطر است. بسیاری از افراد برای برگرداندن معشوق، برگرداندن خواستگار یا برگرداندن شوهر یا نامزد سابق یا جلب محبت از راه دور، از ادعیه و اذکار متبرک کمک میگیرند. در این مقاله مجموعه ای از دعاها و ذکر های قرآنی مجرب، معتبر و سریع الاجابه برای برگرداندن فوری معشوق و بازگشت به رابطه تمام شده،  را برای شما جمع آوری نموده ایم. اما به این نکته توجه داشت به هیچ وجه نباید بدنبال رمال، دعانویس و فالگیر هایی که با دریافت پول های کلان ادعای برآوردن حاجت می کنند، رفت.

ذکری که برای بازگشت فوری معشوق معجزه میکند

یکی از ختم های قرآنی که گفته میشود برای بازگرداندن فوری معشوق معجزه میکند و بسیار سریع الاجابه است ختم سوره ضحی است. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم درمورد شان و منزلت ختم این دعا فرموده اند: هر کس سوره ضحی را قرائت نماید از جمله  کسانی است که خداوند از او راضی خواهد بود و رسول خدا از او شفاعت می کند و به تعداد همه یتیم ها و مستمندان ، خداوند ده حسنه به او اعطا می کند”.

آثار و برکاتی که در روایات برای ختم سوره الضحی ذکر شده است عبارت اند از:

  • به یاد آوردن امر فراموش شده: اگر فرد سوره ضحی را برای یک امر فراموش شده بخواند آن را به یاد می آورد.
  • بازگشت فرد غائب: اگر سوره ضحی را به اسم کسی که غائب یا گم شده است خوانده شود مسافر و گمشده و غائب سالم به خانه و خانواده اش باز می گردد.

متن و ترجمه سوره الضحی در ادامه بیان شده است:

» بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـنِ الرَّ‌حِیمِ «

»وَالضُّحَى ﴿١﴾ وَاللَّیْلِ إِذَا سَجَى ﴿٢﴾ مَا وَدَّعَکَ رَبُّکَ وَمَا قَلَى ﴿٣﴾ وَلَلْآخِرَهُ خَیْرٌ لَّکَ مِنَ الْأُولَى ﴿۴﴾ وَلَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضَى ﴿۵﴾ أَلَمْ یَجِدْکَ یَتِیمًا فَآوَى ﴿۶﴾ وَوَجَدَکَ ضَالًّا فَهَدَى ﴿٧﴾ وَوَجَدَکَ عَائِلًا فَأَغْنَى ﴿٨﴾ فَأَمَّا الْیَتِیمَ فَلَا تَقْهَرْ ﴿٩﴾ وَأَمَّا السَّائِلَ فَلَا تَنْهَرْ ﴿١٠﴾ وَأَمَّا بِنِعْمَهِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ ﴿١١﴾ «

ترجمه دعا
به نام خداوند رحمتگر مهربان
سوگند به روشنایى روز، سوگند به شب چون آرام گیرد، [که‌] پروردگارت تو را وا نگذاشته، و دشمن نداشته است. و قطعاً آخرت براى تو از دنیا نیکوتر خواهد بود. و بزودى پروردگارت تو را عطا خواهد داد، تا خرسند گردى. مگر نه تو را یتیم یافت، پس پناه داد؟ و تو را سرگشته یافت، پس هدایت کرد؟ و تو را تنگدست یافت و بى‌نیاز گردانید؟ و اما [تو نیز به پاس نعمت ما] یتیم را میازار، و گدا را مران، و از نعمت پروردگار خویش [با مردم‌] سخن گوى.

طریقه ختم دعای سوره الضحی

نحوه ختم مجرب این دعا برای بازگرداندن معشوق و محبوب به سه روش زیر ذکر شده است:

  • هرگاه بخواهید فرد مورد نظرتان را حاضر کنید سوره الضحی را ۱۱مرتبه به آن نیت بخوانید.
  • ختم مجرب دیگر این دعا به این گونه است که این سوره را ۴۰بار پشت سرهم رو به قبله و با طهارت، در روز ها یا شب های مبارک مثلا شب جمعه بخوانید، در این صورت به هر نیتی که باشد انشاالله حاجت روا خواهید شد.
  • در روایات دیگری آمده که شخص برای جلب محبت و بازگشت معشوق، به مدت چهل روز هر روز سوره ی ضحی را یک بار بخواند و سپس ۱۳۳۳ مرتبه و اگر نمی تواند ۶۶۶ مرتبه و اگر نمی تواند ۶۶ مرتبه آیات را تلاوت کند.گفته شده این ختم نیز بسیار مجرب است.

ذکر قرآنی مجرب برای بازگشت معشوق

علاوه بر سوره ضحی، ذکرها و آیات قرآنی دیگری نیز برای بازگرداندن معشوق توصیه شده اند. یکی از این آیات، ایه ی ۱۷سوره  انفال است:

» فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَکِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ  وَ مَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَکِنَّ اللَّهَ رَمَى وَلِیُبْلِیَ الْمُؤْمِنِینَ مِنْهُ بَلَاءً حَسَنًا  إِنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ «

ترجمه دعا
(ای مؤمنان) نه شما بلکه خدا کافران را کشت و (ای رسول) چون تو تیر (یا خاک) افکندی نه تو بلکه خدا افکند (تا کافران را شکست دهد) و برای آنکه مؤمنان را به آزمونی نیکو از سوی خود بیازماید، که خدا شنوا و داناست.

ذکر قرآنی مجرب دیگری که علاوه بر  بازگرداندن سریع و فوری معشوق برای  جلب محبت از راه دور نیز توصیه شده است،  بخشی از آیه ۱۶۵ سوره بقره می باشد:

» یُحِبُّونَهُم کَحُبِّ الله وَ الذینَ امنوا اَشَدَّ حُبّاً لِلّه «

ترجمه دعا
با آنها دوستی می ورزند چنانکه خدا را بایست دوست داشت، لیکن آنها که اهل ایمانند کمال محبّت و دوستی را فقط به خدا مخصوص دارند.

دعا برای برگشتن عشق از دست رفته

آیات ۸۳ الی ۸۸ سوره انعام برای بازگشت معشوق و برگرداندن عشق از دست رفته بسیار توصیه شده است:

» وَتِلْکَ حُجَّتُنَا آتَیْنَاهَا إِبْرَاهِیمَ عَلَى قَوْمِهِ نَرْفَعُ دَرَجَاتٍ مَنْ نَشَاءُ إِنَّ رَبَّکَ حَکِیمٌ عَلِیمٌ ﴿۸۳﴾ وَوَهَبْنَا لَهُ إِسْحَاقَ وَیَعْقُوبَ کُلًّا هَدَیْنَا وَنُوحًا هَدَیْنَا مِنْ قَبْلُ وَمِنْ ذُرِّیَّتِهِ دَاوُودَ وَسُلَیْمَانَ وَأَیُّوبَ وَیُوسُفَ وَمُوسَى وَهَارُونَ وَکَذَلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ ﴿۸۴﴾ وَزَکَرِیَّا وَیَحْیَى وَعِیسَى وَإِلْیَاسَ کُلٌّ مِنَ الصَّالِحِینَ ﴿۸۵﴾ وَإِسْمَاعِیلَ وَالْیَسَعَ وَیُونُسَ وَلُوطًا وَکُلًّا فَضَّلْنَا عَلَى الْعَالَمِینَ ﴿۸۶﴾ وَمِنْ آبَائِهِمْ وَذُرِّیَّاتِهِمْ وَإِخْوَانِهِمْ وَاجْتَبَیْنَاهُمْ وَهَدَیْنَاهُمْ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ ﴿۸۷﴾ ذَلِکَ هُدَى اللَّهِ یَهْدِی بِهِ مَن یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَلَوْ أَشْرَکُوا لَحَبِطَ عَنْهُم مَّا کَانُوا یَعْمَلُونَ ﴿۸۸﴾ «

ترجمه دعا
این برهان ما بود، که آن را به ابراهیم تلقین کردیم در برابر قومش هر که را بخواهیم به درجاتی بالا می بریم هر آینه پروردگار تو حکیم و داناست. و به او اسحاق و یعقوب را بخشیدیم و همگی را هدایت کردیم و نوح را پیش، از این هدایت کرده بودیم و از فرزندان ابراهیم داود و سلیمان و ایوب و یوسف و موسی و هارون را هدایت کردیم و نیکوکاران را این گونه جزا دهیم. و زکریا و یحیی و عیسی و الیاس، که همه از صالحان بودند. و اسماعیل و الیسع و یونس و لوط، که همه را بر جهانیان برتری نهادیم. و از پدرانشان و فرزندانشان و برادرانشان بعضی را هدایت کردیم، و ایشان را برگزیدیم و به راه راست راه نمودیم. این است هدایت خدا هر که را از بندگانش خواهد بدان هدایت می کند واگر، شرک هم آورده بودند اعمالی را که انجام داده بودند نابود می گردید.

ختم نادعلی برای بازگشت معشوق

یکی از دعاهای مجرب و کاربردی که بسیار سفارش شده است دعای ناد علی کبیر است. برای رفع گرفتاری ها ختم دعای ناد علی کبیر خیلی توصیه شده است. علامه مجلسی در کتاب زاد المعاد نادعلی کبیر را از برخی کتاب‌های ختوم نقل می‌کند. به ادعای آن کتاب، خواص عجیبی برای این دعا وجود دارد، از جمله برآورده شدن حاجات، ایجاد محبت و تسخیر افراد. متن و ترجمه این دعا در ادامه ذکر شده است:

» نادِ عَلیاً مَظهَرَالعَجائِب تَجِدهُ عَوَناً لَکَ فِی النَوّائِب لی اِلیَ اللهِ حاجَتی وَعَلَیهِ مُعَوَّلی کُلَّما اَمَرتَهُ وَ رَمَیتَ مُنقَضی فی ظِللّ اللهِ وَ یُضِلل اللهُ لی اَدعُوکَ کُلَّ هَمٍ وَغَمًّ سَیَنجَلی بِعَظَمَتِکَ یا اللهُ . بِنُبُوَّتِکَ یا مُحَمَّدَ بِوَلایَتِکَ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ اَدرِکنی بِحقِّ لُطفِکَ الخَفیَّ اللهِ اَکبَرُ اَنا مِن شَرِّ اَعدائکَ بَریءٌ اللهُ صَمَدی مِن عِندِکَ مَدَی وَعَلَیکَ مُعتَمِدی بِحقِّ إِیاکَ نَعبُدُ وَ إِیاکَ نَستَعینُ. یا اَبا لغَیثِ اَغِثنی یا اَبَا الَحَسَنَین اَدرِکنی یا سَیفَ اللهُ اَدرِکنی یابابَ اللهِ اَدرِکنی یا حُجَّهَ اللهِ اَدرِکنی یا وَلِیَّ اللهِ اَدرِکنی بِحَقَّ لُطفِکَ الخَفیَّ یا قَهّارُ تَقَهَّرتَ بِا لقَهرِ وَ القَهر ُفی قَهرِ قَهرکَ. یا قَهارُ یا قاهِرَ العَدُوّ یا واِلیَ الوَلِیَّ یا مَظهَرَ العَجائِبِ یا مُرتَضی عَلِیُّ رَمَیتَ مِن بَغی عَلَیَّ بِسَهمِ اللهِ وَ سَیفِ اللهِ القاتِلِ اُفَوَّضُ اَمری اِلیَ اللهِ اِنَّ اللهُ بَصَیرٌ بِالعَبادِ. وَ اِلحُکُم اِلهٌ واحِدٌ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الرَّحمنُ الرَّحیمُ یا غیاثَ المُستَغییَنِ یا دَلیلَ المُتَحیِّرِینَ یا اَمانَ الخائِفینَ یا مُعینَ المُتَوَکِلینَ یا رَاحِمَ المَساکینَ یا اِلهَ العالَمَینَ بِرَحمَتِکَ وَ صَلَّی اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَ الِهِ اَجمَعین وَ الحَمدُ اللهِ رَبِّ العالَمینَ. «

ترجمه دعا
بخوان علی را که مظهر صفات عجیبه است. تا یاری کننده تو باشد در سختی ها این بنده پیوسته به خدا نیازمند است . و من در امورم به او تکیه کرده ام و امور گذشته و اینده ام را به او وا می گذارم برای رفع هر ناراحتی تو را می خوانم . تا مشکل حل و مسائل روشن گردد قسم به بزرگیت ای خدا و به پیامبریت ای محمد و به ولایت تو ای علی ای علی ای علی مرا در یاب بحق لطف پنهانت . الله اکبر و من از شر دشمنانت بیزاری می جویم. خدای بی نیاز از سوی تو یاری می شم و بر تو اعتماد دارم به حق ایاک نعبد و ایاک نستعین . ای پدر کمک ای پدر حسنین مرا در یاب ای شمشیر خدا ای در خدا , ای حجت خدا ,ای ولی خدامرا در یاب . به حق لطف پنهانت ای غالب و غلبه کننده ، ای دوست دوست خدا ای مظهر صفات عجیبه ای علی یقین دارم هرکه بخواهد ظلم نماید تو به شمشیر کشنده او را از پای در می اوری من تمام امورم را به تو واگذارمی کنم . بدرستی او بصیر بر بندگان است فرماید : خدای شما خدای واحد است و غیر از او خدایی نیست و بخشنده و مهربان. مرا در یاب ای فریاد رس فریاد خواهان ای راهنمای سر گردانان ای امان ده تر سندگان ای یاری دهنده پناه آورندگان ای رحم کننده بر فقرا ای خدا به رحمتت مرا در یاب و درود فرست بر محمد و ال او و ستایش برای جهانیان است و بس .

دعای سریع الاجابه از امام موسى بن جعفر (ع)

ابراهمی کفعمى در کتاب «بلد الامین» دعایى به روایت از موسى بن جعفر (ع) نقل کرده و گفته است این دعا عظیم الشأن‏ و سریع الاجابه است. برای رسیدن به حاجت بازگرداندن فرد مورد نظر میتوانید این دعا را بخوانید و سپس حاجت خود را درخواست کنید:

» اللهُمَّ إِنِّی أَطَعْتُکَ فِی أَحَبِّ الْأَشْیَاءِ إِلَیْکَ وَ هُوَ التَّوْحِیدُ وَ لَمْ أَعْصِکَ فِی أَبْغَضِ الْأَشْیَاءِ إِلَیْکَ وَ هُوَ الْکُفْرُ فَاغْفِرْ لِی مَا بَیْنَهُمَا یَا مَنْ إِلَیْهِ مَفَرِّی آمِنِّی مِمَّا فَزِعْتُ مِنْهُ إِلَیْکَ اللهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الْکَثِیرَ مِنْ مَعَاصِیکَ وَ اقْبَلْ مِنِّی الْیَسِیرَ مِنْ طَاعَتِکَ یَا عُدَّتِی دُونَ الْعُدَدِ وَ یَا رَجَائِی وَ الْمُعْتَمَدَ وَ یَا کَهْفِی وَ السَّنَدَ وَ یَا وَاحِدُ یَا أَحَدُ یَا قُلْ هُوَ اللهُ أَحَدٌ اللهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُوْلَدْ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوا أَحَدٌ. أَسْأَلُکَ بِحَقِّ مَنِ اصْطَفَیْتَهُمْ مِنْ خَلْقِکَ وَ لَمْ تَجْعَلْ فِی خَلْقِکَ مِثْلَهُمْ أَحَدا أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ تَفْعَلَ بِی مَا أَنْتَ أَهْلُهُ اللهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِالْوَحْدَانِیَّهِ الْکُبْرَى وَ الْمُحَمَّدِیَّهِ الْبَیْضَاءِ وَ الْعَلَوِیَّهِ الْعُلْیَا [الْعَلْیَاءِ] وَ بِجَمِیعِ مَا احْتَجَجْتَ بِهِ عَلَى عِبَادِکَ وَ بِالاسْمِ الَّذِی حَجَبْتَهُ عَنْ خَلْقِکَ فَلَمْ یَخْرُجْ مِنْکَ اِلّا إِلَیْکَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْ لِی مِنْ أَمْرِی فَرَجا وَ مَخْرَجا وَ ارْزُقْنِی مِنْ حَیْثُ أَحْتَسِبُ وَ مِنْ حَیْثُ لا أَحْتَسِبُ إِنَّکَ تَرْزُقُ مَنْ تَشَاءُ بِغَیْرِ حِسَابٍ «

ترجمه دعا
خدایا! تو را در محبوب‌ترین چیزها نزدت که یگانه‏ پرستى است اطاعت نمودم، و تو را در مبغوض‏‌ترین چیزها که کفر است نافرمانى نکردم، پس آنچه از گناهان بین این دو است بر من بیامرز، اى آن‏که گرزیگاهم تنها به جانب اوست، از آنچه از آن به سویت پناه آوردم مرا ایمنى بخش، خدایا! بیامرز از نافرمانیهاى بسیارم را در پیشگاهت، و طاعت اندکم را در آستانت بپذیر، اى تنها توشه‏ ام از میان توشه‏ ها، و اى امید و آرامش، و پناه و تکیه‏گاهم، و اى یگانه و یکتا، اى که گفتى «بگو او خداى یکتاست، خداى بى‏نیاز است، نه‌زاده و نه زاییده شده، و برایش همتایى نبوده است. از تو درخواست‏ مى‏کنم به حق آنان‏که از میان آفریده ‏هایت انتخاب نمودى، و هیچکس را از میان آفریدگانت همانند آنان قرار ندادى، بر محمّد و خاندانش درود فرست و با من چنان کن که سزاوار آنى، خدایا! از تو درخواست مى‏کنم به حق یگانگى بزرگ‏‌تر الهى، و مقام تابنده محمّدى، و جایگاه بر‌تر علوى، و به تمام آنچه به آن بر بندگانت حجّت نهادى، و به حق‏ آن نامى که از آفریدگان خود پنهان داشتى، که از تو جز براى تو اظهار نگردد، بر محمّد و خاندانش درود فرست و براى من در کارم گشایش و راه نجاتى قرار ده، و از جهاتى که گمان می‏برم و یا گمان نمیبرم مرا روزى ده‏ همانا تو هرکه را بخواهى بی‏حساب روزى میدهی.

دعای سریع الاجابه با ختم سوره یس

این دعا شامل آیه ۸۳ سوره یس و ذکر “یا حول و لا قوه” است و ذکری است که انشاالله سریع و فوری شما را به حاجت بازگرداندن معشوق میرساند:

» فَسُبْحَانَ الَّذِی بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْءٍ وَإِلَیْهِ تُرْجَعُونَ  و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم «

ترجمه دعا
پس منزه و پاک است خدایی که (ملک و) ملکوت هر موجود به دست (قدرت) او و بازگشت شما همه خلایق به سوی اوست. هیچ نیرو و توانى جز از سوى خداوند بلندمرتبه و بزرگ نیست..

دعای سریع الاجابه با ذکر”الحلیم”

گفته شده است اگر کسی عاشق شده و نمی تواند به وصالش برسد روز پنج شنبه بعد از نماز  صبح و نماز عشاء ابتداء صلوات بفرستد، سپس ۱۰۱ مرتبه اسم اعظم «الحلیم»را تکرار کند. بعد از آن یک صلوات دیگر بفرستد. سپس چشمان خویش را بسته و در خیال خود معشوق را تصورکند انشاالله معشوق او به او بازمیگردد. گفته شده که این ذکر مجرب است.

ختم سوره شعرا برای برگرداندن یار و معشوق

برای این ختم هر شب تا هفت شب دو رکعت نمار حاجت بخونید و بعد از نماز هفت بار سوره شعرا را بخوانید.  حتما هنگام تلاوت سوره شعرا وضو بگیرید و خالصانه سوره را تلاوت کنید. بعد هر بار خواندن سوره شعرا دعا زیر را بخوانید (اگر طرف زن هست به جای بن بخوانید بنت)

» عَسَی اللهَ اَن یَجعَلَ بَینَکُم وَبَینَ الَذینَ عادَیتُم مِنهُم مَوَدَّهً واللهُ غَفورٌ رَحیم ، اَللهُمَ لین لی قلب (نام همسرتون) بن (نام مادر همسرتون)کَما لَیِّنتَ الحَدیدَ لِداوود وسَخِّرهُ لی کما سَخَّرتَ ریحَ لِسُلَیمان «

و به ازای هر شب به اندازه مبلغ دو قرص نان پول کنار بگذارید و روز آخر پول را به فقیری صدقه دهید.و همان روز دورکعت نماز برای حضرت فاطمه زهرا بخوانید(اگر مرد هستید دو رکعت نماز برای حضرت علی(ع) بخوانید). سپس بعد از نماز ۱۳۲ بار صلوات بفرستید.

gf.png در یک کلام...

در یک کلام ذکرها، آیات و دعاهای مجربی که می توانید برای رسیدن به حاجت بازگرداندن محبوب و معشوق از آن یاری بگیرید را با هم مرور کردیم. توجه داشته باشید که هرگز به دنبال راهکارهای خرافه گرایانه‌ای مثل طلسم برای جلب محبت و بازگرداندن معشوقتان نباشید. گرچه دعا و نیایش های معتبری که توسط ائمه اطهار برای رسیدن به حاجت توصیه شده اند میتواند برای نزدیک شدن به پروردگار و رسیدن به حاجت های قلبی بسیار موثر و راهگشا باشد اما مسلما برای رسیدن به معشوق و حل مشکلات عاطفی تنها دعا و نیایش کافی نیست. خداوند قدرت عقل و اراده را در وجود انسان قرار داده است تا با همت و پشتکار به اهداف و آرزوهایش برسد. شما نیز با کسب آگاهی و مهارت لازم در حوزه روابط عاطفی، میتوانید ارتباط موثری با فرد مورد علاقه تان برقرار کنید و معشوق، خواستگار یا همسری که شما را ترک کرده است را مجددا به رابطه بازگردانید.

عضویت در خبرنامه رادیو عشق





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر