موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

دانلود آموزش دفاع شخصی دوبله فارسی

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 23 اسفند 1399 ساعت 02:03

%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B7-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C.jpg

نقاط فشار چه کاربردی در دفاع شخصی دارد؟

در سی و پنج سالی که تمرین می کنم، بارها و بارها از همین نقاط کلیدی آسیب دیده ام. مربیان و تمرین دهنده ها تمام تلاش خود را می کردند تا رشته های عصبی سراسر بدن مرا تحت فشار قرار دهند. ضربه به این نقاط درد بسیار شدیدی دارد، اما یک احمق خواهید بود که برای مبارزه تنها روی آنها حساب کنید.

-%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA-%D8%B6%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AA-e1523907025910.jpg

راهکارهایی برای بالا بردن سرعت ضربات پا و مشت در مبارزه

در حوزه هنرهای رزمی، ضربات برق‌آسا هرگز تکراری نمی‌شوند و تأثیرگذاری‌شان را از دست نمی‌دهند. در ورزش رزمی باستانی موی تای، ترکیبی چندگانه از ضربات سریع به بالشتک یا کیسه‌های بوکس، یک روش رایج برای تمرین است. این به خاطر آن است که در این رشته حتی اگر ضربات سنگینی داشته باشد اما این ضربات سرعت بالایی نداشته نباشد، تقریباً هیچ چیزی ندارید. هرچه نباشد، داشتن سرعت هنگام زدن ضربه به شما این امتیاز را می‌دهد که ضربات‌ را بهتر فرود آورید و حتی قدرت نهایی ضربات‌تان را افزایش دهید.

AngryGrizzlyBear.jpg

آموزش دفاع شخصی – چطور با یک خرس مبارزه کنیم؟

چطور از حمله خرس جان سالم به در ببریم؛ مقابله با خرس های گریزلی ، سیاه و صحرایی

خرس‌های امروزه در برخی از نقاط دنیا و مناطق جنگلی و صحرایی ایران تهدید شماره یک جان انسان‌ها محسوب می‌شوند. با اینکه موارد حمله خرس‌ها نادر است، یک انسان همیشه باید برای حمله یکی از این حیوانات آماده باشد. شما هرگز نمی‌دانید که چه زمانی ممکن است دانستن شیوه مواجهه با خرس به دردتان بخورد. خب شاید برای خیلی از ما تماشا صحنه کلنجار رفتن خرس‌ها با سطل‌های زباله برای پیدا کردن یک تکه غذا صحنه بامزه‌ای باشد اما حواس‌تان باشد آنقدر محو تماشای این صحنه جالب نشوید که یک وقت امنیت و سلامت خودتان به خطر بیفتد چون خرس‌ها ماشین‌های قتاله خدا نشناسی هستند. اما اینکه چطور با حمله یک خرس مقابله کنید، بستگی به خرسی دارد که به سمت‌تان حمله کرده، اینکه آن خرس گریزلی است یا خرس سیاه. پس اولین قدم برای جان سالم به در بردن از حمله یک خرس شناختن نوع خرسی است که به سمت‌تان حمله می‌کند.

%D8%B2%DB%8C%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-300x200.jpg

بهترین روش‌های به خاک انداختن حریف برای دفاع شخصی

هرگز توصیه نمی‌‌کنیم که در هر مبارزه‌ای حریف‌تان را به خاک بیندازید؛ گاهی اوقات این کار می‌تواند درست باشد و گاهی اوقات هم نه. واقعیت این است که در مبارزات خیابانی شرایط آنقدر متغیر است که نمی‌توان تنها یک روش مبارزه را برای همه آنها مناسب دانست. حالا که به این واقعیت اشاره کردیم، بگذارید این را هم بگوییم که کشاندن یک مبارزه به خاک یکی از ابزار‌های مهمی است که باید در جعبه ابزارتان داشته باشد. مثلاً با این حرکت شما می‌توانید مانع فرار حریف‌تان شوید یا اگر مهارت‌های‌تان در تقابل با حریف به خاک افتاده خیلی خوب باشد، آن وقت بدون شک این امن‌ترین راه برای مسلط شدن به حریفی بزرگتر و قویتر از خودتان است البته به شرطی که فقط با او طرف باشید نه با چند نفر.

%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C-%DA%AF%D9%88%D8%B4-3-212x300.jpg

تکنیک ضربه به گوش دوبل – یک تکنیک عالی
سیلی به گوش دوبل، از دیرباز یکی از فنون اصلی تمرینات رزمی بوده است. روایت رسمی که بسیاری از کارشناسان دفاع شخصی درباره این تکنیک نقل می‌کنند این است که اگر شما به صورت همزمان به هر دو گوش حریف‌تان سیلی بزنید – مهم نیست که جثه او چقدر بزرگ است – پرده‌های گوشش پاره می‌شوند و آن شخص به زمین می‌افتد. تا اینجا که همه چیز خیلی خوب به نظر می‌رسد، اینطور نیست؟
حالا بیایید به بهترین اطلاعاتی که در این مورد وجود دارد نگاهی بیندازیم تا با کمک آنها پی ببریم آیا این تکنیک واقعاً کاربردی هست یا نه؟
بیاید نگاهی دقیق‌تر به تاریخچه ضربات سیلی دوبل داشته باشیم و همینطور نظریه‌‌ها و استدلال‌هایی که موافق یا مخالف استفاده از این تکنیک در مبارزات واقعی هستند را بررسی کنیم.

-%D9%86%D8%A7%DA%A9-%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C-1-e1519668459297.jpg

آموزش دفاع شخصی | چگونه یک نفر را بی هوش کنیم؟

ضربه فنی کردن حریف یک هنر است نه یک علم. در این هنر شما دقیقاً باید بدانید که چگونه ضربه، زاویه، هدف و زمان‌بندی‌تان را تنظیم کنید تا طرف مقابل‌ را ضربه فنی کنید. بعلاوه، برخی از افراد بسیار سرسخت‌تر از دیگران هستند.
شاید شما بتوانید شخصی را با یک ضربه نه چندان محکم خیلی سریع به زمین بیندازید اما گاهی اوقات هم ممکن است به پُست کسی بخورید که با وجود فرود آوردن سنگین‌ترین مشت‌تان به فک او، همانجا بایستد و یک لبخند ملیح تحویل‌تان دهد و اینجاست که باید بگویید اوه اوه و بهتر است که پا به فرار بگذارید!

clasic-punch-self-deffence-e1518892718965.jpg

۲ روش برای ایجاد یک مشت فولادی
وقتی که مشت‌تان با باند و دستکش پوشیده شده باشد یک چیز است و وقتی دست خالی هستید چیز دیگر! استفاده از باند و دستکش سبب می‌شود که نیروی ضربه در تمام قسمت‌های مشت‌تان توزیع شود و به این ترتیب مچ‌تان را ثابت نگه می‌دارد و اینگونه از استخوان‌های ظریف دست‌تان محافظت می‌شود. اما داستان مشت زدن به سر اشخاص با دست‌های برهنه کاملاً یک چیز دیگر است…

-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D8%AA-%D8%B2%D9%86%DB%8C-e1518541492103.jpg

با دستان خالی، با کدام قسمت مشت ضربه بزنیم؟

آیا دوست دارید که بحثی را میان دو ورزشکار هنرهای رزمی راه بیندازید؟ خب کافیست از آنها بپرسید که باید با کدام قسمت مشت‌‌ به حریف ضربه زد؟
در این بحث دو مورد مهم مطرح می‌شود: یکی ضربه زدن با حداکثر قدرت و دیگری به حداقل رساندن خطر شکستن دست‌ هنگام ضربه زدن به یک قسمت سخت و استخوانی بدن حریف‌ است.  من خاص این موضوع یک ویدئو تهیه کرده‌ام، پس آن را تماشا و بعد به ادامه مطلب که در آن توضیحات اضافه را داده‌ام توجه کنید…

Functional-Martial-Arts.jpg

چگونه از کارآمد بودن هنررزمی خود در نزاع‌های خیابانی مطمئن شوید

ممکن است شما مشغول تمرین یکی از هنرهای رزمی باشد اما آیا تکنیک‌های شما واقعاً در یک نزاع خیابانی مقابل یک مهاجم جواب خواهند داد؟

این سؤالی است که ذهن بسیاری از هنرمندان رزمی را درگیر کرده است…

مهم نیست شما در حال یادگیری چه هنر رزمی‌ای هستید؛ بیشمار تکنیک هست که شما می‌توانید در آنها تبحر پیدا کنید و سپس با ترکیب‌ آنها به اهداف مختلف‌تان برسید. اگرچه دانستن این تکنیک‌ها می‌تواند به شما قدرت بدهد اما حتی زمانی که احساس ‌کنید در یک حرکت یا تکنیک خاص استاد شده‌اید، ممکن است این سؤال برای‌تان پیش آید که آیا این تکنیک‌ها را واقعاً‌ می‌توان به شیوه‌ای کارساز در یک موقعیت دفاع شخصی واقعی اجرا کرد یا نه.

خوشبختانه یک راه برای سازماندهی تمرینات‌تان وجود دارد که با آن می‌توانید تکنیک‌های‌تان را در زندگی واقعی کاربردی‌تر کنید. این راه یک پروسه ۵ مرحله‌ای است و شما در آن می‌توانید تقریباً از هر تکنیکی استفاده کنید تا از این ۵ مرحله رد شوید و از مراحل ابتدایی به درجه استادی در نبردهای خیابانی کارآمد برسید.

1297462544581_ORIGINAL.jpg

 چطور سلاح سرد فرد مهاجم را قبل از حمله شناسایی کنیم

بعضی وقت‌های با افرادی درگیر می‌شوید که از آنها بزرگتر، قویتر و شاید هم تمرین‌دیده‌تر باشید. اینطور مواقع ممکن است با خودتان فکر کنید مشکلی نیست، می‌توانم از پس او برآیم. اولین حمله‌اش را دفع، فاصله را کم و برای زمین‌گیر کردن او به سمتش حرکت می‌کنید. او چند ضربه به قفسه سینه‌تان می‌زند اما ضرباتش آنقدر سنگین نیستند که نتوانید برابرش مقاومت کنید. او را به زانو درمی‌آورید و می‌افتد آن موقع است که متوجه خونریزی پهلوی‌تان می‌شوید. چیزی که آن موقع متوجه نشدید این بود که او نه با مشت بلکه با چاقو به شما ضربه زده است و حالا دچار خونریزی شده‌اید و به دردسر بزرگی افتاده‌اید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر