موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

متن کامل تفاهم نامه

متن کامل تفاهم نامه

نویسنده : سمیرا | زمان انتشار : 20 آبان 1399 ساعت 23:53

MOU__77455567-e014-4379-9fd0-6b313ed922bc.jpg

اعتماد شما ارزشمند است

arianafshar.jpg آرین افشار

مدیر فینوا

لامینگو یکی از خدماتی بود که ما مدتها بود منتظر عرضه‌شدن آن بودیم و خوشحالم که این انتظار ارزش داشت و توانستیم خدمات خوب و باکیفیتی رو در بخش‌های مختلف حقوقی بگیریم. شاید بتونم بگم به جرات در زمان ما بسیار بسیار تاثیر گذار بود.

abbasyadolahi.jpeg دکتر عباس یدالهی

مدیر عامل شرکت دانش بنیان نهال گستر رویان و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس و کارآفرین برتر کشور

مجموعه ما از خدمات علمی تخصصی لامينگو با مدیریت آقای دکتر قاسمی بهره مند شده و بدین وسیله از ایشان و همکاران محترم در خصوص ارایه رهنمودهای کارساز حقوقی تشکر فراوان می‌نمایم. در شرایط دشوار اقتصادی داشتن مشاوره حقوقی کارآمدی چون ایشان نعمت گرانبهایی است.

MohamadrezaGhobadi.jpg محمدرضا قبادی

مدیرعامل نوین‌تک

پاسخ سریع و دقیق به مسایل حقوقی کسب و کار‌ها به ویژه استارتاپ‌ها، چالشی‌ست که لامینگو راه حل مناسبی برای آن است. نوین‌تک تاکنون از تجربه مشاوران لامینگو در حوزه سرمایه‌گذاری و قراردادهای شتابدهی بهره گرفته که این همکاری قطعا بلندمدت خواهد بود.

khalaj.jpg مهندس محمد جواد خلج

مدیر سابق مرکز صنعتی‌سازی نانو

اتفاقات توسعه فناوری که در مرکز صنعتی سازی نانو رقم خورد، قطعا بدون بهره‌مندی از مشورت‌های شخص آقای دکتر قاسمی و گروه توانمندشان در لامینگو محقق نمی‌شد و به همین دلیل آی‌کن مدیون تخصص و مشورت با ایشان است.

motevali.jpeg مهندس هومن متولی

موسس گروه‌های متا (متاکلاب)

با دکتر قاسمی و دیگر متخصصین موسسه حرفه‌ای لامینگو، بسیار اقتصادی، دقیق، سریع و هوشمند به نتایج مطلوب رسیدیم و این تازه آغاز کار است.

semati.PNG مهندس محمد حسن سمتی

مدیرعامل شرکت مهرپارس و درساپ

با مدیریت جناب آقای دکتر قاسمی، مجموعه‌ای کاربلد و امین در لامینگو گرد هم آمدند که مجموعه شرکت مهرپارس در مقاطع و حوزه‌های مختلف حقوقی از آن بهره‌مند گردیده است. دانش کافی، خلاقیت و آگاهی به مسایل روز حوزه کسب‌وکارها همکاری با ایشان را برای مهرپارس اطمینان‌بخش و لازم نموده است.

danesh.jpg مهندس مرتضی دانش

مدیر مرکز نوآوری طرفه‌نگار

زمانی‌ که در کشور هنوز مفهوم استارتاپ و حقوق تکنولوژی فراگیر نشده بود آقای دکتر قاسمی جزء معدود افرادی بودند که یار و همراه مرکز ما بودند و همیشه از مشورت‌های هوشمندانه و تخصصی ایشان استفاده کردیم. شکی نیست لامینگو هم با مدیریت مدبرانه ایشان یکی از پیشگامان خدمات هوشمند حقوقی در کشور خواهد شد.

golpaygani.jpeg دکتر مجید گلپایگانی

مدیر سابق استراتژی ایدرو و رئیس هیئت مدیره شرکت ایران تراول

خوشحالم اعلام کنم که آقای دکتر قاسمی و تیم ایشان در لامینگو با خدمات حقوقی حرفه‌ای، دقیق، اقتصادی و هوشمند توانسته‌اند جایگاه مشاوره تخصصی آنلاین خود را اثبات کنند.

parsa.jpeg پیمان پارسا

مدیر اجرایی راهکار فناور لوتوس و رئیس سابق امورارزشیابی و تامین مالی فناپ

در طی سالیان اخیر ضرورت حضور نهادی با قابلیت ارایه سبدی متنوع از خدمات حقوقی و قراردادی در کنار ارزشگذاری حرفه‌ای و از همه مهمتر توانمندی در تجاری‌سازی فناوری‌ها و دارایی‌های فکری به شدت احساس می‌شده است که خوشبختانه به همت دوست و برادر عزیزمان آقای دکتر قاسمی و به پشتوانه تخصص بی نظیر و تجربیات گرانبهای ایشان با تاسیس لامینگو این خلا مهم در اکوسیستم نوآوری و فناوری ایران برداشته شده است.

jahanikia.jpeg دکتر امیرحسین جهانی کیا

مدیر سابق طرح‌های سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی- مدیر سرمایه‌گذاری خطرپذیر هلدینگ تلاشگران

جای خالی این گونه خدمات تخصصی به شدت احساس می‌شد. لامینگو ترکیبی است از تخصص، تجربه و نوآوری که با همت و توانمندی جناب آقای دکتر قاسمی و تیم فوق‌العاده ایشان به وجود آمده است‌‌. امیدوارم روز به روز موفق‌تر باشند.

goli.png شایان گلی

مدیر حقوقی اپلیکیشن نوار

وقتی یک قرارداد در واحد حقوقی شرکت تنظیم میشه، همیشه به این موضوع فکر می‌کنیم آیا این قرارداد می‌تونست بهتر از این هم باشه. آیا نکته‌ای هست که ما ازش غافل شده باشیم، چون برامون خیلی مهمه قراردادی که از واحد حقوقی شرکت بیرون میره به طور کامل حافظ منافع شرکت باشه. مطمئنا این موضوع دغدغه بسیاری از مدیران نیز است، لامینگو با داشتن تیمی حرفه‌ای و با مدیریت آقای دکتر قاسمی برای این موضوع راه حلی اقتصادی، سریع و کارآمد به شمار می‌آید.

kalantari.jpeg دکتر حمیدرضا کلانتری

مدیر امور مشتریان های‌وب

برخی واژه‌ها در عین مثبت بودن دارای تعریف مبهمی هستند. مثلا وقتی می‌گوییم حرفه‌ای با انواع و اقسام صفات و خصوصیات روبه‌رو می‌شویم و برای درک بهتر مفهوم آن، هیچ چیز مانند یک نمونه نمی‌تواند کارساز باشد. آقای دکتر قاسمی عزیز نمونه‌ای بی‌دلیل در تعریف واژه حرفه‌ای هستند. دو سال قبل، وقتی در اوج بحران در یک پرونده مهم بین‌المللی در سوئیس با ایشان روبرو شدم، امید چندانی به بهبود نداشتم. امّا با درایت ایشان نه تنها راه‌های برون رفت پدیدار شدند که توفیق و پیروزی بسیار سهل و مطمئن نمایان شدند.

ghassemi.jpg دکتر سید مهدی قاسمی زاویه سادات

معاون سابق همراه اول و عضو هیات مدیره صندوق مدیریت ثروت ستارگان

رویای برون‌سپاری فعالیت‌های حقوقی برای شرکت‌ها و دریافت خدمات حقوقی برای اشخاص حقیقی با کیفیت ممتاز و با هزینه پایین، با تیم فوق‌العاده و تجارب موفق لامینگو در زمینه هوشمندسازی خدمات حقوقی، می‌تواند به بهترین نحو ممکن محقق شود.

rad.jpeg مهندس احسان دانایی راد

مدیرعامل شرکت پترو ایده شاهوار

از همکاری و مساعدت‌های‎ خالصانه جناب آقای دکتر قاسمی و مجموعه متخصصان لامینگو کمال تشکر و قدردانی را به عمل می‌آورم. خدمات این تیم متخصص منجر به امضای یک قرارداد همکاری فناورانه بین شرکت بنده با یکی از بزرگترین شرکت‌های بین‌المللی حوزه نفت و گاز شده است. تعهد این مجموعه در خصوص حفظ اطلاعات و تخصص مثال‌زدنی این تیم در رعایت استانداردهای حقوقی، برگ ارزشمندی جهت ارایه خدمات نوین حقوقی به جامعه فناوری ایران اسلامی‌مان خواهد بود.

تفاهم نامه همان قرارداد است با اندکی تفاوت!

در موقعیت‌های زیادی به جای استفاده از نام قرارداد از عنوان تفاهم نامه استفاده می‌کنیم. این تکرر اسامی باعث شده است سوال بزرگی در ذهن افراد ایجاد شود که آیا اساسا تفاهم نامه و قرارداد با هم متفاوت هستند؟

در این نوشتار ضمن توضیح قرارداد و تفاهم نامه به شرح کاملی از نکات کلیدی یک تفاهم نامه می‌پردازیم.

تفاهم نامه یا قرارداد؟ مسأله این است!

بسیاری از افراد تصور می‌کنند اگر به جای قرارداد یک تفاهم نامه امضا کنند بار تعهدات کمتری بر دوش ایشان قرار خواهد گرفت و یا بسیار دیده شده است که به خاطر وجود همین تصور، غالبا اشخاص با میل و رغبت بیشتری اقدام به امضای یک تفاهم نامه می‌کنند. اما حقیقت این است که عنوان‌های قراردادی تغییری در ماهیت آن‌ها ایجاد نمی‌کنند. به عنوان مثال اگر شما یک قراردادی با عنوان اجاره امضا کنید اما ماهیت این توافق خبر از خرید و فروش بدهد، این اسم هیچ تاثیری بر قرارداد نداشته و در مقام تفسیر به این قرارداد به چشم یک قرارداد خرید و فروش نگاه می‌شود.

پس همانطور که از توضیحات بالا متوجه شدید محتوای یک قرارداد یا تفاهم نامه بیانگر میزان و شدت تعهدات شما است. اما این عنوان تفاهم نامه از کجا آمده است؟ در سطح روابط بین‌المللی، دولت‌ها معاهدات زیادی را برای روابط متفابل و ایجاد تعهدات مشترک امضا می‌کنند. اما این پروسه امضای قراردادهای بین المللی در سطح کلان همیشه زمان بر و طولانی بوده است. به همین منظور توافقات اولیه که معمولا برای طرفین الزام آور نیستند در قالب یک تفاهم نامه نوشته می‌شوند تا در مراحل بعدی تکمیل شده و شکل یک قرارداد نمام عیار را بگیرند.

اینکه مفهوم تفاهم نامه از معنای بین‌المللی آن وام گرفته شده است دلیلی بر الزام آور نبودن آن نیست. این تصور که میان عوام رایج شده است کاملا از منظر حقوقی اشتباه است. زیرا بر اساس مندرجات ماده 10 قانون مدنی ما، قانون به تمامی توافقات اشخاص که مخالفتی با قوانین امری نداشته باشد احترام می‌گذارد. در نتیجه مفاد تمام تفاهم نامه‌ها الزام آور هستند مگر آنکه در متن آن‌ها صراحتاً ذکر شده باشد که تعهدات صرفا جنبه اعلامی داشته و هیچ تعهدی برای هیچ یک از طرفین یا یکی از آن‌ها ندارد.

برای نوشتن یک تفاهم نامه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

1-     طرفین تفاهم نامه باید معرفی شوند.

مانند تمامی قراردادها و از آنجایی که تفاهم نامه هم یک قرارداد است باید در ابتدا طرفین آن را به دقت معرفی کنیم.

2-     موضوع تفاهم نامه را ذکر کنید.

قبل از هر چیز لازم است مشخص شود که این تفاهم نامه به چه منظوری میان افراد امضا می‌شود. پس موضوع آن را به صورت جامع و مانع بیان کنید.

3-     تعهدات تفاهم نامه از چه جنسی هستند؟

اگر مقصور شما از امضای تفاهم نامه تنها بیان چارچوب‌های همکاری است و نمی‌خواهید الزامی برای آن در نظر بگیرید لازم است این نکته را به صورت مجزا در قسمت مربوط به تعهدات هر یک از طرفین بیان نمایید. در غیر اینصورت سکوت شما به منزله الزام آور بودن کلیه تعهدات موجود در تفاهم نامه خواهد بود.

4-     مدت تفاهم نامه را مشخص کنید.

هر توافقی عمری دارد. برای تفاهم نامه خود یک مدت متناسب با آن در نظر گرفته و آن را در متن تفاهم نامه درج کنید.

5-     راه حلی برای اتمام اختلافات

اگر اختلافی در تفسیر مفاد تفاهم نامه شما به وجود آمد و این اختلاف از طریق گفتگو و سازش برطرف نشد قطعا شما نیازمند یک روش قانونی برای اتمام مشکلات هستید. داوری یا محاکم قضایی گزینه‌های پیش روی شما خواهند بود.

تفاهم نامه لامینگو

با وجود تمامی مواردی که در بالا توضیح دادیم شاید از نظر شما نوشتن یک تفاهم نامه کار ساده‌ای باشد اما لازم است بدانید برای کوچک‌ترین اقدامات حقوقی، شما نیازمند تخصص و دانش مربوط به این حوزه هستید. این نسخه از تفاهم نامه که در پیش روی شما قرار دارد، حاصل تلاش و تخصص تیم جقوقی مجرب ماست که در اختیار شما قرار گرفته است. امیدواریم با استفاده از این نسخه تفاهم نامه، دیگر با مشکلات حقوقی ناشی ازعدم دانش و تجربه کافی مواجه نشوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر