موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

چگونه در دعوای مدرسه پیروز شویم

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 17 اسفند 1400 ساعت 22:50

یکی از تعریف ها برای برنده شدن در مسابقات این است که صرف نظر از آنچه که برای حریف تان اتفاق می افتد مبارزه سالمی داشته باشید. ساده ترین راه برای جلوگیری از آسیب دیدگی این است که مبارزه ای نداشته باشید. اگر شما در حال حمله کردن در گوشه ای هستید بهترین چیز برای شما پایان دادن به مبارزه با بیشترین سرعت ممکن می باشد. برخی از تکنیک های مبارزه می توانند حریف را ناتوان کنند. به یاد داشته باشید که ممکن است در انجام این تکنیک ها دچار خطا شوید بخصوص زمانیکه تازه کار هستید و به اندازه کافی آموزش ندیده اید.

1- چند ثانیه را برای ارزیابی موقعیت اختصاص دهید.

این می تواند در تفاوت به برنده شدن منجر شود. منطقی فکر کردن حتی برای چند ثانیه به شما کمک خواهد کرد که به آرامش مورد نظر دست یافته و ذهن تان را با بدن خود برای مبارزه هماهنگ کنید.

  • برای تعیین اینکه آیا حریف شما عصبانی به نظر می رسد یا نه ( نسبت به شما و یا بطور کلی عصبانی است) مطمئن شوید که طرف مقابل مست یا دارای بیماری روانی نیست. این اطلاعات می توانند به شما کمک کنند که بهترین راه را برای پایان دادن به یک مبارزه پیدا کنید.
  • قبل از اینکه تصمیم گرفتید چگونه مبارزه کنید (یا فرار کنید)، اندازه و قدرت حریف خود را ارزیابی کنید. یک ضرب المثل قدیمی در این مورد می گوید که "مرد بزرگ بهتر از مرد کوچک ضربه می زند". این بدان معنی نیست که شما در یک مبارزه در مقابل حریف بزرگ تر و قوی تر از خود نمی توانید برنده شوید، بلکه به این معناست که باید این عوامل را مد نظر داشته باشید.

2- خشم خود را کاهش دهید

اگر حریف شما فریاد می زند، تهدیدتان می کند و یا اینکه چیزی به سمت شما پرتاب می کند اما هنوز به شما حمله نکرده است ممکن است که شما توانسته با کاستن از این وضعیت از انجام مبارزه جلوگیری کنید.

  • شما باید آرام باقی بمانید. در مقابل عصبانیت او شما نیز عصبانی نشوید، چون اینکار فقط کار را بدتر می کند.
  • به حریف خود بگویید که می خواهید حرف های او را بشنوید. با دقت به حرف های او گوش کنید، اگر حریف شما دردی دارد یا ناراحت است گوش دادن بی سر و صدا می تواند او را آرام کند.

3- با احتیاط با طرف برخورد کنید

اگر حریف شما مانند کسی که مست یا بیمار روانی است حرکات غیر عقلانی و غیر قابل پیش بینی انجام داد کار را برای تشنج زدایی مشکل تر خواهد کرد اما باز می توان آن را انجام داد.

  • کسی که دچار اختلال است ممکن است واقعا نخواهد که با شما مبارزه کند، سعی کنید او را آرام کنید. تصمیم شما می تواند در ایجاد مبارزه یا تلاش برای کاستن از این وضعیت تاثیر گذار باشد.
  • سعی کنید کسی که دچار اختلال است را با گوش دادن به صحبت هایش و هرآنچه که او می گوید آرام کنید و سپس از او بپرسید که چه می خواهد (مانند نشتن یا ترک کردن). در صورتیکه بخواهید این کار را زود انجام دهید این روش منجر به شکست می شود.

4- اجنتناب از اولین حمله حریف

اگر او با عجله به سمت شما آمد و خواست تا ضربه ای را به شما وارد کند، به اطراف حرکت کنید و زمانیکه ضربه را به شما منتقل کرد او را به پایین فشار دهید. این روش را با استفاده از حرکات حریف، بر علیه او انجام دهید.

  • باید آرامش خود را حفظ کرده و به سرعت از مسیر ضربه خارج شوید. در هنگام زدن ضربه به سمت شما، غرایزتان به شما کمک می کند که از مسیر آن خارج شوید اما آگاه باشید که شما نیز ممکن است در جای خودتان خوشکتان بزند.
  • زمانیکه حریف خود را فشار می دهید، سعی کنید از طریق پا و یا بازوهای خود، بیشترین نیروی ممکن را برای رانش او به کار ببندید.

5- مبارزه کثیف

تکنیک های مبارزه ای مانند Krav Maga شما را تشویق به انجام حملات انفجاری علیه نقاط ضعف حریف می کنند. قسمت های نرم به بخش های ضعیف بدن حریف (انگشتان پا، کشاله ران، معده، صورت، طرف گردن) و قسمت های سخت به قسمت های قوی بدن حریف ( پاشنه پا، زانو، آرنج، بالای سر) گفته می شود.

  • کوبیدن انگشت های پای حریف
  • زدن لگد یا مشت به کشاله ران، بالای معده و منطقه ناف (دیافراگم)
  • با چشم های خود حریفتان را گول بزنید یا به بینی، چانه و یا فک او ضربه بزنید.
  • اگر مورد حمله قرار گرفتید، از هر وسیله ای که بتوان آن را به عنوان یک سلاح بکار برد استفاده کنید. شما می توانید از وسایلی مانند کلید و خودکار برای ضربه زدن و یا خاک و شن برای پرتاب به سمت حریف استفاده کنید. شما حق آن را دارید که از هر راهی که باشد بتوانید از خود دفاع کنید.

6- پایان با یک ضربه

بوکسور بریتانیایی  Mark Weir در مبارزه ای که با یوجین جکسون داشت توانست با یک ضربه به دهان حریف خود او را  در عرض 10 ثانیه از کار بیاندازد و ناک اوت کند.

  • ضربه قوی به زانو یا ساق پا بسیار سریع تر و موثرتر از یک ضربه با شدت کم به سر می باشد.
  • پای خود را به سمت زانوی حریف بزنید. اینکار به شما کمک می کند که علاوه بر اینکه حداکثر آسیب را وارد می کنید می توانید تعادل خود را نیز حفظ کنید.
  • یکی از مزیت های ضربه زدن با پا این است که شما را دورتر از حریف نگه می دارد به همین دلیل احتمال اینکه بتواند به شما آسیب بزند کمتر می شود.



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر