موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

درمان گیاهی روان پریشی

درمان گیاهی روان پریشی

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

7252779_111.jpg

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این گروه از محققان اعلام کردند در یک آزمایش روی گروهی از بیماران مشخص شد عناصر موجود در شاه دانه در روند بهبود علائم بیماران روان‌پریش مؤثر واقع شده است.

با اینکه گفته می‌شود تتراهیدروکانابینول که با نام‌های تی‌اچ‌سی، دلتا۹ - تی‌اچ‌ سی و دلتا۹- تتراهیدروکانابینول نیز شناخته می‌شود، یکی از گونه‌های کانابینویدها و ماده محرک عصبی اصلی موجود در شاهدانه است و سیستم عصبی مرکزی بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث عوارضی از قبیل سستی، افزایش حساسیت حواس و اختلال در درک محیط می‌شود، اما یافته‌های جدید حاکی از آن است که این گیاه می‌تواند در درمان روان پریشی کاربرد داشته باشد. بنابراین این محققان بر این باورند که در آینده‌ای نه چندان دور شاهدانه در درمان برخی بیماری‌های روانی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

این آزمایش روی گروهی از افراد مبتلا به سایکوز انجام شد و محققان این طرح دریافتند علائم بیماران بعد از استفاده از شاهدانه بهبود یافته است. نتایج این مطالعه بسیار برای درمان این گروه از بیماران امیدبخش بوده چرا که نشانه‌ها و عملکرد شناختی این گروه شرکت‌کننده در این آزمایش بهتر از قبل از استفاده از این گیاه گزارش شده است.


بیشتر بخوانید: احساس خودکشی در مبتلایان به کدام بیماری بیشتر است؟


محققان این آزمایش را در مؤسسه روانپزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب کالج لندن روی گروهی از افراد مبتلا به روان پریشی انجام دادند و نتایج این یافته‌ها را در یک مجله تخصصی در زمینه روانپزشکی منتشر کردند.

در این آزمایش، ۸۸ بیمار مبتلا به روان پریشی، به مدت شش هفته از شاهدانه استفاده کردند. دانشمندان ضمن ارزیابی علائم این گروه آزمایشی قبل و بعد از استفاده از این گیاه، عملکرد آنها را نیز مورد بررسی قرار دادند.

این مطالعه نشان داد، احتمال می‌رود شاهدانه در علم روانپزشکی نقش قابل توجهی داشته باشد.

فیلیپ مک گویار که ریاست این تیم تحقیقاتی را بر عهده دارد، گفت: بیماران شرکت‌کننده در این آزمایش عوارض جانبی ناخواسته خود را هنگام این فرآیند نیز گزارش می‌دادند که آنها نیز در دست بررسی است، با اینکه هنوز دقیقاً مشخص نیست شاهدانه چگونه روی سیستم بدن بیماران عمل می‌کند، اما می‌توان از آن برای درمان روان‌پریشی استفاده کرد. تحقیقات این گروه علمی همچنان ادامه دارد.

منبع:روزنامه ایران

انتهای پیام/

«شاهدانه»گیاهی برای درمان روانپریشی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر