موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

نشانه های از بین رفتن عشق

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:45

در یک رابطه عاشقانه ، همیشه تفاوت های میان دو نفر با کمی تحمل یا تلاش برای شبیه تر شدن به یک دیگر پوشانده می شود.

این نشانه ها می گویند که نامزد تان قصد ترک کردن شما را دارد

می خواهد قال تان بگذارد !

مجله خبری لحظه نما:این روز ها دیگر با شنیدن صدای پیامک به سمت گوشی نمی دود ، هر لحظه که تماس می گیرید ، منتظر خداحافظی تان است و آن قدر حرف های مشترک تان کم شده که میلی برای ماندن پشت خط برای هیچ کدام تان نمی ماند. شاید هنوز دوستش داشته باشید و هنوز برنامه های زندگی تان را حول محور او بچینید اما گاهی نشانه هایی وجود دارد که به شما می گوید حال رابطه تان خوب نیست ؛ نشانه هایی که اگر جدی شان بگیرید ممکن است بتوانید نامزدی که در ذهنش خیال ترک شما را می پروراند را پیش از آن که دیر شود به ارتباط تان پای بند کنید.

ایراد گیر شده ؟

در یک رابطه عاشقانه ، همیشه تفاوت های میان دو نفر با کمی تحمل یا تلاش برای شبیه تر شدن به یک دیگر پوشانده می شود. گر چه یک نامزد عاشق هم می تواند از کسی که قرار است با او ازدواج کند انتقاد کند اما او توانایی این را هم دارد که از کنار برخی ایراد ها یا تفاوت ها بگذرد. اگر بر خلاف گذشته ، نامزد تان این روز ها از هر رفتار ساده شما ایراد می گیرد ، مدام اخم هایش را در هم می کشد و تفاوت های کوچکی که پیش از این از کنار شان می گذشت ، این روز ها در نظرش به دلیلی برای فاصله گرفتن از شما تبدیل شده ؛ یعنی رابطه تان در خطر است. انتقاد های هر روزه و هر ساعته و ایراد گیری های نا به جا می توانند نشانه فاصله گرفتن او از شما باشند.

رد پای عشق قدیمی اش پیدا شده ؟

تکرار حضور یک عشق قدیمی در زندگی نامزدتان گویای این واقعیت است که شما برایش کافی نبوده اید و هنوز به گرد پای نامزد سابقش نرسیده اید. نمی ‌گویم در حالی که نامزدتان تازگی ها با عشق قدیمی اش حرف می زند یا حتی او را می بیند به شما علاقه ای ندارد. شاید او هنوز هم دوست تان داشته باشد اما از نظرش رابطه ای که میان شماست ، برای پر کردن قلبش کافی به نظر نرسد. مردی که شما را حتی در ذهنش با نامزد سابق خود مقایسه می‌کند و در حالی که در کنار شماست به شریک سابق زندگی اش فکر می کند ، بعید است که همیشه برای‌تان بماند. چنین مردی در صورت موافقت نامزد سابقش آمادگی ترک کردن شما و برگشتن به آن رابطه را دارد و در غیر این صورت هم، همیشه آماده رها کردن تان به خاطر کسی که شباهت بیشتری به نامزد سابقش دارد، خواهد بود

مقایسه تان می کند ؟

مجله خبری لحظه نما:همه آدم ها در نظر شان فرد ایده آلی را دارند که دوست دارند همسر آینده شان شبیه او باشد اما همیشه نمی توان نمونه کپی شده ای از این ایده آل ذهنی را پیدا کرد و تنها می توان فردی شبیه به او را از میان گزینه های پیش رو انتخاب کرد. اگر نامزدی که مدت ها پیش شما را با وجود تفاوت هایی که با این تصویر ذهنی داشته اید انتخاب کرده ، این روز ها با بسیاری از افراد مقایسه تان می کند ، به خاطر شبیه نبودن به آن ها از شما ایراد می گیرد و از شما می خواهد که از آدم هایی که از نظرش بی عیب تر و کامل تر هستند ، تقلید کنید ؛ یعنی رابطه شما در وضعیت مناسبی قرار ندارد و احتمال جدا شدن تان درماه های آینده کم نیست.

سر حرفش نمی ماند ؟

وقتی پای خانواده ها به میان می آید، نمی توان انتظار داشت که حضورشان در رابطه تاثیری بر آن نگذارد. اما

با وجود چنین اصلی ، وقتی تاثیر خانواده نامزدتان بر تصمیم گیری هایش بیش از اندازه پررنگ می شود، نمی توانید به دوام نامزدی تان امیدی داشته باشید. اگر تازگی ها به هر تصمیمی که با نامزدتان می گیرید ، تنها چند ساعت پایدار می ماند و احساس می‌کنید اظهار نظر اطرافیانش باعث تغییر نظر همیشگی او می شود ، باید نسبت به آینده ای که در انتطار رابطه تان است بیشتر نگران باشید. ممکن است بی اعتمادی اطرافیان او به شما یا ارتباط تان، انگیزه ادامه دادن را در او کمرنگ گند و او را بیشتر از قبل به خیال بازنگری در ارتباط تان بیندازد.

برای تان وقت ندارد ؟

در حالی که پیش از این وقت زیادی را با هم می گذراندید ، نامزدتان این روزها می‌گوید که بیش از اندازه مشغول کار استو وقت زیادی برای شما ندارد ؟ مردها وقتی از زنی دل می‌کنند به دنبال راهی برای فاصله گرفتن از او می گردند. آن ها گاهی به دروغ خود را مشغول نشان می‌دهند اما در بسیاری مواقع ، واقعا بیش از اندازه درگیر کار یا مشغله های دیگر می شوند تا فرصتی برای بودن در کنار نامزدی که دیگر به او دلبستگی ندارند ، نداشته باشند. مردها گاهی در ناخود آگاه شان میل به این جدایی را پنهان می کنند و با پناه بردن به کار ، تفریح ، دوستان ، خانواده یا ... به دنبال راهی قابل توجیه برای دور شدن از نامزدشان می گردند. اگر کسی که به شما وعده ازدواج داده ، مدتی است که یکباره غرق در یکی از این مشغله ها شده، در برنامه های روزانه اش تغییر واضحی اتفاق افتاده ، دیگر شما را در اولویت برنامه ‌هایش قرار نمی دهد و حتی برای صحبت کردن با شما یا جواب دادن به تلفن های تان هم فرصتی ندارد باید انتظار یک جدایی تلخ از او را داشته باشید.

پشت تلفن سکوت می کند ؟

سکوت‌های ممتد پشت گوشی تلفن ، وقتی بارها و بارها تکرار می شوند می توانند احساس ناخوشایندی را به شما منتقل کنند. این احساس را با حسن نیت کورکورانه توجیه نکنید. وقتی نامزدتان حرف مشترکی با شما ندارد ، شما را در جریان اتفاقاتی که در زندگی اش می افتد نمی‌گذارد و میلی برای به اشتراک گذاشتن آن چه در روزهایش می گذرد با شما ندارد ، یعنی خبرهای خوبی برای رابطه تان در جریان نیست. البته الزاما هر مردی که کم با نامزدش صحبت یا پیامک بازی می کند. به ازدواج با او بی میل نیست. کم نیستند آقایانی که اهل مکالمه‌های طولانی مدت تلفنی نیستند یا واقعا آنقدر مشغول کار هستند که مجالی برای کنترل کردن پیامک ها در میانه روز ندارند اما فرق این مردها با گروه اول را به راحتی می توانید تشخیص دهید. گروه دوم به یکبار شبیه مردهای سرشلوغ می شوند، درحالی که تا مدتی پیش خودشان هم از برقراری تماس‌های تلفنی یا مدام با هم وقت گذراندن لذت می بردند.

قرار دو نفره نمی گذارید ؟

بسیاری از زوج هایی که در دوره نامزدی از هم جدا می شوند، می ‌گویند که مدتی پیش از جدایی قرارهای رمانتیک دو نفره ‌شان جای خود را به قرارهای جمعی وخانوادگی داده بود. مردهایی که دیگر دلبستگی به نامزدشان ندارند ، سعی می‌کنند در قرارهای شان افراد دیگری را هم دعوت کنند تا در شلوغی جمع ، کمتر مجبور به صحبت کردن با نامزد خود شوند. چنین تغییری حاکی از ایناستکه این مردها لذتی از صحبت کردن با نامزدشان نمی برند و حرف مشترکی میان خود واو نمی بینند. البته بعد از گذشتن از مرحله ای از رابطه ، طبیعی است که حضور خانواده و دوستان در آن رابطه پر رنگ ‌تر می شود اما دریک رابطه عاشقانه ، قرارهای دونفره هم درکنار این ملاقات های گروهی ادامه پیدا می کنند.

می خواهد تنهایش بگذارید ؟

« من به کمی فاصله برای پیدا کردن خودم نیاز دارم ! » کم نیستند دخترهایی که این جمله را در دوره نامزدی شنیده اند و هم چنان نسبت به دوام رابطه شان امیدوار مانده اند. اما ما به شما می گوییم اگر چنین جمله ای را از نامزدتان شنیدید ، زیاد به ماندگار بودن رابطه تان امید نداشته باشید.

مردی که در میانه نامزدی چنین جمله ای را بیان می‌کند ، در واقع به شما می گوید هنوز آماده ازدواج یا ورود به رابطه جدی نیست و به دنبال فرصتی برای کندوکاو کردن تردیدهایش است. چنین مردی بعید است بعد از فاصله گرفتن از شما ، دوباره و برای همیشه به زندگی تان بازگردد.

به دیگران معرفی تان نمی کند ؟

دوست قدیمی نامزدتان را درخیابان می بینید ؛ آیا در چنین شرایطی سعی می کند او را نادیده بگیرد یا اینکه هنگام دیدنش چند قدمی از شما فاصله می گیرد و وانمود می کند تنها بیرون آمده ؟ اگر این رفتارها را از نامزدتان می بینید یا اینکه برای تان پیش آمده که شما را تنها به عنوان یک دوست یا یکی از آشنایان معرفی کند، انتظار سردتر شده رابطه تان درآینده را هم داشته باشید.

معنای این واقعیت که نامزدتان آمادگی معرفی کردن شما به دیگران را ندارد این است که او هنوز آماده پذیرفتن حضور قطعی و همیشگی شما در زندگی اش نیست و هنوز در مرحله آزمون وخطای رابطه به سر می برد؛ آزمون وخطایی که بعید نیست در ماه های دیگر به قیمت حذف شما از زندگی اش تمام شود.

با کمک این راهنما درد جدایی را قابل تحمل تر کنید

نگران نباشید جدایی نمی کشدتان !

اگر نشانه هایی که گفتیم را در رابطه تان دیده اید اما دیرتر از آنکه بتوانید کمکی به رابطه تان بکنید متوجه خطرساز بودن شان شده‌اید برای تان متاسفیم. احتمالا این روزها یک جدایی دردناک را تجربه کرده اید و برای برگشتن به زندگی به کمک ما نیازمندید. شاید نکته‌هایی که درادامه می‌آید بتواند به شما برای سر وسامان دادن به زندگی تان کمک کند.

گریه کنید

چیزی که شما را نکشد ، قوی ترتان می‌ کند و قطعا یک نامزدی از دست رفته هم شما را نخواهد کشت. پس حالا که قرار است برای یک زندگی تازه آماده شوید ، چند روزی را به سوگواری بگذارنید. اشکالی ندارد ، گریه کنید ، پرخاشگر شوید و ناسزا بگویید. شما در این چند روز سوگواری از هفت دولت آزاد خواهید بود اما مراقب باشید عزاداری تان برای رابطه از دست رفته بیش از اندازه طولانی نشودو زندگی تان را مختل نکند. حالا وقت آن است که اتفاقی که افتاده را یک بار دیگر بررسی کنید. در رابطه میان شما و نامزدتان چه گذشته بود ؟ چرا از هم جدا شدید ؟ سهم شما از آنچه اتفاق افتاده چقدر است و فکر می کنید اگر کجای کار اشتباه نمی کردید، این اتفاق برای تان نمی افتاد ؟ حالا وقت آن است که معلم خوبی باشید واز آنچه آمده درس بگیرید.

سرتان را شلوغ کنید

به دوستانی که مدت هاست از ان ها خبر ندارید زنگ بزنید ، با همکلاسی‌ های دانشگاه تان قرار بگذارید ، برای اضافه کاری در اداره تان بمانید اما اجازه ندهید فکر و خیال در مورد نامزد سابق تان به ذهن تان برگردد. این فکر و خیال‌ها باید محدود به همان قدم اولی که بعد از جدایی برداشته اید ، یعنی دوره سوگواری ‌تان بماند. پس ماجرا را کش ندهید.

زندگی تان را از نو بسازید

راهی برای معنا دادن به زندگی تان پیدا کنید. ممکن است از دست رفتن رابطه ‌ای که چند سال از عمرتان را برایش خرج کرده اید ، به شما این احساس را القا کند که زندگی تان را برباد داده اید اما اگر از همین امروز برای بیشتر رشد کردن و رسیدن به اهدافی که مدت ها معلق ‌شان کرده اید استفاده کنید ، مجالی برای فکر کردن به این موضوعات برای ‌تان نمی ماند.

بدوید

دویدن هم به شما قدرت فرار از فکرهایی که آزارتان می دهد را خواهد داد و هم با ترشح بیشتر هورمون اوکسیتوزین در بدن تان به شما قدرت روانی بیشتری را هدیه خواهد کرد وقتی هر روز بیشتر از 40 دقیقه ورزش کنید ، نه تنها اجازه حمله کردن افسردگی به زندگی تان را نمی دهید بلکه برای دوباره ساختن زندگی تان هم قدرت و نشاط بیشتری پیدامی‌کنید.

بلافاصله عاشق نشوید

شاید تصور کنید غم از دست دادن را با آمدن یک فرد تازه به زندگی تان راحت ترفراموش می کنید اما مراقب باشید! این یک فریب بزرگ است ! بلافاصله وارد شدن به یک ارتباط دیگر ، نه تنها در دراز مدت کمکی به از بین رفتن احساسات منفی تان نمی کند بلکه باعث می شود با چشم های بسته به رابطه دیگری وارد شوید و با اشتباهات خود ، شرایط را برای یک شکست دیگر مهیا کنید ؛ شکستی که این بار سخت تر و ویران کننده ‌تر خواهد بود

تنها نجنگید

اگر احساس می کنید با وجود همه تلاش ‌های تان نمی توانید از دوره سوگواری بیرون بیایید و به خود کمکی کنید ، به یک تنه جنگیدن با غم ‌های تان ادامه ندهید. کافی است به یک روانشناس مراجعه کنید و از او برای برگشتن به روزهای عادی زندگی تان کمک بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر