موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

ردیابی تبلت بدون سیم کارت

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

روش اول : استفاده از اکانت جیمیل (Gmail)

در صورت داشتن گوشی یا تبلت اندرویدی  حتما یک اکانت گوگل (جیمیل) نیز داشته اید وبا اون در اندروید لاگین شده اید حالا در صورت گم شدن گوشی کافیه به وب سایت زیر بروید و با اکانت جیمیلتون وارد بشید تا بتونید موقعیت گوشیتون رو روی نقشه پیدا کنید.

www.google.com/android/devicemanager

البته محدودیتی که داره این هست که باید گوشی شما در اون لحظه به اینترنت وصل باشه.

روش دوم: با یک اس ام اس ساده

خیلی از ماها وقتی گوشی مون دزدیده میشه اولین کاری که می کنیم اینه که سیم کارت رو می سوزونیم که کار اشتباهیه! قبل از اینکه گوشیتون به سرقت بره بهتره همیشه gps گوشی رو روشن بذارید و برنامه GPS  SMS Tracker رو روی گوشیتون نصب کنید. حالا کافیه از یک گوشی دیگه به شماره خودتون عبارت locateme  رو ارسال کنید. در این صورت گوشیتون اتوماتیک موقعیتش رو به صورت لینک نقشه گوگل ارسال میکنه و میتونید وارد اون لینک بشید و موقعیت گوشیتون رو پیدا کنید. (البته اگر این برنامه را نداشته باشیم باید سریعا سیم کارت مسدود شود تا مورد سواستفاده کالاهبردارن قرار نگیرد.)

روش سوم: برنامه device manager

دسترسی به نرم افزار تحت وب مدیریت دستگاه آندروید از طریق وب سایت (https://www.google.com/android/devicemanager) انجام می شود که موقعیت دستگاه را بر روی نقشه گوگل نشان می دهد. یک پنجره کوچک اطلاعات هر یک از دستگاه های آندروید شما را نمایش و اجازه می دهد که نام دستگاه را تغییر دهید، اطلاعات موقعیت را به روز، دستگاه را از راه دور پاک و آژیر (Alarm) آن را فعال و از راه دور اطلاعاتتان را قفل کنید. همچنین می توانید برای نصب «مدیر دستگاه»، یک میانبر به دستگاه خود بفرستید تا قابلیت قفل و پاک کردن از راه دور را فعال کنید. 

اما لازم است که پیش از دزدیده شدن گوشی شما چند کار را انجام داده باشید.

اول : گوشیتون رو به حساب کاربری گوگل متصل کرده باشید یعنی در تنظیمات گوشی خود اکانت جیمیلتان را وارد کرده باشید.

دوم: gps شما به صورت پیش فرض فعال باشد  که معمولا در بیشتر گوشی ها به صورت پیشفرض فعال است.

سوم: اینترنت گوشی باید فعال باشد.

روش چهارم: استفاده از اپراتورهای تلفن همراه (در صورتی که گوشی خاموش است)

اپراتورهای تلفن برای یافتن گوشی های گم شده یا به سرقت رفته خدماتی را ارائه میکنند. اپراتور همراه اول برای یافتن گوشی های گم شده یا سرقتی خدماتی را ارائه می دهد. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که مشترکان سیمکارت های دائمی فقط می توانند از این سیستم استفاده نمایند ، البته کسانی که سیمکارت اعتباری دارند ، می تونند از سیمکارت آشنایانشون استفاده کنند! و اما روش کار چطور هست ؛ ابتدا کد #۲۱۴۰*۱۱۱* رو از خط دائمی همراه اول شماره گیری نمایید ، پس از اینکار اپراتور شماره سریال گوشی رو از شما خواهد خواست شما با ارسال شماره سریال گوشی درخواست ردیابی رو به اپراتور اعلام می کنید.

در صورتی که سیم‌کارت فعال بر روی گوشی مفقود شده، ایرانسلی بوده است می‌توانید از طریق ارتباط با مرکز تماس ایرانسل نسبت به مسدود نمودن آن اقدام کنید (ارتباط با مرکز تماس ایرانسل از طریق شماره ۷۰۰ یا ۷۰۳۳ از خطوط ایرانسل و ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ یا ۰۹۳۷۷۰۳۳۰۰۰ از سایر خطوط امکان پذیر است). در صورت غیر ایرانسلی بودن سیم کارت مفقودی ابتدا آن را توسط اپراتور مربوط مسدود کرده و سپس باقی مراحل را از طریق سامانه پیامکی ایرانسل دنبال کنید.

روش پنجم: استفاده از اپلیکیشن   NQ Mobile Easy Finder

این اپلیکیشن یکی از بهترین اپلیکیشن های ردیابی گوشی و تبلت اندرویدی است. این برنامه به کمک اینترنت  و از طریق شماره ای که در تنظیمات وارد میکنید به شما در یافتن گوشی یا تبلت خود کمک می کند. این نرم افزار در صورتی که سارق در حال تعویض سیمکارت باشد شما را از طریق ایمیل از موقعیت سارق و شماره سیمکارت جدید آگاه می کند. شما می توانید این اپلیکیشن کاربردی و مفید رو از گوگل پلی و مایکت  دانلود نمایید.

روش ششم: نرم افزار MissedPhone

MissedPhone یک برنامه رایگان و بسیار کاربردی جهت ردیابی و مکان یابی گوشی دزدیده شده یا مفقود شده می باشد که با استفاده از آن قادر خواهید بود دستگاه اندرویدی خود را بلافاصله پس از گم شدن ردیابی و آن را پیدا نمایید.
طریقه استفاده از این اپلیکیشن همانطور که در تصویر زیر می بینید بسیار ساده بوده به این صورت که پس دانلود و نصب آن بر روی گوشی خود، ابتدا یک نام کاربری و رمز عبور برای خود انتخاب می کنید و پس از آن می توانید برای کامل شدن نصب، به ایمیل خود رفته و ایمیل ارسال شده از طرف برنامه را تایید نمایید و در صورت گم شدن گوشی، به سایت missedphone.ir مراجعه کرده و با وارد کردن نام کاربری و پسورد خود، گوشی را ردیابی کنید.

​روش هفتم: از طریق کد IMEI و مراجع قضایی (در شرایطی که گوشی خاموش است)

شما با داشتن این کد و مراجعه به مراجع قضایی میتوانید گوشی خود را ردیابی کنید اما در صورتی که این کد را ندارید و دستگاه شما اندوریدی است و از قبل آن را به اکانت گوگل خود متصل نمودید میتوانید با مراجعه به تنظیمات گوگل از بخش Android و با کلیک بر روی مثلث کوچک کنار آن لیست دستگاه های متصل به اکانت را مشاهده کنید. در هر بخش از این لیست نام دستگاه و در رویروی آن کد IMEI‏ قرار دارد.

سامانه همیاب 24 با حمایت معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و تحت نظارت پارک علم و فناوری، در خصوص تسهیل فرایندها بستری مناسب جهت اطلاع رسانی و ردیابی کالاهای مفقودی یا سرقتی در کمترین زمان با حداقل هزینه، در گستره جغرافیایی وسیع و به تعداد زیادی از مخاطبان( از جمله واحد های صنفی و عموم مردم) در 24 ساعت شبانه روز ایجاد کرده است. در صورتی که کالای دیجیتال شما ( گوشی ، تبلت ، لپ تاپ  ) مفقود یا سرقت شده است. در سامانه همیاب24 ثبت نام کنید تا مورد پیگیری قرار گیرد.

جهت ثبت روی لینک زیر کلیک کنید.

          ثبت نام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر