موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

انواع اینترنت اشیا

انواع اینترنت اشیا

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

در اینترنت اشیا انواع مختلفی از تحلیل داده وجود دارد که میتواند برای تحلیل داده های آنها مورد استفاده قرار گیرند و سرمایه گذاران در اینترنت اشیا با استفاده از آنها به سود و فایده دست پیدا کنند. در ادامه به آنها اشاره میکنیم:

تحلیل توصیفی داده های اینترنت اشیا: رایج ترین توع تحلیل برای داده های اینترنت اشیا تحلیل توصیفی میباشد و رایج ترین راه برای نشان دادن این نوع تحلیل شکل بصری آن میباشد مخصوصا بوسیله دو نمودار میله ای و خطی. این نوع تحلیل ارزش محدودی برای ما ایجاد میکند زیرا تغییرات گذشته را نشان میدهند ولی در مورد آینده اطلاعاتی به ما نمیدهند. با ارزش ترین نوع تحلیل توصیفی برای داده های اینترنت اشیا هشدارها هستند. اگر ارزش یک‌ متغییر به مقدار معینی بالا یا پایین برود نشان دهنده یک مشکل احتمالی است.

تحلیل تشخیصی داده های اینترنت اشیا: تحلیلهای تشخیصی براساس مدلهای آماری هستند و متغیرهای کلیدی و روابط بین آنها را بررسی میکنند. در اینترنت اشیا مدل تشخیصی برای تعیین معتبر بودن یا نبودن هشدارها مورد استفاده قرار میگیرند. دستگاههای اینترنت اشیا هشدارهای زیادی تولید میکنند که باید صلاحیت آنها بررسی شود.

تحلیل پیش بینی کننده داده های اینترنت اشیا: مهمترین کاربرد تحلیل پیش بینی کننده داده های اینترنت اشیا برای نگهداری و تعمیر است. این کاربرد به طور عمده در صنایعی مانند توربینهای گازُی، آسیابهای بادی و لوکوموتیو استفاده میشوند اما شرکتها از آنها در آسانسورهای ساختمان و دستگاههای فروش استفاده میشود.

تحلیل تجویزی داده های اینترنت اشیا: این نوع تحلیل داده ترکیبی از تحلیل توصیفی و تحلیل پیش بینی کننده میباشد و همانند یک توصیه گر درنظر گرفته میشود. این تحلیل برای فهمیدن بهترین قدمی که برای عمل میتواند انجام شود به کار گرفته میشود. موفقیت این نوع تحلیل به کارایی جمعی تصمیم گیری در مورد مشتریان، عملیات و استراتژی بستگی دارد. کاربردهای تجاری اینترنت اشیا میتوانند از این نوع تحلیل برای تصمیم گیری بهتر استفاده کنند.

تحلیل خودکار داده های اینترنت اشیا: بیشتر تحلیلها به توجه انسانها نیاز دارند. یکی از موضوعات مهم برای هر قسمت خودکارسازی تصمیمات و اقدامات آن قسمت است. مثلا تحلیل داده های دستگاه های پزشکی منجر به تزریق خودکار داروهای خاص میشود. این نوع تحلیل هم اکنون در بعضی موارد مانند بازارهای مالی و شبکه انرژی استفاده میشود.

147jvbe0jrtg.jpeg

منابع:

http://deloitte.wsj.com/cmo/2017/01/05/5-types-of-analytics-of-things/
https://www.rcrwireless.com/20160913/internet-of-things/data-analytics-iot-tag31-tag99-2

https://t.me/IOTecosystemMap


instagram.com/iotecosystem

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر