موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

دعا برای شوهر لجباز

دعا برای شوهر لجباز

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 24 اسفند 1399 ساعت 08:46

برخی از افراد، نوعا خانم ها متاسفانه بجای استفاده از دعا و مشاوره که مسیر اصلی است، خود را در پرتگاه های طلسمات (که به نام دعا به آنها می دهند) قرار می دهند، باید جاده و مسیر دین و عقلانیت را طی کرد گاهی شاید زمانبر باشد اما ثمره اش بدون خطر و ماندگار تر است.

تاریخ نشر: ۲۵,مرداد,۱۳۹۷ بروزرسانی: ۲۵,مرداد,۱۳۹۷ 15دعا برای خوش اخلاق شدن همسر

دعا برای خوش اخلاق شدن همسر

سوال: آیا دعا یا ذکری برای ایجاد محبت میان زن و شوهر وجود دارد؟

پاسخ حجت الاسلام یوسف وند :

در گام اول باید بر اساس معیارهای دینی همسر را برگزید و در گام بعد بر اساس دین زندگی نمود و باید دانست، خداوند مقلب القلوب است و بهترین راه برای اینکه مهر و محبت ما در قلب دیگران قرار بگیرد و رابطه ما با مردم خوب شود، در این است که ما رابطه خود را با خداوند بهتر و قوی تر کنیم. بنگریم که نماز ما چگونه است، دعای ما، حال ما با خدا چگونه است، چقدر از حرام ها دوری می کنیم و چقدر واجبات را انجام می دهیم؟.

هر چقدر ما از طریق مطالعات دینی و با توسل اهل البیت علیهم السلام و مخصوصا امام زمان علیه السلام، توحید و خداشناسی خود را افزایش دهیم مشاهده خواهیم کرد که روابط ملک وملکوت عالم با ما بهتر می شود. این سریع ترین و بهترین راه برای ایجاد محبوب شدن در میان بندگان خدا می باشد و شاهدیم که خوبان و عارفان عاشق خدا حتی سالها پس از مرگ خود نام و یادشان درمیان مردم باقی است. چه فرمایش و کلامی زیباتر از این حدیث امام علی علیه السلام که می فرمایند:

مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَبَیْنَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَبَیْنَ النَّاسِ، وَمَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْیَاهُ، وَمَنْ کَانَ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ وَاعِظٌ کَانَ عَلَیْهِ مِنَ اللَّهِ حَافِظٌ.

کسى که میان خود و خدا را اصلاح کند خداوند میان او و مردم را اصلاح خواهد کرد، و کسى که امر آخرتش را اصلاح کند خداوند امر دنیایش را اصلاح مى‏کند و کسى که در درون وجودش واعظى داشته باشد خداوند حافظى براى او قرار خواهد داد.[حکمت ۸۹، نهج البلاغه]

گاهی برخی از خانم ها یا آقایان گلایه می کنند که مثل سابق آن محبت وجود ندارد، یا روابط زوجین به سردی کشیده شده است. مهمترین علت ایجاد این مشکلات عدم شناخت از خود و نیازهای همسر هست، و پس از آن سطح توقعات بالای طرفین و عدم فداکاری است که نوعا تربیت غلط، یا سبک های ترویج شده زندگی غربی در رسانه هاست!.

ما باید یادبگیریم که قبل از هر دعا و ذکر؛ رفتار خود را با مشورت با عالمان دینی اصلاح کنیم و سبک زندگی را باید تغییر بدهیم تا زندگی ما معنا پیدا بکند. قطعا با جلسات متعدد مشاوره نگاه ما به زندگی متفاوت خواهد شد، و یا متوجه برخی ایرادات می شویم و آنها را حل خواهیم کرد، چون تا این مسیر طی نشود اذکار و دعا تاثیر چندانی ندارد.

شاید این مطالب را هم بپسندید:

اما چند توصیه نیز از جهت اذکار داریم، امید است همراه با اصلاح رفتار؛ تاثیرگزاری زیادی در روابط زوجین داشته باشد. فراموش نکنید تمام اولیاء الله و عارفان الهی قبل از ذکر؛ رفتار را اصلاح و الهی می کردند.

۱- در روز جمعه با طهارت و خلوت و در آرامش، پس از نماز صبح در زمان بین الطلوعین روبه قبله، پس از نام خدا و صلوات، به عدد ۱۰۰۱ مرتبه ذکر شریف «یا وَدود» به نیت محبت و علاقه همسرگفته شود و خوبست پس از تمام شدن در یک شربت عسل و زعفران دمیده شود و به همسر بدهید تا میل کنند. بقیه اهل منزل هم می توانند از این شربت میل کنند. خوبست این عمل را در چند جمعه تکرار کنید ان شاالله آثار این ذکر نمایان خواهد شد.

اثر بیشتر این ذکر در این است که با زبانی گفته شود که از گناهانی مثل غیبت، تهمت و … توبه کرده باشد، لذا قبل از شروع حتما توصیه می کنیم به صورت جدی از گناهان توبه کنید. تهیه انگشتر عقیق با رکاب نقره که این ذکر در آن نقش بسته باشد نیز تاثیرات خوبی دارد. و اگر زن و شوهر هر دو این عمل را انجام بدهند بهتر و تاثیر بیشتری دارد.

۲- یکی دیگر از برنامه هایی که توصیه می کنیم داشته باشید ختم صلوات به نیت افزایش محبت همسر است، صلوات باعث نورانیت منزل و افراد می شود و برای اجابت حوائج آثار زیادی دارد. از اینجا کلیک کنید و ختم صلوات به شیوه مرحوم آیت الله قاضی را بخوانید و عمل کنید.

۳-توصیه می کنیم اگر مشکلات زوجین بسیار زیاد است نماز جعفر طیار که در مفاتیح الجنان نیز آمده و در میان بزرگان معروف و متداول هست را تا مدتی مثلا چهل روزمداومت کنید. پس از نماز از خداوند بخواهید که محبت همسر را افزایش بدهد و اگر کدورت یا مانعی یا عشق مجازی یا طلسمی پیش آمده برطرف بشود. [برای باطل کردن سحر و طلسم اینجا کلیک کنید].

لازم است هشدار بدهیم که برخی از افراد، نوعا خانم ها متاسفانه بجای استفاده از دعا و مشاوره که مسیر اصلی است، خود را در پرتگاه های طلسمات (که به نام دعا به آنها می دهند) قرار می دهند، باید جاده و مسیر دین و عقلانیت را طی کرد گاهی شاید زمانبر باشد اما ثمره اش بدون خطر و ماندگار تر است. اگر کسی با طلسم و رمالی بخواهد به اهداف خود برسد باید بداند که با دست خود برخی از موجودات و شیاطین را وارد زندگی خود می کند که بسیار بسیار خطرناک هستند و تبعات بدی دارد،  و دیده ایم گاهی مواد خوراکی که این افراد شیاد به اسم ایجاد محبت شوهر به زن می دهند باعث مسمومیت یا مرگ همسر شده است! یا برخی از کارها مثل سوزاندن ها زمینه حضور شیاطین و اجنه در زندگی افراد است، تجربیات در این زمینه زیاد است که الان فرصت گفتن آن نیست که چه زندگی هایی نابود شده و افراد خسر الدنیا والاخره شده اند!.

آمدن این موجودات و شیاطین اگر شخص با اختیار خود به دنبال آن برود و اعمال آنها را انجام بدهد آسان است اما خارج کردن آنها به این راحتی نیست! البته ما منکر این نیستیم چه بسا برخی کارها را هم بکنند اما فراموش نکنید بعدا آسیب های جدی می زنند…

در هر حال آمدن این موجودات و شیاطین اگر شخص با اختیار خود به دنبال آن برود و اعمال آنها را انجام بدهد آسان است اما خارج کردن آنها به این راحتی نیست! البته ما منکر این نیستیم چه بسا برخی کارها را هم بکنند اما فراموش نکنید بعدا آسیب های جدی می زنند که مجدد برای حل این مشکل دوباره شخص را به برنامه شیطانی دیگری وادار می کنند!،که فعلا مجال باز کردن این مطلب نیست ولی برای فهم بیشتر با یک مثال عرض می کنم، همانطور که مواد مخدر در ابتدا لذت کوتاه و هیجانی می دهد و شخص احساس نشاط بکند، اما بعدا همین مواد مخدر زندگی را خانمانسوز می کند، لذا هیچ عاقلی به دنبال مواد مخدر نمی رود!؛ طلسمات هزاران بار خطرش از مواد بدتر است چون دنیا و آخرت انسان را بکلی نابود می کند. طلسمات و رجوع به افراد شیاد زندگی ها را دچار نکبت و مشکلات اساسی مثل مشکلات روحی می سازد و از همین جهت اسلام انجام طلسم و جادو و مانند آن را حرام کرده و در روایات انجام دهنده و رجوع کننده به این کارها را لعنت کرده اند، افراد نباید با اختیار خود را از جاده هدایت انبیاء به ته دره شیاطین بیندازند، مسیر الهی را باید حرکت کنید تا ان شاالله به مقصد برسید.

باز تاکید می کنیم باید علاوه بر دعا  با مطالعه و حتی اصلاح و تغییر رفتار زمینه خوش خلقی همسر را فراهم کرد، گاهی با گفتگو و مهربانی می توان بهترین تاثیرات را در زندگی داشت. حتی می توان با استفاده از تغییرات محیط مثل زیباسازی آرامش را به همسرتان هدیه کنید. در منزل سعی کنید با صدای نسبتا بلند قرآن بخوانید همه اینها سبب نورانیت خود شما و معطر شدن فضای خانه شما خواهد شد که حتما تاثیر گذار است.

حتما در کنار دعا از تکنیک های گفتاری نیز استفاده کنید، توصیه می کنیم کلیپ زیر را ببینید:

*- ضمنا شما می توانید از اینجا مشترک  خبرنامه سایت شوید و جدید ترین مطالب را دریافت کنید.

ویژه نامه دستورالعمل های عرفانی

  • باطل كردن سحر و اثر چشم زخم
  • ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي
  • دعای آیت الله بهجت به سید حسن نصر الله
  • چله زیارت عاشورا آیت الله حق شناس
  • دعاي ازدواج از آيت الله بهجت
  • دستورات آيت‌ الله‌ قاضي

? لینک کوتاه

امتیاز دهی کاربران

۰ (۰ رای)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر