موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

دوست پسرم خیانت میکند

دوست پسرم خیانت میکند

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 31 مرداد 1398 ساعت 00:21

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان دوست پسرم خیانت میکند را مطالعه خواهید کرد.

خیانت و بی وفایی در یک رابطه عاطفی، عشق و اعتماد را نابود میکند. دختری که مورد خیانت دوست پسرش قرار میگیرد معمولا دچار یک شوک عاطفی بزرگ می شود، به خصوص اگر عشق و علاقه زیادی نسبت به طرف مقابل داشته باشد. دغدغه ذهنی دختر در این شرایط معمولا این مسئله است که چه دلیلی باعث شد دوست پسرم به من خیانت کند؟ و حال باید با دوست پسر خیانتکارم چه رفتار یا برخوردی داشته باشم؟ همچنین درصورتی که پسر از خیانت خود پشیمان باشد، این سوال ایجاد میشود که آیا میتوان خیانت پسر را بخشید و به رابطه عاطفی با پسر خیانتکار ادامه داد یا خیر؟

واکنش صحیح در برابر خیانت دوست پسر


در صورت پی بردن به خیانت دوست پسر، قبل از هر اقدامی لازم است به سوالات زیر خوب فکر کنید و برای آن ها جوابی قاطعانه پیدا کنید:

آیا از خیانت پسر اطمینان دارید؟ 

کورکورانه به شخصی که در مورد سفرهای تفریحیِ پنهانی‌اش با شما صحبت می‌کند اعتماد نکنید. انسان‌ها ذاتا تمایل دارند در مورد چیزهایی که وجود ندارند، شایعه‌پراکنی کنند. بنابراین، قبل از این‌که به این نتیجه‌ برسید که او دارد به شما خیانت می‌کند، حقایق را برای خود کنید. پسرها این ویژگی را دارند که در برابر یک دخترِ خوش قیافه و جذاب به زانو در می‌آیند. اما این بدان معنی نیست که دارند به شما خیانت می‌کنند. خیانت در رابطه موضوعی بسیار جدی است. خیانت یعنی او با یک‌نفر دیگر نیز رابطه دارد، و از هر دو موقعیت استفاده می‌کند، هم از شما و هم از یک دختر دیگر. همچنین خیانت به این معنی است که او سردرگم است؛ دختر دیگری را می‌خواهد اما نمی‌خواهد شما را هم از دست بدهد. بنابراین از اینکه او واقعا خیانت میکند یا خیر اطمینان حاصل کنید.

آیا باوجود خیانتش، هنوز او را دوست دارید؟ 

خیانت در رابطه برای هیچ‌کس قابل قبول نیست، چه دختر و چه پسر (مگر اینکه دو طرف عاشق یکدیگر باشند). به این قضیه فکر کنید! آیا واقعا او را دوست دارید؟ آیا نمی‌توانید بدون او به زندگی ادامه دهید؟ آیا پس از این‌ که فهمیدید او به شما توجه نمی‌کند، باز هم به سمت او کشیده می‌شوید؟ حتی پس از اطلاع از اینکه او یک خیانت‌کار است نیز روزی صد بار به فکر می‌کنید؟ اگر پاسختان به این سوالات مثبت است، مطمئنا شما عاشق یک فرد خیانتکار هستید. بنابراین، توجه و صحبت با او برای برگرداندنش کمی عاقلانه و عملی به نظر می‌رسد.

آیا شما و رابطه عاطفیتان برای او جدی است؟ 

رفتار او را تجزیه و تحلیل کنید. دخترها یک نیروی مقدس دارند که می‌توانند عشق واقعی، و این ‌که پسر چه می‌خواهد را تشخیص دهند. متدر اکثر مواقع، خیانت پسر به این معنا است که دیگر علاقه‌ای به دختر ندارد. اما شما هنوز قطع رابطه نکرده‌اید، بنابراین هنوز احتمال اینکه بتوان رابطه موفقیت آمیزی ایجاد کرد و مجددا رابطه را بهبود بخشید وجود دارد.

ادامه یا ترک رابطه با دوست پسر خیانتکار
پس از اینکه درمورد سوالات ذکر شده به نتیجه رسیدید، لازم است درمورد اینکه میخواهید رابطه عاطفی را ادامه دهید یا آن را ترک کنید ، تصمیم گیری نمایید. در این مرحله بهتر است صحبتی هم باطرف مقابل داشته باشید.
یک رابطه‌ی پیچیده هیچ معنایی ندارد و کاملا اتلاف وقت است. با او رودررو شده و آنچه در ذهنتان است را به وضوح به او بگویید. تمام نگرانی‌هایتان را برای خود روشن کنید، به او بگویید نمی‌توانید این خیانت و تمایل او برای بیرون رفتن با دیگر دخترها را تحمل کنید. به او پیشنهاد قطع رابطه داده و کمی به او فرصت دهید تا تصمیم گرفته و رفتارش را اصلاح کند. پس از چند روز رفتارش را بررسی کرده، و با توجه به آن تصمیم نهایی را بگیرید.

بخشیدن خیانت دوست پسر


اگر تصمیم گرفته اید خیانت دوست پسرتان را ببخشید و فراموش کنید راه سختی در پیش دارید، چرا که ساختن اعتماد و عشق از دست رفته در اثر خیانت آسان نیست. با این حال در اینجا پیشنهاداتی در مورد بخشش آمده که می‌تواند به شما کمک کند:

به خودتان فرصت بدهید

اول، نیاز نیست بخشش در یک روز یا یک هفته به نتیجه برسد. بخشش فرآیندی است که به زمان نیاز دارد. اگر بخشش را شروع کردید، با خودتان مهربان باشید.

دوم، برای آرامش عاطفی در بخشش، نیاز نیست یک بخشنده‌ی بسیار عالی باشید. حتی اگر مقداری عصبانیت داشته باشید، تا زمانی که عصبانیت تمام زندگی‌تان را در بر نگرفته باشد، خواهید توانست از آرامش احساسی قابل ملاحظه‌ای برخوردار شوید. برای مثال، در مطالعه‌ای روی بازماندگان زنای با محارم، تمام شرکت کنندگان بخشش درمانی را با نمرات بسیار پایین در بخشش شروع کردند. پس از حدود ۱۴ ماه کار کردن روی بخشش، در پایان مطالعه، اکثر شرکت کنندگان در میانه‌ی راه بخشش قرار داشتند. به عبارت دیگر، آنها بخشش را شروع و تا حدی نیز عملی کرده بودند اما مطمئنا به طور کامل نبخشیده بودند. با وجود این، افسردگی‌شان از بین رفت و عزت نفسشان افزایش یافت. بخشش نسبی، نه مطلق، باعث تغییر سلامت عاطفی آنها شد.

بر جنبه های مثبت رابطه تمرکز کنید 

در حالی که می‌بخشید، ویژگی‌های خوب را نیز در دوست پسرتان ببینید. آیا او چیزی بیش از یک رفتار خیانتکارانه دارد؟ اگر این‌طور است، از چه لحاظ؟ آیا به عنوان یک انسان، نه بخاطر آنچه مرتکب شده، بلکه علی‌رغم آن، دارای “ارزش ذاتی” یا ارزش‌های بی قید و شرط هست؟ آیا ویژگی‌های خوب مشترکی با او دارید که شما هر دو در آن خاص، منحصر به‌فرد، و غیر قابل جایگزین باشید، چون انسان هستید؟ این کار برای توجیه رفتار او انجام نمی‌شود بلکه تمرینی است که ویژگی‌های خوب انسانی را هم در او و هم در خودتان ببینید.

درمورد خط قرمزها صراحتا صحبت کنید 

همراه با بخشش، از بی طرفی نیز استفاده کنید. به عبارت دیگر، از او چیزی بپرسید. نظر او در مورد وفاداری چیست؟ آیا او پشیمان است و تمایل به تغییر دارد؟ اگر این‌طور است، چه مدرک و دلیلی برای این گفته دارد؟ نیاز نیست بلافاصله بدون هیچ قید و شرطی به او اعتماد کنید. اعتماد کم کم و به مرور زمان ایجاد می‌شود، اما اطمینان حاصل کنید که از این “اعتماد کسب شده” به عنوان سلاح استفاده نکرده یا آن را وسیله‌ی تنبیه او قرار ندهید. به او اجازه دهید جبران کرده و به شما نشان می‌دهد قابل اعتماد است.

ببخشید اما فراموش نکنید 

نهایتا، بدانید که بخشش با آشتی متفاوت است. اگر شما به عنوان یک فرد عمیقا برای او ارزش نداشته باشید، اگر رفتار او نشان‌دهنده‌ی خودخواهی باشد، و اگر این مانند الگویی باشد که نخواهد تغییرش دهد، پس شما می‌توانید ببخشید و آشتی نکنید. بخشش در این مورد ممکن است شما را به رابطه‌ای که در آرزویش هستید نرساند اما شما را از رنجش عمیق آزاد کرده و اجازه می‌دهد برای برقراری یک رابطه واقعی‌تر که در آن از محبت و توجه واقعی برخوردار باشید، آماده شوید.

توصیه هایی برای دخترانی که مورد خیانت واقع شده اند


1-34-300x180.jpg

در صورتی که مورد خیانت شریک عاطفی و دوست پسرتان واقع شده اید نکات و توصیه های زیر را در نظر داشته باشید:

به دنبال انتقام جویی نباشید 

یکی از روش‌هایی که دختران برای دوست پسر خیانتکار خود استفاده می‌کنند، گسترش شایعاتی در مورد او است. ممکن است این کار باعث شود مدتی احساس بهتری پیدا کنید، اما در نهایت باعث می‌شود بی‌ارزش‌تر به نظر برسید. ممکن است خودتان متوجه نباشید اما در نظر دیگران این‌طور خواهید بود. با تلافی و انتقام ارزش خودتان را پایین نیاورید. به خود بگویید “من آنقدر خوب هستم که با این رفتار ارزش خود را پایین نیاورم.”

برخی از افراد سعی می‌کنند با انجام کاری که به خودشان صدمه می‌زند، تلافی کنند. این کار عاقلانه نیست، اما اتفاق می‌افتد. دخترها شروع به دوستی و ملاقات با پسری اصلا دوستش ندارند می‌کنند تا بتوانند پسری که دوست دارند را به رابطه برگردانند.

مجددا عمل قبل را تکرار نکنید 

برای کنار آمدن عجله نکنید. همچنین، به محض اینکه تنها شدید، وارد رابطه جدید نشوید. کنار آمدن به زمان نیاز دارد و اجبار خود به آغاز یک رابطه جدید برای رفع ناراحتی، ایده خوبی نیست. مثبت فکر کنید. حتی سعی کنید چند ماه تنها بمانید تا بفهمید چه می‌خواهید، چه کسی را نمی‌خواهید و ذهنتان نسبت به روابط و انسان‌ها باز شود.

مهم نیست که چگونه این قضیه را پنهان کنید، افرادی که به آنها خیانت شده، همیشه فکر می‌کنند مورد بی احترامی قرار گرفته، ارزش آنها کم شده و تحقیر شده‌اند. این حالت کمی شبیه احساس ناراحتی‌ای است که وقتی کسی انتقاد بسیار ناخوشایندی می‌کند، به وجود می‌آید. احساس می‌کنید چاله‌ی بزرگی درونتان وجود دارد که می‌خواهد زودتر پر شود و وسوسه می‌شوید که هر چه سریع‌تر آن فضای خالی را با یک دوست پسر دیگر پر کنید. اما یافتن سریعِ یک دوست پسر دیگر بهترین روش برای یافتن فردی که تا حد ممکن خوب باشد، نیست. ممکن است در نهایت وارد یک رابطه‌ی خیانتکارانه دیگر شوید.

گناه دیگران را تحمل نکنید

زمانی که افراد خیانت می‌کنند، این تصمیمِ خودشان است و مسئولیت آن نیز با خودشان می‌باشد. اما، معمولا فردی که به او خیانت شده متحیر و سرگردان می‌ماند که کجای کار اشتباه کرده است. زمانی که والدین از هم جدا می‌شوند، معمولا این بچه‌ها هستند که احساس گناه می‌کنند. مطمئنا، در اتمام یک رابطه ممکن است هریک از طرفین تا حدی مقصر باشد، اما در خیانت، خیانتکار کاملا مسئول عملکرد خود است. ما هرگز از چیزی فرار نمی‌کنیم. در نهایت، همه باید برای آنچه انجام م‌یدهیم، می‌گوییم و فکر می‌کنیم، پاسخگوی خدا باشیم.

 اجازه ندهید این تجربه تلخ افکار شما را مسموم کند

مورد خیانت واقع شدن شدیدا انسان را آزار می‌دهد. زخم‌های ناشی از آن بالاخره بهبود می‌یابند، هرچند اکنون هنوز تازه هستند. اگر اجازه دهید زخم‌ها عفونی شوند، عفونت باعث آسیب بیشتر و بلند مدت‌تری نسبت به زخم اولیه می‌شود. این تلخی همچون عفونتی است که باعث می شود یک زخم کوچک به رنج بلند مدت تبدیل شود. با مرور مجدد رفتارهای وحشتناک دوست پسر سابقتان و اینکه چه ضربه‌ی شدیدی به شما زده، این زخم بدتر می‌شود. در نهایت، این اتفاق آنقدر فکر شما را به خود مشغول می‌کند که هر نوع رابطه با جنس مخالف را همین‌طور خواهید دید. بنابراین عفونت ناشی از آن دوست پسر خیانتکار را با خود به آینده و به تمام روابط بعدی می‌برید، مگر اینکه ببخشید و عکس العملی نشان ندهید.

هرگز با پسری که سابقه خیانت دارد وارد رابطه نشوید

احتمال خیانت در مردی که قبلا خیانت کرده بیشتر است. بنابراین ممکن است فکر کنید دختران باید مانند طاعون از خیانتکاران قبلی اجتناب کنند. اما این خیلی با آنچه اتفاق می‌افتد متفاوت است. همیشه یک دختر دیگر مایل است به آنها فرصتی مجدد بدهد.

ممکن است این بار اتفاقاتی افتد که پسر را از درون تغییر دهد، اتفاقاتی چشمگیر که تمایل او به خیانت و ضعف او در مقابل وسوسه‌ها را به وفاداری محض تبدیل کند. اما به ندرت می‌شود این نوع تغییر به سادگی و در اثر ارتباط با دختر بعدی، حتی شما، ایجاد شود. سر به راه کردنِ یک خیانتکار باعث می‌شود دختر احساسی بهتر از دختر و یا دخترانی که نتوانستند او را سر به راه کنند داشته باشد. شایع‌ترین دلیلی که دختران با خیانتکاران شناخته شده وارد رابطه می‌شوند این است که فکر می‌کنند آنها استثناء خواهند بود. از شنیدن جملات تملق‌آمیز در مورد اینکه شما چقدر از دوست دختر قبلی که مورد خیانت واقع شد بهتر هستید، هیجان زده نشوید.

gf.png در یک کلام...

واکنش صحیح در برابر خیانت دوست پسر این است که قبل از هر اقدامی ابتدا از وقوع خیانت اطمینان حاصل کنید. سپس از خودتان بپرسید با وجود خیانت پسر، آیا هنوز او را دوست دارید و میخواهید برای ادامه رابطه و ترمیم آن تلاش کنید یا خیر. همچنین بررسی کنید که آیا طرف مقابل نیز واقعا شما را دوست دارد و رابطه تان برای او جدی است؟ اگر پاسخ این سوالات مثبت است درمورد خیانتش از او توضیح بخواهید و واکنش او را بررسی کنید. آیا واقعا از عمل خود پشیمان است و سعی در جبران آن دارد؟ سپس درمورد ادامه رابطه یا تمام کردن آن تصمیم قطعی بگیرید.

برای بخشیدن خیانت دوست پسر لازم است به خودتان فرصت بدهید، بر جنبه های مثبت رابطه تمرکز کنید و برای بازسازی اعتماد و اینکه دوباره خیانت تکرار نشود درمورد خط قرمزها صراحتا صحبت کنید. ببخشید اما فراموش نکنید و در صورتی که خیانت او تکرار شد رابطه را ادامه ندهید.

اگر دختری هستید که مورد خیانت واقع شده اید، هرگزبه دنبال انتقام جویی نباشید، خودتان را به خاطر اشتباه دیگران سرزنش نکنید و اجازه ندهید این تجربه تلخ افکار شما را مسموم کند. همچنین هرگز با پسری که سابقه خیانت دارد وارد رابطه نشوید.


به این پست امتیاز دهید.

با خیانت دوست پسر چه کنیم(عشقم بهم خیانت کرد)

4.25 از 4 رای

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر