موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

نشانه های خیانت زنان به همسر

نشانه های خیانت زنان به همسر

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

خیانت یکی از چالش‌برانگیزترین مشکلات زندگی زناشویی است. در اکثر موارد حتی اگر همسرتان را متهم به خیانت کنید، او دلایل شما را رد و اتهام‌تان را انکار می‌کند و باعث می‌شود که شما فردی شکاک و دیوانه به نظر بیایید. چنانچه پس از کشف خیانت شواهد و دلایل غیرقابل انکار نداشته باشید، همسرتان خیانت کردن به شما را نخواهد پذیرفت. رفتارهای بسیاری وجود دارد که می‌تواند نشانه برقراری رابطه نامشروع باشد. بااین حال ممکن است همسرتان این رفتارها را از خود نشان دهد، بدون آن که واقعاً به شما خیانت کرده باشد. واقعیت این است که آنچه نشانه‌ی هشدار در یک رابطه محسوب می‌شود، ممکن است در رابطه‌ی دیگری اصلاً نگران کننده نباشد. اگر می‌خواهید از بابت خیانتکار بودن یا نبودن همسرتان مطمئن باشید تنها به علائم اهمیت ندهید. پیش از آن که شک و تردید شما روابطتان را تحت تأثیرات منفی خود قرار دهد به یک مشاور مراجعه نمایید تا به شما کمک کند از این شرایط با راهکارهایی علمی و امتحان شده بیرون بیایید. زنان به علت‌های مختلف ممکن است تغییر رفتار یا روحیه داشته باشند پس زود قضاوت نکنید.

در برخورد با نشانه‌های خیانت همسر خود نگاهی منطقی داشته باشید نه هیجانی، بسیاری از مردان به محض مشاهده علائمی شک برانگیز از همسرشان به شدت تحت تأثیر هیجانات و احساسات منفی آنی خود قرار می‌گیرند و واکنشی از خود نشان می‌دهند که حتی اوضاع را بدتر می‌کند. گاهی مشورت با دوستان و آشنایانی که بدون داشتن علم و تجربه لازم پیشنهاداتی غیرمعقول ارائه می‌دهند نیز بر کیفیت روابط آن زوج تأثیر گذاشته و ممکن است زندگی مشترک را به سمت طلاق بکشاند.

%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C.png

نشانه‌ها و حالاتی که ممکن است حاکی از خیانت یک زن به همسرش باشد


%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%AA-%D8%B2%D9%86-%D9%85%D8%AA%D8%A3%D9%87%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%88%D9%87%D8%B11.jpg

زمانی که صحبت از خیانت زن به شوهر به میان می‌آید، نشانه‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند بیانگر رابطه داشتن زن با فرد دیگری باشد. هرچند بعضی از نشانه‌ها و حالاتی که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم، می‌تواند دلایل خاص خود را داشته باشد و مشاهده این نشانه‌ها لزوماً به معنای خیانت نیست. این مقاله صرفاً جهت افزایش آگاهی شما است تا ببینید که آیا اکثر علائم خیانت زنان درباره همسرتان صدق می‌کند یا خیر. در هر صورت پیش از هر اقدامی لازم است با مشاوری با تجربه صحبت نمایید.

صحبت کردن مداوم درباره دیگری

این مورد یک نشانه قطعی و صددردصد نیست، اما می‌تواند نگران کننده و علامت هشدار خیانت باشد. اگر همسرتان به تازگی مدام در صحبت‌هایشان به فرد خاصی اشاره می‌کند، احتمال دارد که با او وارد رابطه شده باشد یا حداقل علاقه خاصی به او پیدا کرده باشد. البته ممکن است این احساس صرفاً علاقه ساده‌ای باشد که به دلیل محبت‌های آن شخص به دل همسرتان راه یافته باشد، اما اگر او مدام در حال تحسین کردن این فرد است و هر بار نام او مطرح می‌شود، به بحث علاقمند می‌شود، بعید است که فقط پای یک علاقه ساده در میان باشد. البته ممکن است ماجرا شکل دیگری داشته باشد و همسرتان بخواهد رابطه و علاقه خود به آن فرد را مخفی کند و وانمود کند که هیچ ارتباطی با او ندارد. در هرحال افراط یا تفریط در صحبت کردن درباره یک فرد می‌تواند نشانه احتمالی، و نه قطعی، رابطه داشتن با او باشد.

بیش از حد به خود رسیدن

%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%AA-%D8%B2%D9%86-%D9%85%D8%AA%D8%A3%D9%87%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%88%D9%87%D8%B12.jpg

اگر همسرتان تابه حال عادت نداشته که همیشه آرایش کرده و مرتب باشد، اما به تازگی بیش از حد به خود می‌رسد، برای مثال مدل موهایش را عوض می‌کند، لباس جدید می‌خرد، مرتب از کلینیک‌های زیبایی وقت می‌گیرد و …، احتمال دارد که پای مرد دیگری به زندگی‌اش باز شده باشد و می‌خواهد او را تحت تاثیر قرار دهد. البته ممکن است تمام این کارها را برای جلب توجه شما انجام دهد. برای این که از خیانت کردن او مطمئن شوید، با ما همراه باشید تا ببینید که آیا دیگر نشانه‌های خیانت زنان نیز درباره او صدق می‌کند یا خیر. همچنین میتوانید برای اطمینان بیشتر مقاله مشاوره خیانت همسر را مطالعه فرمایید.

دیر به خانه آمدن

هر ازگاه برای هر کسی پیش می‌آید که لازم باشد تا دیروقت کار کند و کارهای عقب مانده را جبران کند. اما اگر این دیر آمدن‌ها بیش از حد تکرار شود یا غیرمنتظره باشد، نگران کننده می‌شود. آیا همسرتان اجازه نمی‌دهد که دنبال او به محل کار بروید؟ آیا همکارانش مانند او تا دیروقت کار نمی‌کنند و وقتی از همسرتان در این باره می‌پرسید، می‌گوید که او باید اضافه کاری بایستد؟ این تاخیرها علامت جدی خیانت است.

همسرتان از بی‌توجهی‌های شما و وقت نگذراندن با او شکایت نمی‌کند

همسرتان همیشه از این که در کنارش نیستید و برای او وقت نمی‌گذارید، شکایت داشت، اما به تازگی دیگر هیچ گله‌ای نمی‌کند. یک دلیل این سکوت ناگهانی می‌تواند خسته شدن او از گله‌گذاری و قطع امید کردن از شما باشد، اما اگر این حالت نباشد، می‌توانید این سکوت را علامت خیانت تفسیر کنید. در چنین حالتی همسرتان سعی می‌کند تا به شما نشان دهد که اگر شما برای او وقت ندارید، او می‌تواند سر خود را با چیز دیگری گرم کند. البته این چیز دیگر لزوماً یک رابطه نامشروع نیست، اما می‌تواند باشد.

وقتی از او درباره اینکه چگونه روزش را گذرانده می‌پرسید، معذب می‌شود

زنان معمولاً دوست دارند که همسرشان از او درباره روزی که گذرانده است، بپرسد. اما اگر همسرتان، که زمانی همه چیز را برای شما تعریف می‌کرد، ناگهان مرموز و خوددار شده است و هنگامی که از او درباره برنامه روزمره‌اش می‌پرسید، سعی می‌کند که چیزی را از شما مخفی کند، احتمالاً این مخفی‌کاری ریشه در خیانت دارد.

همسرتان صمیمیتی با شما ندارد

%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%AA-%D8%B2%D9%86-%D9%85%D8%AA%D8%A3%D9%87%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%88%D9%87%D8%B13.jpg

تمام این نشانه‌ها به هم مرتبط‌ هستند. همسرتان به دلیل خیانت کردن به شما دچار احساس گناه شده است. این حس گناه گاهی باعث می‌شود که رفتار همسرتان از روی بی‌میلی عوض شود. همسری که زمانی دوست داشت، در آغوش شما آرام بگیرد، ناگهان و بدون هیچ دلیلی دیگر تمایلی به نزدیک شدن به شما ندارد و بسیار زودرنج شده است. بالعکس هستند زنانی که آگاهانه وانمود می‌کنند که عاشق شوهرانشان هستند و به نحو عجیب و بی‌سابقه‌ای به او محبت می‌کنند. تمام این رفتارهای بی‌سابقه می‌تواند یا از حس گناه نشأت بگیرد یا تلاشی برای مخفی کردن خیانت باشد، اما این یک فرمول قطعی نیست.

همسرتان فراموشکار شده است

همسرتان که زمانی حافظه‌ی قوی‌ای داشت و حتی ریزترین جزییات و کوچکترین چیزها در خاطرش می‌ماند، به تازگی فراموشکار شده است، شما هم که معمولاً مناسبت‌ها را فراموش می‌کرده‌اید، شاید در ابتدا از این فراموشکاری خوشحال شوید، اما بهتر است بدانید که این فراموشی ممکن است یکی از نشانه‌های فقدان احساس در اثر خیانت باشد.

همسرتان مشکلی با دیر به خانه آمدن شما ندارد

وقت نگذاشتن مردان برای خانواده و تا دیروقت کار کردن دو موضوعی است که همواره باعث ناراحتی خانم‌ها می‌شود. اما اگر این دیر آمدن‌ها دیگر باعث نارضایتی همسرتان نمی‌شود، وقت آن است که به خودتان بیایید. بالعکس ممکن است همسر خیانت‌کارتان عکس‌العمل دیگری نشان دهد و بر سر هر مسئله کوچکی شروع به جروبحث کند. این جنگ و جدال‌ها می‌تواند تلاشی برای مخفی کردن خیانت یا به هم زدن رابطه باشد. درهر حال اگر همسرتان بدون هیچ توضیح قابل قبولی ناگهان کاملاً متحول شده است، لازم است کمی در این باره هوشیارتر باشید.

همسرتان و گوشی تلفن همراهش به دو یار جدانشدنی تبدیل شده‌اند

%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%AA-%D8%B2%D9%86-%D9%85%D8%AA%D8%A3%D9%87%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%88%D9%87%D8%B14.jpg

گوشی تلفن همراه یکی از ملزومات اصلی برای سفر در جاده خیانت است. اگر همسرتان مدام، به ویژه در ساعات غیرعادی در حال پیامک زدن و حرف زدن با تلفن است، احتمال خیانت کردن او وجود دارد. نکته دیگری که در این رابطه باید به آن دقت کنید، این است که آیا اگر گوشی هنگام تماس گرفتن یا پیامک آمدن نزدیک شما باشد، همسرتان دستپاچه می‌شود، گوشی را می‌قاپد و از اتاق بیرون می‌رود یا از شما فاصله می‌گیرد؟ اگر هم نتواند از اتاق بیرون برود، به سرعت چند کلمه نامفهوم می‌گوید و پس از قطع تماس پیامک می‌فرستد.

همسرتان شما را ترغیب می‌کند که با فرزندان‌تان وقت بگذرانید

هر زنی از همسرش توقع دارد که تا حد امکان برای او وقت بگذارد. این توجه یکی از روش‌های زنان برای حس کردن عشق همسر و تحکیم ارتباط زناشویی است. اما اگر این روزها وقتی به همسرتان می‌گویید که بهتر است مدتی با هم خلوت کنید، او به شما اصرار می‌کند که با فرزندان‌تان وقت بگذرانید و با پسرتان فوتبال بازی کنید و استادیوم بروید، احتمالاً او می‌خواهد که کنار دیگری باشد. باز هم تاکید می‌کنیم که تکرار چنین برخوردی “ممکن” است علامت خیانت باشد و یک بار اتفاق افتادن آن نباید شما را نگران کند.

نشانه‌های فوق زمانی می‌تواند، علامت خیانت زنان باشد که ناگهان و بدون مقدمه بروز یابد. شخصیت زنان هنگام ورود به یک رابطه جدید و مخفیانه تغییر می‌کند. به علاوه این علائم خیانت زن به شوهر باید تناسبی با روحیه معمول همسرتان نداشته باشد. اگر فکر می‌کنید که همسرتان به شما خیانت می‌کند، باید علل آن را پیدا کنید. اکثر بانوان همسران خود را مقصر از هم پاشیدن زندگی زناشویی می‌دانند، چون احترام، وقت، عشق و توجهی را که امید داشتند، از رابطه خود دریافت کنند، در اختیار آنها قرار نداده‌اند و آنها برای دریافت عشق به مرد دیگری روی آورده‌اند. (اگر می خواهید درباره علت خیانت زنان بیشتر بدانید می‌توانید مقاله علت خیانت زنان را مطالعه نمایید.)

ترمیم رابطه


روابط بسیار شکننده و آسیب‌پذیر هستند و باید در نهایت توجه و مراقبت آنها را مدیریت کرد، به ویژه اگر پای زنان در میان باشد، چون زنان بسیار حساس‌ هستند و عدم حساسیت مردان را به عاشق نبودن تعبیر می‌کنند. حال اگر زنی این عشق و توجه را از مرد دیگری به جز همسر خود دریافت کند، به خیانت گرایش پیدا می‌کند. بنابراین مطمئن شوید که به عشق زندگی خود چنانچه که باید، توجه می‌کنید. ممکن است او از این خیانت راضی و خشنود نباشد، بنابراین از ترمیم رابطه خود ناامید نشوید و عشق خودتان را قبل از آن که خیلی دیر شود، به همسرتان نشان دهید.

ذهنم درگیر است، چکار کنم؟!

حتما توصیه می‌کنیم قبل از هر گونه برخورد با این موضوع حتما موضوع را با یک مشاور با تجربه در میان بگذارید. چون اقدامات ناشی از شتابزدگی و عصبانیت  آسیب جبران ناپذیری به شما وارد می‌کند که میتوانستید با صرف زمان کوتاه و هزینه بسیار کم از آن جلوگیری کنید. مخصوصا در مواردی که دچار شک شده‌اید ممکن است با حساسیت بی‌مورد و اذیت کردن خودتان رابطه‌ای که در آن هیچ خیانتی رخ نداده به صورت غیر قابل جبرانی نابود کنید و جذابیت و اعتماد به نفس خودتان را نزد همسرتان زیر سوال ببرید. در مواردی هم که خیانت رخ داده، با اقدامات و تصمیمات عجولانه اوضاع را از بد به بدتر تبدیل نکنید. مشاورین روانشناس کارآزموده رادیو عشق به تعداد بسیاری از افرادی که درگیر مشکل خیانت همسر خود بوده‌اند کمک کرده‌اند و تجربه زیادی در مشاوره به افرادی که با خیانت همسرشان روبرو شده اند یا به خیانت همسرشان شک کرده‌اند دارند. مشاورین ما ابتدا اطلاعات لازم در مورد شما و همسرتان را دریافت و تحلیل میکنند. در مواردی که شما به دلایلی به همسرتان شک دارید، با در نظر گرفتن دلایل شما و همچنین سایر موضوعات در مورد رابطه‌ شما  راهکارهای لازم جهت مشخص کردن اینکه آیا واقعا همسرتان در حال خیانت کردن به شماست را به شما خواهند داد. همچنین اگر خیانت همسرتان برای شما مسجل است، با توجه به شرایط شما بهترین نحوه برخورد با این موضوع را به صورت علمی و کارشناسی به شما یاد خواهند داد و شما را راهنمایی خواهند کرد. مهم نیست در کجای ایران هستید، وقت ندارید یا اینکه نمی‌توانید یا دوست ندارید در این مورد تلفنی صحبت کنید. به راحتی از طریق مشاوره آنلاین(به صورت چت و ویس) در تلگرام و واتساپ در هر ساعت شبانه روز می‌توانید با مشاورین با تجربه ما مشکل خود را درمیان بگذارید. برای هماهنگی و رزرو نوبت و آشنایی با مشاورین ما به صفحه مشاوره آنلاین مراجعه کنید.

تجربه‌ای موفق از یک مشاوره برای عبور از بحران خیانت به کمک مشاوره


%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%AA-%D8%B2%D9%86-%D9%85%D8%AA%D8%A3%D9%87%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%88%D9%87%D8%B15.jpg

من و همسرم بیش از ۲۰ سال است که ازدواج کرده‌ایم. مدتی پیش کشف کردم که او حدود ۵ سال است که به من خیانت می‌کند. در تمام این مدت به او مشکوک بودم، اما نمی‌خواستم این فاجعه را باور کنم. من کورکورانه باور داشتم که همسرم حقیقت را به من می‌گوید. اما زمانی که همسر سابق آن مرد در ایمیلی به من درباره این رابطه نامشروع هشدار داد، من هوشیارتر شدم و سرانجام مچ آنها را از روی تماس‌های تلفن همراه همسرم گرفتم. همسرم ابتدا انکار کرد. او تا چند روز پس از این مواجهه و مدرک آوردن من، هیچ چیزی نمی‌گفت، تا این که سرانجام به او گفتم: “ازدواج ما الان در آستانه نابود شدن است. من امروز را به تو فرصت می‌دهم که اگر می‎خواهی بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم. وقتی از سر کار به خانه برگشتم، انتظار دارم همه چیز را برای من تعریف کنی. اگر بدترین چیزها را برای من تعریف کنی و بخواهی که همچنان در کنار من بمانی، سعی می‌کنم که تو را ببخشم و رابطه‌مان را حفظ کنم. اما اگر حقیقت را نگویی و از این موضوع بگذریم و بعد از دو یا شش ماه بفهمم که به من دروغ گفته‌ای، آن وقت همه چیز برای همیشه تمام می‌شود. آن شب وقتی به خانه برگشتم، همسرم همه چیز را برای من تعریف کرد. او هنوز هم مرا دوست داشت و به من التماس کرد که او را ترک نکنم. حتی همسرم آن‌قدر مضطرب بود که چند بار بالا آورد، حال آن که در تمام این ۲۰ سال فقط یک بار به دلیل مسمومیت غذایی استفراغ کرده بود.”

این صحبت‌های مردی است که با آزردگی و آشفتگی بسیار همراه همسرش به مشاور مراجعه کردند. هر دوی آن ها به شدت به هم ریخته بودند و نمی‌دانستند چه واکنشی باید به وضعیت به وجود آمده نشان بدهند. مشاور ابتدا به صورت جداگانه و بعد از مدتی طی جلساتی در چندین هفته متوالی با هر دو این زوج صحبت کرد. هر دو فهمیدند در شرایطی که به وجود آمده مقصر بوده‌اند و ریشه مشکلاتشان را پیدا کرده و درصدد رفع آن برآمدند. مشاور به آن‌ها کمک کرد همدیگر را به آرامی و به تدریج ببخشند و با راهکارهایی که ارائه داد به آن ها برای بازسازی روابطشان کمک کرد. درست است که خیانت بحرانی بزرگ در زندگی محسوب می‌شود ولی این زوج با راهنمایی مشاور فهمیدند همیشه این بحران پایان زندگی مشترک نیست و می‌توان از نو عشق و آرامش را در زندگی مشترک تجربه کرد.

خیانت یکی از تلخ ترین اتفاقات ممکن در زندگی زوج است که تبعات بسیاری بدنبال دارد. چه کسی که خیانت کرده و چه کسی که خیانت دیده است هر دو بشدت از لحاظ روحی آسیب میبینند و زندگی مشترکشان دست خوش بحران بزرگی می‌شود. دودلی و تردید برای تمام کردن و یا ادامه دادن به زندگی مشترک تبدیل به بزرگترین دغدغه می‌شود، اما از آنجایی که داستان زندگی هر زوجی منحصر به فرد است و شرایطش با بقیه فرق می‌کند، هیچ وقت نمیتوان یک نسخه کلی برای همه زوج‌ها تجویز کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر