موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

طلاق بدلیل تنفر از شوهر خود

طلاق بدلیل تنفر از شوهر خود

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:45

تنفر زوجه از زوج، کراهت زوجه در طلاق و بررسی امکان طلاق با آن

3.5

(70%)

2

نظر

سوالات خود را در قسمت نظرات پست های اینستاگرام از ما بپرسید

بسیار از ما سوال شده است اگر زوجه (زن) در دادگاه اعلام نماید که دلیل طلاق تنفر زوجه از زوج یا کراهت زوجه در طلاق است امکان طلاق برای او وجود دارد؟

به طور خلاصه باید گفت که صرف تنفر زوجه از زوج از موجبات عسر و حرج محسوب نمی شود که زوجه بتواند بر مبنای آن طلاق بگیرد. در طلاق خلع اگر زنی چیزی از مال خود یا مهریه را در قبال طلاق می بخشد نیازمند قبول ان از طرف زوج است.
همانطور که بسیار گفته شده است در حال حاضر طلاق یک طرفه از سوی زن منوط به اثبات عسر و حرج از جانب او یا اثبات یکی از شروط دوازده گانه سند ازدواج است که تشخیص آن با دادگاه است.

اگر چه که این مهم را باید در نظر گرفت که وقتی زنی حاضر به گذشت از کلیه حقوق مالی خود از جمله مهریه می شود حکایت از وخامت اوضاع و سختی زوجه دارد ولی در صورت مخالفت شوهر در کنار آن نیازمند دلیل دیگری برای طلاق می باشد.

تجربه وکلای پارسای نشان می دهد اگر زنی از طریق عسر و حرج درخواست طلاق به دادگاه بدهد برای قضات بسیار مهم است که در این راستا زوجه حاضر به گذشت از حقوق مالی خود باشد.
همین بذل مقدار قابل توجهی از مهریه خود دلیل بر صحت ادعای عسر و حرج زوجه می باشد و بسیار شاهد پرونده های بوده ایم که زوجه حاضر به بخشش عمده مهریه در قبال طلاق نبوده و دادگاه عسر و حرج او را نپذیرفته است.

j3gd_divorce-tease-today-160728_e22a1cba37d1b6fb4cc8d2626439b9c1-1024x576.jpg

به بیان دیگر می خواهیم این را بگوییم که اولا صرف اعلام تنفر و کراهت از شوهر کفایت برای طلاق نمی کند مگر شوهر رضایت داشته باشد. ثانیا اگر زنی به دنبال گرفتن طلاق از طریق کراهت از شوهر است بهتر است از حقوق مالی خود در این راه صرف نظر کند تا به نتیجه برسد. ثالثا معمولا پرونده های طلاق به استناد عسر و حرج زوجه با نبخشیدن عمده مهریه به نتیجه نمی رسد. (گفته شد معمولا و نه تمامی موارد)

اما طلاق از طریق اثبات شروط ضمن عقد نکاح کاملا متفاوت است که از موضوع این بحث خارج است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر